کارگاه درمان اختلالات روانپزشکی بارداری

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
160 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

اختلالات روانپزشکی بارداری از جمله مواردی است که هر خانمی باید در دوران بارداری به آنها اهمیت دهد و برای درمان آن اقدامات لازم را به خوبی انجام دهد. در واقع ما باید بدانیم که در هر دوره ای امکان بروز اختلالات روانپزشکی وجود دارد که نیاز است تا به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته و فرایند درمان آن را آغاز کنیم.

در این میان لازم به ذکر است که دوران بارداری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به دلیل تغییرات جسمی مادر قطعا مشکلات و مواردی ایجاد می شود. به همین دلیل اگر شما با اختلالات روانپزشکی بارداری مواجه هستید باید به یک روانپزشک مراجعه نمایید.

ما در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از جامع ترین پکیج های روانپزشکی با عنوان کارگاه اختلالات روانپزشکی بارداری را در اختیار شما افراد علاقه مند به علم روانپزشکی قرار دهیم.

اختلالات روانپزشکی بارداری

همانطور که اشاره شد به دلیل بروز تغییرات هورمونی در بدن مادر در طی دوران بارداری قطعا مشکلات مختلف روانی برای فرد ایجاد می شود. همچنین لازم است اشاره شود که این مسائل گاهی اوقات هیچ ارتباطی با دوران بارداری زن نداشته و از قبل ایجاد شده است. پیشنهاد می شود تا به پکیج آموزش روانپزشکی بالینی مراجعه نمایید.

به هر حال در هر شرایطی مشکلات و اختلالات روانی ایجاد شده باشد لازم است تا اقدامات لازم درمانی در این خصوص انجام شود. برای این کار شما می توانید به یک روانپزشک حاذق مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرید.

کارگاه اختلالات روانپزشکی بارداری به صورت کامل تمامی ابعاد مختلف مربوط به اختلالات روانی در دوران بارداری را مورد بررسی قرار می دهد و به شما آموزش می دهد تا بدانید چه مشکلات مختلفی در این دوره برای مادران ایجاد می شود و شما باید چه کارهایی را انجام دهید.

درمان اختلالات روانپزشکی در دوران حاملگی

بنابراین اگر شما به علم روانپزشکی علاقه دارید و یا مادری هستید که می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص اختلالات روانپزشکی دوران بارداری به دست آورید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه آشنایی با اختلالات روانپزشکی بارداری را دریافت نمایید.

اهمیت درمان اختلالات روانپزشکی

موضوع بسیاری مهمی که در آغاز باید مورد بررسی قرار بگیرد این است که بسیاری از افراد هنوز هم به سمت روانشناسی یا روانپزشکی نمی روند. زیرا با خود فکر می کنند که روانپزشک داروهای زیادی را به انسان می دهد و باعث می شود تا فرد دچار مشکلات مختلفی مانند اعتیاد به دارو شده و یا به جنین کودک آسیب وارد شود.

یعنی زنانی که باردار هستند و گرفتار اختلالات روانپزشکی نیز هستند هرگز برای درمان اقدام نمی کنند. چرا که بر این باورند تمام داروهای روانپزشکی بر روی جنین کودک اثر منفی می گذارد. از طرف دیگر باید به انگ و برچسبی که در این باره وجود دارد اشاره کنیم که باعث می شود تا افراد از ترس آنکه دیگران آنها را دیوانه خطاب نکنند هرگز برای درمان اختلالات روانی به روانپزشک مراجعه نمی کنند. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه کامل آموزش کاپلان خوانی مراجعه نمایید.

این در حالی است که ما باید تمامی نگرش ها و باورهای اشتباهی که در این باره وجود دارد را کنار بگذاریم و جور دیگر به قضایا نگاه کنیم. یعنی اگر در دوره ای از زمان گرفتار مشکلات روانی شدیم لازم است تا به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنیم و اقدامات لازم درمانی را به خوبی انجام دهیم تا به شرایط عادی زندگی بازگردیم.

اختلالات روانپزشکی در دوران بارداری

در قسمت بالا اشاره شد که مشکلات روانی در هر زمانی ممکن است رخ دهد و افراد باید در هر اندازه ای که با اختلالات مواجه می شوند برای درمان آن اقدامات لازم را انجام دهند. به یاد داشته باشید که اختلالات روانپزشکی ممکن است برای هر انسانی ایجاد شد و نباید از این موضوع ترسی داشته باشید. چرا که اختلالات روانپزشکی می تواند دلایل مختلفی داشته باشید که شما فقط باید برای درمان آن اقدام فرمایید.

شایان ذکر است که اگر شما خانمی هستید که می دانید به یکی از اختلالات روانی دچار هستید قبل از اقدام به بارداری نیاز است تا به روانپزشک مراجعه کنید و در ابتدا مشکلات روانی تان را درمان کنید و سپس برای بچه دار شدن اقدام نمایید.

پس متوجه شدیدم که اختلالات روانپزشکی بارداری باید تحت درمان قرار بگیرد و شما هیچ ترس و واهمه ای در این باره نداشته باشید. چرا که فرد روانپزشک با شرایط شما آشنا بوده و می داند که شما در چه وضعیتی قرار دارید و بهترین داروها را به شما می دهد تا بتوانید درمان شوید.

همچنین موضوع بسیار مهمی که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که شما به عنوان مادر هرگز نباید سر خود اقدام به مصرف داروهای روانپزشکی نماید. چرا که این کار هم برای مادر و هم برای کودک بسیار خطرناک است.

اختلال روانپزشکی افسردگی بارداری

افسردگی یکی از اختلال هایی است که در هر زمانی رخ می دهد و نیاز است تا هر میزان از آن تحت درمان قرار بگیرد. یعنی اگر شما به هر اندازه ای دچار اختلال افسردگی شده اید باید برای درمان آن اقدامات لازم را انجام دهید. چرا که اگر شما افسردگی را تحت درمان قرار ندهید باعث می شود تا بعد از مدتی فروکش کرده و سپس به صورت یکدفعه فوران کرده و به سلامت روان شما آسیب وارد کند. برای آموزش بیشتر به پکیج داروهای روانپزشکی مراجعه نمایید.

افسردگی پس از زایمان

در خصوص دلیل افسردگی بعد از زایمان هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست و بسیاری از روانپزشکان بر این باورند که تغییرات هورمونی در ایجاد افسردگی پس از زایمان نقش مهمی را ایفا می کند. در هر صورت شما باید بدانید که افسردگی حتی می تواند در دوران بارداری نیز رخ دهد و شما باید اقدامات لازم درمانی را انجام دهید و هرگز نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشید.

اختلال روانپزشکی اضطراب بارداری

از دیگر اختلالاتی که می تواند در زمان بارداری برای مادر رخ دهد اضطراب است که نیاز است تا به سرعت تحت درمان قرار بگیرد. چرا که این موضوع می تواند حتی بر روی جنین نوزاد نیز تاثیر بگذارد و بعد از تولد و سپس در دوران کودکی و نوجوانی اثرات آن را مشاهده خواهید کرد. به این معنا که فرزند شما دچار اضطراب می شود و در تحصیل و زندگی با مشکلات فراوانی مواجه می گردد.

شایان ذکر است که در زندگی هرگز نباید نسبت به اختلالات روانپزشکی بی تفاوت باشیم بلکه نیاز است تا مرحله به مرحله برای درمان آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

اختلال روانپزشکی استرس بارداری

مادر در دوران بارداری حتی می تواند دچار استرس شود که این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد و درمان های لازم نیز انجام شود. چرا که استرس فراوان حتی می تواند مشکلات جسمی زیادی را برای افراد ایجاد کند. شایان ذکر است که مراجعه به روانپزشک برای شما انگ منفی محسوب نمی شود و اگر شما به فکر سلامتی خودتان باشید می تواند زندگی سالم و بدون مشکلی را تجربه کنید. پیشنهاد می شود تا به کارگاه درمان روانپزشکی افسردگی و اضطراب مراجعه نمایید.

اهمیت درمان اختلالات روانپزشکی دوران بارداری

همواره از خودتان این سوال را بپرسید که اگر شما سالم و بدون مشکل باید خوب است و یا همواره با چندین مشکل روانی دست و پنجه نرم کنید؟ قطعا پاسخ شما این است که نمی خواهید در زندگی گرفتار مشکلات مختلف روانی باشید. پس اگر در هر مرحله از زندگی تان دچار یکی از مشکلات روانی شدید باید به سرعت برای درمان اقدامات لازم را انجام دهید.

درمان های دارویی و غیر دارویی

برای درمان های روانپزشکی با توجه به شرایط مراجع درمان های دارویی یا غیر دارویی تجویز می شود. به عنوان مثال کودکان و نوجوانان اغلب توسط درمان های غیر دارویی تحت درمان قرار می گیرند. اما به این نکته توجه داشته باشید که داروهای روانپزشکی هرگز شما را معتاد نمی کند و این یک باور غلط است که اگر شما برای درمان اختلالات روانی تان دارو مصرف کنید به آن ها اعتیاد پیدا می کنید. از طرف دیگر لازم است اشاره شود که دارو درمانی و روان درمانی هیچ تضادی با یکدیگر ندارند و روانپزشک بر اساس داده هایی که در دست دارد بهترین فرایند را برای مراجع در نظر می گیرد.

با توجه به مواردی که گفته شد اگر شما به موضوعات روانپزشکی و آسیب شناسی روانی علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه درمان اختلالات روانپزشکی بارداری را دریافت نمایید و اطلاعات خودتان را در این زمینه افزایش دهید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.