کارگاه آموزش روانکاوی فروید و لاکان

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
400 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

روانکاوی فروید و لاکان بحث گسترده ای است که موجب شده تا افراد زیادی به آن علاقه داشته باشند. در واقع باید اشاره نمود که لاکان به شدت تحت تاثیر فروید قرار داشته و تلاش نموده است تا مفهوم ناخودآگاهی که زیگموند فروید آن را مطرح نمود را مجددا بازیابی کند و با نگاه تازه ای آن را بسط و توسعه دهد.

شایان ذکر است که فروید را به عنوان پدر علم روانکاوی می دانند. چرا که تمامی تکنیک های موجود در روانکاوی توسط خود فروید ابداع گردیده و او به کمک همان تکنیک های بیماران زیادی را تحت درمان قرار داده است.

ما در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین کارگاه های روانشناسی با عنوان روانکاوی فروید و لاکان را در اختیار شما افراد علاقه مند به روانشناسی و روانکاوی قرار دهیم تا به صورت تخصصی با تکنیک های روانکاوی این دو دانشمند آشنا شوید.

آموزش روانکاوی فروید و لاکان

همانطور که می دانید زیگموند فروید عصب شناس اتریشی بود که متد روانکاوی را در علم روانشناسی بنیانگذاری نمود. حتی در زمان کنونی نیز بسیاری از افراد از روانکاوی برای درمان بسیاری از مراجعین استفاده می کنند. از طرف دیگر لازم است به ژاک لاکان اشاره داشته باشیم که پزشک، فیلسوف و روانکاو مشهور فرانسوی بود.

شایان ذکر است که لاکان توانست تا ناخودآگاه را به صورت یک زبان ساختار بندی شده معرفی کند. اگر شما به روانکاوی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم تا پکیج جامع آموزش روانکاوی فروید و لاکان را از این قسمت از برنا اندیشان دریافت نمایید تا به صورت کامل با تمامی مفاهیم و تکنیک های روانکاوی ژاک لاکان و زیگموند فروید آشنا شوید.

آشنایی با زیگموند فروید

زیگموند فروید در ۶ مه سال ۱۸۵۶ در شهر موراویا که بخشی از کشور چک است متولد شد. خانواده او یهودی بودند و او اولین فرزند خانواده هشت نفری بود. فروید در سال ۱۸۸۱ توانست تا از دانشگاه وین پذیرش بگیرد و بعد از آن در زمینه های اختلالات مغزی و گفتار درمانی و شناخت بیماری نادر آروشا کالبدشناسی اعصاب میکروسکوپی، در بیمارستان عمومی وین، آغاز به کار نمود.

آموزش کامل روانکاوی زیگموند فروید

لازم به ذکر است که فروید متد روانکاوی را ایجاد نمود و توانست تا روش های بالینی نوینی را برای روبرو شدن با آسیب شناسی روانی بیمار از طریق گفتگو میان درمانگر و بیمار ابداع کند. در واقع فروید از روش تداعی آزاد با بیماران ارتباط برقرار می کرد و بعد از مدتی برای جلوگیری از برخی مشکلات در فرایند درمان مفهوم انتقال را کشف نمود.

باید اشاره شود که زیگموند فروید روش روانشناسی تحلیلی را هم ارائه نمود که امروزه افرادی زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند. یکی از کارهایی که فروید به آن توجه زیادی داشته است تحلیل رویای مراجعینش بوده است که از طریق تجزیه و تحلیل خواب افراد به مشکلات روانی آنها پی می برده است.

نظریه رشد روانی جنسی فروید

فروید در زمینه مراحل جنسی انسان نظریات متعددی را بیان نموده است. به باور فروید انرژی جنسی یا همان لیبیدو از مهم ترین مفاهیمی است که در زندگی انسان ها وجود دارد. در واقع لیبیدو با مرگ در حال نبرد بوده و تلاش می کند انسان را در هر زمینه به پیروزی برساند. برخی از افراد در رابطه با این موضوع تحلیل های اشتباهی را ارائه کرده اند و بر این باورند که فروید سکس را همه چیز می دانسته.

این در حالی است که فروید صرفا به جای واژه عشق از سکس استفاده کرده است و این موضوع به این معنا نمی باشد که از نظر فروید سکس همه چیز است. زیرا خود فروید بارها اعلام نموده که واژه های عشق، سکسوالیته، اروتیسم و اروس را معادل یکدیگر به کار می برد. به عبارت دیگر liebe فرویدی معنای عشق، اشتیاق و ژویی سانس را در یک واژه دارا می باشد.

فروید و هیپنوتیزم

زیگموند فروید زیر نظر جوزف بروئر فن هیپنوتیزم را فرا گرفت و برای درمان بیماران خود از آن روش استفاده نمود. اما لازم به ذکر است که فن هیپنوتیزم فروید با روش بروئر بسیار متفاوت بود. چرا که فروید در روش خود اصلا از تلقین استفاده نمی کرد.

به عنوان مثال زیگموند فروید هنگامی که با ”آنا او” در حال صحبت و گفتگو پیرامون مشکلش بود متوجه گردید که وقتی آنا در مورد اتفاقات آسیب زای گذشته اش صحبت می کند به مرور زمان از نشانه های بیماری اش کاسته می شود. از این رو بعد از مدتی فروید روش هیپنوتیزم را کنار گذاشت و تکنیک تداعی آزاد را ابداع نمود و همین موضوع انقلابی تازه در روانکاوی محسوب شد.

آشنایی با ژاک لاکان

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم لاکان پزشک، فیلسوف و روانکاو فرانسوی بود که در روز ۱۳ آوریل سال ۱۹۰۱ در شهر پاریس به دنیا آمد. همچنین لازم به ذکر است که لاکان تاثیرات زیادی را بر روی فلسفه فرانسه گذاشته است. توجه داشته باشید که لاکان علاوه بر فروید از زبان شناسی دوسوسور و قوم شناسی استروس نیز تاثیر گرفته است.

ژاک لاکان در سال ۱۹۳۱ به عنوان یک پزشک مشغول به فعالیت بود و در سال ۱۹۳۲ مدرک دکتری با رساله جنون پارانوئید در ارتباط با شخصیت پارانویید به او اعطا گردید. شایان ذکر است که در سال ۱۹۳۴ ژاک لاکان نامزد ریاست جامعه روانکاوی پاریس شد. همچنین باید اشاره کنیم که لاکان به شدت تحت تاثیر کار روانکاوی بوین با گروه ها قرار گرفت و این تاثیر در آینده به تاکید او بر مطالعه گروه ها به مانند یک ساختار را که کار تئوریک او در روانکاوی را به پیش راند کمک زیادی کرد.

آموزش کامل روانکاوی ژاک لاکان

لاکان در هفتمین سمینار خودش که در سال های ۱۹۵۹ الی ۱۹۶۰ که با عنوان اخلاق و آیین روانکاوی برگزار شد، بنیان های اخلاقی روانکاوی خودش را معرفی نمود و بنیان اخلاق برای زمانه ما را پی ریزی کرد. با توجه به نظریات فروید، اخلاق باید نشان دهد در برابر تراژدی انسان مدرن و نارضایتی از تمدن و انسانیت یکسان است.

زمانی که پس زمینه اخلاق را بررسی می کنیم متوجه می شویم که میل وجود دارد. در واقع تجزیه و تحلیل ثابت می کند که این ادعا تا چه حد به حقیقت نزدیک است و در واقع این راه ورود به نفس است. من باید به جایی بروم که نفس وجود دارد. جایی که روانکاو درونش کاملا عریان و آشکار است، حقیقت میل بوده و در نهایت روانکاوی به پیدا کردن میل منتهی می گردد.

ژاک لاکان ۳ مفهوم بسیار مهم را بیان نمود :

  • روانکاوی باید مبنا و پایه علمی داشته باشد.
  • ایده های فروید در مورد مفهوم سوژه، دانش و میل دچار تحریف شده است.
  • تحلیل روانی تنها جایی است که در آن می توان نابسندگی علم و فلسفه را مورد سوال قرار داد.

نگاهی به اندیشه های لاکان

در واقع ژاک لاکان تلاش می کرد تا با استفاده از روش دیالکتیکی هگل و زبان شناسی دوسوسور نظریات فروید را به شکلی بازنویسی کند. این کار باعث شد تا روانکاوی در تحلیل تمام عرصه های حضور انسان همکاری و مشارکت داشته باشد.

او به شکلی این کار را انجام می دهد که به صورت شگرفی مرزهای رشته خود یعنی روانکاوی را پشت سر گذاشته و روانکاوی را با سیاست، فلسفه، ادبیات، علم، مذهب و تقریبا سایر رشته های آموزشی ترکیب می کند.

با توجه به مواردی که راجع به فروید و لاکان بیان نمودیم اگر شما علاقه دارید تا با روانکاوی فروید و لاکان آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان پکیج روانکاوی را دریافت نمایید.

زیرا بسیاری از افراد هنگامی که نظریات لاکان یا فروید را مطالعه می کنند بعد از مدتی می گویند که برخی از مفاهیم آن بسیار سخت و پیچیده است. بنابراین شما می توانید با دریافت کارگاه روانکاوی فروید و لاکان به صورت خیلی دقیق تمامی اندیشه ها و نظریات آنها در خصوص روانکاوی را یاد بگیرید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.