روش های مدیریت نیازهای جنسی نوجوانان

روش های مدیریت نیازهای جنسی نوجوانان

چگونه می توانیم نیازهای جنسی نوجوانان را مدیریت کنیم؟ اگر توجهی به نیازهای جنسی نوجوانان نشود چه مشکلاتی ایجاد خواهد شد؟ همانطور که میدانید نوجوانی دوره ای است که افراد از کودکی وارد بزرگسالی می شوند و در این دوران تغییرات بزرگی از نظر جسمی و روانی بر فرد وارد می شود.

مهم ترین تغییراتی که نوجوان آن را تجربه می کند رشد و رسش جنسی است و نیاز است تا اطلاعات زیادی در مورد این دوره داشته باشیم. در این بخش از مجله برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله با عنوان روش های مدیریت نیازهای جنسی نوجوانان را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات فرزندپروری و همچنین شما والدین عزیز و گرامی قرار دهیم تا بتوانید با رعایت اصول و نکات گفته شده در این مقاله به درستی با نوجوانان خودتان برخورد داشته باشید.

روش های مدیریت نیازهای جنسی نوجوانان

با انجام روش های مدیریت نیازهای جنسی نوجوانان می توانیم مانع بروز انحرافات و اعتیادهای جنسی در فرزندانمان شویم و آن ها را از تمام آسیب های جسمی و روانی دور نگه داریم.

توجه به نیازهای جنسی دوران نوجوانی چه اهمیتی دارد؟

در دوران نوجوانی تغییرات زیادی از نظر جسمی رخ می دهد و به همین دلیل نوجوان فکر می کند که شور و هیجان بیشتری دارد. نوجوانان در این دوران مانند بزرگسالان میل جنسی را تجربه می کنند و همین مورد باعث می شود تا در رابطه با مسائل جنسی کنجکاوی زیادی نشان دهد.

اگر شما والدی هستید که فرزند شما در سن نوجوانی قرار دارد و شما در این مورد هیچ اطلاعاتی ندارید باعث می شود تا او به سراغ سایر منابع برود و برای رسیدن به جواب سوال هایش به سراغ افرادی برود که هیچ اطلاعاتی ندارند و موجب می شوند تا او دچار گمراهی شود.

در ویدیوی زیر با ما همراه باشید تا بهترین روش های کنترل نیازهای جنسی و کیمیاگری جنسی را به شما دوستان عزیز و محترم آموزش دهیم.

یکی از منابعی که بسیاری از نوجوانان به سمت آن ها گرایش پیدا می کنند گروه دوستان و همسالان است که موجب می شود تا فرد در معرض خطرات بیشتری قرار بگیرد و به دنبال آن آسیب های مختلفی به شخص وارد می شود. اگر والدین در این دوران مراقب فرزندانشان نباشند ممکن است نوجوانان دچار رفتارهای جنسی پرخطر شوند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل روش های فرزندپروری


به عنوان مثال برقراری ارتباط جنسی ناسالم و یا گرایش به انحرافات جنسی مانند پورنوگرافی و یا خود ارضایی از جمله مواردی است که سلامت جسمی و روانی نوجوان را تحت تاثیر قرار می دهد.

چگونه باید نیازهای جنسی نوجوانان را مدیریت کنیم؟

چون میل جنسی به فرد لذت می دهد باعث می شود تا فرد بخواهد مجدد آن را تجربه کند و در نتیجه گرفتار دام اعتیاد می شود. در دوران نوجوانی که شرایط ازدواج برای فرد مهیا نیست چنین مسائلی موجب می شود تا نوجوان با مشکلات بسیاری روبرو شود. همچنین اگر نظارت درستی بر نوجوان صورت نگیرد می تواند زمینه های اعتیاد به خودارضایی را در او فراهم کند که این موضوع مشکلات بسیاری برای آینده فرد ایجاد می کند. پیشنهاد می شود تا مقاله روش های ترک خودارضایی را مطالعه نمایید.

حال اگر شما تصمیم دارید تا در زمینه مدیریت نیازهای جنسی نوجوانان به طور موفق عمل کنید در ادامه مقاله با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت تخصصی راهکارهای علمی و صحیح مدیریت را به شما والدین گرامی آموزش دهیم.

محرک های جنسی را حذف کنید

اولین کاری که می بایست انجام دهید این است که تمامی محرک هایی که موجب تحریک نوجوان می شود را حذف کنید. البته باید اشاره شود که امروزه انجام چنین کاری به راحتی نبوده و با رشد فضای مجازی اگر بخواهیم نظارت ۱۰۰ درصدی را اعمال کنیم بی شک نمی توانیم از پس آن برآییم.

کنترل و مدیریت نیازهای جنسی در دوران نوجوانی

البته می توانیم با انجام راهکارهایی مانند عدم استفاده از وی پی ان بر روی گوشی های همراه، قرار دادن کامپیوتر و یا لپ تاپ در مکانی که در معرض دید باشد، دوری از پورنوگرافی، نخواندن مطالب و مشاهده نکردن صحنه های تحریک کننده از جمله کارهایی است که به شما کمک می کند تا از گرفتار شدن به انحرافات در امان بمانید.اگر شما این کارها را به درستی انجام دهید به نوجوان کمک می کنید تا بتوانید میل جنسی اش را کنترل کند.

انجام ورزش و فعالیت های بدنی

ورزش کردن و تحرک داشتن به شما کمک می کند تا انرژی جنسی تان را کنترل کنید و تمام انرژی اضافی خودتان را تخلیه کنید. علاوه بر نکاتی که گفته شد، ورزش باعث می شود تا روحیه شما تقویت شود و اعتماد به نفس شما افزایش یابد در نتیجه روابط و تعاملات اجتماعی شما بیشتر شده و از انزوا دور می شوید و زمینه گرایش به اعتیاد های جنسی شما از بین می رود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل روانشناسی کودک و نوجوان


چرا که همواره اعتماد به نفس ضعیف، گرایش به انزوا و دوری از روابط سالم اجتماعی موجب می شود تا فرد دچار افکار پوچ و نامناسبی شود که در نتیجه او را گرفتار مشکلات زیادی در زمینه انحرافات جنسی می کند. پس اگر ما هم قصد دارید تا احساس شادی و نشاط کنید و فشارهای جنسی را از خودتان دور کنید حتما در برنامه روزانه خودتان ورزش را قرار دهید.

فراهم ساختن اوقات فراغت سالم

اگر می خواهید تا نیازهای جنسی نوجوانان خودتان را مدیریت کنید لازم است تا او را از بیکاری و بی حوصلگی دور کنید. زیرا همانطور که اشاره کردیم همواره بیکاری موجب می شود تا در بلند مدت فرد دچار افکار اشتباه شود. به همین دلیل لازم است تا با نوجوان خود برنامه سالم و منظمی در نظر بگیرید. یعنی با پر کردن زمان های خالی به او کمک کنید تا بتواند فعالیت های سالمی را در برنامه روزانه اش داشته باشد و از همین طریق از بیکاری دور بماند.

زمان خواب را کنترل کنید

در زندگی برای آنکه سلامتی خودتان را تضمین کنید به یاد داشته باشید که حتما ساعت خواب فرزندتان را کنترل کنید. چرا که اگر فرد شب نخوابد و دچار وسوسه شود و به سراغ گوشی موبایل خود برود و با گشتن در فضای مجازی تصاویر تحریک کننده ای را مشاهده کند منجر به مشکلات بسیاری برای افکار و ذهنش می شود که می تواند فرد را دچار اعتیادهای جنسی کند.


پیشنهاد ویژه : سمینار تربیت کودک ۱۳ تا ۱۹ سالگی


به همین دلیل اگر می خواهید روز خوبی داشته باشید حتما باید ساعت خوابتان را تنظیم کنید و از شب زنده داری پرهیز کنید چرا که اگر شما بدون هیچ ضرورتی شب ها بیدار باشید فردای آن روز قطعا به شدت خسته و بی حال خواهید بود و نمی تواند کارهایتان را به درستی انجام دهید.

مشکلات خودارضایی در دوران نوجوانی

موضوع خود ارضایی امری طبیعی و مرتبط با فرایند رشد انسان است و ممکن است بسیاری از انسان ها آن را تجربه کرده باشند ولی موضوعی که وجود دارد بحث اعتیاد به آن است. چرا که اگر فعالیتی لذت بخش باشد انسان گرایش پیدا می کند تا مجدد آن را انجام دهد و تکرار خودارضایی باعث ایجاد افکار وسواس گونه و رفتار اعتیادی در او می شود و به دنبال آن آسیب های فراوانی به جسم و روان او وارد می کند.

روش های کنترل نیازها در دوران نوجوانی

به همین دلیل لازم است تا والدین در این خصوص به فکر باشند و به فرزند نوجوانشان کمک کنند تا گرفتار این اعتیاد جنسی نشوند چرا که نتیجه آن اعتیاد رفتاری است و موجب می شود تا فرد به خودارضایی وابسته شود و آن را بر هر چیز دیگری ترجیح دهد. زمانی که انسان متوجه شود از طریق خودارضایی می تواند نیاز جنسی اش را ارضا کند می تواند در آینده او را از ازدواج دور کند و در نتیجه اعتماد به نفس در فرد ضعیف شده و فرد گرفتار دام بزرگ انحراف جنسی می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل جنبه های مختلف نیازهای نوجوانان را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که والدین در این دوران چگونه باید به نیازهای جنسی نوجوانان اهمیت دهند و آن را مدیریت کنند. همواره به یاد داشته باشید که انسان حریص است از آنچه منعش کنی، این جمله دال بر آن است که اگر بخواهید مانع رفتاری در انسان شوید او کنجکاو می شود تا به سمت آن برود. به همین دلیل هر زمان که می خواهید کاری کنید تا نوجوان به سمت کاری نرود باید جایگزینی برایش داشته باشید تا بتواند آن را جبران کند و مانع بروز رفتارهای آسیب زا در فرد شود.

دسته‌بندی‌ها