پکیج تشخیص و درمان بیماری های پوستی

نوع فایل
PDF
حجم فایل
100 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

آشنایی با انواع بیماری های پوستی به ما کمک می کند تا بتوانیم در تشخیص بهتر عمل کنیم و در نتیجه زودتر برای درمان آن ها اقدام خواهیم کرد. اگر شما به علم پزشکی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم در این قسمت با ما همراه باشید تا شما را با یکی از بهترین پکیج های علم پزشکی آشنا کنیم.

بیماری های پوستی از جمله مواردی است که می تواند افراد زیادی را درگیر خود کرده و در نتیجه نیاز است تا به پزشک مراجعه فرمایید و فرایندهای درمانی لازم را در پیش بگیرید. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین بسته های آموزشی با عنوان آشنایی با انواع بیماری های پوستی و روش های درمان هر یک از آنها را در اختیار شما افراد علاقه مند به علم و دانش قرار دهیم.

پکیج درمان بیماری های پوستی

افرادی که به علم پزشکی علاقه مند هستید همواره به دنبال مرجعی هستند که بتوانند به خوبی با موضوعات مورد علاقه شان آشنا شوند. به همین دلیل ما برای شما یک پیشنهاد بی نظیر داریم که به شما کمک می کند تا بتوانید به صورت علمی با تمامی بیماری های پوستی آشنا شوید. در واقع پکیج آشنایی با انواع بیماری پوستی و روش های درمان هر یک از بیماری ها به شما کمک می کند تا با تمامی بیماری های پوستی آشنا شوید و بدانید که چگونه می توانید هر یک از آنها را تحت درمان قرار دهید.

آشنایی با بیماری های پوستی

به طور کلی بیماری های پوستی شامل ناراحتی هایی است که بخش های پوششی بدن که وظیفه آن مراقبت و محافظت از بدن در مقابل محیط خارجی است را در بر می گیرد. بخش های پوششی بدن شامل پوست، مو و ناخن است که شما می توانید برای مقابله با آنها از کرم های ضد آفتاب و سایر روش های پیشگیری استفاده نمایید.

در خصوص درمان بیماری های پوستی لازم است اشاره شود که هر کدام از آنها روش های درمانی مخصوص به خود را دارند که شامل درمان های موضعی، درمان های جراحی و لیزر می باشد.عوامل ایجاد کننده پوست حساس پیشنهاد می شود تا مقاله را بخوانید.

بیماری های پوستی به دلایل مختلفی ایجاد میشود و شامل چندین نوع می باشند. به عنوان مثال می توانیم به حساسیت های پوستی ساده، آکنه، اگزما، بیماری پروانه ای و سایر موارد اشاره کنیم. لازم به ذکر است که برخی از بیماری های پوستی از ابتدای تولد با فرد همراه هستند و در طول زندگی فرد او را درگیر می کند.

آشنایی با انواع بیماری های پوستی و درمان هر یک از آنها

انواع بیماری های پوستی

در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا شما را با بارزترین بیماری های پوستی آشنا نماییم.

بیماری پوستی پسوریازیس

این بیماری یک بیماری پوستی خود ایمنی مزمن است که باعث تکثیر بیش از اندازه سلول های پوست می شود و ظاهر پوست را به شکل پولک دار می کند. شایان ذکر است که این بیماری از مشکلات قلبی و عروقی، چاقی، دیابت، فشار خون بالا و سایر موارد نشات بگیرد.

برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس می توانیم از درمان های موضعی استفاده کنیم که شامل نوردرمانی و فتوتراپی است. در برخی موارد نیز پزشک تشخیص می دهد که از درمان های نظام مند که شامل مصرف داروهای خوراکی و تزریقی است استفاده کنیم.

بیماری اگزما

اگزما در شرایط آلرژیک به وجود می آید و تعداد زیادی از افراد گرفتار این بیماری هستند. نشانه های بیماری پوستی اگزما شامل ضایعه های پوستی است که بیشتر در ناحیه دست و پاها و صورت ایجاد می شود.

برای درمان اگزما نیز می توانیم از کرم و لوسیون هایی که پزشک تجویز می کند استفاده کنیم. همچنین مهارکننده های کلسینورین و فسفودی استراز – ۴ و داروهای خوراکی و تزریقی برای درمان بیماری اگزما کاربرد فراوانی دارند.

بیماری پوستی آکنه

آکنه یک نوع بیماری پوستی است که به صورت جوش و برجستگی هایی شبیه به زخم و توده های متورم و چرکی ظاهر می شود. برای درمان آکنه نیز می توانیم از داروهایی شامل لوسیون ها و ژل ها و داروهای خوراکی شامل آنتی بیوتیک و مشتقات ویتامین A استفاده کنیم. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله از بین بردن چین و چروک های پوست را مطالعه فرمایید.

لک و پیس های پوستی

این بیماری نوعی بیماری خود ایمنی است که به دلیل حمله سلول های ایمنی بدن به بافت های سالم بدن شخص ایجاد می شود. از نشانه های این بیماری می توانیم به لکه های سفید و تغییر رنگ و رنگدانه های مو اشاره نماییم.

همانطور که گفته شد برای درمان بیماری های پوستی با داروهای موضعی، فتوتراپی و پیوند پوست می باشد. در خصوص پیوند پوست باید بیان کنیم که از قسمت های سالم پوست برای بخش های لک و پیس دار استفاده می شود. در این روش باید از پوست جدید پیوند زده شده به خوبی مراقبت کنیم و با استفاده از پانسمان های پیشرفته کاری کنیم که بخیه ها زودتر پیوند زده شوند و بعد از مدتی تمامی آثار محو شود.

کهیر

این بیماری شامل برجستگی و ورم های به شکل قرمز است که به دلیل عفونت و یا حساسیت به وجود می آید. به یاد داشته باشید که کهیر گاهی اوقات باعث ایجاد بروز شوک آنافیلاکسی می شود. در خصوص دلیل ایجاد کهیر می توانیم به پوشیدن لباس های تنگ اشاره کنیم که بیشتر شامل لباس هایی است که برای پوست حساسیت ایجاد کنند.

برای درمان بیماری پوستی کهیر لازم است تا به پزشک مراجعه کنید که برای شما آنتی هیستامین، داروهای مسدود کننده مانند سایمتیدین و فاموتیدین، داروهای ضد افسردگی، داروهای سرکوب کننده ایمنی و آنتی بادی های مونوکلونال را تجویز کند.

بیماری پوستی پروانه ای

این بیماری بسیار کمیاب است که سبب آسیب پذیر شدن و شکننده بودن پوست می شود و تاول هایی بر روی پوست ایجاد می گردد. لازم به ذکر است که بیماری پروانه ای می تواند هر فردی را از هر نژاد و جنسیت و رنگ پوستی درگیر کند. همچنین برای مطالعه بیشتر به مقاله بهترین ویتامین ها برای مراقبت از پوست مراجعه فرمایید.

در خصوص بیماری پروانه ای باید اشاره شود که این بیماری با به ارث بردن یک ژن جهش یافته از والدین به وجود می آید و ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. شایان ذکر است که فرایند شکل گیری پروتئین ها در بدن افرادی که گرفتار بیماری پروانه ای هستند به خوبی انجام نمی شود. به همین دلیل لایه های پوست دچار از هم گسیختگی می شود.

بیماری های پوستی چگونه درمان می شوند؟

بعد از آن که نشانه های مشکوک مشاهده شد، پزشک از پوست فرد نمونه برداری می کند و آزمایش ها و تست های لازم را برای رسیدن به نتیجه بهتر انجام می دهد.

برای درمان بیماری پروانه ای هیچ درمان موثری وجود ندارد و صرفا باید اقدامات کنترل کننده مانند کاهش درد و خارش و جلوگیری از افزایش تاول ها و زخم ها را انجام دهیم. در واقع از طریق درمان زخم ها و جلوگیری از عفونت زخم ها و تجویز مسکن به کنترل بیماری پرداخته می شود.

بیماری روزاسه

یکی دیگر از بیماری های پوستی بیماری روزاسه است که سبب قرمزی پوست، صورت و چشم می شود. شایان ذکر است که بیماری روزاسه معمولا دلیل ارثی دارد و نمی توانیم به صورت دقیق علت این بیماری را مشخص کنیم.

به یاد داشته باشید که بیماری روزاسه سبب مشکلات چشمی مانند قرمزی، خارش و سوزش، خشکی چشم ها و تاری دید می شود و همچنین چشم نسبت به نور بسیار حساس می گردد.

برای بیماری روزاسه نیز درمان قطعی وجود ندارد اما پزشک برای فرد بیمار از درمان های موضعی استفاده می کند. به عنوان مثال از ژل ها و درمان های جراحی و آنتی بیوتیک ها برای بهبود پوست استفاده می شود. برای کاهش مشکلات چشمی نیز از داروهای چشمی استفاده می شود.

در این قسمت از برنا اندیشان با برخی از بیماری های پوستی بسیار رایج آشنا شدیم و فهمیدیم که هر یک از این بیماری ها چه نشانه های دارند و به چه دلیل ایجاد می شوند. همچنین برای هر یک از آنها روش های درمانی لازم نیز ذکر شد. اگر شما علاقه مند به علم پزشکی هستید و می خواهید با تمامی بیماری های پوستی و روش های درمان هر یک از آنها آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا این پکیج عالی و بی نظیر را از این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان دریافت نمایید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.