کارگاه درمان اختلالات عصبی قاعدگی

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
70 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

اختلالات عصبی قاعدگی موضوعی است که باید به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد و تمام ابعاد آن را به خوبی بشناسیم. چرا که دوران قاعدگی موجب می شود تا خانم ها از نظر روانی دچار تغییر و تحولاتی شود و در نتیجه سلامت روان او تحت تاثیر قرار می گیرد. از این رو هر یک از بانوان باید آگاهی و اطلاعاتش را در رابطه با اختلالات عصبی قاعدگی افزایش دهد تا بتواند در این دوران بهترین عملکرد را داشته باشد.

در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین کارگاه های پزشکی با عنوان درمان اختلالات عصبی قاعدگی را در اختیار شما افراد علاقه مند به آموزش های پزشکی قرار دهیم تا بتوانید به کمک آموزش های ارائه شده در این پکیج آموزش به خود و سایر افرادی که در این زمینه نیاز به کمک دارند آموزش های لازم را ارائه دهید.

درمان اختلالات عصبی قاعدگی

شایان ذکر است که عادت ماهانه یا همان قاعدگی دوره ای است که هر زنی آن را تجربه می کند. به طور کلی به جاری شدن خون از پوشش داخلی رحم قاعدگی گفته می شود. از این رو لازم است تا به دقت بیشتری به این موضوع نگاه کنیم.

چرا که قاعدگی هم شامل تغییرات جسمی و هم شامل تغییرات روانی می باشد. ابعاد روانی قاعدگی آنقدر مهم است که حتی ممکن است فرد را دچار برخی از اختلالات مانند افسردگی کند. پیشنهاد می شود تا به کارگاه روانپزشکی بارداری مراجعه نمایید.

از این رو بسیار اهمیت دارد که تمامی بانوان با این دوره به خوبی آشنا باشند و بدانند در برخورد با هر یک از اختلالات عصبی قاعدگی چه کاری را انجام دهند. ما در پکیج آموزش درمان اختلالات عصبی قاعدگی به صورت کامل شما را با انواع مشکلات و اختلالات دوران قاعدگی آشنا می کنیم. همچنین لازم است اشاره شود که اگر شما سوالات زیادی در این زمینه دارید می توانید به کمک این مجموعه آموزشی پاسخ تمام سوالات خودتان را بیابید.

آشنایی با اختلالات عصبی دوران قاعدگی

بنابراین اگر شما به موضوعات پزشکی و روانشناسی علاقه دارید و می خواهید بدانید که برای درمان مشکلات دوران قاعدگی چه کارهایی را باید انجام دهید پیشنهاد می کنیم تا کارگاه آموزش درمان اختلالات عصبی قاعدگی را از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان دریافت نمایید.

قاعدگی چیست؟

به طور کلی قاعدگی یا همان عادت ماهانه به دوره یا شروع سیکلی گفته می شود که خون و بافتی که در دیواره رحم سبب ایجاد لایه ضخیم شده اند از طریق رحم و واژن از بدن خارج می شوند. به طور کلی هر خانم هر ماه یک بار دچار عادت ماهانه می شود و با شروع اولین دوره قاعدگی، دختران به بلوغ جنسی دست پیدا می کنند.

این موضوع به این معناست که دستگاه تولید مثل آنها قادر به فرزندآوری می باشد. با این که قاعدگی در تمامی دختران و زنان رخ می دهد اما باید اشاره کنیم که بسیاری از افراد آگاهی و دانش مناسبی برای این موضوع ندارند و نمی دانند با مشکلات این دوران چه کاری باید انجام دهند. پیشنهاد می شود تا به کارگاه روانشناسی سلامت جنسی مراجعه نمایید.

شناخت فرایند قاعدگی

لازم به ذکر است که چرخه قاعدگی فرایندی است که با رخ دادن و تمام شدن آن بدن هر ماه برای باردار شدن آماده می شود. یعنی هنگامی که فرد پریود می شود و از رحم و واژن او خون خارج می شود به این معناست که زن باردار نیست. به طور کلی باید اشاره شود که دوره های قاعدگی معمولا حدود ۲ الی ۷ روز طول می کشند. اما این دوره می تواند در هر خانمی متفاوت باشد. اما باید بدانید که به صورت استاندارد هر زنی هر ۳ تا ۵ هفته یک بار پریود شدن را تجربه می کند.

همانطور که میدانید در بدن زن دو تخمدان وجود دارد که هر یک از این تخمدان ها حاوی تعدادی تخمک هستند. تخمک های موجود در تخمدان بسیار کوچک هستند و اصلا با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. هنگامی که چرخه قاعدگی رخ می دهد هورمون های موجود در بدن زن باعث به بلوغ رسیدن تخمک ها در تخمدان می شوند. زمانی که تخمک بالغ می شود به این معناست که بدن به این آمادگی رسیده است که باردار شود و تخمک نیز جهت باردار شدن نیاز به لقاح با یک اسپرم دارد.

قاعدگی چه نشانه هایی دارد؟

اکثر خانم ها در چند روز آخر قاعدگی و یا چند روز اول قاعدگی که جریان خونریزی بسیار شدید است نشانه های مختلفی را تجربه می کنند. به این علامت ها PMS یا همان سندرم قبل از قاعدگی گفته می شود. شایان ذکر است که برای قاعدگی بیش از ۱۰۰ نشانه وجود دارد و به همین دلیل نشانه های هر زن می تواند با فردی دیگر متفاوت باشد.

به یاد داشته باشید که نشانه های قاعدگی نباید به حدی باشد که افراد دچار ناراحتی شوند. زیرا اگر نشانه ها زیاد باشند قطعا روند عادی زندگی را دچار اختلال می کنند. بنابراین اگر شرایط شما به شکلی است که مشکلات زیادی برایتان ایجاد شده است لازم می باشد تا به پزشک مراجعه فرمایید.پیشنهاد می شود تا به کارگاه پزشکی مامایی مراجعه نمایید.

به عنوان مثال گاهی اوقات این امکان وجود دارد که نشانه های پریود برخی از بانوان آنقدر شدید است که حتی قادر به انجام کارهای روزمره شان هم نیستند. در بخش زیر به تعدادی از علامت های پریودی اشاره می کنیم.

  • افزایش حساسیت سینه‌ ها
  • نفخ شکمی
  • احتباس مایعات در بدن و تورم کلی اندام
  • درد در عضلات
  • احساس درد در مفاصل
  • سردردهای میگرنی
  • آکنه پوستی
  • گرفتگی عضلات شکم
  • ابتلا به اسهال و یبوست
  • احساس درد در کمر
  • اختلال در خواب
  • کاهش سطح انرژی
  • خستگی بدن

اختلالات قاعدگی

به هر شرایطی که باعث شود روند طبیعی پریود شدن دچار تغییر شود از آن به عنوان اختلال قاعدگی یاد می شود. لازم به ذکر است که معمولا اختلالات قاعدگی به دلایل مختلفی مانند قرص های ضد بارداری، استرس، پولیپ یا فیبروم رحم، اندومتریوز و … بروز می کند. برخی از اختلالات قاعدگی به شرح زیر می باشند.

آمنوره: وضعیتی است که در آن قاعدگی به طور کامل متوقف می ‌شود. عدم وجود پریود به مدت ۹۰ روز یا بیشتر غیرطبیعی تلقی می ‌شود مگر اینکه زن باردار، شیرده یا یائسه باشد

الیگومنوره: بی ‌نظمی در سیکل قاعدگی به ‌طوری‌ که با طولانی شدن سیکل قاعدگی تعداد پریودهای سالانه کمتر از حالت طبیعی باشد.

دیسمنوره: به پریودهای دردناک گفته می ‌شود.

خونریزی غیرطبیعی: گاهی خونریزی پریود سنگین ‌تر و یا سبک ‌تر از حالت نرمال است، بعضی اوقات ممکن است بین دو پریود لکه بینی رخ دهد، گاهی احتمال دارد خونریزی پریود بیش از ۷ روز طول بکشد، همه موارد گفته شده از بی‌ نظمی‌ های قاعدگی محسوب می ‌شوند.

پکیج آموزش درمان اختلالات عصبی قاعدگی

اختلالات عصبی در دوران عادت ماهانه

موضوع بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنیم اختلالات عصبی در دوران قاعدگی است که می تواند سلامت روان زنان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. از این رو باید به صورت تخصصی این موارد را مورد بررسی قرار دهیم.

اختلالات عصبی شامل تمامی مشکلاتی است که به روان و سلامت روان انسان ها مربوط می شود. همانطور که گفته شد دوران پریودی شرایط و حالاتی در فرد ایجاد می کند که باعث می شود شخص از نظر روانی دچار تغییر و تحولاتی شود.

یکی از این مشکلات که بسیار شایع می باشد اختلال افسردگی است که می تواند روحیه فرد را دچار مشکل کند. هنگامی بانوان در دوران قاعدگی هستند نشانه های افسردگی در برخی از آنها ظاهر می شود که این موضوع می تواند به صورت بلند مدت ادامه دار باشد. از این رو لازم است تا شما به یک روانپزشک مراجعه نمایید تا در این زمینه به شما کمک کند.

به طور کلی باید بدانیم که اختلالات عصبی قاعدگی شامل مواردی متعددی است که لازم است تا هر خانمی با آنها آشنا باشد و بداند که چگونه می تواند آنها را درمان کند. از این رو شما می توانید با دریافت کارگاه آموزش درمان اختلالات قاعدگی به صورت کامل با تمامی مشکلات و اختلالات عصبی که در دوران پریودی ایجاد می شود آشنا شده و همچنین روش های درمان آنها را هم یاد بگیرید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.