تاثیر منفی اخبار بر ذهن و نحوه کنار آمدن با آنها

تاثیر منفی اخبار بر ذهن و نحوه کنار آمدن با آنها

اخبار می توانند نقش موثری در احساسات ما داشته باشند و افکار ما را به سمت آن چیزی که می خواهند سوق دهند. با همه گیری کرونا همواره اخبار مربوط به این بیماری را از هر جایی می بینیم و می شنویم ولی نکته ای که وجود دارد این است که بسیاری از تیترهای اخبار که مربوط به کرونا است بسیار دردناک بوده و حال افراد را خراب می کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مقاله ای با عنوان تاثیر منفی اخبار بر ذهن و نحوه کنار آمدن با آنها را در اختیار شما علاقه مندان به مقالات روانشناسی قرار دهیم. اگر تصمیم دارید تا بدانید چگونه در مقابل هجوم اخبار مختلف سلامت روان خود را حفظ کنید تا انتهای مقاله تاثیر منفی اخبار بر ذهن با گروه دانش برنا اندیشان همراه باشید.

تاثیر منفی اخبار بر ذهن و نحوه کنار آمدن با آنها

با استفاده از تکنیک ها و اصولی که وجود دارد می توانیم تاثیر منفی اخبار بر ذهن را کاهش دهیم و کاری کنیم که هرگز خبرها سلامت روان ما را به هم نریزند.

چگونه می توان عناوین هشدار دهنده COVID را تشخیص داد و با آنها کنار آمد

بررسی اخبار به یکی از موارد اساسی اطلاع رسانی درمورد همه گیری و موفقیت در درمان ها و واکسن های COVID-19 طی سال گذشته تبدیل شده است. برای مطالعه بیشتر به مقاله روش های کاهش استرس مراجعه نمایید.

اما همینطور که از طریق رسانه های اجتماعی و رسانه های خبری خود مشاهده می کنید حتماً برخی عناوین هشدار دهنده را مشاهده خواهید کرد. شاید با داستانی در مورد عارضه جانبی نادر واکسن COVID-19 یا چگونگی کشنده بودن ویروس جدید روبرو شده باشید.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله کاهش ترس از کرونا را مطالعه نمایید.

فقط چند کلمه ناراحت کننده در عنوان یک خبر می تواند هر کسی را وحشت زده کند حتی اگر این داستان در نهایت شامل اطلاعات مهمی باشد.

خوشبختانه مراحلی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از تأثیرگذاری اخبار ترسناک بر سلامت روان انجام دهید.

چرا این همه عنوان هشدار دهنده وجود دارد؟

در اینجا دلیل همه گیری منجر به افزایش عناوین هشدار دهنده همراه با نکاتی از کارشناسان سواد رسانه ای در مورد بهترین راه ها برای جلوگیری از تحت تأثیر قرار گرفتن اخبار در مورد ویروس کرونا شده است.برای آگاهی بیشتر به مقاله حباب اجتماعی و سلامت روان مراجعه فرمایید.

این عامل برای رسانه ها سودمند می باشد

عنوان معمولاً اولین برداشت شما از یک داستان است این می تواند عامل تعیین کننده ای باشد در مورد اینکه شما  تا انتها مقاله را دنبال کنید.برای مطالعه بیشتر به مقاله مقابله با ویروس کرونا مراجعه فرمایید.

از آنجا که بسیاری از رسانه های دیجیتال بر اساس تعداد کلیک یک داستان درآمد تبلیغاتی دریافت می کنند آنها اغلب از زبان دراماتیک یا مهیج در یک عنوان برای جلب خوانندگان استفاده می کنند.

این داستان ممکن است سرشار از اطلاعات مفید و واقعی باشد اما این عنوان ممکن است فقط به جزئیات کوچک و در عین حال تکان دهنده متمرکز باشد تا شما را به کلیک بر روی مقاله ترغیب کند.

کریستی روزچکه PhD مربی سواد رسانه ای و مدیر عامل News Co Lab در دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی والتر کرونکیت دانشگاه ایالتی آریزونا توضیح می دهد: عناوین حساسیت زا با کلیک طعمه برای سوق دادن افراد به محتوا استفاده می شود. این یکی از ویژگی های اخبار دیجیتال است اما جدید نیست ما همچنین آن را در تلویزیون پخش شده با تیزرهایی می بینیم که به گونه ای برای جلب توجه مردم برای درگیر کردن آنها برای مدت طولانی تر نوشته شده است.

پس چرا به نظر می رسد در طول همه گیری حتی عناوین هشداردهنده تری را می بینیم؟

بخشی از دلیل آن این است که همه گیری یکی از معدود مسائلی است که همه افراد جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. سانکت MSHI استادیار کلینیک علوم پزشکی در دانشگاه ایلینوی می گوید: از آنجا که مخاطبان اخبار کرونا بسیار گسترده هستند شما سازمان های زیادی (روزنامه نگاری و غیره) در حال تهیه محتوای COVID-19 و رقابت برای خوانندگان هستید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله روش های کاهش اضطراب را مطالعه نمایید.

در مقیاس گسترده تر بسیار جذاب است مهم نیست که در کدام صنعت هستید یا چه نوع سهمی در جامعه دارید این داستانی است که در مورد همه ما صدق می کند.

با وجود سازمان های بیشتری که برای خوانندگان در مورد داستان هایشان درمورد بیماری همه گیر رقابت می کنند به جای ارائه حقایق بی ادعا، احتمالاً بیشتر عناوین هشدار دهنده ای را ایجاد می کنند که احساسات خوانندگان را جلب می کند.

مشکل دیگر پیچیدگی گزارش در مورد همه گیری است. واکسن ها، ویروس ها و موضوعات مشابه بسیار پیچیده هستند و درک ما از آنها همچنان در حال پیشرفت است. اگر بیشتر علاقه مند به دانستن در این مورد هستید به مقاله روش های غلبه بر تنهایی در زمان کرونا مراجعه فرمایید.

عناوینی که از نظر طراحی کوتاه و تند و تیز هستند، به هیچ وجه به مقالات کامل در مورد موضوعات پیچیده که برای دقت نیاز دارند نمی پردازد. عنوان ممکن است در نهایت داستان را ساده کند و نتواند جزئیات متمایز گزارش را منعکس کند.

این موضوعات توسط رسانه های اجتماعی بیشتر تشدید می شود به ویژه هنگامی که افراد بدون خواندن کل مقاله یک عنوان هشدار دهنده را به اشتراک می گذارند.

مخاطبان اکنون اغلب برای دریافت اخبار خود به سیستم عامل های رسانه های اجتماعی روی می آورند. بسیاری از آنچه مردم به اشتراک می گذارند چیزهایی تحریک کننده خواهد بود و این تبدیل به این چرخه معیوب از عناوین وحشتناک می شود و مردم احساس می کنند که اخبار بد است.

چگونه با عناوین هشدار دهنده کنار بیاییم و اخبار معتبر پیدا کنیم

عناوین هشدار دهنده می توانند مصرف کنندگان اخبار را در موقعیت متناقضی قرار دهند از یک طرف شما می خواهید در مورد آخرین موفقیت در زمینه درمان ها، واکسن ها و سایر موارد مربوط به همه گیری در حال انجام مطلع باشید اما ترس، عصبانیت و غم و اندوهی که ممکن است با دیدن یک داستان پر سر و صدا تجربه کنید بسیار طاقت فرسا است شاید احساس کنید که به طور کلی از اخبار پرهیز می کنید.

این عناوین هشداردهنده به این زودی ها از بین نمی روند بنابراین مهم است که راه هایی برای کنار آمدن با آنها پیدا کنید چیزی که می تواند به شما کمک کند این نیست که تصور کنید یک عنوان اصلی داستان کامل را برای شما بازگو می کند این فقط قسمت کوچکی از یک مسئله پیچیده تر است که فقط با خواندن مقاله کامل می توانید درک کنید.

چگونه تاثیر منفی اخبار را از خود دور کنیم

تاثیر منفی اخبار بر ذهن

Roschke توصیه می کند: هر عنوان را با یک دانه نمک مصرف کنید. عناوین اصلی برای جلب توجه ما و برانگیختن احساسات است. گاهی اوقات شخصی که عنوان را نوشته است، شخصی نیست که داستان را نوشته، بنابراین می توان عنوان را از متن خارج کرد. شما نمی توانید یک موضوع پیچیده را به یک عنوان تبدیل کنید.

اگر یک عنوان یا یک داستان احساسات شما را به خود جذب می کند این لزوماً دلیلی برای اجتناب از آن نیست بلکه در عوض سعی کنید قبل از واکنش آن را در متن قرار دهید. به اطراف خود نگاه کنید تا ببینید آیا سایر رسانه ها از همین ماجرا گزارش می دهند تا مشخص شود آیا واقعیتی در پشت آن وجود دارد یا خیر و در این صورت چند مقاله دیگر درباره این موضوع بخوانید تا دیدگاه های مختلفی را بدست آورید.

جستجوی منابعی که یک مقاله از آنها استفاده می کند همچنین می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا باید به آن اعتماد کرد. بیشتر رسانه های دیجیتال به منابع خود در متن پیوند داده می شوند یا لیستی در انتهای مقاله درج می کنند. اگر آنها برای اطلاعات خود به دولت مطالعات علمی بررسی شده و منابع اصلی معتبر اعتماد می کنند به طور کلی منابع معتبر خبری هستند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله شناخت تحریف های شناختی را مطالعه نمایید.

شا می گوید: دانستن اینکه این اطلاعات از کجا می آید و آیا توسط مقامات پشتیبانی می شود می تواند اطمینان حاصل کند که مردم بر این اساس با این بحران برخورد می کنند. به منابع معتبر اخبار معتبر پایبند باشید و اطلاعات را بررسی کنید.

استفاده از آنچه کاکس “رژیم خبری متعادل” می نامد همچنین می تواند به خنثی کردن تأثیر احساسی عناوین هشدار دهنده درباره اخبار ویروس کرونا کمک کند.

وقتی می خواهیم بدن سالم داشته باشیم آنچه را که می خوریم متفاوت است. همین امر برای رژیم خبری شما نیز صدق می کند. شما اخبار قابل توجهی می خواهید که شما را مطلع و آموزش دهد خوب کمی اخبار ورزشی و سرگرمی را با هم مخلوط کنید خواندن اخبار در سراسر طیف از این طریق به سلامت روان شما کمک می کند.

سرانجام هنگامی که تیترهای هشدار دهنده باعث استرس شما می شوند به خود این آزادی را بدهید که از اخبار دوری کنید.

خوب است که در جریان آخرین تحولات قرار بگیریم و در مورد به روزرسانی دستورالعمل ها اطلاعاتی کسب کنیم اما برای یافتن این موضوع نیازی نیست که همیشه به دنبال اخبار باشید شما می توانید اخبار را یک بار در روز بررسی کنید و حالتان خوب باشد دور شدن از اخبار برای مدتی می تواند واقعاً سودمند باشد.

دسته‌بندی‌ها