درمان انحراف مرده خواهی یا نکروفیلیا

درمان انحراف مرده خواهی یا نکروفیلیا

در مورد انحراف جنسی مرده خواهی یا همان نکروفیلیا چه می دانید؟ شاید برایتان بسیار عجیب باشد ولی مرده خواهی به معنای داشتن رابطه جنسی با مردگان است که حتی ممکن است تصورش نیز برایتان بسیار سخت باشد.

چرا که شاید باید بگویید مگر ممکن است که فردی با جسد یک شخص مرده رابطه جنسی داشته باشد؟ در رابطه با مرده خواهی باید اشاره شود که انحراف جنسی نکروفیلیا علت های گوناگونی دارد و شاید در بسیاری از موارد نتوانیم دلیل اصلی آن را کشف کنیم. به طور کلی افرادی که دچار انحراف جنسی مرده خواهی (نکروفیلیا) هستند در گذشته دچار مشکلاتی بوده اند که بر روی آنها تاثیر گذاشته و به دلیل آسیبی که به آنها وارد شده است گرفتار مرده خواهی شده اند.

در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای جامع در خصوص مرده خواهی را در اختیار شما علاقه مندان به آسیب شناسی روانی و درمان انحرافات جنسی قرار دهیم.

انحراف جنسی مرده خواهی

در تعریف انحراف جنسی نکروفیلیا باید بیان کنیم فردی که دچار چنین انحرافی است به طور خیلی نامتعارف و عجیب به دنبال رابطه جنسی با جسد فرد مرده است. همچنین باید اشاره شود که نام دیگر انحراف جنسی مرده خواهی تحت عنوان مرده بازی نیز شناخته می شود. پیشنهاد می شود تا مقاله درمان سکس چت را مطالعه نمایید.

بنابراین به عمل عجیب و نامتعارف رابطه و تماس جنسی با مردگان تحت عنوان نکروفیلیا شناخته می شود. از نظر روانشناسان و متخصصان سلامت روان، چنین اختلالی بسیار عجیب و غیر عادی است و افرادی که نکروفیلیا هستند در دسته بندی انحرافات جنسی قرار می گیرند که نیاز است تا درمان شوند.

در خصوص انحراف جنسی مرده خواهی باید اشاره شود که اکثر افرادی که دچار چنین اختلالی هستند به سایر انحرافات نیز گرایش دارند و یعنی دیگر اختلالات جنسی نیز در آن ها وجود دارد.

دلایل مرده خواهی یا نکروفیلیا

در رابطه با دلیل انحراف جنسی مرده خواهی باید اشاره شود که علت اصلی چنین انحرافی آن است که فرد مبتلا علاقه دارد با فردی وارد رابطه جنسی شود که او را می پذیرد و او را طرد نمی کند. بنابراین انحراف جنسی نکروفیلیا ریشه در حرمت نفس و اعتماد به نفس پایین دارد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان اختلال مالش دوستی را بخوانید.

به طور کلی افرادی که دچار انحراف مرده خواهی یا نکروفیلیا هستند در کودکی دچار آسیب های اساسی شده اند و لازم است وضعیت روانی آن ها به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. یکی از نظریاتی که در خصوص انحراف مرده خواهی وجود دارد مربوط به این موضوع است که فرد دارای مشکل به شدت از مردن هراس دارد و به همین دلیل از این طریق تصمیم دارد تا بر ترس خود غلبه نماید.

آشنایی با انحراف جنسی مرده خواهی یا نکروفیلیا

اما نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره شود گذشته افرادی است که دچار اختلال جنسی نکروفیلیا هستند و چون در کودکی به شدت مورد تحقیر و سرزنش های آسیب زا قرار گرفته اند به طور دردناکی آسیب دیده اند و در نتیجه مشکلات خانوادگی، خشونت خانوادگی و طرد از طرف افراد مهم زندگی می تواند سلامت روان افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

از دیگر دلایلی که می توان در خصوص انحراف مرده خواهی به آن اشاره کرد وجود موقعیت رابطه جنسی است. یعنی فردی که به شدت تحت فشار جنسی است و تا به حال به شریک جنسی دسترسی نداشته است و این امکان برایش مقدور نیست اگر در چنین شرایطی قرار بگیرد و احوالات خاصی بر او وارد شود امکان دارد که دست به انجام تماس جنسی با فرد مرده بزند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش درمان انحرافات جنسی


البته باید اشاره شود که هرگز یک فرد سالم دست به انجام چنین کاری نمی زند و آسیب های روانی در این امر دخیل هستند. چرا که هرگز یک شخص دارای سلامت روان حتی اگر نتواند نیاز جنسی اش را ارضا نماید باز هم دست به چنین کاری نمی زند. از طرفی می توان به میل درونی فرد نیز اشاره کرد که اگر فرد از درون گرایش شدیدی به انجام چنین کاری داشته باشد می تواند سبب بروز چنین رفتاری شود.

در این حالت فرد به سراغ مشاغلی می رود که با اجساد مردگان رابطه داشته باشد تا او بتواند در موقعیت قرار بگیرد و کاری که به آن میل و اشتیاق دارد را به راحتی انجام دهد. حتی ممکن است فرد در مشاغلی که با اجساد رابطه دارد نیز نباشد ولی به طور غیر قانونی اجساد مردگان را برباید و اقدام به تماس جنسی با آن ها نماید.

آشنایی با انواع مرده خواهی

همانطور که گفته شد فردی که اختلال نکروفیلیا دارد به طور عجیبی تمایل دارد تا با مردگان رابطه جنسی برقرار کند. در ادامه لازم است انواع نکروفیلیا را معرفی نماییم.

خیال پردازی : این نوع از انحراف مرده خواهی صرفا در حد تصور و خیال است و هرگز در واقعیت رخ نمی دهد. در این شرایط حتی ممکن است فردی که گرفتار چنین انحرافی است یک فرد زنده را به صورت جسد تصور کند و در خیال خودش فرض کند که در حال رابطه جنسی با اوست.

مرده خواهی با خودارضایی : در این شرایط فرد خیال می کند که با یک جسد در حال رابطه جنسی است و در همین حال دست به خودارضایی می زند.

فتیشیسم : این نوع از اختلال نکروفیلیا به این شکل است که فرد دارای انحراف وسیله ای از جسد را بر می دارد و شروع به رابطه جنسی با آن وسیله می کند.

مرده خواهی با دوام : افرادی که دچار انحراف نکروفیلیا هستند ممکن است فقط به این شکل از تماس جنسی تمایل داشته باشند و هرگز تمایلی به رابطه جنسی با فرد زنده را نداشته باشد.

نکروفیلیا با قتل : یکی از انواع انحراف جنسی مرده خواهی به این صورت است که فرد دارای انحراف اقدام به قتل یک شخص می کند و پس از به قتل رساندن او شروع به رابطه جنسی با او می کند.

مرده خواهی لمسی : افراد دیگری نیز وجود دارند که هرگز با جسد فرد مرده رابطه جنسی و دخول را انجام نمی دهند و صرفا تمایل به بازی کردن با بدن جسد را دارند و با انجام چنین کاری خودارضایی می کنند.

مرده خواهی موقعیتی : افرادی که فرصت طلب و بیمار هستند زمانی که در شرایط خاصی قرار می گیرند دست به چنین اقدامی می زنند.

نکروفیلیا رمانتیک : نوع دیگری از مرده خواهی وجود دارد که فرد صرفا با شریک جنسی و عشقی خودش رابطه جنسی برقرار می کند و وقتی همسرش فوت می کند جسدش را نگه می دارد و اقدام به رابطه جنسی با او می کند.

آشنایی با اختلال مرده خواهی و روش های درمان آن

انواع اختلال مرده خواهی مجرمانه

علاوه بر دسته بندی هایی که در قسمت بالا به آن اشاره شد حالا لازم است تا به انواع نکروفیلیا مجرمانه نیز اشاره کنیم.

مرده خواهی تخریب گر : در چنین شرایطی فردی که دچار انحراف مرده خواهی است اقدام به قتل افراد می کند و بعد از کشتن دیگران شروع به رابطه جنسی با اجساد آنها می کند. همچنین برخی افراد اندام جنسی دیگران را از بدن شان جدا می کنند و شروع به رابطه جنسی با آنها می کنند تا به لذت جنسی دست یابند. پیشنهاد می شود تا مقاله درمان اعتیاد جنسی را بخوانید.

مرده خواهی نگهدارنده : در این نوع از اختلال، فردی که دچار انحراف است هیچ آسیبی به جسد نمی زند و صرفا با آنها رابطه جنسی برقرار می کند.

نکروفیلیا سرد : در این حالت فرد بیمار پس از گذشت چند ساعت از مرگ فرد زمانی که بدن جسد به طور کامل سرد شد دست به تماس جنسی با او می زند.

نکروفیلیا گرم‌ :‌ در این نوع از مرده خواهی فرد گرایش به رابطه جنسی با اجساد بلافاصله بعد از مرگ دارد. یعنی زمانی که فرد از دنیا می رود به دلیل آنکه هنوز جسدش گرم است فرد شروع به رابطه جنسی با او می کند.

شیوع انحراف مرده خواهی

این نوع از اختلال جزء نادرترین اختلالات روانی است، چرا که هیچ فردی به دلیل داشتن چنین گرایش هایی برای درمان مراجعه نمی کنند و صرفا افرادی که توسط قانون دستگیر شده اند در این رابطه شناسایی شده اند و به همین دلیل نمی توان آمار دقیقی در خصوص این انحراف جنسی به دست آورد.

در رابطه با جنسیت افرادی که گرفتار چنین اختلالی هستند نیز باید اشاره شود که انحراف جنسی نکروفیلیا در بین مردان بسیار بیشتر از زنان است و درصد بسیاری کمی از افراد دارای این انحراف را زنان تشکیل می دهند.

درمان انحراف جنسی مرده خواهی

در خصوص درمان اختلال نکروفیلیا باید اشاره شود که این افراد خودشان برای درمان مراجعه نمی کنند و صرفا به افرادی دسترسی وجود دارد که توسط دادگاه معرفی شده اند. بنابراین لازم است تا روند درمان بلند مدت را برای این انحراف آغاز کرد تا فرد به زندگی عادی بازگردد. همچنین لازم است فرد دارای انحراف خودش تمایلی به درمان داشته باشد تا بتوان او را تحت درمان قرار داد.

دسته‌بندی‌ها