برای درمان زود انزالی چه غذاهایی بخوریم؟

برای درمان زود انزالی چه غذاهایی بخوریم؟

چه خوراکی هایی برای درمان زود انزالی خوب است؟ یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد به دنبال پاسخ برای آن هستند این است که برای درمان زود انزالی چه چیزهایی باید بخورند؟ شایان ذکر است که مردان زیادی گرفتار مشکل زود انزالی هستند و همین موضوع می تواند بر روی روابط جنسی افراد تاثیر بگذارد.

به طور کلی باید بدانیم که زود انزالی یک نوع اختلال در عملکرد جنسی است و اگر تحت درمان قرار نگیرد بر روی روابط زناشویی افراد تاثیر می گذارد. زود انزالی دلایل متفاوتی دارد و درمان های زیادی برای آن وجود دارد. ما در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای کامل در خصوص درمان زود انزالی را در اختیار شما قرار دهیم و به شما بگوییم که با خوردن چه خوراکی هایی می توانید بر مشکل زود انزالی غلبه کنید.

آشنایی با زود انزالی

زمانی که فرد تحریک می شود رگ های درون آلت تناسلی مسدود می شود و راه خروج خون بسته می شود و در نتیجه نعوظ کامل رخ می دهد. هنگامی که انزال رخ می دهد آلت تناسلی مرد از حالت نعوظ خارج می شود و به وضعیت عادی و نرمال خودش باز می گردد.

در تعریف زود انزالی بیان می شود که اگر مرد در کمتر از یک دقیقه بعد از دخول دچار انزال شود به این معناست که او گرفتار وضعیت زود انزالی است. پیشنهاد می شود تا مقاله برنامه غذایی برای عضله سازی را بخوانید.

یعنی فرد زودتر از موعد به انزال رسیده است و ادامه دار بودن این شرایط می تواند سبب نارضایتی مرد و زن در زندگی زناشویی شود. لازم به ذکر است که زود انزالی هم در مردان و هم در زنان وجود دارد اما موضوع بسیار مهم این است که برای هر دوی آنها روش های درمان وجود دارد و افراد نباید دست روی دست بگذارند و باید از همین امروز فرایند درمان زود انزالی را آغاز کنند.

آشنایی با دلایل اصلی زودانزالی

اگر زنان گرفتار زود انزالی باشند موجب می شود تا در زندگی مشترک احساس رضایت زناشویی نداشته باشند. همین مشکل در مردان باعث می شود تا نتواند به همسرش حس خوبی بدهد. به یاد داشته باشید که مکانیسم انزال به وسیله سیستم عصبی کنترل می شود و وقتی از لحاظ جنسی تحریک می گردند سیگنال هایی به مغز و نخاع ارسال می شود.

زمانی که آنها به سطح خاصی از هیجان می رسند سیگنال هایی از مغز به اندام های تولید مثل ارسال می شود. این فرایند موجب می شود تا منی از طریق اندام تناسلی مردان خارج شود و انزال رخ می دهد. حال اگر در این مسیر مشکل یا اختلالی وجود داشته باشد تحت عنوان اختلال در انزال شناخته می شود که یکی از انواع آنها اختلال زود انزالی است.

زود انزالی چه دلایلی دارد؟

به طور کلی هنوز دلایل واضح و شفافی برای زود انزالی وجود ندارد. مردانی که میزان کمی از سروتونین را در مغز خودشان دارند مدت زمان کمتری برای انزال نیاز دارند. در این میان برخی از محققان بر این باورند که زود انزالی دلایلی دارد که در دو دسته قرار می گیرد.

علل اولیه

دلایل گروه اول بیان می کنند که اختلال زود انزالی به دلیل وجود یک مشکل در انتقال دهنده های مغزی فرد است که دلیل آن نیز هنوز مشخص نیست. ولی احتمال دارد که آنها بیش فعالی یا هر فعالیت کمی داشته باشند و خود را به شکل هایی مانند حساسیت زیاد در سر آلت نشان دهند و این مشکل نیز دلایل مربوط به خودش را دارد.

علل ثانویه

گروه دوم از دلایل که به آنها دلایل ثانویه گفته می شود شامل افرادی است که قبلا گرفتار اختلال زود انزالی نبوده اند. دلایلی که در این دسته قرار می گیرد شامل استرس و اضطراب است که امروزه وارد سبک زندگی افراد شده است. به عنوان مثال استرس مالی موجب می شود تا فرد به شدت کار کند و ساعت های زیادی از روز را به کار کردن اختصاص می دهد. پیشنهاد می شود تا به کارگاه درمان مشکلات جنسی مراجعه فرمایید.

دلایل جسمی زود انزالی

دیابت، مولتیپل اسکلروزیس (MS)، مشکلات پروستات، کم کاری یا پرکاری تیروئید و مصرف برخی از داروها به عنوان عوامل جسمی زود انزالی شناخته می شوند. همچنین باید اشاره شود افرادی که ساعت خواب کافی ندارند و یا در خانواده دارای مشکلاتی می باشند نیز می توانند دچار این مشکل شوند.

لازم به ذکر است که مشکلات مربوط به تیروئید که شامل کم کاری یا پر کاری تیروئید است و یا وجود عفونت های جنسی مانند عفونت پروستات نیز می تواند سبب بروز اختلال زود انزالی شود. زمانی که پروستات دچار التهاب می شود وقوع اختلال زود انزالی افزایش پیدا می کند.

شایان ذکر است جوانانی که در خصوص مسائل جنسی آموزش های لازم را ندیده اند و وارد روابط جنسی پر خطر می شوند نیز به دلیل ابتلا به بیماری های گوناگون زمینه های زود انزالی را دارا می باشند.

بررسی دلایل روانی زود انزالی

در زندگی زناشویی گاهی اوقات پیش می آید که زوجین دچار مشکلات روانی می شوند. به عنوان مثال استرس و تنش های روزانه می تواند مشکلات بسیاری را برای افراد ایجاد کند. همچنین گاهی اوقات وجود احساس گناه و بی کفایتی زوجین در برقراری رابطه جنسی می تواند سبب بروز زود انزالی شود.

در کنار این عوامل باید به مواردی چون آموزش های غلط، باورهای نادرست در خصوص روابط جنسی، سرکوب نیازهای جنسی، عدم اعتماد به نفس، مشکلات عاطفی، بی تجربگی جنسی و تازگی روابط و تحریک بیش از حد اشاره شود که می تواند موجب بروز اختلال زود انزالی در فرد شود.

زود انزالی بعد از کرونا

یکی از بیماری هایی که بر روی سبک زندگی افراد تاثیر گذاشت بیماری کرونا بود. در واقع این بیماری مسائل و مشکلات زیادی را برای انسان ها ایجاد نمود. بیماری کرونا بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد و حتی بعد از بهبودی نیز شاهد برخی از مشکلات هستیم.

به عنوان مثال برخی از مطالعات نشان می دهد افرادی که دچار بیماری کرونا شده اند بعد از بهبودی دچار زود انزالی و اختلال نعوظ شده اند. البته این موارد نیاز به تحقیق و مطالعه زیادی دارند تا بتوانیم به نتایج شفاف و دقیقی دست پیدا کنیم.

برای درمان زود انزالی چه چیزهایی بخوریم؟

به تازگی محققان مطالعاتی را انجام داده اند که نشان می دهد کمبود مواد غذایی می تواند بر روی اختلالات مربوط به عملکرد جنسی تاثیر بگذارد. لازم به ذکر است که مصرف بیش از حد مکمل ها می تواند حالات تهوع، استفراغ و سایر موارد را در افراد ایجاد کند و در نتیجه به نقاط مختلف بدن آسیب وارد می شود. تحقیقات نشان می دهد که ماده منیزیم به حفظ سلامتی انسان بسیار کمک می کند.

همانطور که می دانید منیزیم یکی از مواد معدنی است که در تولید اسپرم و سلامت باروری نقش دارد. بنابراین اگر غذاهای دارای منیزیم مانند صدف، دانه کدو تنبل، سویا، ماست، اسفناج، جوانه گندم، انواع بادام، نخود، کنجد، شکلات تلخ، سیر و نخود فرنگی را در برنامه غذایی خود قرار دهید می توانید به کنترل زود انزالی کمک کنید.

شکلات تلخ

لازم به ذکر است که شکلات تلخ سرشار از مواد معدنی است و به عنوان یک نوع داروی تقویتی به کار می رود. زمانی که شما شکلات تلخ را میل می کنید مغز شروع به ترشح اندورفین می کند و در نتیجه سطح استرس شما به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. در نظر داشته باشید که شکلات تلخ در کنترل و درمان زود انزالی بسیار مفید است. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله نقطه فرنولوم در مردان را مطالعه فرمایید.

توصیه می شود برای کنترل زود انزالی لازم است تا مصرف غذاهایی مانند فلفل قرمز و نوشیدنی های کافئین دار را متوقف کنید. البته غذاهایی که دارای کربوهیدرات بالا هستند و همچنین میزان پروتئین کمی دارند سروتونین را در بدن افزایش می دهند و در نتیجه سطح استرس نیز کاهش پیدا می کند. به یاد داشته باشید که باید منیزیم، کلسیم و آهن را در رژیم غذایی تان قرار دهید.

گردو

همانطور که می دانید گردو سرشار از امگا ۳ بوده و به عنوان یک ماده مغذی که دارای ویتامین و مواد معدنی است شناخته می شود. همچنین باید اشاره شود که گردو خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و ضد التهاب نیز می باشد و اگر به صورت مداوم مصرف شود می تواند مشکلات مربوط به ناباروری و مواردی مانند اختلال نعوظ را کاهش دهد. لازم به ذکر است که مصرف گردو به عنوان میان وعده سبب افزایش تولید و کیفیت اسپرم می شود.

آووکادو

یکی از بهترین میوه های مفید و بسیار سالم آووکادو است. چرا که این میوه سرشار از اسید فولیک و مواد معدنی است و به تنظیم خون نیز کمک می کند. به یاد داشته باشید که چون در میوه آووکادو چربی های مفید وجود دارد سبب افزایش زمان انزال می شود و می تواند به درمان زود انزالی نیز کمک کند.

برای درمان زودانزالی چه میوه هایی باید بخوریم؟

موز

همه ما می دانیم که موز سرشار از پتاسیم بوده و باعث بهبود جریان خون می شود. همچنین موز باعث می شود تا آنزیمی به نام بروملین در بدن ایجاد شود که به صورت مستقیم سبب افزایش میل جنسی شده و در نتیجه به درمان زود انزالی کمک می کند. زمانی که شما موز نوش جان می کنید هم انرژی زیادی دریافت می کنید و هم تستوسترون و در بدن شما افزایش می یابد.

هندوانه

داخل هندوانه یک ماده گیاهی بسیار مغذی به نام سیترولین دارد که موجب می شود تا میل جنسی انسان به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. از این رو پیشنهاد می شود تا به صورت روزانه تکه های هندوانه را مصرف کنید یا در میان وعده های خود حتما از هندوانه استفاده نمایید. شایان ذکر است که در طب سنتی برای درمان زود انزالی تاکید زیادی به مصرف هندوانه می شود.

بلغور جو دوسر

اگر بلغور جو دوسر را در برنامه غذایی تان قرار دهید می توانید سطح تستوسترون را در جریان خون خود افزایش دهید. در نتیجه ماهیچه های آلت تناسلی شما آرام می شود و احتمال مشکلات جنسی مانند زود انزالی نیز کاهش می یابد.

هویج

یکی از ماده های غذایی بسیار عالی و خوشمزه برای درمان زود انزالی هویج است. شایان ذکر است که هویج می تواند بر روی مشکلات جنسی مانند زود انزالی تاثیر بگذارد و آن را به میزان قابل قبولی درمان کند. اگر می خواهید به نتیجه عالی دست پیدا کنید پیشنهاد می شود تا هویج را به صورت آب پز در کنار تخم مرغ و عسل به صورت مداوم میل کنید. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و بتاکاروتن ها می باشد که موجب می شود تا زمانی که زوجین وارد رابطه جنسی می شوند جریان خون در آلت تناسلی افزایش پیدا کند.

بامیه

بامیه نیز به عنوان یکی از ماده های غذایی برای درمان زود انزالی شناخته می شود. چرا که کمبود ویتامین هایی مانند آ و زینک می تواند سبب بروز اختلال زود انزالی شود. بامیه سرشار از این ویتامین ها بوده و از این رو سبب افزایش سطح عملکرد جنسی در مردان می شود.همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه طب سنتی مراجعه کنید.

نحوه مصرف به این صورت می باشد که پودر بامیه را به همراه شیر و عسل مخلوط کنید و به مدت یک ماه هر روز یک لیوان قبل از خواب میل کنید. اگر شما نسبت به لاکتوز حساسیت دارید می توانید ۳ الی ۴ بامیه را خرد کرده و سپس آنها را یک شب در آب خیس کنید. سپس آب تصفیه شده این مخلوط را هر روز صبح به مدت یک ماه بنوشید. هر دو ترکیب برای درمان زود انزالی بسیار مفید است و می توانید از آنها در برنامه غذایی تان استفاده کنید.

عدس

باور رایجی وجود دارد که فولات و فولیک اسید بر روی باروری زنان بسیار تاثیر می گذارد. همچنین این موارد برای درمان مشکلات جنسی مردان نیز موثر است. تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده است که نشان می دهد فولیک اسید می تواند به درمان زود انزالی در مردان کمک کند.

عدس سرشار از فولات و فولیک اسید است و اگر روزانه فقط یک کاسه عدس میل کنید می توانید ۹۰ درصد از نیاز روزانه تان را تامین نمایید. عدس سرشار از پروتئین است و باعث افزایش اسپرم می شود و اگر شما بتوانید مصرف فولات و فولیک اسید را در رژیم غذایی تان قرار دهید می توانید به درمان زود انزالی کمک کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ به عنوان یک غذای کامل شناخته می شود. چرا که تخم مرغ سرشار از پروتئین بوده و از این رو این ماده غذایی برای سلامتی باروری مردان بسیار مفید است. چون داخل تخم مرغ ویتامین ب ۱ یا همان تیامین وجود دارد می تواند به درمان زود انزالی کمک زیادی کند. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است که نشان می دهد کمبود ویتامین ب ۱ یا همان تیامین می تواند سبب خستگی و عدم اعتماد به نفس شود.

تمام این موارد بر روی زود انزالی تاثیر می گذارد و به همین دلیل لازم است تا در برنامه غذایی خود حتما مصرف ب ۱ را بگنجانید. چرا که این مواد غذایی می تواند روحیه تان را افزایش دهد و در نتیجه به شما کمک می کند تا یک تجربه خوب جنسی را داشته باشید. پرتغال، جو دوسر و غلات سرشار از این ویتامین ها هستند که می تواند در زمان صبحانه آنها را مصرف کنید.

کرفس

به طور کلی دلایل اصلی زود انزالی به فیزیولوژیک بدن انسان باز می گردد. استرس و اضطراب موجب می شوند تا عصب های موثر در انزال تحریک شوند. از این رو اگر این عصب ها فعالیت زیادی داشته باشند می تواند سبب بروز اختلال زود انزالی شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که ویتامین ب شامل ب ۲ یا همان ریبوفلاوین و ب ۶ یا همان پیریدوکسین می تواند به کاهش سطح اضطراب کمک کند.

کرفس منبع مناسبی برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن است و لازم است تا مصرف این ماده غذایی را در برنامه غذایی تان قرار دهید. در نظر داشته باشید که حتما کرفس سبز روشن باشد، چرا که این نوع کرفس دارای ارزش غذایی بسیار بالاتری است. همچنین پیشنهاد می شود برای مطالعه بیشتر به مقاله بهترین گیاهان دارویی مراجعه نمایید.

ماهی

ماهی سالمون و تن ماهی و ساردین بهترین منابع برای تامین ویتامین دی می باشند. هنوز به طور قطع تحقیقاتی در خصوص نقش ویتامین دی بر روی باروری مردان ثابت نشده است. اما مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین دی می تواند بر روی سلامت و کیفیت اسپرم ها تاثیر بگذارد. شما می توانید از ماهی سالمون و املت پنیر به عنوان بهترین منبع ویتامین دی استفاده کنید.

درمان زود انزالی با گیاهان دارویی

متخصصین طب سنتی بر این عقیده اند که مصرف برخی از گیاهان دارویی می تواند به درمان زود انزالی در مردان کمک کند. حالا در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا بهترین گیاهان دارویی که برای درمان زود انزالی بسیار مفید است را برایتان معرفی کنیم.

مارچوبه

ریشه گیاه مارچوبه برای درمان زود انزالی بسیار مفید است. شما می توانید یک عدد مارچوبه را در شیر جوشانده و هر روز عصاره آن را میل کنید تا از این طریق ماهیچه های آلت تناسلی تان را تقویت نمایید. مارچوبه سرشار از ویتامین آ و ویتامین سی می باشد و می تواند به سطح تستوسترون کمک کند و در نتیجه کیفیت و تولید اسپرم افزایش پیدا می کند.

جینسینگ هندی یا آشواگاندا

یکی دیگر از گیاهان دارویی برای درمان زود انزالی جینسینگ هندی یا آشواگاندا است. این گیاه هندی باعث می شود تا قدرت مز و میل جنسی به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. در واقع این گیاه به انسان کمک می کند تا بتواند خودش را در طول مدت رابطه جنسی کنترل کند. شما می توانید این گیاه را به صورت دمنوش مصرف کنید که برای درمان اختلال زود انزالی و اختلال نعوظ بسیار مفید است.

زنجبیل

مصرف زنجبیل باعث می شود تا گردش خون در بدن انسان افزایش یافته و در نتیجه به تقویت ماهیچه های آلت تناسلی کمک کی کند و جریان خون را در این ناحیه افزایش می دهد. از ترکیب این عوامل می توانیم به درمان زود انزالی در مردان کمک کنیم.

در کنار زنجبیل باید اشاره شود که عسل نیز یک داروی تقویتی است که اگر شما عسل و زنجبیل را با هم ترکیب کنید به این صورت که نصف قاشق چای خوری زنجبیل را با عسل مخلوط کنید و آن را قبل از خواب نوش جان کنید می توانید به درمان زود انزالی کمک کنید. شما همچنین می توانید زنجبیل را رنده کنید و آن را بر روی یک غذای خانگی بریزید.

چه غذاهایی برای درمان زودانزالی مفید است؟

سیر

همانطور که می دانید سیر فواید بسیاری داشته و می تواند به افزایش طول رابطه جنسی نیز کمک کند. سیر یک گیاه ضد باکتری است و خواص ضد التهابی دارد و می تواند به بهبود گردش خون نیز کمک کند. شما می توانید برای درمان زود انزالی یک حبه سیر را بجوید و یا آن را در روغن سرخ کنید و هر روز صبح با معده خالی مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهد که اگر به مدت ۴۰ روز این کار را انجام دهید می توانید تاثیرات بی نظیر آن را مشاهده کنید.

داروی گیاهی آیورودا

آیورودا در طب سنتی هندی بسیار کاربرد دارد و برای درمان دیابت و سایر بیماری ها کاربرد زیادی دارد. از ترکیب گیاهان آیورودا می توان به درمان زود انزالی کمک زیادی کنید. تحقیقات نشان می دهد مردانی که از داروی آیورودا استفاده می کردند بعد از مدتی توانستند تا طول رابطه جنسی شان را افزایش دهند. البته در نظر داشته باشید که شما هرگز نباید به صورت خودسرانه به مصرف گیاهان دارویی بپردازید و لازم است تا با یک پزشک متخصص نیز مشورت نمایید.

داروی گیاهی چینی

در طب سنتی چینی هم گیاهان دارویی بسیار مفیدی وجود دارد که می تواند به درمان زود انزالی کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که برخی از گیاهان دارویی چینی توانسته تا ۲ دقیقه زمان انزال را افزایش دهد. البته باز هم لازم است اشاره شود که مصرف گیاهان دارویی نیز می تواند بر روی بدن تاثیر بگذارد. از این رو شما خودتان نباید برای خودتان دارویی تجویز نمایید و برای درمان زود انزالی نیاز است تا به یک پزشک مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

همانطور که اشاره شد مشکلات و اختلالات جنسی می تواند مشکلات فراوانی برای زندگی زناشویی افراد ایجاد کند. از این رو اگر شما با هر یک از اختلالات جنسی درگیر هستید لازم است تا به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید. تمامی مواردی که در این مقاله خدمت شما معرفی گردید صرفا جنبه آموزشی داشته و هرگز نباید به صورت سر خود اقدام به مصرف آنها نمایید.

در کنار عوامل جسمانی لازم است به اثرات روانی نیز اشاره شود که با توجه به فراگیر شدن اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی ما شاهد بروز مشکلات جنسی فراوانی بین افراد هستیم. از این رو لازم است به این بخش نیز اهمیت بدهیم و مواردی که مربوط به بخش سلامت روان می شود را با یک روانشناس در میان بگذاریم.

دسته‌بندی‌ها