بهترین روش درمان زخم شدن واژن بعد از دخول ✅✅

زخم شدن واژن و رابطه جنسی دردناک چگونه درمان می شود؟

زخم شدن واژن هنگام دخول دلایل زیادی دارد که لازم است تا افراد با آنها آشنا باشند. یعنی هنگامی که زن و مرد با یکدیگر وارد رابطه جنسی می شوند به دلیل مشکلات ساختاری و وجود نگرانی های روانی ممکن است واژن زخم شود.

همچنین لازم است اشاره شود که عده ای از زنان در طول زندگی شان رابطه جنسی دردناک را تجربه کرده اند. از این رو عدم آشنایی با رابطه جنسی صحیح و همچنین وجود بیماری های مربوط به دستگاه تناسلی موجب می شود تا با زخم شدن واژن مواجه شویم. درمان هایی که برای زخم واژن وجود دارد متفاوت بوده و بیشتر آنها به رفع یا کاهش زخم در ناحیه واژن کمک می کنند.

در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای کامل در خصوص دلایل زخم شدن واژن و مقاربت دردناک را در اختیار شما افراد علاقه مند به مجموعه مقالات آموزش پزشکی قرار دهیم تا بتوانید با علت های اصلی زخم شدن واژن به صورت تخصصی آشنا شوید.

رابطه جنسی دردناک

هنگامی که شما با شریک زندگی تان رابطه جنسی برقرار می کنید و دچار درد در ناحیه واژن می شوید قطعا سوالات زیادی در ذهنتان ایجاد می شود. وجود چنین سوالات در هنگام مواجه شدن با درد یا زخم واژن کاملا طبیعی است.

هنگامی که میزان درد واژن بسیاری زیاد باشد و جراحت زیادی به شما وارد شده باشد به این معناست که همه چیز از کنترل شما خارج شده است. یعنی هنگامی که شما رابطه جنسی برقرار کرده اید به گونه دچار درد و جراحات شده اید که دیگر قادر به برقراری رابطه جنسی نیستید.

برخی افراد وجود دارند که علاقه زیادی به رابطه جنسی خشن دارند و هنگامی که با شریک زندگی شان چنین رابطه ای را برقرار می کنند بسیار حس لذت می کنند. اما انجام چنین رابطه ای گاهی اوقات موجب می شود تا جراحاتی مانند زخم و خونریزی برای فرد ایجاد شود.

شایان ذکر است که در هنگام رابطه جنسی هیچ گونه دردی برای فرد نباید ایجاد شود و زمانی که رابطه جنسی به اتمام می رسد نیز فرد نباید دچار زخم و جراحت شود. پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش رابطه جنسی صحیح را بخوانید.

در زندگی زناشویی صمیمیت بین زن و شوهر بسیار مهم است و اگر رابطه جنسی شما بسیار دردناک است لازم می باشد تا موضوع را با همسرتان در میان بگذارید.

در چنین مواقعی حتما باید از یک پزشک متخصص مشاوره دریافت کنید و به خوبی روی این موضوع کار کنید. هنگامی که چنین مشکلی برای شما ایجاد می شود نباید فکر کنید که صرفا شما دچار چنین آسیبی شده اید و این موضوع غیر قابل حل است. بلکه نیاز است تا با مراجعه به پزشک تحت درمان قرار بگیرید.

چرا رابطه جنسی دردناک می شود؟

رابطه جنسی دردناک چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ به طور کلی دیسپارونیا یا همان درد در هنگام رابطه جنسی دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد. به عنوان مثال می توانیم به بیماری ها و عفونت ها، وجود مشکلات جسمی، احساسی و عاطفی که سبب ایجاد درد در حین یا بعد از رابطه جنسی می شود.

به یاد داشته باشید که اگر در رابطه جنسی دچار درد می شوید به این معناست که بدن شما در حال ارسال پیام به شما بوده و بیان می کند که مشکلی در این میان وجود دارد. از این رو هرگز چنین موضوعی را نادیده نگیرید و به یک پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

همه ما می دانیم که صحبت کردن راجع به مسائل جنسی برای بسیاری از افراد سخت است و هنگامی که می خواهند راجع به آن با کسی صحبت کنند احساس شرم و خجالت می کنند. اما همواره به یاد داشته باشید که تمامی پزشکان با این مسائل آشنا هستید و در هنگام مراجعه به پزشک هیچ گونه احساس بدی نداشته باشید و در کمال آرامش موضوع را با او در میان بگذارید.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله ازدواج بدون داشتن رابطه جنسی را بخوانید.

لازم به ذکر است که درد در هنگام برقراری رابطه جنسی می تواند مردان و زنان را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو شما باید به این موضوع توجه کنید و در هنگام مواجه شدن با چنین مشکلی به پزشک مراجعه فرمایید.

زخم شدن واژن هنگام دخول چه دلایلی دارد؟

درد در هنگام رابطه جنسی متفاوت است و بستگی دارد که زخم شدن واژن در هنگام دخول صورت می گیرد و یا در هنگام رانش عمیق دچار چنین مشکلی می شوید. نکته ای وجود دارد این است که زنان ممکن است در حین رابطه جنسی و یا بعد از آن دچار درد شوند.

یعنی جراحات موضعی مانند زخم شدن در ناحیه واژن یا عمق لگن را تجربه می کنند. به یاد داشته باشید که درد در واژن می تواند ناشی از وجود یک عفونت یا برفک دهان، بیماری های مقاربتی (STI) مانند کلامیدیا، سوزاک یا تبخال تناسلی باشد. زخم شدن واژن در هنگام دخول می تواند به دلایل زیر باشد :

تغییرات هورمونی و شروع دوران پسا قاعدگی

دوران پسا قاعدگی دورانی است که در آن ترشحات واژینال که تحت عنوان موکوس شناخته می شود به شدت کاهش می یابد. در واقع موکوس در هنگام برقراری رابطه جنسی نقش روان کننده را داشته و به افراد کمک می کند تا بتوانند رابطه جنسی بدون دردی را تجربه کنند.

زخم شدن واژن هنگام دخول چه دلایلی دارد؟

از این رو کاهش ترشحات باعث می شود تا واژن فرد دچار خشکی شود و هنگام دخول کار برای افراد بسیار سخت باشد و در نتیجه جراحات پوستی مانند زخم واژن و خونریزی و درد در مراحل مختلف سکس ایجاد می شود. به یاد داشته باشید که تغییرات سطح هورمونی نیز می تواند سبب ایجاد خشکی واژن شده و در نتیجه دخول را بسیار سخت می کند و می تواند سبب زخم شدن واژن شود.

تاثیر عوامل روانی در زخم شدن واژن

لازم به یادآوری است که زخم شدن واژن می تواند دلایل احساسی و عاطفی نیز داشته باشد و هرگز نباید نقش عوامل روانی را در ایجاد زخم در ناحیه واژن دست کم بگیریم. به عنوان مثال مسائل روانی شخصی، افسردگی، اضطراب، نگرانی در مورد جسم خود، ترس از مشکلات زناشویی و سایر موارد می تواند سبب برانگیختگی و در نتیجه ایجاد درد و ناراحتی در هنگام رابطه جنسی شود.

همچنین لازم است اشاره شود که اگر افراد از نظر فکری و روانی دچار مشکل باشند ممکن است در هنگام دخول گرفتار زخم شدن واژن شوند. چرا که در هنگام رابطه جنسی عضلات کف لگن در پاسخ به استرس های و تنش هایی که در فرد وجود دارد به شدت منقبض می شود و می تواند ایجاد درد در هنگام مقاربت شود. برای مطالعه بیشتر مقاله آموزش شروع رابطه جنسی را بخوانید.

سابقه سوء استفاده جنسی و زخم واژن

شایان ذکر است که تمام افرادی که سابقه سوء استفاده جنسی دارند دچار دیسپارونی یا همان رابطه جنسی دردناک نمی شوند. اما همواره باید بدانید که تجربه های مربوط به سوء استفاده جنسی نقش مهمی در بروز مشکلات جنسی دارد.

در این میان لازم به ذکر است که اگر بخواهیم تشخیص دهیم زخم شدن واژن و رابطه جنسی دردناک دلایل روانی و عاطفی دارد کار دشواری است. همچنین باید اشاره شود که درد اولیه می تواند باعث ایجاد ترس در دفعات بعدی رابطه جنسی شود و در نتیجه آرامش فرد را بهم می زند.

چنین عواملی موجب می شود تا فرد در حین یا بعد از رابطه جنسی دچار درد فراوانی شود. اگر زخم شدن واژن و آسیب روانی را با درد هنگام دخول یکی بدانید قطعا از برقراری رابطه جنسی متنفر می شوید و به کلی از آن اجتناب می کنید.

از عوامل موثر دیگر در زخم شدن واژن می توانیم به تحریک شدن یا آلرژی تناسلی به دلیل استفاده از اسپرم کش ها، کاندوم های لاتکس یا محصولات بهداشتی مانند صابون و شامپو نیز اشاره کنیم.

سایر دلایل زخم شدن واژن هنگام دخول

در قسمت بالا دلایل مختلفی که می تواند موجب زخم شدن واژن شود را مورد بررسی قرار دادیم. حالا می خواهیم تا شما را با سایر دلایل زخم شدن واژن آشنا کنیم.

عدم تحریک و روان کاری کافی

اگر قبل از رابطه جنسی، افراد کارهایی مانند پیش نوازی را برای رسیدن به برانگیختگی انجام ندهند موجب می شود تا رابطه جنسی آنها بسیار دردناک باشد. همچنین کاهش سطح استروژن بعد از پایان دوران قاعدگی، زایمان یا در دوران شیردهی می تواند موجب این مشکل شود.

دلایل دارویی

همانطور که میدانید برخی از داروها می تواند بر روی میل جنسی تاثیر بگذرد. در این حالت به دلیل کاهش روان بودن قطعا با درد دخول مواجه می شوید. به عنوان مثال داروهایی مانند ضد افسردگی، داروهای فشار خون بالا، آرام بخش ها، آنتی هیستامین ها و برخی از قرص های ضد بارداری نیز می تواند باعث ایجاد رابطه جنسی دردناک شود.

آسیب، ضربه یا تحریک

ضربه هایی که ناشی از تصادف هستند یا انجام جراحی لگن، ختنه زنان یا بریدگی ایجاد شده در هنگام زایمان برای بزرگ شدن کانال زایمان (اپیزیوتومی) و عوارض ناشی از آن نیز می تواند در ایجاد زخم شدن واژن در هنگام رابطه جنسی نقش داشته باشد.

التهاب، عفونت یا اختلالات پوستی

عفونت در ناحیه تناسلی یا دستگاه ادراری می تواند باعث مقاربت دردناک و ایجاد جراحات پوستی در ناحیه واژن شود. همچنین اگزما یا سایر مشکلات پوستی در دستگاه تناسلی زنان نیز می تواند برای فرد مشکلات فراوانی را ایجاد کند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله افزایش حس مردانگی را مطالعه کنید.

مشکلات هنگام تولد

آژنزی واژن یا همان واژن تکامل نایافته یا وجود غشایی که در دهانه واژن مانع ایجاد کند نوعی اختلال مادرزادی است. به عنوان مثال هایمن کاملا مسدود می تواند باعث دیسپارونی یا همان مقاربت دردناک شود و سپس فرد در هنگام یا بعد از دخول دچار درد یا خونریزی شود.

واژینیسموس

این حالت به شکلی است که عضلات داخلی یا اطراف واژن در حین دخول به شکلی غیر ارادی به شدت منقبض می شود. هنگامی که انقباض صورت می گیرد دخول به راحتی انجام نمی شود و در نتیجه منجر زخم شدن واژن یا سایر جراحات می شود.

تشخیص و درمان مقاربت دردناک

تا به این جا با دلایل مختلف زخم شدن واژن و برقراری رابطه جنسی دردناک آشنا شدیم. اگر شما نیز دچار مقاربت دردناک می شوید لازم است تا از مشاوره های جنسی و بهداشتی استفاده کنید.

تشخیص و درمان مقاربت دردناک

هرگز برای درمان این مشکل احساس ناراحتی و شرم نداشته باشید و خیلی راحت مشکل خود را با پزشک در میان بگذارید. هنگامی که به صورت کامل پزشک را از تمام جزئیات مشکل خود مطلع می کنید باعث می شود تا راحت تر بتواند به درمان مشکل شما کمک کند.

اگر نیاز به معاینه لگن باشد، پزشک می تواند علائم تحریک پوست، عفونت یا مشکلات آناتومیک را به خوبی بررسی کند. او همچنین ممکن است سعی کند با اعمال فشار ملایم به اندام تناسلی و عضلات لگن دردهای احتمالی شما را مشخص کند. معاینه بصری واژن با استفاده از ابزاری به نام اسپکولوم برای جدا کردن دیواره های واژن نیز به طور معمول صورت می پذیرد.

درمان خانگی زخم واژن بعد از نزدیکی

زخم واژن بعد از نزدیکی ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، از جمله اصطلاحی که ممکن است اشاره کنید، می‌تواند زخم‌های جلدی یا عفونی در منطقه تناسلی باشد. درمان زخم‌های واژن باید به نوع و سبک آن بستگی داشته باشد. در اینجا، من توضیحی کلی به انواع زخم‌های واژن و درمان‌های ممکن آنها ارائه خواهم داد. با این حال، باید به یاد داشته باشید که در صورت داشتن زخم در منطقه تناسلی و علائمی ناشی از آن، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید. او می‌تواند تشخیص دقیقی از نوع و سطح زخم بدهد و درمان مناسب را تجویز کند.

1. زخم‌های جلدی

درمان زخم‌های جلدی اغلب شامل شستشو و تمیز کردن منطقه زخم با آب و صابون ملایم می‌شود. سپس می‌توانید یک کرم ضد عفونی کننده مانند کرم نئوسپورین را روی زخم مالیده و زخم را با یک باندیژ تمیز بپوشانید. این کار را به مدت چند روز ادامه دهید و زخم به تدریج بهبود خواهد یافت.

2. زخم‌های عفونی

در صورتی که زخم عفونی باشد، بهتر است به داروهای ضد عفونی کننده تجویز شده توسط پزشک مراجعه کنید. ممکن است نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها یا داروهای دیگر برای کنترل عفونت باشد.

3. زخم‌های پروتیزیونال

در صورتی که زخم ناشی از اصطلاحی مانند “سیکلی” باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا او بتواند تشخیص دقیقی از نوع زخم بدهد و روش درمان مناسب را تعیین کند. ممکن است نیاز به جراحی یا دیگر روش‌های درمانی داشته باشید.

4. پیشگیری

برای پیشگیری از زخم‌های واژن پس از نزدیکی، مراقبت از بهداشت منطقه تناسلی و استفاده از وسایل حفاظتی مثل کاندوم می‌تواند مفید باشد. همچنین، از اجتناب از نزدیکی در صورت وجود زخم یا علائم عفونتی تا بهبود کامل منطقه تناسلی خود اطمینان حاصل کنید.

مهمترین نکته این است که هر گونه زخم یا علائم نادرست در منطقه تناسلی نیازمند مشاوره پزشکی و درمان مناسب است. اجازه دهید پزشک تشخیص دقیقی از وضعیت شما بدهد و راهنمایی درمانی لازم را ارائه کند.

اگر شما با زخم شدن واژن دست و پنجه نرم می کنید و رابطه جنسی تان بسیار دردناک است می توانید با تغییر پوزیشن جنسی خود کاری کنید که از میزان درد رابطه بکاهید. به عنوان مثال اگر در هنگام رابطه جنسی درد زیادی را تجربه می کنید و هنگامی که دخول انجام می شود اصطکاک زیادی به شما وارد می گردد می توانید از پوزیشن هایی استفاده که لازم است تا در بالا قرار بگیرید.

در این شرایط می توانید نفوذ را تا عمقی تنظیم کنید که احساس خوبی به شما دست دهد. شایان ذکر است که شما باید در مورد نیازها و فانتزی هایی که در ذهن دارید با همسرتان صحبت کنید تا بتوانید یک رابطه خوب را با یکدیگر تجربه نمایید.

به عنوان مثال اگر می خواهید در رابطه جنسی خیلی آهسته پیش بروید حتما به همسرتان این موضوع را بگویید که در هنگام برقراری رابطه با شما هیچ عجله ای نداشته باشد.

نکته ای که زوجین باید به آن توجه داشته باشید این است که قبل از رابطه جنسی حتما پیش نوازی و معاشقه داشته باشند. چرا که این کار می تواند به برانگیختگی شما کمک کند و در نتیجه به دلیل ایجاد روان کاری برای شما رابطه جنسی بدون دردی را فراهم می کند.

هنگامی که شما به صورت کامل برانگیخته می شوید از طریق ایجاد تاخیر در نفوذ می توانید مانع بروز آسیب های پوستی موضعی شوید. گاهی اوقات نیز لازم است تا از روان کننده ها استفاده کنید تا رابطه جنسی را برایتان آسان تر گرداند.

مدل های مختلفی از روان کننده ها وجود دارد که شما باید برندی را برای خودتان انتخاب کنید که بهترین نتیجه را به شما بدهد. اگر به دلیل مقاربت دردناک واژن شما دچار زخم شده است نیاز دارید تا دخول را کاهش دهید و آن را متوقف گردانید.

شما می توانید در مدت بهبودی از سایر روش ها برای صمیمیت استفاده کنید. به عنوان مثال ماساژ جنسی، بوسیدن و معاشقه بهترین جایگزین برای مقاربت بوده و تا زمانی که همسرتان به صورت کامل بهبود یابد باید در کنارش باشید و به او عشق بورزید.

درمان های پزشکی زخم شدن واژن

توجه داشته باشید که متناسب با دردی که وجود دارد روش های درمانی نیز متفاوت است. اگر عفونت یا شرایط پزشکی علت ایجاد زخم واژن باشد، درمان های دارویی نیز می تواند مشکل شما را حل کند.برای آموزش بیشتر به کارگاه آموزش سکس تراپی مراجعه نمایید.

به عنوان مثال اگر  شما درد، ترشحات غیر معمول واژن، خارش یا زخم در ناحیه اندام تناسلی یا سندرم مقاربتی دارید می تواند به خشکی واژن مربوط باشد که نیاز است تا از روان کننده مناسب استفاده کنید.

همواره به یاد داشته باشید که از یک محصولی مبتنی بر آب استفاده کنید. چرا که روان کننده های روغنی می تواند به کاندوم هایی که مصرف می کنید آسیب وارد کند و اگر آلرژی یا سوزش در اطراف اندام تناسلی تان داشته باشید آنها را بی اثر می کند.

به یاد داشته باشید که هرگز از محصولاتی که می تواند سبب ایجاد چنین مشکلاتی برای شما شود اجتناب کنید. در این میان باز هم اشاره می شود که استفاده از مشاور و درمانگر جنسی نیز به شما کمک می کند تا بتوانید مشکلات مربوط به مقاربت دردناک را تحت درمان قرار دهد.

همچنین لازم است اشاره شود که تغییر داروهای مصرفی برای رفع مشکلات روان کاری نیز ممکن است بتواند نشانه های شما را از بین ببرد. برای بسیاری از زنان با پایان یافتن سیکل قاعدگی، دیسپارونی به دلیل روانکاری ناکافی ناشی از سطح پایین استروژن ایجاد شود که اغلب می تواند از طریق استعمال موضعی که مستقیما به واژن وارد می شود درمان شود.

درمان غیر دارویی زخم واژن

لازم به ذکر است که ما به کمک روش های غیر دارویی نیز میتوانیم زخم شدن واژن را تحت درمان قرار دهیم. به عنوان مثال درمان هایی مانند حساسیت زدایی و تمرینات آرام سازی واژن را به خوبی یاد بگیرید که می تواند به شما کمک کند تا درد و ایجاد زخم واژن را به طور چشمگیری کاهش دهید.

اگر رابطه زناشویی شما و صمیمیتی که در بین شما وجود دارد به دلیل مقاربت دردناک دچار آسیب شده باشد نیاز به کمک های درمانی دارید. بنابراین اگر با یک مشاور جنسی یا روانشناس و یا یک روانپزشک صحبت کنید می توانید به وسیله درمان هایی مانند درمان شناختی رفتاری در افکار و باورهای اشتباهی که در ذهنتان ایجاد شده است تغییراتی را ایجاد نمایید.

اگر برای مدت کوتاهی است که دچار رابطه جنسی دردناک هستید می توانید از مشاوره جنسی کمک بگیرید. در این میان به یاد داشته باشید که یادگیری مهارت های زناشویی می تواند به شما کمک کند تا مانع بروز بسیاری از مشکلات جنسی شوید.

به عنوان مثال گاهی اوقات زن و مرد ابراز عشق واقعی را نمی دانند و با هم سر جنگ و دعوا دارند. اگر آنها بیاموزند که رابطه جنسی نقش مهمی در روابط آنها دارد می توانند با یادگیری پوزیشن های جنسی خوبی یک رابطه جنسی عالی را با یکدیگر تجربه کنند. چرا که تغییر در پوزیشن های جنسی می تواند باعث کاهش دردهای ناشی از رابطه بین زوجین گردد.

نتیجه گیری

اگر شما فهرستی از مواردی که از نظر جنسی برایتان مشکل ایجاد می کند را تهیه کنید و بدانید که در گذشته چه مشکلاتی برایتان ایجاد شده است برای پیشگیری از زخم شدن واژن بسیار مفید و موثر است.

چرا که همواره اطلاعات پزشکی می تواند به شما کمک کند بدانید که در گذشته چه مشکلاتی داشته باشید و حالا باید چه کارهایی انجام دهید که مجدد دچار مشکلات و بیماری های قبلی نشوید.

اگر داروی خاصی مصرف می کنید و در این میان نیز دچار زخم در ناحیه واژن شده اید حتما به پزشک خود بگویید که چه داروهایی را مصرف می کنید.

کمک گرفتن از پزشک در مراحل اولیه مقاربت دردناک می تواند به شما کمک کند تا زودتر بهبود یابید. برخی از زنان که مقاربت دردناک دارند در هنگام معاینه لگن ممکن است احساس ناراحتی کنند که در این حالت نیاز است تا از روش های دیگری مانند سونوگرافی لگن برای معاینه استفاده شود.

دسته‌بندی‌ها