کارگاه روانشناسی تربیت فرزندان شایسته

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
250 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

داشتن فرزندان شایسته آرزوی بسیاری از والدین است و همواره تمام تلاش خودشان را می کنند تا فرزندانی با کفایت و شایسته داشته باشند. همواره لازم است به یاد داشته باشیم که فرزندان سالم و شایسته می توانند زندگی بهتری را تجربه کنند و به همین صورت نسل های بعدی نیز افراد خردمندی خواهند بود.

هنگامی با پدر و مادرها گفتگو می کنید همواره بیان می کنند که آرزو دارند تا بچه های سالم و خوشبختی داشته باشند. البته باید بدانید که بسیار لازم است ما فرزندان شایسته ای پرورش دهیم. چرا که همواره افراد شایسته و با کفایت موفق می شوند تا بهترین ها برای تمام افراد ایجاد شود.

در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین کارگاه های روانشناسی با عنوان تربیت فرزندان شایسته و با کفایت را در اختیار شما والدین عزیز و گرامی قرار دهیم تا بتوانید به صورت اصولی تکنیک های فرزندپروری و تربیت کودک را یاد بگیرید.

تربیت فرزندان شایسته و با کفایت

تربیت فرزند یکی از بزرگترین کارهایی است که هر پدر و مادری سختی آن را می داند. به همین دلیل بسیاری از متخصصان علم روانشناسی بر این باورند که تربیت فرزند بهترین و بزرگترین دانشگاه برای هر پدر و مادر است. زیرا شما به عنوان والد با شرایط و موقعیت هایی مواجه می شوید که باید مهارت های جدیدی را به کار بگیرید و انسان جدیدی را تربیت کنید.

پکیج جامع آموزش تربیت فرزندان شایسته و با کفایت

بنابراین هیچ کس نمی تواند بگویید که فرزندپروری کار آسانی است و بزرگ شدن کودکان کاری ندارد. از این رو هر پدر و مادری باید به صورت علمی و دقیق اصول تربیت فرزندان شایسته و با کفایت را یاد بگیرد و آنها را در فرایند فرزندپروری خودشان به کار ببرند. پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش استعدادیابی کودکان مراجعه نمایید.

اگر شما به علم روانشناسی کودک و مباحث مربوط به تربیت کودک علاقه دارید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه روانشناسی تربیت فرزندان شایسته و با کفایت را دریافت نمایید تا با بهترین تکنیک ها و روش های فرزندپروری آشنا شوید.

آموزش تربیت فرزند

همانطور که گفته شد یکی از مشغله های بزرگ والدین دارای فرزند تربیت کودکان است که در عین حال می تواند به عنوان بهترین چالش زندگی شناخته شود. لازم به ذکر است که برخی از والدین به دلیل عدم آگاهی از اصول تربیت فرزندان شایسته و با کفایت به شکل والدین خودشان عمل می کنند و کارهایی را انجام می دهند که والدین شان در گذشته با آنها داشته اند.

این در حالی است که چنین کاری از پایه و اساس اشتباه بوده و نمی تواند به شما کمک کند تا فرزندان شایسته و با کفایتی داشته باشید. بنابراین شما به عنوان فردی که دارای فرزند است باید با اصول و تکنیک های تربیت کودک به شکلی صحیح آشنا باشید.

فرزندپروری چیست؟

فرایند تربیت کودک امری بسیار مهم و پر از چالش است که باید همراه با همدلی، صداقت، کنترل خود، اعتماد به نفس، مهربانی و همکاری همراه باشد. چرا که اگر شما می خواهید فرزندان با کفایت و شایسته ای پرورش دهید باید بدانید که افراد کودکان کنجکاوی که به دنبال کشف دنیای پیرامون شان هستند می توانند تجربیات بهتری داشته باشند. به همین دلیل والدین باید در زمینه فرزندپروری دانش و آگاهی شان را افزایش دهند و کاری کنند که کودک آنها در مقابل اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب، استرس و سایر آسیب های روانی محافظت شود.

الگوبرداری کودکان

والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که تمام کودکان به رفتارهای آنها نگاه می کنند و هر کاری که پدر و مادرشان انجام دهند را تکرار می کنند. از این رو شما باید بهترین کارها را سر لوحه رفتارتان قرار دهید تا فرزند شما نیز به همین صورت عمل کند. همواره از خودتان سوال کنید که واقعا من چه کاری انجام می دهم؟ آیا کارهایی که انجام می دهم برای تربیت فرزندم مناسب است یا خیر؟ تمامی این کارها به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر عمل کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش قاطعیت مراجعه فرمایید.

اهمیت اولویت های در فرزندپروری

اگر پدر و مادری می خواهند فرزندان شایسته و با کفایتی داشته باشند باید زمان بیشتری برای تربیت فرزندانشان بگذارند. به همین دلیل لازم است تا تمامی اولویت های فرزندپروری به درستی مشخص شود و کارها را بر اساس رفتارهای کودک تدوین نمایید. در این باره شما باید توجه داشته باشید که هرگز نباید کارهای فرزندتان را شما انجام دهید یا مدام او را تصحیح کنید. زیرا در این حالت نمی توانیم ارزیابی صحیحی از یادگیری کودک داشته باشیم.

فرزندپروری متناسب با شرایط کودک

پدر و مادرها باید بدانند که فرزندپروری باید متناسب با رشد کودک باشد. در این شرایط شما باید به سن و موقعیت کودک توجه داشته باشید و بداند که چه رفتارهایی بر کودک تاثیر می گذارد. به عنوان مثال در سن خاصی لازم است تا کودک اصول استقلال را یاد بگیرد که در همین دوره باید آموزش توالت رفتن نیز به درستی انجام شود. بنابراین بسیاری از توانایی هایی که در فرایند رشد کودک وجود دارد به یکدیگر مربوط بوده و والدین باید به این موارد توجه کافی داشته باشند.

تنظیم قوانین برای تربیت کودک

والدین همواره باید به ۳ سوال اصلی در خصوص فرزندشان پاسخ دهند.

  1. کودک من کجاست؟
  2. چه کسی همراه کودک من است؟
  3. کودک من چه کاری انجام می دهد؟

شایان ذکر است که اگر والدین در خصوص رفتار کودک شان مدیریت خوبی نداشته باشند باعث می شوند تا آنها در سنین بالاتر هنگامی که از والدین شان دور هستند دچار مشکل شوند. در واقع تمامی قوانینی که برای فرزندپروری لازم است باعث می شود تا کودک بتواند برای عملکرد خودش برنامه ای را تنظیم کند. به عنوان مثال شما در دوران مدرسه هرگز نباید کارهای فرزندتان را انجام دهید و باید اجازه دهید که خودش تکالیفش را انجام دهد تا معلم بتواند یادگیری او را به درستی ارزیابی کند. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش فرزندپروری مراجعه نمایید.

اهمیت استقلال در تربیت فرزندان با کفایت

زمانی که برای کودک محدودیت هایی ایجاد می شود قطعا باعث می شود تا او بداند که باید حس خود کنترلی داشته باشد. همین موضوع می تواند حس خودمختاری را در فرزند پرورش دهد و باید اشاره شود که هر کودکی به دو عنصر استقلال و خودمختاری نیاز دارد. شایان ذکر است که والدین نباید احساس استقلال کودک را به عنوان سرکشی در نظر بگیرند.

چرا که در واقع کودک در حال تلاش برای دفاع از استقلال خودش است. همواره به این موضوع توجه داشته باشید که تمام انسان ها می خواهند رفتار کنترل شده ای داشته باشند و هیچ علاقه ای ندارند که فردی دیگر آنها را کنترل کند.

چگونه می توانیم فرزندان با کفایتی تربیت کنیم؟

بهترین تکنیک های فرزندپروری

والدین باید بدانند که در خصوص انتظارات و قوانینی که در خانه وجود دارد با فرزندشان صحبت کنند و به او توضیح دهند که به چه دلیل باید به قوانین احترام بگذارد. ممکن است یک قانون بسیار شفاف باشد ولی چون کودک از آن بی خبر است لازم می باشد تا پدر و مادر به صورت ساده برایش توضیح دهند.

تمامی والدین باید رفتاری محترمانه با فرزندانشان داشته باشند. در واقع داشتن خوش رفتاری در فرایند تربیت کودک باعث می شود تا او ادب و احترام را به خوبی یاد بگیرد و در نتیجه از طریق الگوبرداری از شما همان رفتار را با سایرین نیز به کار می برد.

داشتن ثبات نیز در فرزند پروری بسیار مهم است و هر پدر و مادری باید به این نکته توجه داشته باشند. چرا که عدم ثبات در رفتار می تواند در ایجاد دلبستگی مشکلات فراوانی را ایجاد کند.

با توجه به مواردی که در این قسمت بیان شد لازم است تا هر پدر و مادری به صورت کامل با اصول و تکنیک های تربیت فرزندان شایسته و با کفایت آشنا باشند. بنابراین پیشنهاد می شود تا از این قسمت از برنا اندیشان کارگاه روانشناسی آموزش تربیت فرزندان شایسته و با کفایت را دریافت کنید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.