آموزش پول گرفتن از شوهر برای خانم ها

آموزش پول گرفتن از شوهر برای خانم ها

پول گرفتن از شوهر یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از خانم ها با آن روبرو هستند. با این که پیشنهاد می شود قبل از ازدواج لازم است تا زوجین در خصوص مسائل مالی با یکدیگر صحبت کنند اما به دلیل شرم و حیایی که در بسیاری از زنان وجود دارد هرگز چنین بحثی صورت نمی گیرد و در نتیجه آنها در زندگی مشترک شان با مشکل روبرو می شوند.

اما باید بدانید که اگر حتی چند سال است که از ازدواج شما گذشته است نیز باز هم می توانید با استفاده از اصولی که در این مقاله به شما آموزش می دهیم از همسرتان پول بگیرید. باید اشاره شود که موضوع پول گرفتن از شوهر بسیار مهم است و زنان در این باره باید با همسرشان صحبت کنند و تمام دغدغه هایشان را در این خصوص بیان کنند.

ما در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا به صورت کامل تمامی تکنیک های پول گرفتن از شوهر را به شما بانوان آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی از همسرتان پول بگیرید.

چرا که شایان ذکر است برخی از مردان بسیار خسیس هستند و هرگز به همسرشان پول نمی دهند یا آنقدر دست و دل باز و وابسته هستند که هنوز هم به خانواده اش کمک های مالی می کند و همین موضوع باعث می شود تا با مشکلات مالی روبرو شوند.

پس تا پایان مقاله با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل اصول پول گرفتن از شوهر را به شما آموزش دهیم تا دیگر در این باره هیچ گونه دغدغه ای نداشته باشید.

پول گرفتن از همسر دکتر هلاکویی

در زندگی زناشویی، مسأله پول و مالی می‌تواند یکی از موضوعات مهم و حساس باشد. از آنجا که زندگی مشترک دو نفر با خصوصیات و مسئولیت‌های متفاوت است، مشکلات مالی نیز ممکن است به وجود آید. در این زمینه، افراد می‌توانند به چندین رویکرد مختلف نگریسته و در خصوص پول گرفتن از همسر تصمیم‌های مختلفی بگیرند. توجه داشته باشید که نحوه مدیریت مسائل مالی در یک رابطه زناشویی ممکن است به تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی، و فردی بستگی داشته باشد.

در ادامه، به برخی از رویکردهای معمول در مورد پول گرفتن از همسر در زندگی زناشویی اشاره می‌کنم:

1. تقسیم مشارکت مالی: بسیاری از زوج‌ها تصمیم می‌گیرند که هزینه‌ها و مسئولیت‌های مالی را مشترکاً تقسیم کنند. این به این معنی است که هر دو همسر به نسبت توان مالی خود در تأمین هزینه‌های مشترک مشارکت داشته و به نوعی همسران به عنوان یک تیم مالی عمل می‌کنند.

2. حساب مالی مشترک: برخی از زوج‌ها حساب بانکی مشترکی را برای مسائل مالی ایجاد می‌کنند تا همه درآمد و هزینه‌های مشترک را از همین حساب مدیریت کنند. این رویکرد می‌تواند به مدیریت مالی ساده‌تر کمک کند.

3. تقسیم مسئولیت‌های مالی: در برخی موارد، زوج‌ها تصمیم می‌گیرند که مسئولیت‌های مالی را بین خود تقسیم کنند. به عنوان مثال، یکی از همسران مسئولیت تامین هزینه‌های خانه و خریدهای روزمره را بر عهده می‌گیرد و دیگری مسئولیت پرداخت بدهی‌ها یا هزینه‌های کودکان را بر عهده دارد.

4. تعیین تفاهم‌نامه مالی: برخی زوج‌ها به تفاهم‌نامه‌های مالی می‌پردازند تا مواردی مانند تقسیم دارائی‌ها در صورت جدایی، تعیین سقف برای خرج‌ها، یا مشخص کردن مسائل مالی مهم دیگر را تنظیم کنند.

5. ارتقاء ارتباط مالی: برای حل مشکلات مالی و جلب همسر به مشارکت مالی بیشتر، می‌توان از ارتقاء ارتباط و گفت‌وگو با همسر استفاده کرد. بحث در مورد اهداف مالی مشترک و تصمیم‌گیری در مورد تخصیص منابع مالی می‌تواند کمک کند.

در همه موارد، اهمیت یک ارتباط با همسر بر اساس احترام متقابل و تعهد به یکدیگر در مواجهه با مشکلات مالی بسیار مهم است. همچنین، مشاوره زوجین می‌تواند به بهبود مدیریت مسائل مالی در زندگی زناشویی کمک کند، به خصوص اگر اختلافات مالی به مشکلات جدی تبدیل شده باشند.

پول گرفتن از شوهر با قرارداد

با این که در عرف تمام انسان ها باور دارند زندگی زناشویی یک رابطه کاملا دوطرفه و فطری است اما باید بدانیم که این موضوع در واقعیت بسیار متفاوت است. چرا که باید اشاره شود زندگی مشترک درست مانند یک قرارداد کاری است که بین زن و مرد بسته می شود.

چگونه از شوهرمان پول بگیریم؟

همچنین از نام عقدنامه نیز متوجه می شویم که عقد یا پیمانی بین زن و مرد بسته می شود که باید به آن متعهد و وفادار باشند. در ازدواج موضوع اقتصاد و مسائل مالی بسیار مهم است و زن و مرد هرگز نباید نسبت به آن بی توجه باشند. همچنین باید توجه داشته باشید که هر یک از زوجین در خانواده دارای نقشی می باشد که موظف است به وظایفش عمل کند.

بنابراین لازم است بیان شود که اگر زن و مرد با هم یک قرارداد بنویسند و در خصوص مسائل مالی به آن پایبند باشند می توانند مانع بروز بسیاری از مشکلات شوند.

آشنایی با قراردادهای مالی بین زن و شوهر

در ادامه قصد داریم تا به انواع قراردادهایی که بین زن و شوهر بسته می شود اشاره کنیم تا با هر یک از آنها آشنا شوید.

قرارداد بین زن و شوهر شاغل

ممکن است هم زن و هم مرد شاغل باشند و به یک اندازه کار کنند. در این شرایط لازم است تا تمامی کارهای منزل را بین هم تقسیم کنید و تقریبا در تمام کارها و مسئولیت ها با هم مساوی باشید.پیشنهاد می شود تا مقاله عواقب ازدواج با مرد بیکار را بخوانید.

این کار موجب می شود تا هر دو نفر راحت باشند و تمام کارها بر عهده یکی از طرفین نباشد. در این حالت شما باید به صورت مساوی مبلغی از درآمدتان را برای مخارج خانه در نظر بگیرید و باقی درآمد را به عنوان هزینه های شخصی نگه دارید.

قرارداد زن و شوهر با شغل پاره وقت

اگر شما دارای یک شغل پاره وقت هستید قطعا از درآمد بالایی برخوردار نیستید. به همین دلیل چون شما وقت آزاد زیادی دارید باید بخش بیشتری از مسئولیت کارهای منزل را بر عهده بگیرید. بنابراین در چنین شرایطی بین شما و شوهرتان از نظر کاری تفاوت وجود دارد و نباید توقع یکسان از شما دو نفر وجود داشته باشد.

در این حالت باید قراردادی داشته باشید که شوهرتان علاوه بر هزینه های زندگی مشترک بخشی از هزینه های شخصی شما را هم بپردازد. به طور کلی یکی از وظایف مرد در زندگی مشترک این است که تمامی هزینه ها و نیازهای اساسی خانواده را تامین کند و در این باره هیچ مسئولیتی بر عهده زن نیست.

اما هرگز نباید تبعیض قائل شد و کاری کنیم که حق مردان در زندگی مشترک ضایع شود. یعنی باید یک مرزبندی مشخص داشته باشیم که زن و مرد طبق آن بتوانند به کارهای و نقش هایی که دارند بپردازند. در چنین حالتی که زن دارای کار پاره وقت است می تواند بخش از هزینه های شخصی اش را تامین کند و در این باره کمکی به همسرش می کند.

قرارداد زن خانه دار و شوهر شاغل

اگر زن خانه دار است و هیچ شغلی ندارد و شوهرش شاغل است باز هم نیاز به قرارداد است. در چنین شرایطی لازم است قبل از شروع زندگی مشترک به طور شفاف و واضح در خصوص مسائل مالی با همسرتان صحبت کنید و تمام حدود و مرزها را تعیین کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش مهارت های زندگی زناشویی مراجعه نمایید.

این کار موجب می شود تا در ادامه زندگی مشترک با یکدیگر دچار مشکل نشوید. شایان ذکر است که در چنین شرایطی لازم است تا هر بار با توجه به شرایطی که وجود دارد و تغییراتی که ایجاد می شود قرارداد تان را بروزرسانی کنید.

وجود شفافیت در پول گرفتن از شوهر

شما باید تمام مخارج و هزینه ها را به صورت شفاف یادداشت کنید و با همسرتان در این باره با او مشورت کنید. یعنی شما باید هر چند ماه یک بار با شوهرتان یک جلسه بگذارید و تمام هزینه هایی که ثبت کرده اید را به او نشان دهید و میانگین هزینه ماهانه خود را بیان کنید.

چرا که اگر توقع دارید تا شوهرتان تمام هزینه های شما را بپردازد شما نیز باید در خصوص میزان مخارج و نوع هزینه ها او را در جریان بگذارید. بنابراین در این جلسات باید به همسرتان کمک کنید تا به خوبی هزینه های مالی را برآورد نمایید. یعنی تمامی هزینه های شخصی، مخارج خانه، کمک هزینه ها، پس اندازها و سایر موارد را تعیین کنید و به صورت شفاف در مورد مسائل مالی با یکدیگر صحبت کنید.

سهم تان را در زندگی به خوبی به جا بیاورید

همانطور که گفته شد زمانی که بین زن و شوهر قراردادی بسته می شود هر دو نفر دارای نقش و وظایفی هستند که باید به آن ها متعهد باشند. از این رو اگر شما به وظایفی که بر عهده شماست به خوبی عمل نکنید نباید توقع داشته باشید که شوهرتان به تمامی وظایفش متعهد باشد.

البته دقت داشته باشید که هرگز نباید مسائل مالی و اقتصادی را به مسائل زناشویی و فردی تعمیم دهید. به عنوان مثال شما با همسرتان رابطه جنسی، احساس و عاطفه، ابراز عشق و درد و دل هم دارید که این موارد هیچ ارتباطی با قراردادهای مالی و اقتصادی ندارد و موضوع آنها به کلی از هم جداست. یعنی نباید به عنوان بهانه های مالی به سایر نیازهای یکدیگر بی توجهی نمایید.

همدلی با همسر برای دریافت پول

چرا که برخی از زن ها از نیازهای شوهرشان سو استفاده می کنند و مثلا مهر و عشقی که باید با همسرشان داشته باشند را مشروط به گرفتن پول می کنند و تا زمانی که همسرشان برایش فلان هدیه یا وسیله را نخرد به کلی اخلاق زناشویی اش تغییر می کنید.

چنین رفتاری اصلا شایسته انسان ها نیست و زنان نباید مسائل زناشویی و فردی را وارد موضوعات پولی و مالی کنند. چرا که در این صورت بعد از مدتی رابطه زن و شوهر دچار چالش می شود و ممکن است حتی زندگی آنها به طلاق و جدایی برسد.

انتخاب زمان مناسب برای گرفتن پول

با وجود آنکه شما در خصوص مسائل پولی و مالی با همسرتان قرارداد بسته اید ولی ممکن است مشکلی برای هر یک از طرفین رخ دهد. شما باید خودتان را برای مسائلی که پیش بینی نشده است آماده کنید. در چنین شرایطی لازم است تا در زمان مناسبی از همسرتان پول بگیرید.

مثلا زمانی که همسرتان عصبانی و پرخاشگر است نباید چنین درخواستی را از او داشته باشید. زیرا در این حالت ممکن است او حرفی به شما بزند و بر روی رابطه احساسی و عاطفی شما تاثیر بگذارد. اگر شما تحت فشار مالی هستید و واقعا نیاز به پول دارید باید با همسرتان همدلی کنید و به گونه ای با او رفتار کنید که نشان دهد شما واقعا او را درک می کنید. برای مطالعه بیشتر مقاله روش های کنترل خشم را بخوانید.

اگر متوجه شدید که همسرتان از موضوعی ناراحت و عصبانی است لازم است تا به او فرصت دهید که آرام شود و در این مدت شما درخواستی از او نداشته باشید که موجب ناراحتی یا عصبانیتش شود.

به شوهرتان احساس افتخار دهید

یکی از روش های پول گرفتن از شوهر این است که به او احساس افتخار دهید. چرا که اگر شما مردان را تحت نوازش عاطفی قرار دهید به راحتی می توانید او را نرم کنید. بهترین روش برای نوازش عاطفی شوهر آن است که به او احساس افتخار دهید.

یعنی باید به او نشان دهید که چقدر توانایی دارد و شما واقعا به او افتخار می کنید. توجه کنید که هرگز نیاز نیست در این باره دروغ بگویید و رفتار شما باید کاملا طبیعی و بر اساس واقعیت ها باشد.

اگر تقدیر از همسر و ایجاد احساس افتخار در او به عنوان رفتار همیشگی شما باشد مطمئن باشید که زندگی شما همواره دارای آرامش خواهد بود. مثلا همسرتان را با افراد بزرگی که در رشته و شغل او هستند مقایسه کنید تا به او احساس غرور و افتخار دهید.

مثلا اگر در زمینه کامپیوتر فعالیت می کند به او بگویید که چقدر به بیل گیتس شبیه است و شما دقیقا او را مانند بیل گیتس بزرگ و موفق می دانید.

احترام به قلمرو شوهر

شایان ذکر است که هیچ مردی علاقه ندارد کسی به قلمرو شخصی آنها تجاوز کند. مثلا اگر مشکلی برای یک مرد پیش بیاید دوست دارد خودش به تنهایی آن را حل کند و اگر ماجرا را برای شما تعریف می کند به این معنا نیست که شما باید به او پیشنهاد دهید یا او را نصیحت کنید.

بنابراین اگر شوهرتان به شما ماجرایی را تعریف می کنید نباید فورا او را نصیحت کنید که اگر فلان کار را انجام بدهی خیلی بهتر است. بلکه شما فقط باید با او همدلی داشته باشید و نشان دهید که او آنقدر قدرتمند است که می تواند به تنهایی از پس تمام مشکلات برآید.

آیا شوهر شما مرد خسیسی است؟

اگر مردی که با او ازدواج کرده اید بسیار خسیس است موضوع متفاوت می شود. چرا که ازدواج با مرد خسیس دارای چالش های مخصوص به خودش است. به یاد داشته باشید که خسیس بودن یک صفت شخصیتی است که به دلیل تجربه های ناخوشایند دوران کودکی ایجاد شده است.

چرا که افراد خسیس از درون احساس ناامنی دارند و از طریق جمع کردن پول می خواهند به حس امنیت دست پیدا کنند. همچنین زمانی که موجودی حساب بانکی آنها کاهش یابد به شدت دچار استرس می شوند و در نتیجه هیچ پولی را خرج نمی کنند.

فردی که خسیس است همواره تمامی مخارج را بیهوده می داند و بنابراین خریدن هدیه، رفتن به مسافرت و مهمانی داند از نظر فرد خسیس کاملا بی دلیل و بیهوده است. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله روش های برخورد با همسر کنترل گر مراجعه فرمایید.

توجه داشته باشید که تفکر اقتصادی با خسیس بودن متفاوت است و فرد خسیس رفتارش هیچ ارتباطی با صرفه جویی ندارد. شما در چنین شرایطی باید او را درک کنید و با او همدلی نمایید. به او بگویید که واقعا شرایطش را درک می کنید، اما باید بداند که با داشتن برنامه ریزی و اصولی خرج کردن هیچ اتفاقی نمی افتد و نباید مضطرب شود.

بهترین تکنیک ها برای گرفتن پول از شوهر

اگر شوهر شما بسیار خسیس است و شما را عصبانی می کند و هر کاری که انجام می دهید شرایط را تغییر نمی دهد ممکن است به فکر جدایی و طلاق بیفتید. اما نباید خیلی سریع تصمیم گیری کنید و حتما در این باره با یک روانشناس متخصص مشورت نمایید تا بر اساس اصول زوج درمانی به شما در رفع مشکل کمک کند.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد مسائل مالی یکی از مهم ترین موضوعات زندگی زوجین است. اگر زن و شوهر در رابطه با مسائل مالی با هم به نتیجه نرسند قطعا با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. همچنین باید اشاره شود که بسیاری از زن ها در پول گرفتن از شوهر مشکل دارند و نمی توانند چنین موضوعی را با او در میان بگذارند.

ما در این مقاله به صورت کامل تمامی اصول و تکنیک های گرفتن پول از همسر را به شما عزیزان آموزش دادیم و مطمئن هستیم که شما می توانید با رعایت نکات گفته شده در این مقاله میتوانید بهترین کار را انجام دهید. باید بدانید که پول گرفتن از شوهر قلق خاص خودش را دارد و نباید بدون تفکر چنین کاری را انجام دهید.

چرا که می تواند سبب بروز مشکلاتی در زندگی زناشویی شما شود و در نتیجه سلامت روان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر فکر می کنید موضوع پول گرفتن از شوهر برای شما غیر قابل هست و باعث شده تا زندگی تان دچار چالش شود بهتر است به یک روانشناس مراجعه نمایید تا به مشکل شما بهتر رسیدگی شود.

دسته‌بندی‌ها