درمان قلب شکسته بعد از جدایی و پایان رابطه کنار آمدن با شکست عشقی

درمان قلب شکسته بعد از جدایی و پایان رابطه کنار آمدن با شکست عشقی

موضوع شکست عشقی مسئله ای است که تقریباً اکثر افراد دچار آن می شوند و این پدیده ای رایج است اما مسئله این است که اگر فرد نتواند بعد از جدایی با احساسات غم و اندوه ناشی از آن کنار بیاید دچار اختلالاتی می شود که ممکن است عواقب جدی برایش ایجاد کند. در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان درمان قلب شکسته بعد از جدایی و پایان رابطه کنار آمدن با شکست عشقی را در اختیار شما علاقه مندان به مطالب روانشناسی قرار دهیم. پس اگر علاقه مندید تا راه های درمان شکست عشقی را بدانید تا انتهای مقاله درمان قلب شکسته بعد از جدایی با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

درمان قلب شکسته بعد از جدایی و پایان رابطه کنار آمدن با شکست عشقی

اصول و تکنیک های درمان قلب شکسته به شما کمک می کند تا بتوانید بعد از یک رابطه به زندگی عادی خود برگشته و آرامش خود را حفظ کنید.

چگونه می توان یک قلب شکسته را درمان کرد وقتی رابطه به پایان می رسد

درد یک رابطه پایان یافته، دردی است که بسیاری از مردم آن را تجربه می کنند شاید حتی بیش از یک بار در طول زندگی این در تجربه شود. فیلم ها و کتاب ها در این رابطه اصولاً نگاه خوبی را ارائه می دهند که افراد به خوبی از آن عبور می کنند.برای یادگیری بیشتر به کارگاه درمان آموزش شکست عشقی مراجعه نمایید.

در زندگی واقعی مشکلات در روابط معمولاً مانند صفحه نقره ای طی دو ساعت حل نمی شوند و داستان ها همیشه پایان های منظمی ندارند.

اگر می خواهید با پایان یک رابطه کنار بیایید معمولاً سخنان تکرار شده، سخنان و کلیشه ها مفید نخواهد بود.از این که هرگز به هیچ وجه دوست نداشته باشم. ارائه چنین احساساتی از طریق توصیه های عملی برای کنار آمدن با احساسات شما چیز زیادی به شما نمی دهد.

بهبود دل شکستگی برای همه یک روند نیست حتی ممکن است در طول یک زندگی در یک فرد متفاوت باشد و از یک رابطه به رابطه دیگر تغییر کند.

هیچ کس نمی تواند با اطمینان به شما بگوید که چه مدت نیاز به بهبودی دارید اما روشهایی وجود دارد که می توانید روند ترمیم قلب شکسته را به فرصتی برای یادگیری بیشتر در مورد خواسته ها و نیازهای خود تبدیل کنید.برای مطالعه بیشتر به مقاله فرایند عاشق شدن مراجعه نمایید.

در نهایت شما می توانید از این بینش ها برای توسعه و تقویت مهارت های مقابله سالم خود استفاده کنید رشدی که تجربه می کنید به شما کمک می کند تا در روابط آینده با دیگران و همچنین رابطه ای که با خود دارید پیش بروید.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله شناخت پنج زبان عشق زوجین را بخوانید.

راه های ترمیم قلب شکسته

بلافاصله پس از جدایی بدانید که خوب است به خودتان فرصت دهید تا غم و اندوه خود را رها کنید. نیازی نیست که مستقیماً به حالت حل مسئله بروید در حقیقت انجام این کار درصورتی که به خود اجازه ندهید احساسات خود را کاملاً مجسم کنید ممکن است این روند را طولانی تر و دشوارتر کند.

در روزهای اول سعی کنید در برابر تمایل به جدا شدن از خود مقاومت کنید غم، گناه، گیجی و سایر احساسات شدید ممکن است طاقت فرسا باشد با افرادی که به شما اهمیت می دهند تماس بگیرید برای اینکه با تغییرات زندگی خود کنار بیایید به حمایت خانواده و دوستان خود احتیاج دارید.

هنگامی که برای مرحله بعدی آماده شدید در اینجا برخی از بایدها و نبایدها آورده شده است که به شما کمک می کند تا روند بهبودی را پیش بگیرید.

اجازه ندهید احساسات شما حاکم شود

سعی کنید پایان رابطه را یک شکست تلقی نکنید در عوض آن را فرصتی برای یادگیری و رشد بدانید مهم نیست که این اولین رابطه شما بوده یا قبلاً دیگران را داشته اید هر کسی چه 15 ساله باشد چه 50 ساله می تواند خود را بهتر بشناسد و در بهبود مهارت های ارتباطی خود، کار کند.

ممکن است از رابطه، از جمله نحوه پایان آن عصبانیت زیادی داشته باشی. حتی ممکن است وسوسه شوید که از همسر سابق خود انتقام بگیرید و یا تصور کنید که در زندگی آنها دخالت کنید. به یاد داشته باشید که صدمه زدن به شخص دیگر درد شما را کاهش نمی دهد در واقع به احتمال زیاد حال شما را بدتر می کند و روند بهبودی تان را کند می کند.

از خودتان مراقبت کنید

مراقبت از خود احساسی، جسمی و معنوی است شما نیازهای منحصر به فرد خود را در هر زمینه دارید اما برخی اقدامات کلی خود مراقبتی وجود دارد که تقریباً برای همه مفید است مانند رژیم غذایی مغذی، ورزش منظم، سیستم حمایت اجتماعی و راهکارهایی برای کنار آمدن با استرس داشته باشید.

سعی کنید صبور، ملایم، مهربان و نسبت به خودتان صبور باشید این ممکن است به شما کمک کند که بدانید درد ناشی از جدایی فقط احساسی نیست. تحقیقات نشان داده است که مردم می توانند عوارض جسمی زیادی را از دست بدهند.

همچنین ممکن است لازم باشد برای بازگرداندن دیدگاه تصویر بزرگ کار کنید وقتی در یک رابطه عاشقانه هستید ممکن است این قسمت اصلی زندگی شما باشد اما عشق رمانتیک تمام زندگی تان نیست به پرورش روابط با دوستان، خانواده و خود ادامه دهید.

اگر از نقش خود در رابطه ای که به پایان رسیده احساس گناه یا شرم می کنید ممکن است هنگام کار در این احساسات دوست خوب بودن برای خود باشید به خاطر داشته باشید که تمرین ترحم نسبت به خود باعث می شود این نوع انرژی را از دیگران جذب کنید.برای مطالعه بیشتر به کارگاه جذابیت مهلک مراجعه فرماید.

اگر فهمیدید که نمی توانید رابطه را کنار بگذارید یا احساس می کنید با گذشت زمان قادر به کنار آمدن با از دست دادن (حتی با حمایت دوستان و خانواده) نیستید ممکن است بخواهید با یک مشاور صحبت کنید.

همکاری با یک درمانگر قابل اعتماد، آگاه، ماهر و دلسوز مراقبت از خود در هر دوره از تغییرات اساسی در زندگی شماست اما به ویژه هنگامی که با ضرر کنار می آیید می تواند مفید باشد.

در گذشته گیر نکنید

همه ما تمایل داریم که با عینک های گل رز به زندگی یا روابط خاص خود نگاه کنیم تأثیر گذشته نگری گلگون این است که شما ممکن است از دیدن مشکلات امتناع ورزید و فقط بر روی قسمت های خوب تمرکز کنید (که احتمالاً آنها را از دست خواهید داد).

گاهی اوقات ممکن است هر دو خاطره خوب و بد احساس کنند که انگار در یک حلقه بی پایان در ذهن شما بازی می کنند این افکار سرزده می توانند روند بهبودی را کند کرده و کاملاً آزاردهنده باشند.برای خواندن بیشتر به مقاله نقشه راه عشق مراجعه نمایید.

اگرچه ممکن است دشوار باشد سعی کنید دیدگاه خود را از دست ندهید هیچ رابطه ای تماماً بد نیست اما هیچکدام نیز کامل نیستند اگر در حال تجلیل از رابطه هستید یا می بینید که همسر سابق خود را روی پایه قرار می دهید ممکن است نشانه این باشد که باید فاصله عاطفی و شاید از نظر جسمی به خود بدهید.

به عنوان مثال ممکن است در عصر دیجیتال تلاش کنید تا از مرور رابطه قبلی خود از طریق رسانه های اجتماعی خودداری کنید اگر نمی توانید در مقابل وسوسه مقاومت کنید زمان آن رسیده است که از آنها دور شوید یا نمایه آنها را مسدود کنید.

اگر دائماً به زندگی آنها برگردانده شوید و به آنچه قبلاً بوده است و همچنین آنچه که هرگز نخواهد بود فکر کنید نمی توانید با شفابخشی خود ادامه دهید.

اگر همسر سابق شما رابطه جدیدی را شروع می کند دیدن ارسال آنها در شبکه های اجتماعی (حتی اگر همیشه نمایش عین واقعیت نیست) ممکن است باعث شود احساسات قدیمی دوباره برای شما ظاهر شوند همچنین می تواند اشتغال به هر جنبه حل نشده ای از رابطه شما با آنها را تقویت کند.

از خاطرات خوب قدردانی کنید

حتی اگر رابطه شما با یک یادداشت ترش به پایان رسیده باشد همه چیز بد نبوده است طبیعی است که به چیزهای خوب در این زمینه نگاهی بیندازید و ممکن است متوجه شوید که بعضی از چیزهای قبلی و عشقی را که از آن مشترک بوده اید از دست داده اید.

در همان زمان ممکن است احساس خسته شدن از فضای خالی باقیمانده هنگام پایان رابطه داشته باشید یا از آنچه اتفاق افتاده منجر به انحلال آن شود، کینه داشته باشید.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله نشانه های عشق واقعی را بخوانید.

رهایی از این تغییرات در احساسات بخشی از روند بهبود است وقتی خاطره ای شاد به وجود آمد به خود اجازه دهید تا از آن سپاسگزار باشید سپس ادامه دهید.

نیازهای خود را انکار نکنید

صادق بودن با خود در مورد نیازهای خود (به ویژه مواردی که برآورده نمی شوند) می تواند یک روند دردناک باشد ممکن است احساس کنید ساده تر و دردناک تر است که به راحتی آنها را نادیده بگیرید. اگرچه ممکن است در کوتاه مدت “احساس بی حسی” در خود داشته باشید اما تنها بهبودی شما را در طولانی مدت دشوار می کند تظاهر به اینکه نیازی ندارید رشد شما را چه در روابط خود با دیگران و چه با خودتان غیر ممکن می کند.

چگونه با شکست عشقی کنار بیاییم

آموزش درمان قلب شکسته

نیازهای خود را دوباره ارزیابی کنید

به دنبال جدایی فرصت خوبی است تا در رابطه عاشقانه به خواسته ها و نیازهای خود فکر کنید شاید برای شما مفید باشد که بتوانید دفترچه یا لیستی تهیه کنید.

از خود سوالاتی بپرسید آیا من افرادی را انتخاب کرده ام که توانایی یک رابطه دوستانه و بالغ را نداشته اند؟ و آیا من امیدوار بودم که این شخص تغییر کند یا بتوانم آنها را تغییر دهم؟

ممکن است دردناک باشد که بپذیریم رابطه قبلی شما قادر به تأمین نیازهای شما نبوده است وقت گذاشتن برای انعکاس صادقانه کار سختی است اما اگر این کار را انجام دهید می توانید کیفیت های مورد نظر برای یک شریک آینده را روشن کنید.

به یک رابطه پرش نکنید

ممکن است از یافتن یک شریک عاشقانه جدید احساس فوریت کنید اما روابط به اصطلاح “بازگشت” مانع از کار درمان با شریک قبلی خود می شوید اگر وقت نگذارید تا در رابطه ای که اخیراً به پایان رسیده است تأمل کنید ممکن است در نهایت الگوهای دیگری را تکرار کنید یا همان اشتباهات مشابه را انجام دهید.

رها کردن از روشهای قدیمی تفکر و رفتار حتی اگر می دانید مفید نیست ممکن است دشوار باشد اما شناخت اولین قدم برای ایجاد تغییرات است.

وقتی آماده شدید دوباره امتحان کنید

بعضی اوقات وقتی عادت به عضویت در یک زن و شوهر شده اند افراد به سختی کنار می آیند این مسئله به ویژه پس از پایان یک رابطه طولانی مدت ممکن است ایجاد شود.

اگر با هویت خود به عنوان یک فرد مجزا دست و پنجه نرم می کنید سعی کنید به یاد داشته باشید که ارزش شما از آن جایی که هستید نیست و نه با کسانی که با آنها هستید.

تنها بودن به شما این فرصت را می دهد تا روی خودتان تمرکز کنید اگرچه اگر عادت به مراقبت از دیگران داشته باشید و به طور کلی این کار ساده تر از فکر کردن در مورد نیازهای خود باشد اما این کار دشوار است.

گاهی اوقات افرادی که به تنهایی اعتماد به نفس در معاشرت ندارند در شرایط اجتماعی وقتی عضوی از یک زوج هستند راحت ترند دیگران ممکن است از رابطه اجتماعی لذت ببرند خواه رابطه داشته باشند یا نداشته باشند اما ممکن است در مقابل بیرون رفتن بعد از جدایی مقاومت کنند.

تمایل به اجتناب از موقعیت های اجتماعی غالباً ترکیبی از نگرانی در مورد دیدن همسر سابق یا کسی است که می شناسید و ممکن است در مورد این رابطه سوال کند همراه با اینکه می خواهید از مکان ها، فعالیت ها و افرادی که شما را به یاد سابق می اندازند پرهیز کنید.

سعی کنید خود را منزوی نکنید

اگر ترجیح می دهید با یک کتاب در خانه بمانید مطمئناً لازم نیست آخر هفته بیرون بروید اما اگر دوست دارید وقت خود را با دیگران بگذرانید و نمی خواهید خودتان بیرون بروید با یک دوست به بیرون بروید.

قدرت بخشش داشته باشید

بخشیدن همسر سابق خود ممکن است زمان ببرد و به راحتی پیش نیاید خصوصاً اگر صدمه دیده یا خیانت کرده باشید توجه به این نکته مهم است که بخشیدن کسی به معنای چشم پوشی از رفتار و اعمال آسیب زای او نیست.برای مطالعه بیشتر به مقاله نشانه های عشق در دختران مراجعه فرمایید.

در واقع گاهی اوقات عمل بخشش زیاد مربوط به شخص مقابل نیست رسیدن به یک محل بخشش به شما این امکان را می دهد که دیگر سرمایه گذاری در وقت و انرژی را برای یک فرد و وضعیتی که دیگر برای شما سالم نیست متوقف کنید.

برای ترمیم قلب شکسته و حرکت به سمت جلو شخص دیگری وجود دارد که باید آماده بخشیدن آن باشید: آن شخص خودتان هستید.

ممکن است بخشیدن همسر سابق خود آسان تر باشد اما به یاد داشته باشید که طولانی ترین و قدرتمندترین رابطه ای که با یکدیگر برقرار کرده اید رابطه با خودتان است.

شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید اما می توانید از آن درس بگیرید چه مجرد باشید و چه در یک رابطه هستید همیشه می توانید رفتارها را تغییر دهید یا الگوی خود را تغییر دهید تا از تکرار اشتباهات جلوگیری کنید به خود اجازه رشد دهید و به عشق ورزیدن خود ادامه دهید.

دسته‌بندی‌ها