پکیج آموزش ناگفته های طب سنتی به صورت جامع

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
1.3 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

افراد بسیاری به طب سنتی و درمان هایی که در این خصوص مطرح است علاقه فراوانی دارند. به همین دلیل در این بخش از فروشگاه برنا اندیشان تصمیمی داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان پکیج آموزش ناگفته های طب سنتی به صورت جامع را در اختیار شما علاقه مندان به طب سنتی قرار دهیم.

پکیج آموزش ناگفته های طب سنتی به صورت جامع

در پکیج آموزش ناگفته های طب سنتی تمامی مواردی که در حوزه طب سنتی مطرح است و بسیار بحث برانگیز است پرداخته می شود.

آموزش قدم به قدم ناگفته های طب سنتی

دوره جامع ناگفته های طب سنتی

تاریخچه طب سنتی

در هزاران سال گذشته تمامی افراد به دنبال راهی بودند تا تشنگی ، گرسنگی ، خواب آلودگی ، خستگی شان را درمان کنند. انسان های اولیه برای تهیه غذایشان دست به شکار می زدند، آنها موارد مختلفی از قبیل حیوانات اهلی و یا دیگر حیوانات درنده را جهت تهیه غذا و خوراک شکار می کردند و یا حتی از پوستشان مواد چرمی مانند لباس و یا مواردی که بتوانند با آنها خودشان را بپوشانند می ساختند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش تخصصی طب سنتی به صورت کامل


در قدیم انسان ها وقتی بیمار می شدند به خصوص زمانی که اصلا علم پزشکی وجود نداشت براساس ذهنیت خود به دنبال درمان های بی سر و تهی می رفتند. البته بسیاری از این درمان ها به بیراهه می رفت و فرد را به سوی مرگ می کشاند. در هزاران سال گذشته در کشور چین افراد گشایش طب سنتی را رقم زدند. وقتی کشاورزان در چین گیاهانی می کاشتند افراد محقق به دنبال کشف رمز و راز این گیاهان بودند و بعدها آن افراد نسل اولیه طب سنتی را به طور رسمی در کشور چین و دیگر مناطق تشکیل دادند.

مقدمه ای در مورد ناگفته های طب سنتی

امروزه ما شاهد استفاده از طب سوزنی که یکی از زیر شاخه های طب سنتی است هستیم که در قدیم حتی زمانی که دسترسی به خیلی چیزها محدود بود از طب سوزنی برای درمان آپاندیسیت استفاده می شده است. در قدیم وقتی بعضی افراد موهای سرشان دچار شپشک می شد برخی موهای سرشان را از ته می زدند و برخی از مواد طبیعی موجود در مزارع جهت از بین بردن شپشک استفاده می کردند.

در زمان های گذشته به خصوص زمانی که نبردها به صورت تن به تن رخ می داد و کشته ها و زخمی های زیادی را بر جای می گذاشت پزشکان برای درمان افراد زخمی از برخی مواد مانند عسل و آویشن و گل راعی و سیاه دانه استفاده می کردند. حتی برخی هنوز از زردچوبه برای بند آمدن جای زخم استفاده می کنند. البته با ظهور طب مدرن برخی موارد درمانی آسان گردیده و بسیاری از افرادی که در قدیم به خاطر برخی بیماری ها جان خودشان را از دست می دادند حالا افراد می توانند با بهره گیری از طب مدرن و طب سنتی به آن هدفی که می خواهند برسند.

روز به روز در تمامی دنیا ما شاهد وقوع برخی حوادث و روادیدی هستیم که خیلی از مکان ها را درگیر خود می کند البته فرد باید با بهره گیری از اصول مدرن و سنتی به دل مشکلات بتازد. همچنین پیشنهاد می شود تا به پکیج آموزش حجامت و زالو درمانی مراجعه فرمایید.

تاثیر طب سنتی در درمان بیماری ها

امروزه برخی بیماری ها مانند سرما خوردگی و بیماری های تنفسی و بیماری های استخوانی و حتی بیماری های پوستی هم توسط طب مدرن و هم توسط طب سنتی قابل درمان هستند البته ممکن است زمان درمان طب مدرن از زمان درمان طب سنتی کمتر باشد.

ناگفته های طب سنتی

فیلم آموزش کامل ناگفته های طب سنتی

وقتی بسیاری از داروها توسط افراد مصرف می شوند ممکن است برخی عوارض جانبی مربوط به داروها را تجربه نمایند به خصوص وقتی افراد دارویی را مصرف می کنند چه در حوزه طب سنتی و چه در حوزه طب مدرن باید زیر نظر یک متخصص مصرف دارو انجام گیرد.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل مزاج شناسی


هر ساله بسیاری از افراد به بیماری هایی دچار می شوند که برخی ها مجبورند تا آخر عمرشان با این بیماری بسازند و برخی ها ممکن است چند ماه بعد از ابتلا به بیماری جان خودشان را از دست بدهند البته برخی ها نیز ممکن است بهبود یابند ولی بین این سه مورد گفته شده تفاوت های زیادی وجود دارد. اغلب در طب سنتی ما دو نوع طبع داریم که به طبع سرد و گرم تقسیم بندی می گردد.

بر اساس متخصصین حوزه های طب سنتی و طب مدرن اغلب بیماری ها به دلیل وجود سردی هاست. مثلا افرادی که به سر درد مبتلا می شوند بسته به نوع سر دردی که دارند ممکن است سر دردشان گرم و یا سرد باشد که متخصص طب سنتی باید تشخیص دهد که چه نوع سر دردی است و دقیقا داروی گیاهی مرتبط با همان سر درد را برای بیمار تجویز نماید.

امروزه مشکل اکثر مردم در سراسر دنیا اضطراب و استرسی است که خودش به تنهایی موجب چندین نوع بیماری می شود حتی گفته شده وجود اضطراب مداوم باعث بروز بیماری MS و کمبود برخی ویتامین ها می گردد ، بنابراین باید با توجه به نکات مرتبط در طب سنتی و در طب مدرن به حل مشکل اضطراب پرداخته شود.

اغلب پزشکان طب سنتی برای درمان اضطراب روش های درمانی گیاهی و حتی عملی را به کار می برند که منظور از عملی حرکت بدن مثل ورزش کردن و پیاده روی می باشد. ولی در طب مدرن پزشک اغلب سعی می کند با تجویز دارو به حل مشکل بیمار بپردازد ولی باز هر کاری که باید صورت گیرد باید زیر نظر متخصص انجام شود.

داروهای معروف در حوزه طب سنتی

امروزه در اکثر عطاری ها بسیاری از داروهای گیاهی پیدا می شود که حتی در ساخت داروهای شیمیایی نیز کاربرد دارند. برخی گیاهان مانند گل گاو زبان، سیاه دانه، آویشن، پونه، نعنا، چای کوهی، بابونه، شیرین بیان، نعنا فلفلی، زنیان، پنیرک در درمان بسیاری از بیماری ها به خصوص بیماری های ویروسی کاربرد دارند.

البته باید خاطر نشان کرد حدود 50 هزار داروی گیاهی در سراسر دنیا وجود دارد که هر کدام باید زیر نظر متخصص مصرف شوند. البته در حوزه طب سنتی ما حجامت را نیز داریم که به دو نوع حجامت عام و حجامت خاص تقسیم می شود حتی بادکش درمانی نیز در طب سنتی وجود دارد.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش سبک زندگی سالم در طب سنتی


گیاهی مانند سیاه دانه در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد، حتی ما اسانس روغن سیاه دانه را نیز در بازار داریم که برای ریزش مو و انواع دردهای مفصلی بسیار مفید است. البته در حوزه طب سنتی ما روغن های زیادی داریم که هر کدامشان باید طبق نظر متخصصین مصرف شوند.

گیاه دیگری مانند شیرین بیان که به صورت دمنوش و عرقیجات وجود دارد در درمان بیماری های حوزه گوارشی و تنفسی کاربرد دارد که پزشک طب سنتی با توجه به شرایط بیمارش باید گیاه مناسب را تجویز نماید تا بیمار به آسانی درمان گردد.

امروزه تفکرات زیادی در حوزه طب سنتی شکل گرفته است که کمی چهره طب سنتی را نیز خدشه دار نموده است ولی یک سری ناگفته هایی در حوزه طب سنتی باقی می ماند که باید به آن پرداخته شود که در پکیج آموزش ناگفته های طب سنتی به صورت جامع به طور تخصصی به ناگفته های طب سنتی پرداخته شده است ولی ما باید بدانیم که یک متخصص طب سنتی بر اساس شرایط بیمارش داروی مناسب را تجویز می کند و این که زیاده روی در مصرف گیاهان دارویی نیز عواقب خاص خودش را دارد.

کارگاه آموزش کامل ناگفته های طب سنتی

آموزش قدم به قدم ناگفته های طب سنتی

معرفی پکیج آموزش ناگفته های طب سنتی

در پکیج آموزش ناگفته های طب سنتی به صورت جامع و کامل تمامی نکات مربوط به طب سنتی در تمامی زمینه های مختلف بیان شده است به طوری که به تمامی ناگفته ها و سوالات بدون پاسخ، جواب کاملی ارائه خواهد شد.

شاید امروزه باید مسائل تخصصی در قالب هایی بررسی شوند که به تمامی سوالات مربوطه در حوزه های تخصصی پاسخ داده شود. مثلا شخصی که دارای دانش کافی نیست صد در صد طرز استفاده از برخی از وسایل الکترونیکی را هم نمی داند مثلا شخصی که متخصص حوزه روانشناسی و روانپزشکی است وظیفه دارد تا به تمامی شبهات و سوالات حوزه روانشناسی پاسخ کاملی دهد.

در طب سنتی ما امروزه شاهد شبهاتی هستیم که باعث ایجاد یک دوگانگی بین حوزه های مرتبط بر طب مدرن و طب سنتی می شود ولی باید دانست که موارد موجود در طب سنتی و موارد موجود در طب مدرن با یکدیگر در ارتباط هستند.

امروزه افراد برای انجام اعمال زیبایی کارهای مختلفی را انجام می دهند ولی در گذشته به خصوص در کشورهایی از قبیل مصر برای انجام برخی کارهایی که بر زیبایی تاثیر دارند مواردی را انجام می دادند که عبارت اند از : استفاده از برخی عطرها ، استفاده از برخی از روغن های گیاهی که هر کدام به نوبه خود تاثیر خودشان را بر بدن افراد می گذاشتند.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.