تاب آوری عاطفی و فرسودگی شغلی و نقش آن در شخصیت

تاب آوری عاطفی و فرسودگی شغلی و نقش آن در شخصیت

تاب آوری عاطفی موضوعی است که در بخش های مختلف زندگی افراد نقش داشته و به صورت های مختلف بر انسان تاثیر می گذارد، موضوعی که در این مورد دارای اهمیت است رابطه تاب آوری عاطفی و فرسودگی شغلی است که باعث می شود تا افراد بتوانند تا حد بالایی مشکلات مربوط به خستگی ناشی از کار را درک کرده و از تاثیر آن بکاهند. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان تاب آوری عاطفی و فرسودگی شغلی و نقش آن در شخصیت را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم و مشخص کنیم که تعهد چگونه ایجاد می شود، پس اگر به موضوع تاب آوری عاطفی علاقه مند هستید حتماً با انتهای مقاله با مجله علمی برنا اندیشان همراه باشید.

تاب آوری عاطفی و فرسودگی شغلی و نقش آن در شخصیت

تاب آوری عاطفی باعث می شود تا افراد بتوانند بر بسیاری از مشکلات از جمله فرسودگی شغلی و سایر مشکلات به راحتی غلبه نمایند.

چرا تاب آوری عاطفی یک فرایند است؟

تاب آوری یک فرایند پویا و فعال است و افراد تازه وارد تاب آوری بیشتری نسبت به کسانی که مدت زمان بیشتری در آنجا بودند از خود نشان دادند.

افرادی که از ثبات عاطفی بیشتری برخوردار بودند بهتر توانستند سطح تعهد خود را نسبت به سازمان در طول زمان حفظ کنند.پیشنهاد می شود تا مقاله فرسودگی شغلی را مطالعه نمایید.

حفظ با تعهد از نظر برنامه ریزی برای بازگشت به جلسه دیگر و پیگیری آن همراه بود.

اغلب در مواقع دشوار تشویق می کنند که تاب آوری بیشتری داشته باشیم اما متأسفانه این موضوع ممکن است بیش از حد انتظار چالش برانگیز باشد زیرا مطالعه ای که اخیراً در مدیریت گروه و سازمان منتشر شده است نشان داد که تاب آوری یک فرایند پویا است و نه یک ویژگی ثابت انسانی.

محافظت از تاب آوری عاطفی شما با تمرین تنظیم هیجانی ، تنظیم مرزها و ذهن آگاهی همه به جلوگیری از فرسودگی و خستگی عاطفی کمک می کند.

این توصیه ها به ویژه برای گروه های برابری خواه اهمیت دارد اغلب افرادی که دارای قدرت نسبتاً بیشتری هستند به دلیل تاب آوری آنها ستایش می شوند زیرا انجام این کار بسیار آسان تر از مقابله با ظلم سیستمی فراگیر در مورد نژاد و جنسیت است.

تحقیق در مورد تاب آوری عاطفی

این مطالعه با مشاهده پاسخ های 314 شرکت کننده در گروه بزرگ راهپیمایی در یک دانشگاه بزرگ در طول 12 هفته ، میان شکاف تاب آوری عاطفی و خستگی عاطفی پل ایجاد کرد.

روش هایی برا افزایش تاب آوری

تاب آوری عاطفی و فرسودگی شغلی

این یافته ها نشان می دهد که خستگی عاطفی افزایش می یابد در حالی که تعهد در طول زمان کاهش می یابد اما کسانی که در ثبات عاطفی نمره بالاتری می گیرند بهتر می توانند متعهد بمانند.

محدودیت این مطالعه این است که تحقیقات نشان داده است تاب آوری تحت تأثیر عوامل گروه هایی است که شرکت کنندگان به آن تعلق دارند اما این مورد برای این تحقیق در نظر گرفته نشده است.

آسیب و تروما بر تاب آوری تأثیر می گذارد

روان درمانگر و هماهنگ کننده برنامه برای معلولیت های فکری و رشدی و خدمات بهداشت روانی در مرکز توسعه کودک و خانواده Providence Saint John ، مایرا مندز ، دکترای LMFT می گوید: نتیجه تحقیق این است که توانایی احساسی افراد برای مدیریت تعارض ، استرس و تغییر متفاوت است.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی افزایش تاب آوری


در حالی که این مطالعه به تحقیقات گسترده ای در زمینه موضوع تاب آوری اشاره می کند مندز تاکید می کند که به ویژگی های فردی ، عوامل شخصیتی و شیوه های مقابله بین فردی که الگوهای احساسی و عاطفی فرد را در پاسخ های فردی اطلاع می دهند به صورت محدود اشاره شده است.

مندز می گوید: “جنبه دیگری که از دیدگاه روانشناختی تا مفهوم تاب آوری بسیار مهم است ، تاریخ ، فراوانی و شدت چالش های روانی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی است که یک فرد در طول زندگی آن ها را تحمل کرده است. مفهوم چگونگی تجربیات نامطلوب دوران کودکی بر تاب آوری تأثیر می گذارد همچنین برای چگونگی درک فرد از موقعیت و نحوه اقدام برای مدیریت آن مهم است.

مندز در تجربیات خود توضیح می دهد مراجعینی که ظرفیت بالایی برای تاب آوری عاطفی دارند تمایل دارند ویژگی های دیدن نیمه پر لیوان و نه نیمه خالی را به اشتراک بگذارند زیرا مشتریان مقاوم از نظر احساسی انگیزه بیشتری برای جستجوی راه حل ها ، نشان دادن کنجکاوی و اقدام بر این اساس دارند.

مندز می گوید: مراجعینی که من با آنها کار کرده ام و مستعد خستگی عاطفی و فرسودگی شغلی هستند دارای ویژگی های مشترکی مانند افزایش بیش از حد توسل به منفی نگری و انتظارات منفی ، درگیر شدن در نگرانی و ناامیدی بیش از حد و احساس گیر افتادن ، عدم توانایی هستند که شما باید راهی پیدا کنید یا گزینه های جایگزین برای مقابله را در نظر بگیرید.

مندز تأکید می کند افرادی که خستگی عاطفی را تجربه می کنند از یادگیری محدودیت ها استفاده می کنند ، آن تمرکز می کنند تا در زمان حال بمانند و موفقیت های خود را تأیید کنند. او می گوید: “مشارکت در فعالیت های ذهن آگاهی و شناخت علائم استرس در بدن و ذهن اولین قدم برای کنترل احساسات خستگی شدید است که باعث فرسودگی شغلی نیز می شود.

تاثیر عوامل فرهنگی بر تاب آوری عاطفی

آریل لندروم MA زوج درمانگر و خانواده و درمانگر مجرب در تله تراپی می گوید: تاب آوری در طول زندگی افراد متغیر است. با تغییر محیط ، سیستم های حمایتی و گروه های همسال ، سطح تاب آوری آنها نیز تغییر می کند.

بر اساس این مطالعه لندروم تأکید می کند افرادی که توانایی تنظیم احساسات خود را داشتند کمتر دچار خستگی عاطفی می شدند بنابراین وقتی افراد برای تمرین آگاهی عاطفی وقت می گذارند کمتر تحت تأثیر احساسات شدید قرار می گیرند.

لندروم می گوید: این مطالعه تحقیقی بر تاب آوری افراد تمرکز دارد اما تاب آوری جامعه نیاز به مطالعه بیشتری دارد زیرا مسائل سیستمایک وجود دارد که بر افراد تأثیر می گذارد و در سطح فردی قابل حل نیست.

از آنجا که تاب آوری در طول زمان متغیر است لندروم توضیح می دهد که چگونه این تحقیق توصیه می کند ساختارهای بزرگ مانند کارفرمایان یا مدارس مرتباً با کارکنان و دانش آموزان خود در تعامل هستند. او می گوید: ایجاد روابط همدلانه و دلسوزانه به کارفرمایان و مدارس این امکان را می دهد که یاد بگیرند کارکنان و دانش آموزانشان چه زمانی نیاز به حمایت بیشتری دارند.

لندروم می گوید: عوامل فرهنگی پیرامون تعهد و وظیفه می توانند بر تجربه فرد با تاب آوری و فرسودگی شغلی تأثیر بگذارند. برخی از فرهنگ ها اهمیت مشاغل خاص یا طول عمر در یک شغل ناتمام را برجسته می کنند و طول عمر را به عنوان نوعی تاب آوری ارائه می دهند. در این موارد مراجعان نیاز دارند علائم فرسودگی شغلی را آموخته و راههایی که ممکن است خستگی عاطفی آنها را از دیگران دور کند.

لندروم مهارت ثبات عاطفی را برای کاهش تجربه فرسودگی شغلی تشویق می کند زیرا ممکن است به در نظر گرفتن ثبات احساسی به عنوان ماهیچه ای که باید برای تقویت آن تمرین کرد کمک کند. او می گوید: تمریناتی مانند ذهن آگاهی ، برچسب زدن مناسب احساسات و نوشتن خاطرات ، همگی به تقویت ثبات عاطفی کمک می کند.

دسته‌بندی‌ها