مجموعه کارگاه های تربیت کودک و نوجوان


                        مجموعه کارگاه های تربیت کودک و نوجوان
نوع فایل
Mp3
حجم فایل
160 مگابایت
نویسنده
تاریخ انتشار
16 مارس 2019
دسته بندی
۸,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

در این بخش از فروشگاه برنا اندیشان قصد داریم تا مجموعه کارگاه های تربیت کودک و نوجوان را برای دریافت در اختیار شما کاربران عزیز وب سایت برنا اندیشان قرار می دهیم.

بازی درمانی

اولین وظیفه کودکان و از ضروریات زندگی آن‌ها بازی کردن است، آموزش مستقیم برای کودکان زیر 7 سال بسیار مخرب و ویران گر است، بهترین روش آموزش به کودکان در سنین پائین از طریق بازی درمانی صورت میگیرد. بازی از ضروریات زندگی کودکان است، آن‌ها از طریق بازی افکارشان را بازگو می‌کنند. توانایی حل مسئله در کودکان از طریق تمرکز در بازی گسترش می یابد و به همین دلیل اعتماد به نفس و روحیه استقلال طلبی خودشان را تقویت می‌کنند.

لجبازی کودکان

لجباز شدن کودک بنا به دلایلی ایجاد می شود. والدین برای کاهش لجبازی کودکان از امر و نهی های بی مورد و زیاد پرهیز کنند. این تکرار باید ها و نباید ها موجب بروز مشکلات عصبی و پرخاشگری در کودک می شود.

جالب است بدانید لجبازی کودک بیشتر در فرزند اول دیده می شود، به دلیل اینکه مادر می خواهد فرزندش را در بهترین شرایط ممکن تربیت کند و کنترل بیشتری بر رفتارهای وی داشته باشد که در نتیجه موجب بروز لجبازی در کودک می شود.

تنبیه بدنی کودکان

تنبیه بدنی کودکان به منظور تصحیح رفتارهای اشتباه شیوه رایجی است اما والدین باید آگاه باشند که این روش ناکارآمد است و تنها پیامدهای سوء آن بدون اینکه تاثیر مثبتی بر تربیت کودک داشته باشد به جا می ماند و همچنین در سال های آتی اثرات منفی این روش غلط، گریبانگیر کودک و حتی والدین او می شود.

بسیاری از والدین ، گاهی مجبور به تنبیه فرزندان می شوند،آیا این کار موثر واقع می شود؟تحقیقات نشان می دهد کودکانی که در سنین پایین تنبیه می شوند از سن پنج سال به بعد رفتار تهاجمی از خود نشان می دهند.

گاز گرفتن در کودکان

گاز گرفتن کودک تا حدودی عادتی طبیعی تلقی می شود اما اگر این رفتار توسط کودکان بیشتر از حد نرمال تکرار شود طبیعتا نشان از خواسته یا نیازی در اوست. گاز گرفتن یک کودک شیرخواره علت و دلیلی متفاوت با گاز گرفتن کودکان 3 ساله دارد.

بیشتر کودکان نوپای (کوچکتر از 3 سال) اطرافیان خود را حداقل یک مرتبه گاز می گیرند. بیشتر کودکان این عادت خود را به خودی خود از دست می دهند. اما اگر این عادت بعد از سن 3 سالگی هنوز ادامه یابد و مرتبا تکرار شود نیاز به توجه و درمان دارد. گاز گرفتن همیشه عمدی و آگاهانه نیست و به ندرت ممکن است باعث آسیب جدی به دیگران شود و یا بیانگر خطر جدی باشد.

ناخن جویدن در کودکان

حدود نیمی از بچه ها و نوجوانان، ناخن هایشان را می جوند ، بعضی از آنها دوباره رشد می کنند اما نه به سلامت و زیبایی روز اول .اگر شما یک شخص بالغ هستید که ناخن های تان را می جوید، ممکن است زمانی که جوان تر بوده اید این کار را انجام می دادید و هرگز متوقفش نکرده اید.

هویت یابی در نوجوانان

دوره نوجوانی ،با این پرسش اساسی همراه است که نوجوان از خود می پرسد”من کیستم” این پرسش را که چند سال ادامه خواهد یافت “جستجوی هویت“می نامند. در واقع مساله این است که چه می‌شود که هیچ فردی نه مانند کسانی می‌شود که قبل از اودراین جهان زیسته اند ونه مانند کسانی خواهد شد که پس ازاوبه این جهان خواهند آمد.نوجوانی که با این پرسش اساسی روبه روست می داند که بزودی باید مسئولیت زندگی خویش را شخصاً برعهده گیرد و از خود می پرسد: باید چگونه زندگی کنم؟چه حرفه ای راباید انتخاب کنم؟ در ارتباط باجنس مخالف وزندگی خانوادگی آتی چه خواهم کرد؟ با کدام باورها و ارزشها باید زندگی کنم؟

پاسخ به این پرسش ها آسان نیست و معمولاً با مقداری تشویش نیز همراه است. شاید بتوان گفت که تشویش والدین نیز کمتر از خود نوجوانان نیست.نوجوانانی که سعی می کنند که بالهای خود رابگشایند وبه دنیای خاص خویش پرواز کنند و والدینی که گاه به دلیل وابستگی به فرزند خود و استقلال جویی اونگرانند وگاهی نیز به دلیل مخاطراتی که پرواز غیرقابل پیش بینی ازآشیانه م‍‍ألوف درکمین نوجوان آنهاست، احساس ایمنی نمی کنند. دراین میان ممکن است نوجوان دچاراین احساس شود که والدین اوبه جای آنکه کمکش کنند، وی را آرام وبه حال خود نمی گذارند.

نا امیدی در نوجوانان

جلب توجه : من فقط در صورتی احساس تعلق پیدا می کنم که مورد توجه باشم – حتی اگر مشکلاتی برای پدر و مادر ایجاد کند .

قدرت طلبی : من وقتی احساس تعلق پیدا می کنم که رئیس باشم – حتی اگر به دعوا منجر شود . اگر بتوانم مادر و پدر را وادار به دعوا با خودم بکنم ، صاحب قدرت منم .

انتقام جویی : من دوست داشتنی نیستم . من در صورتی احساس تعلق پیدا می کنم که دیگران را اذیت کنم . وقتی من اذیت می شوم ، پدر و مادرم هم باید احساس ناراحتی کنند .

ابراز بی کفایتی : من وقتی احساس تعلق پیدا می کنم که مادر و پدرم متقاعد شوند کاری از من بر نمی آید ، در حقیقت وقتی سعی می کنم کاری را انجام بدهم که از عهده اش بر نمی آیم ، احساس می کنم به هیچ چیز تعلق خاطر ندارم . بهتر است که ابدا کوششی نکنم .

 هر یک از این باورهای اشتباه ، یک روی دیگر هم دارد :

باور مثبت شخص را به هدف های سازنده تری هدایت می کند . ما می خواهیم نوجوانانمان را تشویق به داشتن هدف های سازنده کنیم . و به آن ها کمک کنیم باورهای مثبت را گسترش بدهند و تغییر دیدگاه بدهند ، به این ترتیب که :

از جلب توجه به مشارکت جویی و همکاری برسند .
از قدرت طلبی به استقلال برسند .                  
از انتقام جویی به برخورد منصفانه برسند .
از ابراز بی کفایتی به ابراز شایستگی و متفکر بودن برسند .

منابع

وب سایت نمناک

وب سایت مشاورین هیروو

کارگاه های موجود در مجموعه کارگاه های تربیت کودک و نوجوان

  • بازی درمانی
  • لجبازی کودکان
  • تنبیه بدنی کودکان
  • عادت های بد کودکان
  • گاز گرفتن در کودکان
  • رفع استرس در کودکان
  • ناخن جویدن در کودکان
  • رفتار با کودک پرخاشگر
  • رفع لکنت زبان در کودکان
  • ذهن آگاهی برای کاهش اضطراب
  • رفع نا امیدی در کودکان و نوجوانان
  • نحوه برخورد با کودکانی که در مهمانی شیطنت می کنند
  • آسیب ها و معایب استفاده از تکنولوژی و اینترنت
  • تربیت فرزند از قبل بارداری تا نوجوانی
  • هویت و هویت یابی مهم ترین تکلیک رشدی در نوجوانی و جوانی از منظر روانشناختی

مطالعه بیشتر

   راهنمای دانلود
  • در صورت ثبت نام لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • در صورت مشاهده ارور در فایل های فشرده آخرین نسخه Winrar را نصب نمایید.
  • همچنین می توانید از فشرده ساز 7 zip نیز استفاده نمایید.
  • برای اجرای فایل های صوتی و تصویری می توانید از نرم افزار KMPlayer استفاده کنید.
  • برای اجرای کتاب های الکترونیکی هم می توانید از نرم افزار Adobe Reader استفاده کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

96 − 95 =