چرا عشقم نسبت به من سرد و بی عاطفه شده است؟

چرا عشقم نسبت به من سرد و بی عاطفه شده است؟

اگر عشقتان به شما زنگ نمی زند چه کاری باید انجام دهید؟ در روابط عاشقانه این امکان وجود دارد که بعد از مدتی بدون هیچ دلیل خاصی خاموشی شکل بگیرد و طرفین تمایلی به یکدیگر نداشته باشند. از این رو دیگر با هم هیچ تماسی نمی گیرند و این موضوع برای افراد بسیار دردناک است. چرا که ابهام و بلاتکلیفی باعث می شود تا فرد نداند چه کاری باید انجام دهد.

در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای جامع در خصوص قطع تماس تلفنی بین زوجین را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم گرفتار این مشکل هستید که عشقتان به شما تلفن نمی زند تا انتهای این مقاله با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل تمام ابعاد این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و بدانید که به چه علت عشقتان به شما تلفن نمی زند و در این مواقع شما چه کاری باید انجام دهید.

عشقم به من تلفن نمیزنه

حتما شما هم تجربه یک رابطه خوب را داشته اید که در ابتدا رابطه بسیار خود و جذاب بوده است. یعنی در اوایل رابطه تمام کارها به خوبی پیش می رفته و رابطه متعهدانه و شادی را با شریک عاطفی تان داشته اید. اما بعد از مدتی شرایط به کلی تغییر می کند و مدام فرکانس های منفی دریافت می کنید و در نتیجه رابطه شما دچار سردی می شود.

یعنی متوجه می شوید که طرف مقابل دیگر به شما توجهی ندارد و با شما تماس نمی گیرد. در این مواقع برایتان سوال پیش می آید که چرا او به شما زنگ نمی زند و چرا دیگر شما برای او اهمیتی ندارید. پیشنهاد می شود تا مقاله دلتنگ کردن دوست پسر را بخوانید.

به طور کلی باید اشاره شود که تمام روابط اجتماعی بین افراد در ابتدا بسیار خوب است اما بعد از گذشت چند مدت به دلیل شناختی که بین افراد صورت می گیرد دوری و عدم توجه ایجاد می شود. اما باید توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع صرفا شناخت طرفین موجب ایجاد رابطه سرد بین افراد نمی شود. در چنین شرایطی باید سایر دلایل را مورد بررسی قرار دهیم که در ادامه تمامی دلایل را مورد بررسی قرار می دهیم.

طبیعت مردانه و انتخاب نادرست

یکی از دلایلی که باعث می شود تا بعد از مدتی مشاهده کنید که دیگر عشقتان با شما تماس نمی گیرد این است که شما عاشق فرد اشتباهی شده اید. یعنی آن فرد هیچ تعهدی به رابطه ندارد و شما نیز هیچ اطلاعی از آن موضوع ندارید. چرا که او می داند با شما به چه شکلی رفتار کند تا متوجه نشوید که او چه نیتی دارید.

از این رو اگر شما با چنین فردی وارد رابطه شوید دیر یا زود چنین اتفاقی برای رابطه تان می افتد و بعد از مدتی متوجه می شوید که دیگر عشقتان به شما تلفن نمی زند و رابطه تان به سمت سردی گرایش پیدا می کند. یعنی بعد از گذشت مدتی متوجه می شوید که دیگر نسبت به شما سرد شده است و ارتباطش را با شما کم می کند.

در چنین مواقعی هنگامی که شما وارد رابطه با فردی می شوید در اوایل رابطه شور و هیجان زیادی وجود دارد. اما با گذشت زمان طرفین به حضور یکدیگر عادت می کنند و تماس های تلفنی برایشان هیچ جذابیتی ندارد. چرا که مردان بصری هستند و تمایل چندانی به رابطه تلفنی ندارند. این در حالی است که زنان به شنیدن علاقه زیادی دارند.

به همین دلیل شما باید ماهیت رابطه تان را تغییر دهید و به جای تماس های تلفنی با یکدیگر ملاقات حضوری داشته باشید. با انجام این کار به طرف مقابل نشان می دهید که نیازهای او برای شما اهمیت دارد و شما از صمیم قلب او را دوست دارید.

کم حرف بودن مخاطب

برخی از مردان اصولا کم حرف هستند و تمایل چندانی به صحبت کردن ندارند. از این رو اگر شما بخواهید صرفا به صورت تلفنی با او صحبت کنید متوجه می شوید که او نسبت به این کار سرد است.

بنابراین اگر شما با چنین فردی وارد رابطه شده باشید که تمایل چندانی به حرف زدن نداشته باشد و شما باید به سختی او را وادار به حرف زدن کنید قطعا بعد از مدتی بی توجهی او را مشاهده می کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله مراقبت از عشق را بخوانید.

چرا که چنین فردی کلامی نبوده و شما باید موضوعی را برای صحبت کردن با او پیدا کنید. از این رو برقراری ارتباط موثر با او بسیار سخت است و چون خیلی کم حرف می زند طبیعی است که به شما تلفن نکند. در این مواقع شما باید توجه داشته باشید که زنگ نزدن او دال بر بی توجهی او به شما نیست. چرا که او به شما علاقه دارد ولی چون خیلی کم حرف است باعث شده تا شما فکر کنید که نسبت به شما بی علاقه شده است.

چرا عشقم به من تلفن نمی زند؟

چنین مردانی علاقه شان را به شکل دیگری به شما نشان می دهند. به عنوان مثال دوست دارند تا با شما به بیرون بروند و برایتان هدیه بخرند. اما باید توجه کنید که تمایل چندانی به صحبت کردن ندارند و اگر شما بخواهید مدام از آنها سوال بپرسید و در مورد مسائل بیهوده با آنها صحبت کنید متوجه میشوید که بعد از مدتی رابطه تان گرفتار سردی می شود.

چرا که به صورت کلی انسان ها می توانند احساسات و عواطف یکدیگر را به خوبی متوجه شوند. از این رو باید به نیازهای یکدیگر توجه داشته باشید و سعی نکنید صرفا به نیازهای خودتان فکر کنید. زیرا این کار باعث می شود تا دوست پسرتان نسبت به شما سرد شده و تمایلی به ادامه رابطه با شما نداشته باشد.

عدم بلوغ عاطفی

گاهی اوقات پیش می آید که دوست پسر شما از نظر عاطفی به رشد کافی نرسیده باشد و به همین دلیل وقتی رابطه به سمت جدی شدن پیش می رود او نیز عقب نشینی کند. چرا که چنین فردی از مسئولیت فراری است و تمایلی به برقراری روابط عاطفی جدی را ندارد. در این مواقع مشاهده می کنید که رابطه شما در ابتدا بسیار خوب و با نشاط است اما بعد از مدتی می بینید که او دیگر تمایلی به بودن با شما ندارد.

چرا که دچار ترس شده و از قبول مسئولیت و تعهد فرار می کند. در نهایت تلاش می کند تا از شما فاصله بگیرد و از این طریق نگرانی هایش را کاهش دهد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله عشق بدون شرط را مطالعه فرمایید.

چنین افرادی برای ازدواج و رابطه جدی مناسب نیستند و نمی توانند شما را خوشبخت کنند. زیرا مردی که می داند مسئول شاد کردن شماست اما چنین توانایی را در خود ندارد و نمی تواند برای خوشبختی شما تلاش کند سعی می کند تا شما را ترک کند.

در فرهنگ هایی که مرد همه کاره است و از کودکی به او یاد می دهند که باید همسرش را خوشبخت کند اگر چنین امکانی برایش مقدور نباشد احساس بی کفایتی می کند و در نتیجه به سمت هیچ رابطه ای نمی رود.

وجود طرحواره و سرعت پیشرفت رابطه

برخی از مردان در دوران کودکی به شکلی تربیت شده اند که نمی توانند وارد یک رابطه متعهدانه شوند. یعنی این افراد صرفا یک رابطه را آغاز می کنند و هنگامی که متوجه شدند دختر مورد علاقه شان عاشقشان شده است از رابطه کنار می کشند و تمایلی به ادامه رابطه ندارند. شایان ذکر است که این افراد به طور طبیعی نمی توانند کسی را دوست داشته باشند و تعهد دادن نیز در شخصیت آنها وجود ندارد.

در این شرایط شما وارد رابطه با فردی شده اید که در ابتدا بسیار خود با شما برخورد می کند و به همین شکل رابطه ادامه پیدا می کند. اما بعد از مدتی شور و هیجان اوایل رابطه کاهش پیدا می کند. چرا که میزان تعهد و مسئولیت افراد بیشتر می شود و چون این مردان تمایلی به روابط جدی ندارند نمی توانند به رابطه ادامه دهند.

به یاد داشته باشید که سرعت جدی شدن رابطه نیز باعث می شود تا این مردان دچار ترس شوند و احساس نامنی تمام وجودشان را در بر می گیرد. چرا که فکر می کند باید درگیر مشکلات زندگی شود و چون آمادگی چنین کاری را ندارد تلاش می کند تا از شما فاصله بگیرد. در مورد چنین مردانی باید به آنها فرصت دهید که همه چیز به آرامی پیش برود. این کار باعث می شود تا او بتواند خودش را با موقعیت و شرایط مختلف سازگار کند.

روش هایی برای گرم کردن رابطه

اگر شما وارد رابطه ای شده اید که عشقتان بعد از مدتی دچار سردی شده است و دیگر به شما تلفن نمی زند ممکن است به دلایلی که در بالا ذکر شد مربوط باشد. در ادامه قصد داریم تا شما را با بهترین تکنیک ها و روش هایی آشنا کنیم که به کمک آنها می تواند کاری کنید تا رابطه تان با دوست پسرتان صمیمی تر شود.

واقع بینی و کاهش پیگیری

با دقت در شرایط موجود و تحلیل شخصیت فرد مورد علاقه تان می توانید متوجه شوید که چرا او نسبت به شما سرد شده است. اگر مردی که با او وارد رابطه شده اید به دلیل مشکلات کاری و اقتصادی نمی تواند مانند گذشته با شما رابطه داشته باشد باید او را درک کنید. لازم به ذکر است که مردان تک بعدی هستند و در یک زمان نمی توانند به چندین موضوع فکر کنند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله نشانه های عشق پسر مغرور را بخوانید.

بنابراین اگر دوست پسرتان به دلیل مشکلات دچار بی توجهی شده است نباید به او خرده ای بگیرد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که هرگز نباید او را سرزنش کنید و به او بگویید که فلان شخص را ببین با این که هزار تا مشکل دارد ولی باز هم به دوست دخترش توجه می کند. چرا که این مقایسه باعث می شود تا احساس تنفر در مرد افزایش یافته و در نتیجه بر روی رابطه تاثیر می گذارد. زیرا انسان ها با یکدیگر فرق می کنند و تمام افراد مثل هم نیستند.

شما باید توقعات خودتان را کمک کنید و به او اجازه دهید تا بتواند مشکلاتش را حل کند و به اوضاع و شرایطش سروسامان دهد. از این رو اگر عشقتان در این موقعیت ها به شما زنگ نمی زند به این معنا نیست که میزان علاقه اش به شما کم شده است. شما باید حد و مرزهایی را با دوست پسرتان داشته باشید و هیجانات و احساساتتان را نسبت به او کنترل کنید.

اگر شما تحمل ابهام را نداشته باشید و بخواهید مدام به او تلفن بزنید باعث نمی شود تا او جواب شما را بدهد. بنابراین لازم است تا تعادل را حفظ کنید، چرا که هر فردی ظرفیت خاصی دارد و نباید به افراد فشار بیش از حد وارد کنیم. از این رو هرگز به عشقتان فشار مضاعف وارد نکنید، چرا که باعث می شود تا او دچار ناراحتی شود و در غار تنهایی اش فرو رود.

فرستادن یک پیام بدون شکایت

اگر مدت زمان زیادی است که دوست پسرتان به شما تلفن نزده است و هیچ خبری از او ندارد می توانید یک پیام به او ارسال کنید تا از شرایطش با خبر شوید. در این مواقع نوع پاسخی که می دهد باعث می شود تا متوجه شوید که او در چه شرایطی قرار دارد.

زیرا ممکن است مشغله های بسیار زیادی داشته باشد و فرصت نکرده است تا به شما تلفن بزند. گاهی اوقات نیز ممکن است به دلیل کدورت هایی که ایجاد شده است تصمیم گرفته تا از شما فاصله بگیرد. شاید هم چون او مرد متعهدی نیست دیگر نمی خواهد با شما رابطه داشته باشد.

روش هایی برای گرم کردن رابطه

در این حالت شما با ارسال پیام می توانید تکلیف تان را بدانید و از نگرانی خارج شوید. توجه داشته باشید که نیازی به ارسال پیام عاشقانه نیست که بخواهید واکنش او را مشاهده کنید. بلکه صرفا یک پیام دوستانه و ساده برایش ارسال کنید تا از شرایط فعلی اش مطلع شوید.

لازم به ذکر است که برای رابطه ای که در آن قرار دارید به اندازه کافی انرژی و وقت بگذارید. یعنی اگر از نوع برخورد فرد مقابل خسته شده اید و باعث شده تا احساس بدی نسبت به رابطه داشته باشید. لازم است تا موضوع را با او در میان بگذارید و بگویید که چرا چنین رفتاری با شما دارد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله جذب دختران جذاب و مغرور را بخوانید.

در واقع شما با این کار مانع خدشه دار شدن حرمت نفستان می شوید. اگر فرد مورد علاقه تان بخواهد با شما بماند قطعا برای شما تلاش می کند و نیازی به گله و شکایت نیست که بخواهید مدام در مورد برقراری رابطه با او اصرار کنید.

شایان ذکر است که اگر دوست پسرتان شما را دوست داشته باشد حتما برای با شما بودن یک برنامه ریزی انجام می دهد و شما را در اولویت اول زندگی اش قرار می دهد. همچنین ممکن است برای شما یک توجیه منطقی بیاورد و دلیل کارش را برای شما توضیح دهد.

تمرکز بر زندگی شاد

هرگز نباید شادی تان را وابسته به شخص دیگری بکنید. یعنی نیازی نیست که منتظر ارسال پیام از سمت عشقتان باشید. بلکه شما باید به زندگی تان برسید و برای شادی و اهدافی که در زندگی دارید برای خودتان برنامه ریزی نمایید. جایگاه خودتان را در زندگی تقویت کنید و بر روی پیشرفت تان تمرکز نمایید. با این کار وقتتان را بیهوده تلف نمی کنید و گرفتار اختلال افسردگی نیز نمی شوید.

اگر رابطه شما مشکلی نداشته باشد به صورت خودکار عشقتان به سمت شما می آید و همیشه در کنار یکدیگر شاد و خوشحال هستید. اگر شما بخواهید زندگی تان را رها کنید و به این موضوع فکر کنید که عشقتان چه زمانی به سراغتان می آید باعث می شود تا از اهدافتان دور شوید و در نتیجه به اعتماد به نفس و حرمت نفس شما نیز آسیب وارد می شود.

همواره به یاد داشته باشید که خود شما باید مسئول حفظ ارزشتان باشید و اگر بخواهید با رفتارهای نادرست ارزشتان را زیر سوال ببرید دیگر برای سایر افراد نیز هیچ ارزشی ندارید و آنها نیز برخورد نامناسبی با شما خواهند داشت.

رفتار متفاوت

اگر شریک عاطفی تان رفتار سردی با شما دارد لازم است تا رفتارتان را تغییر دهید. چرا که همواره نیاز نیست تا برای زنده نگه داشتن رابطه تلاش کنید. زیرا گاهی اوقات نیاز است تا شما عقب نشینی کنید تا دوست پسرتان متوجه شود که اشتباه از سمت او بوده است و باید به خاطر کار اشتباهی که انجام داده است از شما معذرت خواهی کند. اگر عشقتان واقعا شما را دوست داشته باشد قطعا برای شما وقت میگذارد و به شما توجه می کند.

بنابراین لازم است تا سبک زندگی تان را تغییر دهید و گاهی اوقات در مقابل رفتارهای بی تفاوت دوست پسرتان با او بی تفاوت باشید. چرا که باید به او فرصت دهید تا در مورد رفتارهایش فکر کند و حرکتی از خودش نشان دهد که آیا واقعا شما را دوست دارد یا خیر. زیرا اگر او واقعا بخواهد با شما بماند به سمت شما می آید و علاقه واقعی اش را به شما ابراز می کند.

بنابراین شما باید با رفتارتان به او تلنگر بزنید که متوجه شود بیشتر از این به او فرصت نمیدهید که بخواهد شما را بلاتکلیف قرار دهد. گاهی اوقات اگر شما بخواهید توجه زیادی به دوست پسرتان بکنید باعث می شود تا او وقت نکند احساساتش را با شما در میان بگذارد.

تحلیل رابطه

هنگامی که فرد مورد علاقه تان از رابطه بیرون رفته است و هیچ خبری از او ندارید باید به جایگاه خود در رابطه نگاه کنید. یعنی مشاهده کنید که آیا از رابطه تان راضی هستید و وضعیت فعلی برای شما خوشایند است یا خیر. اگر رفتار عشقتان با شما قابل توجیه نیست لازم است تا رابطه تان را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید.

البته باز هم لازم است توجه کنید که اگر عشقتان به دلیل مشکلات و فشارهای زندگی دیگر با شما تماس نمی گیرد او را درک کنید و توقع زیادی از او نداشته باشید. اما اگر هیچ یک از این موارد وجود ندارد و دوست پسرتان دیگر دلش با شما نیست و نمی خواهد رابطه اش را با شما ادامه دهد لازم است تا به صورت دقیق رابطه تان را مورد بررسی قرار دهید.

در این مواقع باید احساسات و هیجانات خودتان را کنترل کنید و اگر نیاز باشد تا از رابطه خارج شوید حتما به این موضوع نیز فکر کنید. چرا که انجام این کار نباید برای شما سخت باشد و نباید اجازه دهید که وابستگی شدید به فرد مقابل باعث شود تا شما در یک رابطه اشتباه بمانید.

کنترل رفتار خود

اگر شما فردی هستید که محبت بیش از حد به دیگران می کنید که باعث می شود تا دیگران از شما سیر شوند و تمایلی به بودن با شما نداشته باشند. لازم است تا در رفتارتان تجدید نظر کرده و دقیقا در همین نقطه متوقف شوید. چرا که با محبت بیش از حد به دیگران باعث می شوید تا دیگران نسبت به شما تمایلی نداشته باشند و در نتیجه بعد از مدتی رابطه شان را با شما قطع می کنند.

نتیجه گیری

برای آنکه متوجه شوید عشقتان شما را دوست دارد و می خواهد با شما بماند باید رابطه تان را مورد بررسی قرار دهید. یعنی شرایط فعلی رابطه تان را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید به رابطه تان تداوم بخشید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که با بررسی شرایط مشاهده کنید که چرا عشقتان دیگر به شما تلفن نمی زند و این رفتارش چه دلیلی دارد. با فهمیدن این موضوع می توانید به خودتان و طرف مقابل کمک کنید تا به نتیجه بهتری دست پیدا کنید.

دسته‌بندی‌ها