روش های سم زدایی ماری جوانا یا گل از بدن

روش های سم زدایی ماری جوانا یا گل از بدن

سم زدایی ماری جوانا از بدن روش های مختلفی دارد که به فرایند پاکسازی مواد مخدر گل یا ماری جوانا از بدن، سم زدایی گفته می شود. زمانی که فرد مصرف هر نوع ماده ای را کنار میگذارد بدن به صورت خودکار شروع به سم زدایی می کند.

باید اشاره شود که بدن این قابلیت را دارد که به صورت خودکار و بدون کمک از هر نوع وسیله ای سلول هایش را پاکسازی نماید. بنابراین سم زدایی ماری جوانا یا گل از بدن از زمانی آغاز می شود که فرد مصرف آن را کنار بگذارد و در سپس بدن به صورت خودکار وارد فرایند سم زدایی می شود.

در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان روش های سم زدایی ماری جوانا یا گل از بدن را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات ترک اعتیاد قرار دهیم تا بتوانید با انجام اصول و روش های گفته شده در این مقاله به صورت کامل با سم زدایی ماری جوانا از بدن آشنا شوید.

سم زدایی ماری جوانا

اگر می خواهید با سرعت بالا بدن را از هر نوع ماده مخدر پاک کنید لازم است تا ریشه های روانی اعتیاد را شناسایی کنید و زمینه های وابستگی را رفع نمایید و بعد از آن مشاهده می کنید که خیلی راحت آن ماده مخدر را ترک کرده اید.

شایان ذکر است که ماده مخدر گل یا همان ماری جوانا قبل از آن که بدن را به خود وابسته کند موجب می شود تا فرد از نظر روانی به آ وابستگی پیدا کند. چرا که تحقیقات نشان می دهد افرادی که به ماده مخدر ماری جوانا اعتیاد دارند از نظر روانی دارای خلاء ها و کمبودها روانی زیادی هستند. پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش ترک گل را بخوانید.

بنابراین می توان گفت اگر می خواهیم روشی سریع برای درمان و سم زدایی ماری جوانا از بدن ارائه کنیم لازم است تا فرد تمامی رنج ها و خلاء های عاطفی اش را شناسایی کند و سپس برای درمان اعتیاد اقدام نماید.

چگونه می توانیم با استفاده از روش های طبیعی مواد مخدر گل را از بدن پاک سازی کنیم؟

پس با توجه به مطالبی که گفته شد در نظر داشته باشید که در ابتدا فرد باید ریشه های روانی خودش به اعتیاد را شناسایی کند و به درمان آنها بپردازد. زیرا اگر فرد برای درمان ریشه های روانی اعتیاد خود کاری انجام ندهد بعد از مدتی که ماری جوانا یا گل را ترک می کند مجدد خلاء های روانی در او فعال می شود و به سمت مصرف مواد روی می آورد.

شرایط سم زدایی ماری جوانا از بدن

اگر قصد دارید تا ماده مخدر گل یا ماری جوانا را به طور کامل ترک کنید و مصرف آن را کنار بگذارید لازم است تا زیر نظر یک پزشک متخصص این کار را انجام دهید. زیرا ترک گل بسیار سخت است و اگر شما در این مسیر از کمک های حرفه ای و پزشکی استفاده نکنید بعد از مدتی تمام تلاش تان از بین می رود. در نظر داشته باشید که برای ترک گیاه گل یا ماری جوانا نیاز است تا یک الی ۲ ماه در کمپ اعتیاد بستری شوید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله ترک قمار بازی را مطالعه فرمایید.

همچنین باید بیان شود که اگر فرد برای سم زدایی ماری جوانا یا گل به هیچ فرد حرفه ای مراجعه نکند ممکن است دچار ضعف و تشنج شود و در نتیجه سلامت وی به خطر بیفتد و مشکلات و آسیب های فراوانی برای فرد ایجاد می شود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش ترک اعتیاد


پس متوجه شدیم که اگر می خواهیم ماری جوانا را ترک کنیم باید از افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه کمک دریافت کنیم. چرا که ترک گل زمان بر است و حداقل ۲ ماه زمان نیاز دارد تا اثرات سمی ماده مخدر از بدن فرد معتاد خارج شود. به علاوه با توجه به میزان و مقدار مصرف فرد گاهی اوقات فرایند ترک تا ۳ ماه نیز به طول می انجامد.

مدت زمان سم زدایی ماری جوانا یا گل

مراحل سم زدایی گل یا ماری جوانا از بدن به عوامل گوناگونی مربوط است. به عنوان مثال با توجه به شرایط جسمی و میزان اعتیاد و مصرف فرد حدود ۲ هفته تا یک ماه و حداکثر ۶ هفته طول می کشد تا بدن به طور کامل پاکسازی شود.

در این بین عواملی مانند شرایط جسمی فرد، میزان چربی بدن، سرعت متابولیسم و عادات غذایی و ورزش همگی در طی شدن سریع مراحل ترک و کاهش یا افزایش مدت زمان سم زدایی ماری جوانا موثر است. اگر فردی که دچار اعتیاد به ماده مخدر گل شده، عادت به انجام ورزش داشته باشد و از استحکام عضلانی، استقامت بدنی و سرعت متابولیسم بالایی برخوردار باشد مراحل سم زدایی ماری جوانا یا گل از بدن او به احتمال زیاد کمتر از فردی که این مشخصه ها را ندارد طول می کشد.برای مطالعه بیشتر مقاله ترک سیگار را بخوانید.

بنابراین دوره درمان و سم زدایی برای این فرد کوتاه تر است. البته بسیار مهم است که مدت زمان طولانی اقدام به مصرف ماده مخدر گل نکرده و استقامت بدنی خود را از بین نبرده باشد. عادات غذایی سالم و تغذیه مفید، رساندن انواع ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن به هنگام ترک ماری جوانا نیز به سهولت روند درمان کمک بسیاری می کند.

نشانه های سم زدایی گل از بدن

پرهیز از مصرف ماده ی مخدر ماری جوانا بدن را وارد مراحل سم زدایی و ترک می کند. در مراحل ترک اعتیاد بدن فرد دچار یک سری تغییرات فیزیکی و حالات روانی می شود. بسته به شدت اعتیاد، میزان مصرف و طول مدتی که فرد مصرف داشته است شدت علائم ترک گل می تواند خفیف یا شدید باشد.

در صورتی که فرد مدت زیادی دچار اعتیاد به ماری جوانا بوده است به هنگام اقدام به ترک گل بهتر است تحت نظر پزشک متخصص باشد یا بستری شود تا اگر از نظر جسمی دچار مشکلاتی شد بتواند کمک های لازم را دریافت کند.

هم چنین اگر فرد مدت زمان کوتاهی مصرف داشته است می تواند به صورت طبیعی نیز با پرهیز از مصرف مواد مخدر گل، بدنش را پاکسازی کند. سم زدایی گل از بدن یک سری علائم و نشانه ها دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

  • سردرد های شدید
  • استفراغ و حالت تهوع
  • مشکل در خواب
  • تحریک پذیری اعصاب
  • کاهش اشتها
  • افسردگی
  • اضطراب
  • تپش قلب
  • سوء هاضمه
  • بدن درد
  • احساس سرما یا گرمای شدید

سم زدایی ماری جوانا با درمان های خانگی

در شبکه های اجتماعی در خصوص ترک و سم زدایی گل توصیه هایی می شود که تمام آنها ریشه های علمی نداشته و نه تنها هیچ کمکی به شما نمی کند، بلکه موجب می شود تا سلامتی تان نیز به خطر بیفتد. به عنوان مثال اکثر آن ها برای سم زدایی ماری جوانا پیشنهاد می کنند که از مواد سفید کننده، زغال اخته، چای سم زدایی، سرکه و … استفاده کنید. در حالی که این موارد هیچ واقعیت علمی نداشته و توسط هیچ متخصصی به تایید نرسیده است. پیشنهاد می شود تا مقاله آسیب های سیگار کشیدن برای زنان را مطالعه نمایید.

عدم تایید روش های ترک سنتی

همانطور که گفته شد هیچ یک از روش هایی که در بالا به آنها اشاره شد ریشه های علمی نداشته و حتی به سلامتی شما آسیب وارد می کند.به همین دلیل اگر می خواهید فرایند سم زدایی ماری جوانا یا گل را آغاز کنید هرگز به توصیه های این افراد گوش ندهید و فقط به یک فرد متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

روش های سم زدایی گل یا ماری جوانا از بدن

این فرد می تواند یک پزشک یا روانپزشک باشد که به صورت تخصصی با درمان و ترک اعتیاد آشنا است. حتی اگر خودتان تصمیم دارید تا در خانه سم زدایی گل را آغاز کنید نیاز است تا نیز نظر یک پزشک این کار را انجام دهید تا مشکلی از نظر جسمی متوجه شما نشود.

نکته بسیار مهمی که در مسیر سم زدایی ماری جوانا باید در خاطر داشته باشید این است که شما یک شبه به ماده مخدر گل اعتیاد پیدا نکرده اید و از این رو نمی توانید یک شبه نیز آن را ترک کنید. همچنین باید بدانید که قرار نیست در مسیر سم زدایی و پاکسازی بدن هیچ گونه معجزه ای وجود ندارد که مثلا شما با خوردن یک دارو یک شبه اعتیاد به گل را کنار بگذارید. بنابراین روش کاملا علمی و بر اساس واقعیت است و لازم است شما در این مسیر شکیبا باشید و هرگز روحیه خودتان را از دست ندهید.

همچنین لازم است تا در کنار ترک جسمی ماری جوانا از یک روانشناس نیز کمک بگیرید تا از نظر روانی نیز اعتیاد به گل را ترک کنید. چرا که ریشه های روانی اعتیاد بسیار قوی بوده و اگر فرد به این بخش از ترک توجهی نکند موجب می شود تا بعد از مدتی که از نظر جسمی ماری جوانا را ترک است مجدد به اعتیاد بازگردد، چرا که او دارای مشکلات و خلاء های روانی زیادی است.

پس برای سم زدایی گل از بدن هرگز به توصیه های غیر پزشکی دیگران گوش ندهید و مسیر را به صورت علمی در پیش بگیرید. زیرا ترک مواد مخدر امری دشوار و سخت است و باید تمام جنبه های مختلف آن در نظر گرفته شود. در غیر این صورت مشکلات فراوانی برای شخص ایجاد می شود و حتی ممکن است حیات او را با خطر مواجه کند.

مصرف داروهای گیاهی برای سم زدایی ماری جوانا

به دلیل نفوذ ماده مخدر در بدن، مصرف گیاهان دارویی صرفا می تواند کمک کننده باشد و هرگز به ترک و سم زدایی کامل کمک نمی کند. همچنین تا کنون هیچ منبع علمی معتبر تایید نکرده است که گیاهان دارویی می تواند به سم زدایی ماری جوانا یا گل کمک کند.

پس در نظر داشته باشید که هرگز به توصیه های غیر علمی دیگران گوش ندهید و به سلامت روان خودتان آسیب وارد نکنید. زیرا تا زمانی که از نظر علمی مصرف گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد به تایید نرسد مصرف آن ها می تواند بسیار آسیب زا باشد.

توجه : بیان این نکات به این معنا نیست که طب سنتی از پایه بی اساس است. هرگز منظورمان این نیست که طب سنتی هیچ تاثیری ندارد، چرا که در برخی از زمینه ها از نظر علمی نیز ثابت شده که طب سنتی می تواند مفید باشد. در مقابل لازم است اشاره شود که در بسیاری از موارد نیز مصرف گیاهان دارویی توصیه نمی شود، چرا که هنوز از نظر علمی نتایج معتبری به دست نیامده است و مصرف خودسرانه داروهای گیاهی نیز می تواند بسیار خطرناک باشد.

متاسفانه بسیاری از گیاهان دارویی که برای ترک و سم زدایی ماری جوانا به کار می رود آغشته به ماده مخدر تریاک است که مصرف آن می تواند مشکلات بسیاری برای فرد ایجاد کند. چرا که این کار نه تنها موجب درمان و ترک اعتیاد نمی شود، بلکه مشکلات زیادی نیز برای فرد معتاد ایجاد می کند که می تواند سلامت روان او را به خطر بیندازد.

مصرف داروهای نادرست گیاهی برای سم زدایی ماری جوانا صرفا موجب می شود تا تمایل به مصرف کاهش یابد. در حال که این عدم تمایل به دلیل جایگزینی رخ داده است، زیرا همانطور که بیان شد در این داروها مواد مخدر تریاک وجود دارد و فرد با مصرف این داروها صرفا تمایلش کاهش یافته و هرگز درمان قطع و سم زدایی صورت نگرفته است. این در حالی است که مصرف مداوم داروهای تایید نشده موجب می شود تا فرد به ماده مخدر تریاک وابسته شود و در این مسیر مشکلات فروانی نیز برای شخص رخ می دهد.

آشنایی با روش های طبیعی سم زدایی گل

اگر قصد دارید تا به صورت طبیعی بدن خودتان از از ماده مخدر گل یا ماری جوانا پاک کنید باید در نظر داشته باشید که می توانید خیلی آرام و به خوبی مراحل سم زدایی را آغاز کنید و بعد از مدتی سلول های بدنتان را مجدد احیا کنید.

مصرف داروهایی شیمیایی و قرص ها با این که ممکن است خیلی سریع تر منجر به ترک شود ولی با خودش عوارض جانبی دیگری نیز به همراه می آورد که بسیار خطرناک است. البته اگر شما زیر نظر پزشک سم زدایی گل را آغاز کنید باید به توصیه های او گوش دهید و فرایند درمان را به خوبی طی کنید.

بنابراین در نظر داشته باشید که در مسیر سم زدایی و ترک کل هرگز نباید از دارو یا قرصی استفاده کنید که شما را به خودش وابسته کند. به همین دلیل روش های طبیعی تایید شده از نظر علمی می تواند به شما کمک کند تا مسیر ترک را به خوبی طی کنید.

سم زدایی گل با ریتالین

ریتالین یک داروی آرامبخش است و پزشکان و روانپزشکان در مراکز ترک اعتیاد از آن برای کاهش دردهای جسمانی و از بین بردن تنش ها ذهنی استفاده می کنند.

اما باید بدانید که ریتالین می تواند فرد را به خودش وابسته کند و به همین خاطر هرگز نباید خودسرانه به مصرف این دارو بپردازید. پزشک متخصص با توجه به میزان و مدت مصرف ماری جوانا اقدام به تجویز داروی ریتالین می کند. به طوری که مصرف آن موجب مشکل و آسیب برای فرد معتاد نگردد.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هرگز به صورت خودسرانه اقدام به مصرف هیچ دارویی برای ترک و سم زدایی ماری جوانا و گل یا هر ماده مخدر دیگری نکنید و اگر واقعا تصمیم به ترک اعتیاد دارید حتما لازم است تا به یک پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

تاثیر کندر در سم زدایی ماری جوانا

یکی دیگر از روش ها طبیعی برای ترک گل یا ماری جوانا استفاده از کندر به صورت صمغ است. این روش نیز باید توسط پزشک مخصوص تجویز شود و فرد معتاد نمی تواند خودسرانه اقدام به مصرف نماید. همچنین باید اشاره شود که صمغ کندر برای ترک سیگار نیز مفید است و نتایجی که در این زمینه وجود دارد تایید می کند که کندر توانسته در این زمینه بسیار مفید و موثر باشد.

کندر مزه بسیار تلخی دارد و همین موضوع باعث می شود تا فرد به صورت خوراکی آن را مصرف نکند و در نتیجه آن را کنار می گذارد. این گیاه برای افراد تجویز می شود تا اضطراب ناشی از مصرف ماده مخدر در فرد فروکش کند. بنابراین گیاه کندر برای کاهش اضطراب بسیار مفید است و از این رو برای ترک اعتیاد نیز تجویز می شود.

ترک روانی ماده مخدر ماری جوانا

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، مهم ترین روش ترک هر نوع ماده مخدر، ترک روانی آن است. چرا که اگر فرد برای سم زدایی ماری جوانا یا هر ماده مخدر دیگری مدت ها تلاش کند و به خود سختی فراوانی دهد ممکن است از نظر جسمی ماده مخدر را ترک کند ولی چون به بخش روانی آن هیچ توجهی نشده است بعد از چند مدت مجدد به سمت ماده مخدر خواهد رفت و تمام تلاش هایش به هدر می رود.

آموزش روش های پاکسازی ماری جوانا

از این رو در مسیر سم زدایی گل لازم است هم از یک پزشک متخصص و هم از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید تا بتوانید به صورت موفق فرایند ترک ماده مخدر را طی کنید. بنابراین روانشناس یا روانپزشک به شما کمک می کند تا ریشه های روانی اعتیاد در شما کشف شود و با درمان خلاءهای روانی و عاطفی موجب می شود تا به صورت عمیق مصرف ماده مخدر گل را کنار بگذارید.

سم زدایی گل به صورت تضمینی

اگر می خواهید به صورت قطعی و تضمینی مصرف ماری جوانا یا گل را کنار بگذارید لازم است تا از یک متخصص کمک بگیرید. در این مسیر شما باید هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی تحت نظر باشید تا به صورت کامل ریشه های تمامی مشکلات شخصی و روانی تان شناسایی شود.

در این صورت روانشناس در جایگاه خودش به شما کمک می کند تا از نظر روانی به ثبات خوبی دست یابید و روانپزشک نیز در جایگاه خودش روش های درمانی را انجام می دهد. در خاطر داشته باشید تا زمانی که نورون های جدید در مغز فرد معتاد شکل نگیرد فرایند ترک رخ نمی دهد و صرفا کوتاه مدت بوده و مجدد بعد از مدتی فرد به سمت مصرف باز می گردد.

در مسیر ترک لازم است تا فرد از نظر اعتماد به نفس و عزت نفس تقویت شود و احساس ارزشمندی به او بازگردد. این روش موجب می شود تا فرد معتاد از نظر روانی و ذهنی آماده شود تا فرایند ترک را آغاز کند و به بعد از مدتی به زندگی طبیعی خویش بازگردد. در نظر داشته باشید که باید حس امید را در خودتان تقویت کنید و اهداف جدیدی برای خودتان تهیه نمایید تا شور و هیجان در شما افزایش یابد.

دسته‌بندی‌ها