10 روش موثر برای ترک سیگار و کنار گذاشتن عادت به اعتیاد

10 روش موثر برای ترک سیگار و کنار گذاشتن عادت به اعتیاد

برای ترک سیگار راه حل های فراوانی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا سیگار کشیدن را ترک کنید. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان 10 روش موثر برای ترک سیگار و کنار گذاشتن عادت به اعتیاد را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات روانشناسی قرار دهیم. پس اگر کنجکاو هستید که بدانید چگونه می توان به صورت موفق سیگار کشیدن را ترک کرد تا انتهای مقاله 10 روش موثر برای ترک سیگار با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

10 روش موثر برای ترک سیگار و کنار گذاشتن عادت به اعتیاد

با دانستن 10 روش موثر برای ترک سیگار خواهید توانست تا بر اعتیاد خود به سیگار غلبه کرده و به راحتی آن را برای همیشه کنار بگذارید و به زندگی سالم بازگردید.

1. یک تاریخ ترک را تعیین کنید و استراتژیک باشید

برخی از افراد سیگاری ترجیح می دهند درست در آب شیرجه بزنند و فقط شروع به ترک سیگار کنند. توصیه می کنیم برای ترک سیگار عمداً یک تاریخ تعیین کنید. تغییرات بزرگ در زندگی از برنامه ریزی خوب سود می برد. به تقویم خود نگاهی بیندازید و در مورد زمان مناسب برای ترک استراتژیک باشید. ترک یک روز بدون وسوسه های زیاد (مانند یک مهمانی در تعطیلات) یا عوامل استرس زا (مانند یک مهلت کاری نزدیک) را در نظر بگیرید.برای یادگیری کامل به کارگاه آموزش ترک سیگار مراجعه فرمایید.

2. عوامل محرک را شناسایی کرده و سیگارها را ردیابی کنید

اگر سعی در رسیدن به فرم بدنی یا کاهش وزن دارید استفاده از یک شمارنده مرحله برای پیگیری فعالیت خود، فهمیدن اینکه چه چیزی باعث می شود سیگار بکشید بخشی از برنامه ترک سیگار است. “راه اندازها” مواردی هستند که شما را به سمت سیگار کشیدن سوق می دهند. برخی از عوامل محرک معمول نوشیدن یک فنجان قهوه، رانندگی، بیرون رفتن و یا استرس است. از ابزارهای BecomeAnEX.org برای شناسایی عوامل محرک خود با ورود به سیستم هر سیگاری که می کشید منتهی به تاریخ ترک آن استفاده کنید. برای غلبه بر این عوامل محرک هر روز به این داده ها احتیاج دارید!همچنین پیشنهاد می شود تا کارگاه روش های ترک عادات ناپسند را مشاهده فرمایید.

3. عوامل محرک خود را از بین ببرید

اکنون که عوامل محرک خود را شناسایی کردید می توانید برای چگونگی جلوگیری یا غلبه بر آنها برنامه ریزی کنید. آیا شما همیشه در محل کار خود سیگار می کشید؟ سعی کنید دانه های آفتابگردان را در ماشین خود نگه دارید تا در زمان هایی که حوصله تان سر رفت به جای سیگار تخمه بخورید. واقعاً به این فکر کنید که به جای سیگار کشیدن برای هر یک از عوامل محرک خود می توانید چه کارهایی انجام دهید یا برای کاری که به جای محرک های خود انجام می دهید برنامه ریزی کنید (مانند نوشیدن چای به جای قهوه برای چند روز).برای مطالعه بیشتر به کارگاه آموزش ترک اعتیاد مراجعه فرمایید.

4. در مورد اعتیاد به سیگار هوشمند شوید

سیگار کشیدن چیزی فراتر از یک “عادت بد” است این یک اعتیاد جسمی است. تأثیرات نیکوتین را بر روی مغز خود بیاموزید و در مورد استفاده از وسایل کمکی برای ترک سیگار برای افزایش احتمال ترک موفقیت آمیز سیگار تصمیم بگیرید. با دیدن فیلم ها در BecomeAnEX بیشتر بیاموزید.

5. کمک مصرف سیگار را ترک کنید

هنگامی که در مورد چگونگی اعتیاد و سایر وسایل کمکی برای ترک سیگار اطلاعات بیشتری کسب کردید با پزشک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا داروساز در مورد اینکه کدام یک برای شما مناسب است صحبت کنید. ترک داروهای سیگار کشیدن (مانند آدامس، پچ، استنشاق یا داروهای تجویز شده مانند Chantix یا Zyban) می تواند ولع مصرف و ترک آن را آسان تر کند. حتی اگر قبلاً دارو را امتحان کرده اید این بار سعی کنید داروی دیگری را امتحان کنید.

معرفی 10 روش کاربردی برای ترک سیگار

10 روش موثر برای ترک سیگار

6. به کسی بگویید

ترک می تواند تنها انجام شود اما حتماً لازم نیست که به این شکل باشد! حداقل به یک دوست، عضو خانواده یا همکار مورد اعتماد خود اطمینان دهید که سیگار را ترک می کنید حتی ممکن است اگر سیگاری هم هستند از آنها بخواهید که در اطراف شما سیگار نکشند. یا با دیگران که دقیقاً می دانند در جامعه BecomeAnEX چه چیزی را پشت سر می گذارید ارتباط برقرار کنید. آنها احساس می کنند هنگام ترک، اضطراب، تحریک پذیری یا ناامیدی دارند. به طور شبانه روزی و در تمام طول سال انجمن EX مملو از افراد سیگاری و سیگاری های سابق است که واقعاً می خواهند به سوالات شما پاسخ دهند، شنونده حمایت کننده باشند و موفقیت شما را تشویق کنند! پیشنهاد می شود تا کارگاه غلبه بر وسواس در اعتیاد را مشاهده فرمایید.

7. با قدیمی و با جدید

اولین قدم در فراموشی یک شعله قدیمی بیرون انداختن همه چیزهایی است که شما را به یاد “حال خودمان” می اندازد. از خانه، ماشین و محل کار خود عبور کرده و همه چیزهایی را که با سیگار کشیدن ارتباط دارد بیرون بریزید. فندک، زیرسیگاری حتی فندک داشبورد در اتومبیل شما. خلاص شدن از شر همه آنها! در نظر گرفتن جزئیات ماشین خود، شستن لباس و روتختی یا تمیز کردن کامل خانه باعث می شود که همه چیز در اطراف شما به جای دود، بوی تازه دهد.

8. آماده شوید، تنظیم شوید

اگر از دارو استفاده می کنید مطمئن شوید که مقدار زیادی از آن را در دست دارید. با داشتن راه های خوب دیگر برای کنار آمدن با ولع مصرف آماده ترک شوید. یک بطری آب قابل تعویض پیدا کنید از چیزهایی برای جویدن مثل هویج، خلال دندان، آب نبات بدون قند و آدامس تهیه کنید. و مانند یک اسباب بازی فشرده یا طبل چیزی سرگرم کننده برای دستان خود بگیرید. انگیزه خود را حفظ کنید. لیستی از “دلایلی که می خواهم سیگار را ترک کنم” تهیه کنید و آن را در کیف پول، ماشین، آینه دستشویی، دفتر … قرار دهید!

9. بروید و رها باشید

شما می دانید چه زمانی محرک های شما ظاهر می شوند و شما می دانید که چگونه آنها را از بین ببرید بلند شوید لباس بپوشید، غذا بخورید، بطری آب خود را بگیرید و سیگار را ترک کنید و بروید! فقط کافی است که یک روز بدون سیگار کشیدن این مسئله را پشت سر بگذارید. می توانید در اولین روز ترک سیگار زنده بمانید.

10. در صورت نیاز، خود را به عقب برگردانید

ترک کار سختی است و اغلب بیش از یک بار تلاش می کند. اگر بعد از ترک سیگار سیگار کشیدید خود را پس بگیرید. این به شما کمک می کند تا در وهله اول بدانید که چرا دچار مشکل شده اید. استرس داشتی؟ نوشیدنی میخوری؟ آیا کسی یک سیگار به شما پیشنهاد داده است؟ به آنچه اتفاق افتاده بیندیشید و برای گذر از آن دفعه بعدی برنامه ریزی کنید. برای پشتیبانی، کمیسیون، خردمندی یا تشویق توسط انجمن EX رها شوید.