درمان عدم تفاهم جنسی و تاثیر آن بر زندگی

درمان عدم تفاهم جنسی و تاثیر آن بر زندگی

یکی از عوامل موثر و بسیار مهم در ایجاد رضایت زناشویی رابطه جنسی که زوجین باید به آن اهمیت دهند. اگر زن و شوهر با یکدیگر در زمینه این موضوع تفاهم نداشته باشند در مدت زمان کوتاهی دچار مشکل می شوند. در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از موضوعات مهم با عنوان درمان عدم تفاهم جنسی و تاثیر آن بر رابطه زناشویی را که می تواند به زندگی زناشویی زوجین آسیب بزند را مورد بررسی قرار دهیم.

درمان عدم تفاهم رابطه جنسی

به یاد داشته باشید که وقتی از عدم تفاهم جنسی صحبت می کنیم به این معنا نیست که آن ها از رابطه جنسی شان راضی نیستند، بلکه تاثیری که بر رابطه زن و شوهر می گذارد ایجاد عدم رضایت از رابطه جنسی است و به مرور تمام جنبه های زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل لازم است تا زن و شوهر در رابطه جنسی شان به تفاهم برسند تا بتوانند نیازهای یکدیگر را رفع نمایند.پیشنهاد می شود تا مقاله اهمیت مشاوره جنسی را مطالعه نمایید.

برای آنکه زن و شوهر ها بتوانند به تفاهم جنسی برسند و مشکلاتشان را رفع کنند لازم است تا شناخت درستی از همسرشان داشته باشند و به طور کلی تمام جنبه های جنس مخالف را بدانند.

روش های افزایش رضایتمندی زناشویی

تفاهم جنسی به چه معناست؟

اگر بخواهیم به صورتی ساده تفاهم جنسی را تعریف کنیم باید بگوییم که وقتی زوجین به خوبی یکدیگر را بشناسند و از نیازهای جنسی هم باخبر باشند و بتوانند به نیازهای یکدیگر به درستی پاسخ بدهند یعنی دارای تفاهم جنسی هستند. بنابراین لازم است تا فرد در ابتدا به خوبی خودش را بشناسد و بداند که چه نیازهایی دارد و بتواند آن را با همسرش در میان بگذارد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش اصول رابطه جنسی را مطالعه نمایید.

زمانی که از عدم تفاهم جنسی سخن می گوییم منظورمان این است که زن و مرد در زندگی زناشویی با یکدیگر در مورد مسائل جنسی دارای اختلاف هستند. به طوری که یکی از طرفین به شدت نیاز به رابطه جنسی دارد در حالی همسرش اصلا به این موضوع فکر نمی کند و آن را در اولویت نیازها قرار نمی دهد. در این حالت است که زوجین دچار عدم تفاهم جنسی می شوند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش سکس تراپی به صورت تخصصی


نکته ای که لازم است اشاره شود این است که معمولا زوجین در این که نیاز جنسی را در اولویت قرار دهند و بخواهند در مورد آن با همسرشان صحبت کنند بسیار نگران هستند.

چرا که همواره از واکنش همسرشان در رابطه با این موضوع هراس دارند، یعنی نگران هستند که اگر با همسران راجع به این موضوع صحبت کنند او چه برخوردی نشان می دهد و نکند که عصبانی شود و مرا تحقیر کند.

زمانی که ۲ سال از زندگی مشترک زوجین می گذرد و آن شور و هیجان اولیه ازدواج فروکش می کند همواره شاهدیم که به تدریج زوجین در مسائل جنسی دچار مشکل می شوند و در برخی موارد این روند موجب دلزدگی از زندگی زناشویی می شود.

از کجا بدانیم که تفاهم جنسی داریم؟

اگر شما نتوانید به نیازهای جنسی همسرتان به درستی پاسخ دهید دال بر وجود عدم تفاهم جنسی است و این یعنی شما در مورد رابطه جنسی هنوز به تفاهم نرسیده اید.

ممکن است در رابطه اول به دلیل عدم شناخت از یکدیگر کمی دچار مشکل باشید ولی به گذشت زمان نباید این روند ادامه دار باشد و چنانچه هنوز با گذشت چند سال شما در مورد رابطه جنسی با همسرتان دچار مشکل هستید این نشان می دهد که شما باید به یک مشاور مراجعه نمایید.

رسیدن به آرامش در زندگی زناشویی

یکی از نکاتی که در زندگی زناشویی لازم است تا به آن توجه شود این است که زوجین هرگز نباید از سمت خودشان یک تصمیم کلی بگیرند بلکه باید به نظر و حرف همسرشان نیز گوش دهند چرا که اگر به جای یکدیگر تصمیم بگیرند همواره با مشکل و درگیری روبرو خواهند شد.

نگرانی از عدم تفاهم جنسی در زندگی و تاثیرات آن

وقتی یک زن در زندگی متوجه می شود که همسرش دارای میل جنسی بالایی است ولی خودش دچار بی میلی است و رابطه جنسی را در اولویت قرار نمی دهد دچار افکار شکست در زندگی می شود و همواره هراس دارد که قطعا روزی همسرش او را ترک خواهد کرد.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل درمان انحرافات جنسی


بنابراین اگر در زندگی دچار مشکلات زناشویی شدید باید به دنبال درمان بگردید. همواره به یاد داشته باشید که اگر بعد از ازدواج در مورد مسائل جنسی دچار مشکل باشید به مرور دچار دلزدگی خواهید شد و همین موضوع به زندگی شما آسیب وارد میکند، پس هرگاه با این مسئله مواجه شدید به یک مشاور متخصص برای درمان مراجعه کنید.

چه عواملی موجب تفاهم جنسی می شود؟

تا به این جا در مورد تفاهم و عدم تفاهم جنسی با شما عزیزان گفتگو کردیم، حالا لازم است بیان کنیم که چه عواملی باعث می شود تا زوجین به تفاهم جنسی برسند تا با رعایت آن ها بتوانند مشکلات و مسائل موجود در زندگی شان را حل کنند و آرامش را وارد زندگی کنند.

تناسب ظاهری و جسمی زوجین

اگر زوجین از نظر ظاهر و جسم با یکدیگر اختلاف زیادی داشته باشند بعد از مدتی دچار عدم تفاهم جنسی می شوند و با مشکل مواجه می شوند. برای مثال اگر مرد دارای قد بسیار بلندی باشد و زنش دارای قد خیلی کوتاه تری از او باشد بعد از گذشت ۲ سال دچار مشکل می شوند و رابطه جنسی آن ها به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

بنابراین لازم است تا قبل از وارد شدن به زندگی زناشویی حتما به خوبی یکدیگر را بشناسید و در مورد تناسب جسمی، مالی، فرهنگی، خانوادگی و تحصیلی دارای تفاهم باشید تا بتوانید از بروز تنش ها جلوگیری نمایید. برای مطالعه بیشتر مقاله معیارهای انتخاب همسر دکتر انوشه را مطالعه نمایید.

نداشتن تفاهم در مورد مکان و زمان رابطه

در ابتدا لازم است اشاره شود که نیاز جنسی یکی از اصلی ترین نیازهای جنسی بشر است. پس با توجه به این موضوع اگر باور دارید که رابطه جنسی فقط در شب ها باید انجام شود بدانید که این یک باور غلط و اشتباه است و باید اصلاح شود چرا که هر لحظه انسان ممکن است نیاز به رابطه جنسی داشته باشد.

بنابراین اگر شما فقط شب ها به نیاز جنسی همسرتان توجه می کند به مرور زمان فکری در ذهنش شکل می گیرد که او فردی بی توجه به رابطه جنسی است و حتما نیاز جنسی در اولویت هایش قرار ندارد. حتی اگر شما چنین قصدی نداشته باشید باز هم به دلیل این نوع باور همسر شما دچار سوءتفاهم می شود، پس در این مورد حتما با همسر خود به طور شفاف صحبت کنید تا تمام اختلاف نظرها را رفع نمایید.

افزایش کیفیت رابطه زناشویی زوجین

نکته بسیار مهم در این خصوص آن است که زن و شوهر ها باید در مورد رابطه جنسی خجالت را کنار بگذارند و به راحتی در رابطه با این موضوع با یکدیگر صحبت کنید.

انواع برخورد با مسائل رابطه جنسی

به یاد داشته باشید که زن و مرد در بسیاری از موارد با یکدیگر متفاوت اند و در خصوص موضوع رابطه جنسی هم چنین تفاوتی وجود دارد. برای مثال زنان در مورد رابطه جنسی بسیار رمانتیک هستند و علاقه دارند تا لباس مناسب را بر تن کنند و به طور کلی فضایی رمانتیک را برای رابطه جنسی مهیا کنند. برای مطالعه بیشتر مقاله پیش بینی ازدواج ناموفق را مطالعه بفرمایید.

در حالی که مردان اصلا به این شکل نیستند و به این موارد توجه نمی کنند. از طرف دیگر زنان همواره دوست دارند تا قبل از رابطه جنسی همسرشان پیش نوازی داشته باشد و با او به عشق بازی بپردازد در حالی که مردان فقط به دخول علاقه دارند و به سایر کارها اهمیت چندانی نمی دهند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش مشاوره قبل از ازدواج


چنین تفاوت هایی همواره موجب می شود تا زوجین دچار عدم تفاهم جنسی شوند و زندگی شان را تحت تاثیر قرار می دهد. ولی به یاد داشته باشید که حتی شما بدون داشتن دخول نیز می توانید به ارگاسم برسید و فقط لازم است تا در مورد لذت جنسی به خوبی اطلاعات داشته باشید.

تفاهم بر سر تعداد دفعات رابطه

در این خصوص نیز ممکن است یکی از طرفین میل کمی به رابطه جنسی داشته باشد در حالی که همسرش همواره رابطه جنسی بخواهد.

این موضوع نیز مانند موارد قبلی موجب می شود تا زن و مرد دچار عدم تفاهم جنسی شوند چرا که اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد یکی از طرفین نمی تواند پاسخگوی نیاز جنسی همسرش باشد و اگر این روند ادامه یابد به گذشت زمان عدم تفاهم جنسی بیشتر شده و رضایت زناشویی زوجین را تحت تاثیر قرار می دهد.

افکار اشتباه و نادرست راجع به رابطه جنسی

در مقالات قبلی در مورد تاثیرات منفی پورنوگرافی به طور مفصل صحبت کردیم و ابعاد آن را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که بیان کردیم در فیلم های پورن همواره صحنه هایی را به مخاطب نشان می دهند که واقعی نبوده و اصلا رابطه جنسی به آن شکل وجود ندارد. اگر افراد آن کارها را الگوی رابطه جنسی خودشان قرار دهند قطعا با مشکل مواجه می شوند.

چرا که تمام آن صحنه ها ساختگی بوده و برای جذب مخاطب چنین تنوع هایی را به وجود می آورند. پس به یاد داشته باشید که به هیچ وجه رابطه جنسی سالم هیچ شباهتی به رابطه های نمایش داده شده در فیلم های پورن ندارد و اگر شما در این خصوص دچار مشکل هستید نیاز است تا تحت درمان قرار بگیرید.

توجه به خواسته های دو طرف

در برخی موارد ما شاهد هستیم که زوجین به دلیل درخواست های یکدیگر دچار عدم تفاهم جنسی می شوند، چرا که اگر یکی از طرفین خواسته های غیر معقولی داشته باشد می تواند همسرش را با چالش بزرگی روبرو کند. برای مثال ممکن است خیلی از مردان درخواست سکس مقعدی را مطرح کنند، با این که این درخواست یک انحراف محسوب نمی شود ولی ممکن است همسر شما تمایلی به چنین رابطه ای نداشته باشد و از پذیرش آن امتناع کند. بنابراین لازم است تا در این خصوص با همسرتان گفتگو کنید و چنین گرایش هایی را با او در میان بگذارید تا بتوانید آن ها را حل کنید.

روش هایی برای رسیدن به تفاهم جنسی

تاثیر اختلالات جنسی بر رابطه زوجین

در برخی موارد ممکن یکی از زوجین دارای اختلال جنسی باشد که در این حالت نیز زندگی زناشویی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. به یاد داشته باشید که حتی اگر رابطه عاشقانه شما بسیار هم عالی باشد ولی چون همسر شما از اختلال جنسی رنج می برد با گذشت زمان اگر توجهی به آن نشود تمام کیفیت رابطه را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال یکی از اختلالات جنسی مهم خود ارضایی است که بسیار آسیب زا بوده و زندگی را با مشکل های زیادی روبرو می کند.

اگر افراد متاهل به خود ارضایی اعتیاد داشته باشند با گذشت زمان در رابطه جنسی واقعی دچار مشکلات حادی می شوند. اگر در این خصوص دچار مشکل هستید لازم است تا به یک سکس تراپ متخصص مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

در ابتدای مقاله برایتان توضیح دادیم که رابطه جنسی از مهم ترین ابعاد زندگی زناشویی است و زوجین باید به آن توجه کنند. اگر در رابطه جنسی دچار مشکل هستید حتما به یک روانشناس خبره مراجعه کرده تا تحت درمان قرار بگیرید. بنابراین اگر شما با همسرتان تفاهم جنسی ندارید بدانید که اگر نسبت به آن بی توجه باشید با گذشت زمان دچار سردی و دلزدگی جنسی خواهید شد. پس لازم است تا به صورت کامل با همسرتان در مورد رابطه جنسی تفاهم داشته باشید تا بتوانید نسبت به نیازهای یکدیگر پاسخگو باشید.

دسته‌بندی‌ها