چگونه خوشحال باشیم و همواره زندگی شادی را برای خود رقم بزنیم

چگونه خوشحال باشیم و همواره زندگی شادی را برای خود رقم بزنیم

خوشحال زیستن بسیار اهمیت دارد و همواره باید به دنبال شادی و سبک زندگی سالم باشیم، حال خراب آورده ای برایمان ندارد و نمی توانیم با غم و ناراحتی به جایی برسیم، بنابراین چه بهتر که با استفاده از فنون و تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد حال خودمان را خوب کنیم. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان چگونه خوشحال باشیم و همواره زندگی شادی را برای خود رقم بزنیم را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات مهارت های زندگی قرار دهیم پس اگر شما هم تمایل دارید تا با اصول شاد زیستن آشنا شوید تا انتهای مقاله چگونه خوشحال باشیم با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

چگونه خوشحال باشیم و همواره زندگی شادی را برای خود رقم بزنیم

در مقاله چگونه خوشحال باشیم به شما خواهیم آموخت تا همیشه در زندگی از غم ها و ناراحتی ها دور بوده و برنامه ای هدفمند و شاد برای زندگی تان داشته باشید.

 روش هایی برای اینکه چگونه خوشحال باشیم

آیا خوشحال هستید؟ سوال به اندازه کافی ساده به نظر می رسد اما وقتی واقعاً وقت خود را برای ارزیابی سطح شادی خود اختصاص می دهید ممکن است تعادل خود را حفظ کرده و از خود بپرسید که دقیقاً چگونه می توانید آن را برطرف کنید.برای مطالعه بیشتر به کارگاه روانشناسی خوشبختی مراجعه فرمایید.

چگونه خوشحال باشیم

حقیقت ماجرا این است که زندگی شادتر برای افراد مختلف معنای زیادی دارد. طبق نظرسنجی هریس در سال 2016 از خوشبختی مردم آمریکا، فقط یک سوم آمریکایی ها اعلام کردند که واقعاً خوشحال هستند و یک نظرسنجی عمومی اجتماعی آنچه را “نابرابری خوشبختی” در ایالات متحده می نامند مشخص کرد به این معنی که در کشور ما سطح شادی در شرایط نژادی، اقتصادی و جنسیتی متفاوت است.

اگرچه همه ما می خواهیم مثبت تر باشیم تعداد کمی از ما می دانیم که چگونه لذت بیشتری را در زندگی خود ایجاد کنیم در حالی که افکار منفی خود را کنار می گذاریم. خوشبختانه اگر این نکات در مورد چگونگی خوشبختی را دنبال کنید امیدوارم متوجه شوید که رضایت از زندگی می تواند بیش از آنچه فکر می کنید در دسترس باشد.

حد و مرز تعیین کنید

اگر مراقبت از خود برای شادی کلی شما در اولویت است مهم است که به خود اجازه دهید “نه” بگوید. ویرجینیا ویلیامسون درمانگر زوج و خانواده مستقر در کانتیکت توصیه می کند: “در مورد مرزهای خود کوشا باشید.”

چگونه می توانیم شاد زندگی کنیم

چگونه خوشحال باشیم

چه زمانی در خوشبخت ترین حالت هستی؟

آسان است که به الگویی برای افزایش بیش از حد خود چه از نظر شخصی و چه از نظر شغلی دست یابیم تا احساس کنیم از شما سؤ استفاده می کنند فرار می کنیم یا کینه توزی می کنیم برای خود و دیگران محدودیت ایجاد کنید و در حفظ آنها ثابت قدم باشید. این زمینه را برای روابط شادتر فراهم می کند که کیفیت زندگی ما بسیار تأثیر می گذارد.

برای مقابله با احساسات منفی تأییدها را بخوانید

نویسنده، شاونگلا پیرس که پزشکی طب طبیعی را مطالعه می کند توضیح می دهد: تصدیقات اظهارات یا گزاره هایی است که صحیح اعلام می شود.

پیرس در مورد اینکه چگونه می توانند شما را خوشحال کنند اشاره می کند به یک مطالعه تصویربرداری از مغز در سال 2015 که در مجله Social Cognitive and Affective Neuroscience Journal منتشر شده است جایی که دانشمندان آنچه را که در مغز اتفاق می افتد در هنگام تصدیق افراد انجام می دهند بررسی کردند. آنها دریافتند که شرکت کنندگانی که مورد تأیید قرار گرفتند فعالیت بیشتری را در ناحیه مغز نشان می دهند که ارزش و ارزش گذاری خود را پردازش می کند.

یک روش آسان برای عادت روزمره استفاده از تأییدها این است که پنج جمله آرزویی درباره خود بیاورید و با کلمات “من هستم” شروع کنید. به عنوان مثال “من بهترین زندگی خود را می گذرانم”، “من دوست دارم” یا “من سالم هستم”. سپس این گفته ها را اول صبح و دوباره قبل از خواب شب تکرار کنید این باعث افزایش عزت نفس و ضمیر ناخودآگاه شما می شود تا افکار مثبت تری بیندیشید.

طبیعت را به خانه خود بیاورید

روح شما تنها چیزی نیست که ممکن است نیاز به یک تغییر خوشبختی داشته باشد دکوراسیون خانه شما و ادغام عناصر طبیعی تر، مانند گیاهان، چوب، شمع های ارگانیک سویا یا کاغذ دیواری پوشیده شده از صحنه های طبیعت می تواند کلید سلامتی و خوشبختی بیشتر.

در حالی که اشکال طراحی را دریافت کردید به برخی از رنگ ها توجه کنید که گفته می شود به طور طبیعی باعث شادی شما می شوند. سو کیم، متخصص رنگ به Country Living گفت که رنگ های زرد، آبی آسمانی، بنفش، سبز و مریم گلی سایه هایی هستند که باعث تقویت روحیه می شوند.

طراح جامع داخلی نورا بوز که همچنین بنیانگذار Lucida، Wellbeing by Design یک روش طراحی داخلی است می گوید: همه آنچه که ما خود را با آن احاطه می کنیم بر وضعیت احساسی ما تأثیر می گذارد. وقتی حواسمان باشد که به خانه هایمان چطور می آید و چیدمان آنها چطور است آنها به مکانهایی قدرتمند تبدیل می شوند که از عادت های سالم حمایت می کنند و شادی را افزایش می دهند. بیرون بودن در طبیعت (و بنابراین آوردن عناصر طبیعی به خانه شما) می تواند به کاهش استرس کمک کند. یک مطالعه در سال 2010 توسط بهداشت محیط و پزشکی پیشگیری تحریک احساسات مثبت را نشان داد.

آیا برای شروع کردن آماده هستید؟

بوز می گوید: گیاهان خانگی معمولی مانند نیلوفرهای صلح، نخل های آرکا، نخل های کوتوله و سرخس های بوستون، طبق مطالعه هوای پاک ناسا توانایی حذف سموم از هوا را دارند. اگر دقیقاً انگشت شست سبز ندارید از پارچه و کاغذ دیواری با نقوش گیاهی استفاده کنید که حداقل احساس طبیعت را القا کند.

همچنین پنجره های خود را تمیز نگه دارید تا نور طبیعی بتواند وارد خانه شما شود وی پیشنهاد می کند در مناطقی که مدت زمان طولانی را سپری می کنید و نور طبیعی در آن قابل دسترسی نیست از لامپ های روز استفاده کنید که از دمای رنگ خورشید تقلید می کنند.

به یاد داشته باشید که صدا را فراموش نکنید، دستگاه های تولید صدا که باعث ایجاد صدای پرندگان، آب و باد می شوند به ورود به فضای باز نیز کمک می کنند.

یا بهتر از این ها عمل کنید و در واقع به طبیعت بروید

کریستین کاسکینن متخصص تغذیه از RDN ،LD ، CD سوال می کند: آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی وقتتان را بیرون می گذرانید روحیه شما بالا می رود. این به این دلیل است که پوست انسان قادر به ایجاد سروتونین، یک نوروهورمون خوب است. قرار گرفتن در معرض آفتاب به مغز کمک می کند تا چرخه های خواب را تنظیم کند. نشستن در کنار پنجره آفتابی خوب است اما برای مزایای کامل سروتونرژیک شما باید مقداری از نور را به بدن برسانید.

بازی در فضای باز

لینکلن نیکولز همچنین از ترکیب ویتامین D بیشتر در رژیم غذایی حمایت می کند غذاهای حاوی ویتامین D شامل انواع ماهی، ماست، تخم مرغ و آب پرتقال (غنی شده) است.

لینکلن نیکلز می افزاید: مقادیر کم ویتامین آفتاب با احساس افسردگی و اندوه همراه است. عادت خود را به صورت منظم (و با خیال راحت) جذب مقدار کافی نور آفتاب به خصوص اگر در آب و هوای معتدل با روزهای طولانی و شب های کوتاه زندگی می کنید عادت دهید. فقط SPF را فراموش نکنید!

شکلات باعث میشود تا سطح شادی شما بالا رود

وقتی صحبت از احساسات می شود به روده خود اعتماد کنید طبق تحقیقات موسسه فناوری کالیفرنیا حدود 90 درصد از سروتونین شما در دستگاه گوارش تولید می شود سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که در مغز یافت می شود و دانشمندان از آن به عنوان “ماده شیمیایی شاد” یاد می کنند زیرا در رفاه حال موثر است.

ما همان چیزی هستیم که می خوریم و مطالعات نشان داده است که ارتباط بین روده و مغز به شدت بر روحیه ما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال شکلات تلخ، هورمون استرس کورتیزول را کاهش می دهد. کینوا بسته بندی شده در پروتئین حاوی فلاونوئیدها است که گروهی از مواد شیمیایی گیاهی است که در میوه ها، سبزیجات، غلات، چای و شراب یافت می شود، گفته شده است که فلاونوئیدها اثر آرام بخشی دارند.

قدم زدن برای این که چگونه خوشحال باشیم

ثابت شده است که ورزش می تواند روحیه شما را تحت تأثیر قرار دهد مطمئناً یک جلسه عرق در سالن بدن سازی می تواند حواس شما را از مشکلاتتان پرت کند و برای استفاده از مزایای آن نیز به یک ساعت کلاس چرخشی شدید یا دویدن روی تردمیل احتیاج ندارید.

مطالعه ای که در سال 2016 توسط روانشناسان در دانشگاه ایالتی آیووا انجام شد نشان داد که رفتن به یک پیاده روی 12 دقیقه ای حتی بدون داشتن یک همراه یا حضور در فضای باز می تواند روحیه شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. حتی می توانید هنگام تمیز کردن خانه ورزش کنید. دسته ای از حوله های سنگین یا شلوار دارید؟ در طول مجموعه ای از لانگ یا اسکات از آنها به عنوان وزنه استفاده کنید در غیر اینصورت می توانید مانع خود را چند بار بالای سر خود بردارید تا بازوها و شانه ها را تقویت کنید.

لیست انجام سرگرمی ها را درست کنید

دادن چیزی برای انتظار به خود یکی دیگر از راه های خوشبخت شدن است در مجله روانشناسی تجربی سال 2007 محققان نحوه پاسخگویی افراد به وقایع آینده را در مقابل بازتاب دادن به آنها پس از وقوع آزمایش کردند.

پس از آن واکنشهای عاطفی شرکت کنندگان در مطالعه هنگامی که قبل از وقوع واقعه فکر می کردند بیشتر شد به عنوان مثال افراد از سفر اسکی در آینده بیشتر هیجان زده می شوند تا در مورد یک تفریح در گذشته. این که آیا پیش بینی یک کتاب یا فیلم جدید است که بیرون می آید، امتحان یک غذا در یک رستوران مرسوم، مد روز یا برنامه ریزی برای تعطیلات به جای اینکه آنها را بررسی کنید با ایجاد لیستی از چیزهایی که می خواهید ببینید انجام دهید یا تجربه کنید خوشحال ترین احساس را خواهید داشت و به یاد داشته باشید که چقدر سرگرم کننده بودند.

برای شروع به چند ایده نیاز دارید؟ در اینجا لیستی کامل از فعالیت های ساده داریم که می توانید به تنهایی (یا با دوستان صمیمی) انجام دهید.

یک دفترچه شکرگزاری درست کنید

گرچه اتخاذ یک نگرش قدرشناسی لزوماً شرایط شما را تغییر نخواهد داد اما می تواند انرژی شما را تغییر دهد و دیدگاه شما را تغییر دهد. دکتر کارولین لیف متخصص مغز و اعصاب و نویسنده کتاب فکر کنید، یاد بگیرید، موفق شوید، و همچنین به عنوان مشاور در کمیته ابتکار بهداشت روان برای کاخ سفید فعال است توصیه می کند: هر زمان تشکر می کنید، هر زمان که احساس ضعف می کنید و اینکه چگونه نگرش شما بر توانایی شما برای تفکر و عمل در یک موقعیت خاص تأثیر می گذارد را ثبت کنید همچنین سعی کنید هشدار تلفنی روزانه را تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند یک ثانیه برای قدردانی از زندگی خود وقت صرف کنید.

اگر به آن فکر کنید نوشتن برای دفع افکار منفی مفهومی به قدمت زمان است به همین دلیل کتابهای بسیار خوبی در جهان داریم برای شروع انتخاب ژورنال کامل ما یک لیست پیشنهادی از 20 دفترچه یادداشت ارائه کرده ایم که در آن شما می توانید دفترچه یادداشت مناسب خود را پیدا کنید.

به موسیقی گوش دهید تا افکار منفی را فراموش کنید

علاوه بر سرگرم کننده ای که با آهنگ های خوشحال رقص خواهید کرد در واقع علمی وجود دارد که از این مفهوم پشتیبانی می کند که موسیقی می تواند بر مغز شما تأثیر مثبت بگذارد.

عزیزی مارشال بنیانگذار و مدیرعامل مرکز هنرهای خلاق درمانی یک مرکز تمرین و آموزش روان درمانی مبتنی بر هنر در شیکاگو می گوید: مشخص شده است که موسیقی باعث کاهش درد، کاهش اضطراب، افزایش عملکرد ایمنی و افزایش احساسات مثبت می شود. موسیقی با احساسات شما ارتباط مستقیم دارد بنابراین وقتی استرس دارید، آواز بخوانید و احساس کنید اضطراب از بدن خارج می شود.

کارهای خیریه انجام دهید

مهربان بودن با دیگران مراکز لذت در مغز را که مسئول ترشح اندورفین هستند روشن می کند. به گفته دانشمندان مرکز بزرگ علوم بزرگتر (GGSC) در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی این همان چیزی است که معمولاً به عنوان “بالاترین سطح کمک کننده” نامیده می شود.

Kryss Shane متخصص بهداشت روان،MS ، LMSW اظهار داشت: من می دانم که زندگی بسیار شلوغ است بنابراین ایده افزودن چیزهای بیشتری به بشقاب شما خنده دار به نظر می رسد. با این حال گاهی اوقات انجام دادن کار برای دیگران می تواند احساس آرامش و دیدگاه جدیدی را در زندگی شخصی شما ایجاد کند.

برای خوشحالی باید نگرش مان را تغییر دهیم

چگونه خوشحال باشیم

شین پیشنهاد می کند برای کمک به شما از چیزی که در آن مهارت دارید استفاده کنید اگر عاشق آشپزی کردن هستید کوکی ها را به پرسنل بیمارستان محلی بیاورید یا اگر عاشق خرید هستید خیریه ای پیدا کنید که برای افراد جامعه شما که توانایی خرید آن را ندارند، اسباب بازی، مانتو زمستانی یا سایر وسایل را بپذیرد شاید شما در مشاوره عالی باشید با دبیرستان محلی خود تماس بگیرید و به یک تیم دانشگاهی یا ورزشی پیشنهاد دهید. با ترکیب کاری که دوست دارید انجام دهید و تمرکز بر نیازمندان می بینید که چگونه استعدادهای شما می توانند دیگران را خوشبخت کنند.

وقت کمتری روی تلفن خود بگذرانید

قطع ارتباط با فن آوری، شبکه های اجتماعی و کار باعث می شود که زمان دیگری برای انجام سایر سرگرمی ها و فعالیت هایی که موجب شادی شما می شوند آزاد شود. اما بیایید این را بپذیریم اگر شغلی دارید که شما را ملزم به بررسی مکرر ایمیل خود می کند یا نمی توانید در برابر چک کردن اینستاگرام مقاومت کنید شاید بتوانید با این هدف کوچک شروع کنید که تلفن خود را 20 دقیقه قبل از خواب چک نکنید.

نانسی ویتو مربی معتبر زندگی و متخصص بهداشت عمومی CHES می گوید: یک دلیل استرس و فرسودگی می تواند عدم پایان روز کاری ما باشد. بررسی مداوم ایمیل یا پاسخ به متن و غیره خیلی آرامش آور نیست ما برای تأمین و شارژ مجدد باتری خود به زمان نیاز داریم.

Flipd برنامه رایگان اندروید و iOS به شما امکان می دهد برنامه ها و بازی های وقت گیر را برای یک دوره زمانی خاص قفل کنید به شما کمک می کند بدون فکر کردن در مورد آن یک منطقه بدون حواس پرتی ایجاد کنید. اگر آیفون دارید از تنظیمات موجود با سیستم عامل جدید 12.1 بهره مند شوید. عملکرد “Downtime” را به عنوان یک چرت زدن به صفحه نمایش خود تصور کنید. هنگامی که این مورد را انتخاب می کنید فقط برنامه ها و تماس های تلفنی شما انتخاب می شود تا تماس پرستار کودک را از دست ندهید اما می توانید همه افراد را نادیده بگیرید یا “محدودیت های برنامه” را امتحان کنید که به شما امکان می دهد زمان استفاده روزانه از برنامه های خاص را برنامه ریزی کنید به عنوان مثال اگر در محل کار خود هستید می توانید مانع دسترسی فیس بوک شوید یا وقتی در خانه هستید می توانید برنامه چت در محل کار Slack را مسدود کنید.

بگو تا واقعیش در بیاد

یک دلیل وجود دارد که دیک ون دایک طرفداران را به “چهره ای شاد” در فیلم موسیقی 1963 بای بای بای بردی تشویق می کند، لبخند زدن به ویژه هنگامی که احساس آن را ندارید می تواند بر احساس شما تأثیر بگذارد و استرس را کاهش دهد. با این وجود علی رغم مزایا برای این کار نباید تحت فشار باشید. هیچ چیز آزار دهنده تری از قدم زدن در خیابان و داشتن غریبه ای که به شما بگوید لبخند بزنید وجود ندارد.

یک مطالعه سرگرم کننده توسط دانشگاه کاردیف در ولز نشان داد افرادی که به دلیل تزریق بوتاکس نمی توانند اخم کنند به طور متوسط از افرادی که اخم می کنند خوشحال تر هستند. به همین ترتیب تحقیقات از دانشگاه کانزاس نشان داد که لبخند زدن به کاهش پاسخ بدن به استرس و کاهش ضربان قلب در شرایط پر تنش کمک می کند.

کتاب بخوانید یا تلویزیون تماشا کنید

در مطالعه ای که توسط میندلب بین المللی در دانشگاه ساسکس انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که شش دقیقه خواندن در روز می تواند میزان استرس را 68 درصد کاهش دهد. مطالعه ای در سال 2015 نشان داد کسانی که 30 دقیقه در هفته مطالعه می کنند 20 درصد بیشتر از افراد غیرخواننده از زندگی راضی هستند و 21 درصد کمتر احساس افسردگی می کنند.

و تماشاگران پرتحرک آن جلسات تلویزیونی ماراتن روی کاناپه می توانند در طولانی مدت حداقل در مورد سلامتی عاطفی شما نتیجه بدهند. طبق نظرسنجی Netflix در سال 2013، 73 درصد از شرکت کنندگان پس از پخش نمایش های خوب و مورد علاقه خود احساس مثبت نشان دادند و 76 درصد از بزرگسالان گفتند که تماشای چندین قسمت “یک پناهگاه خوشایند از زندگی پرمشغله آنها” است. بنابراین پیش بروید و یک جلسه پخش جریانی بدون هیچ فکری داشته باشید.

دسته‌بندی‌ها