تاثیر اضطراب اجتماعی بر عروسی و روش های کاهش استرس مراسم عروسی

تاثیر اضطراب اجتماعی بر عروسی و روش های کاهش استرس مراسم عروسی

شاید مراسم عروسی برای بسیاری از افراد استرس آور بوده و هر چه به زمان آن نزدیک تر می شوید اضطرابتان افزایش می یابد، به علاوه کسانی که دارای اضطراب اجتماعی هستند بیشتر تحت فشار قرار می گیرند و باعث می شود تا فشار بیشتر را تحمل کنند، به همین دلیل در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان تاثیر اضطراب اجتماعی بر عروسی و روش های کاهش استرس مراسم عروسی را در اختیار شما مخاطبین اهل علم و دانش گروه تخصصی برنا اندیشان قرار دهیم، پس اگر شما هم علاقه مند به دانستن در این باره هستید تا انتهای مقاله تاثیر اضطراب اجتماعی بر عروسی با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

تاثیر اضطراب اجتماعی بر عروسی و روش های کاهش استرس مراسم عروسی

در مقاله تاثیر اضطراب اجتماعی بر عروسی روش هایی را به شما یاد می دهیم تا بتوانید استرس و اضطراب ناشی از مراسم عروسی را کنترل کرده و آن را به خوبی برگزار نمایید.

کنار آمدن با اضطراب اجتماعی در هنگام ازدواج

اگر به اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) مبتلا باشید اضطراب عروسی می تواند در شما به وجود آید این که آیا شما به SAD تشخیص داده شده اید، تحت درمان قرار گرفته اید یا از علائمی رنج می برید اما هرگز به دنبال کمک نیستید ایده برنامه ریزی و شرکت در یک عروسی می تواند طاقت فرسا باشد.

بسیاری از افراد مبتلا به SAD هرگز عروسی بزرگی برگزار نخواهند کرد و ترجیح می دهند مسائل را در سکوت و خلوت خود نگه دارند یا حتی تصمیم به فرار از زندگی می گیرند با این حال برای کسانی که دارای تعهدات خانوادگی هستند یا همسری که می خواهد یک مراسم رسمی داشته باشد انصراف از عروسی خود شما ممکن است یک گزینه نباشد.

برنامه ریزی عروسی

خوشبختانه مراحلی وجود دارد که می توانید برای کاهش اضطراب ناشی از عروسی انجام دهید.

به جمعی کوچک فکر کنید

به جای یک کار رسمی بزرگ یک جمع غیر رسمی کوچک را برنامه ریزی کنید منظور از کوچک حتی فقط شما و نامزدتان است عروسی باید منعکس کننده آنچه شما می خواهید باشد و نه آنچه شما فکر می کنید دیگران انتظار دارند.همچنین برای مطالعه بیشتر مقاله اضطراب رابطه را مطالعه فرمایید.

از شخصی متخصص راهنمایی بگیرید

از فردی که برای کمک به او در مراحل برنامه ریزی اعتماد دارید کمک بگیرید با او در مورد مدیریت تماس های تلفنی لازم برای موفقیت در روز عروسی صحبت کنید اگر بودجه شما اجازه می دهد حتی می توانید یک برنامه ریز عروسی نیز استخدام کنید برنامه ریزان عروسی با بازرگانان روابط موجود دارند و امکان مذاکره راحت تر را فراهم می کنند.

روش های خود را انتخاب کنید

با یک وب سایت خوب برنامه ریزی آنلاین مشورت کنید و ببینید آیا می توانید بسیاری از برنامه ریزی ها و آماده سازی ها را به روشی ساده انجام دهید. به جای بازدید از یک فروشگاه بزرگ عروس ببینید آیا یک خیاط یا دوست محلی قادر به تهیه لباس است. به جای فراخواندن از تهیه کنندگان غذا، عکاسان و گلفروشان برای مقایسه قیمت ها و محصولات براساس توصیه های دوستان یا خانواده یا از طریق تحقیقات آنلاین انتخاب کنید.

چرا برخی افراد از روز عروسی می ترسند؟

 

تاثیر اضطراب اجتماعی بر عروسی

به فرد مورد نظرتان اعتماد کنید

اگر ملاقات با مجری مراسم عروسی اضطراب ایجاد می کند به او در مورد اضطراب خود اعتماد کنید داشتن مقام رسمی در کنار خود و حساس بودن به اضطراب ممکن است به کاهش بی نظمی و تنش در طول مراسم کمک کند.

اجازه ندهید افکار منفی روی شما تأثیر بگذارد

هنگام برنامه ریزی برای عروسی با هر اندازه مطمئناً اختلاف نظر و سو تفاهم وجود دارد در هر عروسی این احتمال وجود دارد که کسی از چیزی که شما برنامه ریزی کرده اید ناراضی باشد مگر اینکه آن شخص شکایتی معتبر داشته باشد که روند واضحی از عمل داشته باشد پس آن را رها کنید.

سرانجام اگر از SAD رنج می برید و قصد عروسی دارید به خودتان تبریک بگویید! این بدان معناست که شما قبلاً مانع یافتن شخصی خاص را برای گذراندن بقیه عمر خود پشت سر گذاشته اید از روز خود لذت ببرید و به موفقیت خود افتخار کنید.

چگونه یک مهمانی عروسی انتخاب کنیم؟

به طور سنتی، جشن عروسی از خواهران و برادران عروس و داماد و همچنین اقوام و دوستان نزدیک تشکیل می شود اگر چند دوست یا خویشاوند نزدیک دارید چه کاری انجام می دهید؟

دوستان و آشنایان را دعوت کنید

جشن عروسی را با خواهر و برادر و اقوام هر دو طرف جشن عروسی پر کنید خواهران نامزد شما می توانند ساقدوش عروس باشند و احتمالاً برادر شما از اینکه ساقدوش شماست خوشحال خواهد شد.

یک مهمانی عروسی ناهموار برگزار کنید

به احتمال زیاد میهمانان حتی متوجه آن نخواهند شد فقط اطمینان حاصل کنید که شرایطی را که معمولاً اتصال به وجود می آید مانند پیاده روی در راهرو، معارفه ها، عکس ها و اولین رقص ها تنظیم کنید.

بدون مهمان مراسم را برگزار کنید

اگر نه شما و نه نامزدتان خانواده و دوستان نزدیک ندارید کلاً از برگزاری یک جشن عروسی چشم پوشی کنید این مهم است اگر شما تصمیم می گیرید که یک عروسی کم فشار یا گرامی داشته باشید با تغییر سبک عروسی از سنتی به مدرن یا با برگزاری یک جمع کوچکتر مهمانان به احتمال زیاد عجیب است که هیچ مهمانی عروسی برگزار نشود.

روی دوستی ها کار کنید

اگر هنوز تا عروسی شما چند هفته مانده است آشنایانی را که قبلاً داشته اید و اینکه آیا هر یک از اینها می تواند به دوستی تبدیل شود در نظر بگیرید.

در پایان تصمیم شما در مورد چگونگی برنامه ریزی این قسمت از عروسی شماست مهم نیست که شما هفت ساقدوش داشته باشید بلکه مهم این است که روز برای شما معنی دار باشد.

همچنین بخاطر بسپارید در صورت عدم موفقیت کسی آن را درونی سازی نکنید حضور در یک مهمانی عروسی به طور کلی به زمان و هزینه سرمایه گذاری نیاز دارد و هرکسی مایل و قادر به تعهد نیست.

عروسی خود را با استرس کمتر برگزار کنید

به یاد داشته باشید عروسی صرف نظر از اینکه برای افراد دارای اضطراب اجتماعی یک مشکل است برای همه استرس زا و اضطراب آور است اگر احساس خستگی و اضطراب می کنید زیاد به خود سخت نگیرید.

مراقبت از اضطراب اجتماعی خود را در اولویت قرار دهید تا قدرت و استقامت لازم برای کنترل فراز و نشیب های یک عروسی را داشته باشید.

اگر قبلاً به اختلال اضطراب اجتماعی تشخیص داده نشده اید از پزشک خود وقت بگیرید اگر درمانی دریافت نکرده اید در مورد گزینه هایی مانند دارو و درمان بیشتر بدانید اگرچه استراتژی ها می توانند در مدیریت اضطراب و استرس شما مفید باشند اما هیچ جایگزینی برای درمان حرفه ای SAD وجود ندارد.

دسته‌بندی‌ها