غیبت ناگهانی فرد در رابطه و روش های کنار آمدن با این موضوع

غیبت ناگهانی فرد در رابطه و روش های کنار آمدن با این موضوع

شاید دیده باشید که در ارتباط عاطفی گاهی اوقات فردی به ناگهان غیب می شود و دیگر هیچ اثری از خود بر جای نمی گذارد، به صورتی که تمام راه های تماس را مسدود کرده و دیگر جوابتان را نمی دهد. در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان غیبت ناگهانی فرد در رابطه و روش های کنار آمدن با این موضوع را در اختیار شما علاقه مندان به مطالب مشاوره و روان درمانی قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه مند به دانستن علت این مشکل هستید تا انتهای مقاله با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

غیبت ناگهانی فرد در رابطه و روش های کنار آمدن با این موضوع

روش های کنار آمدن با غیبت ناگهانی فرد در رابطه به شما کمک میکند تا بتوانید افسردگی و غم ناشی از شکست عاطفی پیش آمده را به سلامت از سر بگذرانید.

چگونه با ارتباط نداشتن با نامزدمان کنار بیاییم

غیب شدن هنگامی رخ می دهد که شخصی که با او قرار می گذارید یا با او دوست هستید بدون هیچ اثری ناپدید شود. این اتفاق می تواند در همان ابتدای رابطه یا اواسط رابطه و همچنین به صورت حضوری یا آنلاین رخ دهد. مقابله با غیب شدن فوق العاده دشوار است خصوصاً به این دلیل که معمولاً علت آن را نمی دانید یا نمی دانید چگونه واکنش نشان دهید.

فرد به طور ناگهانی تمام تماسهایش را با شما را قطع می کند و دیگر به پیامک، ایمیل، تماس یا پیام های رسانه اجتماعی پاسخ نمی دهند. تأثیرات سلامت روان در دریافت این اقدامات می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

درمورد اینکه چرا مردم در وهله اول غیب می شوند و اینکه اگر برای شما یا شخصی که می شناسید این اتفاق افتاده چه کاری باید انجام دهید و چگونه با این اتفاق کنار بیایید تا انتهای مقاله با برنا اندیشان همراه شوید.

چرا مردم دچار این مورد می شوند

مردم به دلایل مختلف غیب می شوند، کارشناسان و روانشناسان روابط متفق القول هستند افرادی که به طور ناگهانی در یک رابطه غیب می شوند به این معنی است که از یک موقعیت ناخوشایند اجتناب می کنند. این طفره رفتن گرچه به عنوان عدم توجه تلقی می شود اما اغلب به این دلیل است که آنها احساس می کنند این بهترین راه برای کنترل ناراحتی یا ناتوانی در برقراری ارتباط واضح است.برای آشنایی بیشتر به کارگاه آموزش درمان شکست عاطفی مراجعه نمایید.

خود افراد اعتراف می کنند که نمی خواهند شما را آزار دهند یا نمی دانند چه باید بکنند. بعضی اوقات فکر نمی کنند بحث در مورد یک موقعیت ضروری است یا ترسیده اند، این راهکار یک روش منفعل برای کنار کشیدن است.

اما برخی از افراد تصور می کنند که ناپدید شدن کامل ممکن است در واقع ساده ترین و بهترین راه برای کنترل اوضاع برای همه باشد. بنابراین افراد در رابطه به ناگاه غیب می شوند زیرا که امروزه تقریباً یک روش قابل توجیه برای خروج از یک رابطه است.

در فرهنگ دوست یابی امروز غیب شدن ناگهانی امری عادی است

غیبت ناگهانی فرد در رابطه و بررسی آسیب های آن

این عمل ناجوانمردانه که متأسفانه با فرهنگ ما کاملاً عادی شده، می تواند درد بزرگی ایجاد کند. از آنجا که هیچ سرنخی از آنچه اتفاق افتاده ندارید ذهن شما ابتدا به بسیاری از احتمالات می پردازد. آیا عشق جدید شما در یک تصادف رانندگی آسیب دیده است؟ خانواده آنها دچار مشکل شده است؟ شاید هم سر کار باشند و خیلی مشغول هستند و آنها به زودی دوباره با شما تماس خواهند گرفت؟

ممکن است موجی از احساسات مختلف را احساس کنید از قبیل: غم، عصبانیت، تنهایی، گیجی. متخصصان بهداشت روان هیچ پاسخی برای افراد در سطح عاطفی دردناک نمی دانند و چون شما هیچ اطلاعی در این مورد ندارید دچار درماندگی خواهید شد.

فرار و غیبت ناگهانی نوعی درمان خاموش است که متخصصان بهداشت روان آن را ظلم احساسی توصیف کرده اند. شما احساس ناتوانی و سکوت می کنید و نمی دانید که تجربه را حس می کنید یا فرصتی برای ابراز احساسات خود دارید.

علاوه بر این که دچار خجالت و کاهش عزت نفس شما می شود، غم و افسردگی از دیگر واکنش های متداولی هستند که می توانند بر شما تأثیر بگذارند. برخی دیگر علائم از دست دادن خفیف یا افسردگی متوسط ​​را نشان می دهند و دیگران را بهم می ریزد.

متأسفانه بعد از مدتی عدم اطمینان ممکن است باعث شود که خودتان را زیر سوال ببرید و خود را مقصر بدانید. هنگامی که برای یافتن رابطه خود را در قرار ملاقات وارد نمودید احتمالاً می خواستید که خیلی خوب و شیک به نظر برسید و گویی وارد یکی رابطه سالم شده اید.اما برای ایجاد صمیمیت می دانستید که باید بیشتر عمیق شوید و آسیب پذیر باشید. نتیجه این است که شما خود را برای صدمه زدن آماده کردید.

چگونه می توان با غیب شدن ناگهانی در رابطه مقابله کرد

این کار همیشه آسان نیست و اغلب به زمان نیاز دارد اما چیزهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید حتی اگر توسط شخصی در زندگی چنین آسیبی را دیده باشید.

هرگز خودتان را سرزنش نکنید

بعد از ناپدید شدن فرد، احساس پشیمانی  خجالت و شرم بسیار سخت است. اما این مشکل از شما نبوده و آن فردی باید شرمنده باشد که رد رابطه با شما رو راست نبوده و به جای رو به رو شدن با شما فرار کرده است.

از آنجا که شما معمولاً نمی توانید علتی پیدا کنید و توضیحی در این مورد ارائه نشده است ممکن است خود را مقصر بدانید شاید بخواهید دور خودتان دیوار بکشید تا در آینده دیگر صدمه نبینید. یا ممکن است به دوستان خود بگویید که با استفاده از تحریف شناختی مانند تفکر همه چیز یا هیچ چیز، قرار ملاقات خود را به طور کامل متوقف می کنید.

چرا برخی افراد در رابطه به صورت ناگهانی فرار می کنند

غیبت ناگهانی فرد در رابطه

اکنون زمان جمع شدن است ، با خود مهربان باشید و کمی استراحت کنید. شما مقصر نیستید که کسی بدون زیر چشمی دور می شود. تقصیر شما هم نیست که شخص مقابل نتوانسته بالغانه به شما حقیقت بدهد.

شرم و خجالت

شرم گاهی اوقات هنگامی بوجود می آید که رابطه قبلی به ما یادآوری شود.

همواره از خودتان مراقبت کنید

چگونه پیش می روید؟ شما به خود شفقت و مراقبت از خود نیاز دارید. با دوستان و خانواده خود که می توانند شما را پشتیبانی کنند وقت بگذارید. همچنین ممکن است به فعالیت هایی بپردازید که باعث خوشحالی شما می شود مانند شرکت در کلاس یوگا یا بازگشت به سرگرمی مورد علاقه خود. شما همچنین می توانید درمان های هومئوپاتی یا طب سوزنی را امتحان کنید.

النا کلیمنکو پزشک و متخصص طب گاهی اوقات از درمان هومئوپاتی “قلب شکسته” برای از دست دادن قلب استفاده می کند. او می گوید “در طب سنتی چین مانند طب سوزنی، نصف النهار قلب که از قلب شروع می شود و به زیر بغل می رسد سپس از پایین هر بازو می گذرد، مسئول امور قلبی و برخی احساسات عمیق است. درمان مناسب طب سوزنی همچنین می تواند بهبودی را تسهیل کند و احساسات سخت را از بین ببرد.”

وقتی به آن فردی که غیب شده و رابطه را رها کرده است فکر می کنید حتماً ایده های خود را درباره او و رابطه دوباره تنظیم کنید. از این گذشته آنها قراردادی را که برای داشتن یک رابطه سالم و بالغ لازم است نقض کردند. این شامل احترام متقابل، ارتباط خوب و اندیشیدن است به هر حال این فرد مناسب شما نبود.

مقاومت و ایستادگی تان را افزایش دهید

دیوید سی لئوپولد MD DABFM  و DABOIM مدیر پزشکی شبکه برای سلامت یکپارچه و پزشکی در Hackensack Meridian Health می گوید: “هنگامی که بیماران با چالش های بهداشت عاطفی یا روانی روبرو می شوند من به آنها کمک می کنم تا مقاومت در آنها ایجاد شود و باعث افزایش خود شفقت و خود مراقبتی در آن ها شود.”

دکتر لئوپولد از یک رویکرد جامع استفاده می کند، شامل فعالیت بدنی  اولویت بندی خواب، بهینه سازی تغذیه، پرورش معنا و هدف و کاهش استرس از طریق روش هایی مانند ذهن آگاهی و مراقبه.

بنابراین اگر از نظر احساسی خسته و استرس دارید مراقبت از خود را از کجا شروع می کنید؟ مطالعات متعدد به وضوح نشان می دهد که تغذیه سالم مشکلات سلامت روان از جمله استرس،اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد و هر نوع ورزش حتی فقط پیاده روی یک ضد افسردگی طبیعی قوی است.

اگر زیاد فکر می کنید از یک برنامه برای افزایش ذهن آگاهی یا شروع یک تمرین مدیتیشن استفاده کنید. لئوپولد پیشنهاد می کند پیدا کردن معنی و هدف را فراموش نکنید. مطالعات نشان می دهد تمرکز بر معنی و هدف باعث افزایش اکسی توسی،ن هورمون احساس خوب ما می شود که احساس ارتباط را افزایش می دهد و باعث بهبود خلق و خو می شود. به طور کلی وی توصیه می کند که این زمان را فرصتی برای تمرکز روی خود و غنی سازی مقاومت خود قرار دهید.

سخن پایانی

با وجود اینکه فرار ناگهانی در رابطه عادی شده است بیشتر از آنکه مربوط به شما باشد، بیشتر به مشکلی که آف شخص با آن روبرو است مرتبط است. غیب زدن ناگهانی بازتابی در مورد شما یا لیاقت شما نیست و نباید شما را ناتوان کند. افرادی که به طور ناگهانی ارتباطشان را با شما قطع کردند و با شما به درستی رفتار نکردند در واقع شجاعت انجام کار درست را نداشته اند.برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ترمیم روابط گذشته مراجعه فرمایید.

این تجربه ممکن است منجر به نمایش انواع احساسات منفی و زیر سوال بردن خود شود بازی سرزنش و شرم را انجام ندهید سر خود را بالا نگه دارید، عزت خود را حفظ کنید و آنها را رها کنید کسی بهتر می تواند آنجا باشد و به دنبال شما باشد.

از خود مراقبت کنید و در این زمان دردناک مقاومت خود را رشد دهید. اگر پس از اینکه توسط یک دوست یا شخصی در محل کار مجذوب شما شد، چون هنوز شما دچار ناراحتی رابطه گذشته هستید، برای کمک به یک دکتر یا یک متخصص بهداشت روان مراجعه کنید.

دسته‌بندی‌ها