درمان خفگی جنسی به عنوان یک رفتار مازوخیستی

درمان خفگی جنسی به عنوان یک انحراف جنسی

خفگی جنسی که به آن اختناق شهوانی (Erotic asphyxiation) گفته می شود نوعی برانگیختگی جنسی است که فرد از طریق ایجاد محدودیت عمدی در اکسیژن رسانی به مغز به ارضای جنسی دست می یابد. به عبارت دیگر خفگی جنسی (اروتیک) از رفتارهای مازوخیستی است که آسیب های جبران ناپذیری را به فرد وارد می کند.

به طوری که نمونه های متعددی از این انحراف وجود دارد که به دلیل انجام فعالیت های محدود کننده اکسیژن رسانی دچار آسیب های مغزی شده اند و یا حتی در برخی مواقع منجر به مرگ فرد شده است.

در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای جامع در خصوص این رفتار انحرافی در اختیار شما علاقه مندان به مطالب روانشناسی قرار دهیم که بتوانید به طور کامل با این رفتار آسیب زا آشنا شوید و بدانید چه آسیب هایی به بدن انسان وارد می کند.

آشنایی با خفگی جنسی

گاهی اوقات اصطلاح اروتیک شخصی را در این باره به کار می برند که عبارت است از فعالیت هایی که خود فرد برای ارضای نیاز جنسی خویش انجام می دهد. اما در رفتار خفگی جنسی فرد از طریق اعمال محدودیت اکسیژن رسانی به بدن آسیب های فراوانی را به خود وارد می کند.

حتی گاهی اوقات افراد در روابط جنسی خویش اقدام به انجام چنین کاری می کنند که می تواند بسیار خطرناک باشد. از این رو کتاب DSM از این رفتار تحت عنوان یک آسیب یاد می کند که زیر مجموعه رفتارهای مازوخیستی قرار می گیرد. بنابراین لازم است با نشانه های این رفتار ناسالم و انحرافی آشنا شویم و بدانیم به چه علت برخی از افراد گرفتار چنین رفتاری هستند.

توجه داشته باشید که خفگی جنسی یک نوع رفتار انحرافی است و نیاز به درمان دارد و هرگز نباید آن را به عنوان یک نوع گرایش عادی در نظر گرفت.

آشنایی با انحراف خفگی جنسی

زیرا داشتن چنین فانتزی های ناسالمی موجب می شود تا فرد در رابطه های خود دچار مشکل شود و به راحتی تمام روابط خویش را از دست می دهد.

به عنوان مثال اگر مرد یا زنی دارای فانتزی خفگی جنسی باشد در هر رابطه ای که وارد می شود چون گرفتار رفتار انحرافی است به نوعی تمایل دارد تا این کار را با شریک جنسی اش انجام دهد و چون این رفتار به عنوان یک اختلال و آسیب شناخته می شود طرف مقابل به شدت از دست فرد آزرده خاطر می شود و نمی تواند چنین رفتارهایی را تحمل کند و در نتیجه رابطه را خراب می کند و فرد دارای انحراف گرفتار تنهایی و عواقب بعدی آن می شود. از این رو لازم است فرد اختلال خود را شناسایی کند و برای درمان آن اقدامات لازم را انجام دهد.

علل انجام خفگی جنسی

همانطور که اشاره شد انجام رفتار خفگی جنسی در واقع نوعی رفتار مازوخیستی است که سبب بروز آسیب های فراوانی به انسان می شود. به همین دلیل لازم است تا به برخی از دلایل اشاره شود.

روانکاوی

از نظر رویکرد روان پویشی ممکن است در گذشته فرد اتفاقاتی رخ داده باشد که سبب ایجاد برخی از انحرافات در انسان شود. به عنوان مثال فردی که در کودکی در کنار مادر خود می خوابید به دلیل چاق بودن مادر موجب می شد تا در هنگام خواب بچه زیر مادر قرار بگیرد و دچار احساس خفگی شود.

البته در این دوران آسیبی به کودک وارد نشد و چون انجام این کار همراه با لذت بوده است در آینده فرد گرایشات زیادی به انجام این کار دارد. از این رو یکی از دلایلی که می تواند موجب گرایش به چنین کاری شود اتفاقاتی است که در گذشته فرد رخ داده است.

کنجکاوی

یکی دیگر از دلایلی که می تواند انحرافات جنسی را در انسان ایجاد کند کنجکاوی است و به دلیل ماهیت اعتیادآوری که در این رفتارها وجود دارد موجب می شود تا فرد در زمان های بعدی نیز تمایل داشته باشد که چنین کارهایی را خودش تجربه کند.

اصل کنجکاوی مربوط به رویکرد رفتاری است و بر اساس آن فرد تقویتی را دریافت کرده است که مجدد تمایل دارد تا به آن لذت دست یابد. از این رو به دنبال موقعیت هایی می گردد که تمایل وی را ارضا کند و همین موضوع تکرار رفتار را در انسان ایجاد می کند.

پورنوگرافی

از دیگر دلایلی که می تواند سبب بروز انحرافات جنسی در انسان شود دیدن فیلم های پورن است. این فیلم ها آسیب های فراوانی را به جسم انسان وارد می کند که در بلند مدت می تواند جبران ناپذیر باشد. زمانی که انسان در سنین پایین فیلم های پورن را تماشا کند موجب می شود تا به آن اعتیاد پیدا کند و در نتیجه گرایشات مختلف انحرافی در او ایجاد می شود. برای مطالعه بیشتر مقاله درمان پورنوگرافی را مطالعه نمایید.

افرادی که به دلیل خفگی جنسی مرده اند

افراد معروفی مانند دیوید کارادین، مایکل هاتچنس و آلبرت دکر دارای انحراف خفگی جنسی بوده اند و به دلیل آسیب های ناشی از این رفتار جان خود را از دست داده اند. همچنین باید اشاره شود که سادا آبه که یک زن ژاپنی بود با ایجاد اختناق جنسی در معشوقه اش با نام کیچیزو ایشیدا موجب مرگ او شد و بعد از اتفاقاتی که در این زمینه رخ داد افراد ژاپنی به شدت دچار احساسات منفی شدند و کتاب بهشتی گمشده نوشته جونیچی واتانابه از این داستان الهام گرفتند و فیلمی با نام قلمرو احساسات اثر ناگیسا اوشیما که از همین داستان برگرفته شده بود ساخته شد.

بررسی فیزیولوژی خفگی

در خصوص فیزیولوژی تنفس باید اشاره شود که سرخرگ کاروتید مشترک که در هر دو طرف گردن انسان وجود دارد خون دارای اکسیژن را از قلب به سمت مغز حمل می کنند. زمانی که این سرخرگ ها از طریق فشردن گلو یا حلق آویز شدن فشرده می شوند اکسیژن در مغز به طور ناگهانی کاهش می یابد و به جای آن دی اکسید کربن جمع می شود. در نتیجه فرد احساس سرگیجه و سبک سری می کند که برای برخی افراد لذت بخش است و تمام این موارد موجب ایجاد احساس ارضای جنسی در فرد می شود. پیشنهاد می شود تا مقاله درمان انحراف ادرار دوستی را بخوانید.

جورج شومن نیز در این باره بیان می کند وقتی مغز از اکسیژن محروم می شود حالتی روشن و نیمه توهم را با نام هیپوکسی در انسان ایجاد می کند که از نظر رفتاری که ایجاد می کند مشابه تاثیر کوکائین بر مغز است و می تواند فرد را دچار اعتیاد به این رفتار انحرافی کند.

در مورد هیپوکسی مزمن دکتر ای ال لوید اشاره می کند که چنین حالتی مشابه احساسی است که کوهنوردان در ارتفاع تجربه می کنند. پس از بررسی هایی که در این مورد انجام شد مشخص گردید که ناهنجاری های مغزی که شامل یک یا چند انتقال دهنده عصبی به هم پیوسته مانند دوپامین، سروتونین و بتا اندورفین است در تمام شرایط موجب ایجاد توهم در انسان می شود.

هیپوکسی چیست؟

کم اکسیژنی یا همان هیپوکسی (Hypoxia) به معنای کاهش اکسیژن رسانی به اندام های داخلی بدن است. در این شرایط نواحی مختلف بدن مانند لب و انگشتان دست و پا دچار کبودی می شوند. کم اکسیژنی عموما به دلیل کاهش اکسیژن هوا رخ می دهد که افرادی مانند کوهنوردان آن را تجربه می کنند. زمانی که هیپوکسی اتفاق می افتد بافت های بدن دچار تورم می شوند و در نتیجه آسیب می بینند و به دلیل تبادل اکسیژن و دی اکسیدکربن بین مویرگ ها و بافت ها اختلال ایجاد می شود.

خلبان هایی که در ارتفاعات بالا فعالیت می کنند اگر از ماسک های مخصوص استفاده نکنند دچار هیپوکسی می شوند. هیپوکسی یکی از محرک های مهم ترشح اریتروپویتین توسط کلیه ها می باشد که نقش مهمی در تولید گلبول های قرمز خون برعهده دارد. هیپوکسی در صورت فقدان اریتروپویتین به صورت نا چیزی باعث افزایش تعداد گلبول های قرمز می شود.

شناخت اختناق جنسی

همانطور که اشاره شد خفگی جنسی در واقع قطع عمدی مسیر تنفس و اکسیژن به بدن است که می تواند توسط خود فرد یا شریک جنسی وی انجام شود.

افرادی که گرفتار رفتارهای مازوخیستی هستند بر این باورند که خفگی جنسی در رابطه موجب می شود تا آن ها به طور چشمگیری به ارگاسم برسند. اما باید اشاره شود که این رفتار نوعی انحراف است و خطرات بسیاری برای انسان به همراه دارد. به طوری که سالانه حدود ۲۵۰ الی ۱۰۰۰ نفر در آمریکا به دلیل انحراف خفگی جنسی جانشان را از دست می دهند.

خطرناک بودن خفگی جنسی

زوجین در روابط خود رفتارهای مختلفی را ابراز می کنند که بسیاری از آن ها هیچ خطری نداشته و موجب آسیب به افراد نمی شود. اما در این بین اشخاصی که گرفتار مازوخیسم یا فانتزی های ناسالم هستند به کارهایی گرایش دارند که از نظر عرف ناسالم بوده و انجام آنها می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به افراد وارد کند.

جانت بریتو که یک متخصص درمان مشکلات جنسی است بیان می کند رفتار ناسالم و انحرافی خفگی جنسی به شدت خطرناک بوده و می تواند مشکلاتی مانند ایست قلبی، آسیب های مغزی یا حتی مرگ ناشی از کمبود اکسیژن را برای انسان ایجاد کنند.

به همین دلیل با توجه به خطراتی که رفتار انحرافی خفگی جنسی دارد لازم است به طور کامل جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم و بدانیم چگونه می توانیم آن را تحت درمان قرار دهیم.

دلایل گرایش به رفتار انحرافی خفگی جنسی

کنجکاوی های جنسی دلایل مختلفی دارند که موجب می شود افراد علاقه زیادی به آن داشته باشند که در ادامه ۳ مورد از رایج ترین دلایل گرایش افراد به این رفتار ناسالم را مورد بررسی قرار می دهیم.

فیزیولوژیکی

همانطور که در بخش هیپوکسی توضیح داده شد، افراد در هنگام انجام رفتار ناسالم خفگی جنسی به دلیل کاهش سطح اکسیژن دچار حالت های سرگیجه و سبکی سر می شوند و زمانی که مجدد اکسیژن بازمی گردد جریان خون فعالیت عادی اش را انجام می دهد و موجب می شود فرد احساس لذت کند. به عبارت دیگر به دلیل ترشح دوپامین، سروتونین و اندورفین نوعی نشاط و سرخوشی در فرد ایجاد می شود که به دنبال آن شخص علاقه دارد تا در دفعات بیشتری این کار را انجام دهد.

روانشناختی

رفتار خفگی جنسی یا همان اختناق شهوانی یکی از رفتارهای انحرافی و مازوخیستی است که به موجب آن فردی که گرفتار انحراف جنسی است علاقه دارد تا شریک جنسی اش بر او تسلط داشته باشد و او را وادار به کارهایی که دوست دارد بکند به همین دلیل در زمان انجام رفتار خفگی جنسی فرد به نوعی دچار برانگیختگی جنسی می شود که برایش بسیار لذت بخش است.

جسمی

در زمان اختناق جنسی در بدن هورمون اندروفین ترشح می شود که ممکن است فرد آن را با لذت واقعی اشتباه بگیرد. در واقع به دلیل واکنش بدن برای محافظت این هورمون ترشح می شود و از این رو شخص چنین احساسی را به عنوان فعالیتی لذت بخش در نظر می گیرد.

رفتار آسیب زای اختناق اروتیک

همانطور که اشاره شد انجام این رفتار میتواند آسیب های زیادی را با خود به همراه داشته باشد. به این صورت که فرد در تنهایی دست به اقدام این رفتار ناسالم می زند و در نتیجه آسیب های فراوانی را به خودش وارد می کند. چرا که در این شرایط امکان کمک رسانی پایین است و چون فرد تنها است حتی ممکن است منجر به مرگ وی نیز بشود. پیشنهاد می شود تا مقاله رابطه جنسی سالم را مطالعه فرمایید.

از طرف دیگر زوجینی که اقدام به انجام این رفتار انحرافی می کنند ممکن است طرف مقابل را با آسیب های جدی جسمی مواجه کنند که سلامتی او را به شدت تخریب می کند. از این رو اگر افراد گرفتار چنین رفتارهایی هستند لازم است تا از مشاوره جنسی یا سکس تراپ کمک بگیرند که بتوانند انحرافات جنسی شان را درمان کنند.

افزایش آگاهی

افراد باید اطلاعات و آگاهی شان را در خصوص آناتومی انسان افزایش دهند و بدانند که چنین رفتارهایی می تواند سبب آسیب به جسم شود. از این رو باید بدانید که ایجاد محدودیت اکسیژن به جسم آسیب های فراوانی را با خود به همراه دارد و حتی می تواند سلامتی شخص را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

بهبود روابط

زوجین باید در خصوص رفتارها و فانتزی های جنسی شان با یکدیگر صحبت کنند و بدانند که هر یک به چه کارهایی علاقه دارند. به عنوان مثال مردی که گرایش به رفتار خفگی جنسی دارد باید به طور کامل با همسرش راجع به این گرایش صحبت کند.

دلایل ایجاد رفتار انحرافی خفگی جنسی

از این رو طرفین می توانند تصمیم گیری بهتری در خصوص رابطه جنسی داشته باشند. چرا که اگر یکی از افراد علاقه ای به داشتن رابطه جنسی نداشته باشد فرد دیگر طرد می شود این می تواند برایش بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. از این رو لازم است تا افراد به یک مشاور مراجعه کنند و رفتارها ناسالم شان را تحت درمان قرار دهند.

چرا که به طور کلی رفتار خفگی جنسی یک کار ناسالم و انحرافی است که به افراد مازوخیستی به آن علاقه دارند. به همین دلیل لازم است تا تحت درمان قرار بگیرند تا بتوانند رابطه سالمی با همسرشان داشته باشند.

آسیب های ناشی از رفتار خفگی جنسی

انجام این رفتار به شدت خطرناک بوده و می تواند سلامتی شخص را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. که در ادامه به آسیب های ناشی از این انحراف می پردازیم.

خفگی

زمانی که قسمت بیرونی گلو فشار داده می شود مسیر اصلی اتصال به مغز دچار اختلال می شود و عملکرد تنفس دچار آسیب می شود و به دنبال آن نوعی حالت سرخوشی به فرد دست می دهد.

استفاده از اشیا مختلف

برخی افراد تمایل دارند در رابطه خود از وسایل مختلفی استفاده کنند تا لذت بیشتری را تجربه کنند. در انحراف خفگی جنسی برخی افراد از طریق فشار دادن با دست به ارگاسم دست می یابند و برخی دیگر علاقه دارند تا شریک جنسی شان از ابزارهایی مانند کیسه پلاستیکی یا بالش برای ایجاد احساس خفگی استفاده کند.

در برخی موارد نیز افرادی که گرفتار آسیب های روانی جدی هستند نوع انحراف آن ها با اختلال فتیش همراه است و تمایل دارند تا شریک جنسی شان بر روی صورت آن ها بنشیند و از این طریق به احساس خوبی دست پیدا می کنند. چرا که این کار مسیر تنفس آن ها را می بندد و به دلایل فیزیولوژیکی که در قسمت بالا به آن اشاره شد افراد به احساس لذت دست می یابند.

به یاد داشته باشید که این رفتار به شدت آسیب زاست و اگر شریک جنسی فرد بر روی صورت شخص بنشیند می تواند منجر به شکستگی بینی، آسیب به چشم یا سایر اندام های بدن شود.

عوارض جانبی اختناق جنسی

افرادی که دچار رفتار مازوخیستی هستند به دلیل انجام کارهای ناسالم گرفتار برخی از مشکلات می شوند که می تواند شامل موارد زیر باشد.

  • سرفه کردن
  • سرگیجه
  • ضعف عضلانی
  • بی حسی
  • خواب آلودگی
  • از دست دادن کنترل

بنابراین توجه داشته باشید که انحراف خفگی جنسی بسیار خطرناک است و می تواند به شدت سلامت روانی و جسمی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

آسیب های جبران ناپذیر

هیپوکسی اروتیک یا همان خفگی جنسی خطرات زیادی دارد که پزشکان و کارشناسان توصیه می کنند افراد به هیچ وجه چنین رفتاری را انجام ندهند و در صورتی که نمی توانند تکانه هایشان را کنترل کنند لازم است تا به یک سکس تراپ مراجعه کنند. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل شما را با آسیب های جبران ناپذیر اختناق جنسی آشنا کنیم.

ضربه مغزی

زمانی که برای مدت طولانی به مغز اکسیژن نرسد دچار آسیب مغزی می شود و در بلند مدت مشکل های فراوانی را برای فرد ایجاد می کند.

آسیب به حنجره

ایجاد فشار بر روی گلو و حنجره موجب می شود تا اندام های این ناحیه به دلیل داشتن ظرافتی که دارند به شدت آسیب ببینند. همچنین اگر نیرویی که به ناحیه گردن فرد وارد می شود بیش از حد باشد می تواند سبب شکستن استخوان های گردن شخص شود.

حالت تهوع و استفراغ

ایجاد فشار بر روی کردن و محدود کردن اکسیژن می توانند باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ در فرد شود. از این رو مواد غذایی داخل معده به داخل ریه و راه های تنفس فرد وارد می شود و می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به وجود آوردند.

شایان ذکر است که استفراغ بیش از حد و ورود اسید معده به داخل دهان و سایر مسیرهایی که مربوط به اکسیژن رسانی است موجب می شود تا عفونت هایی در بدن انسان ایجاد شود و همچنین دندان ها دچار پوسیدگی می شوند.

حمله قلبی

زمانی که اکسیژن بدن کاهش پیدا میکند ترکیب شیمیایی خون دچار تغییر می شود و این تغییرات باعث می شود تا ریتم قلب به طور کامل دگرگون شود. در نهایت انجام خفگی جنسی می تواند فرد را دچار ایست قلبی کند و در برخی شرایط منجر به مرگ فرد می شود.

هماتوم ساب پریوستئال اوربیتال

در یک نمونه موردی زنی که اقدام به انجام خفگی جنسی کرده بود دچار هماتوم ساب پریوستئال اوربیتال شده بود و او را به اورژانس آورده بودند. در این حالت کره چشم فرد دچار خونریزی می شود و اگر به آن رسیدگی نشود حتی ممکن است منجر به از دست دادن بینایی کامل فرد شود.

اقدامات لازم در زمان ایجاد مشکل

اگر افرادی که دچار انحرافات جنسی هستند با شریک جنسی خودشان چنین کارهایی را انجام دهند قطعا دچار مشکل می شوند. از این رو لازم است تا در این موقعیت های اقدامات لازم را به موقع انجام دهید تا فرد دچار آسیب نشود.

به عنوان مثال اگر همسر شما به ناگاه دچار خفگی شد و نتوانست نفس بکشد خیلی سریع به اورژانس زنگ بزنید و عملیات CPR را آغاز کنید. اگر شما با این تکنیک آشنا باشید می توانید در مواقع اضطراری جان افراد را نجات دهید و مانع بروز مشکلات دیگر شوید.

افرادی که در تنهایی دست به چنین کاری می زنند باید خیلی سریع به اورژانس زنگ بزنند و یا فردی باید از آنها مراقب کند تا دچار چنین حالاتی نشود. از این رو قبل از بروز رفتارهای بیمارگونه لازم است تا فرد تحت درمان قرار بگیرد.

تفاوت خفگی جنسی با خودکشی

ابعاد مختلف اختناق جنسی را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که خفگی جنسی دارای چه نشانه هایی می باشد. در تمام دنیا سالانه افراد زیادی به خاطر انجام این کار جانشان را از دست می دهند. از این رو در برخی مواقع زمانی که گروه هایی مانند پلیس و اورژانس به موقعیت می رسند و جسد بی جان فرد را مشاهده میکنند گمان می کنند آن شخص دست به خودکشی زده است.

به همین دلیل باید بدانیم که مرگ ناشی از خفگی جنسی ارتباطی با خودکشی ندارد و فردی که دست به انجام چنین کاری زده است در واقع دچار انحراف جنسی بوده است. به همین دلیل زمانی که از روش های مختلف اقدام به خفگی جنسی می کند تا بتواند به ارضای جنسی دست یابد ممکن است آسیب های فراوانی به او وارد شود.

درمان انحراف خفگی جنسی

برای درمان انحرافات جنسی روش های مختلفی وجود دارد که اگر شما به روانپزشک مراجعه کنید او طبق مشکلی که برای شما ایجاد شده است ممکن است برایتان دارو تجویز کند.

چگونه می توانیم خفگی جنسی را درمان کنیم؟

البته در نظر داشته باشید که هرگز نباید خودتان سر خود اقدام به مصرف دارو نمایید، چرا که این کار بسیار خطرناک است و می تواند عوارض جبران ناپذیری را برایتان ایجاد کند. در ادامه روش هایی را به شما معرفی می کنیم که می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

درمان شناختی رفتاری

یکی از درمانهایی که برای اغلب مشکلات روانی مناسب است درمان شناختی رفتاری است. در این روش تمامی افکار انحرافی فرد مورد بررسی قرار می گیرد و تک به تک فکرهای منفی او با فکرهای مثبت جایگزین می شود. به عنوان مثال لازم است انسان در سطح متعادلی از سلامت روان باشد تا بتواند به راحتی با دیگران رابطه برقرار کند.

از این رو فردی که انحراف خفگی جنسی دارد توانایی کنترل تکانه هایش را نداشته و زمانی که با فردی وارد رابطه می شود به جای برقراری رابطه با خود واقعی آن شخص با فکرهای انحرافی خودش رابطه برقرار می کند. به عنوان مثال مدام بحث را به سمت مسائل جنسی انحرافی می کشاند و تمایل دارد تا فرد مقابل به نیازهای انحرافی او پاسخ دهد. به همین دلیل روان درمانگر به فرد کمک می کند تا افکار منفی را ارزیابی کرده و به جای آن افکار منطقی را جایگزین کند.

تقویت اعتماد به نفس

در انحراف های جنسی از نوع مازوخیستی افراد اغلب دچار مشکل در اعتماد به نفس هستند. به این صورت که خودشان را بی ارزش جلوه می دهند تا فرد مقابل به تمایلات آنها پاسخ دهد. به همین دلیل لازم است تا رواندرمانگر بر روی اعتماد به نفس مراجع کار کند تا بهبود یابد و ضعف هایی که در این زمینه وجود دارد رفع گردد.

ترک سایر انحرافات

اگر می خواهید یک انحراف را ترک کنید باید به سایر انحرافات دیگر نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال فردی که گرایش به انحراف خفگی جنسی دارد و همزمان فتیش باسن نیز دارد تمایل دارد تا شریک جنسی اش بر روی صورت او بنشیند و از این کار لذت می برد.

به همین دلیل لازم است تا اختلال فتیش او نیز درمان شود تا در مسیر بهبود راحت تر بتواند به وضعیت مطلوب دست یابد. از طرف دیگر اگر فردی گرایش شدید به پورنوگرافی دارد حتما باید به آن توجه شود و فرایند ترک پورن نیز صورت گیرد تا بتوانیم سایر انحرافات جنسی شخص را درمان کنیم.

برخی افراد تمایل دارند تا به صورت سکس چت تمایلات خودشان را ارضا کنند که لازم است به آن توجه شود. این افراد باید بدانند که اگر مشکل سکس چت خودشان را درمان نکنند می تواند سبب بروز مشکلات و انحرافات دیگر نیز شود. به طور مثال شخص در چت با دیگران موضوع را به سمت مسائل انحرافی مانند خفگی جنسی یا سایر انحرافات می برد که نشان می دهد این فرد دچار انحرافات جنسی نیز است که باید تحت درمان قرار بگیرد.

نتیجه گیری

توجه داشته باشید که اگر شما نیز گرفتار اختلال خفگی جنسی هستید نباید به دلیل ترس از شرمساری از درمان آن اجتناب کنید. از این رو شما باید خیلی سریع به یک درمانگر مراجعه نمایید تا فرایند درمان انحراف شما آغاز شود. اگر شما هر چه زودتر برای درمان خود اقدام نمایید می تواند به وضعیت مطلوب بازگردید و مجدد روابط سالمی با همسر خود و سایر افراد داشته باشد.

دسته‌بندی‌ها