کارگاه روانشناسی آموزش شخصیت شناسی

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
100 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

شخصیت شناسی موضوع بسیار مهمی در علم روانشناسی است و به افراد کمک می کند تا بتوانند در اتاق درمان و همچنین زندگی روزمره نگاه بهتری به افراد داشته باشند. شایان ذکر است که شخصیت شناسی دارای اهمیت بالایی بوده و شناخت تکنیک های آن می تواند به شما کمک کند تا در شرایط و موقعیت های مختلف فرد مقابل تان را به خوبی ارزیابی کنید و بدانید که او دارای چه ویژگی های شخصیتی می باشد.

در این بخش از فروشگاه برنا اندیشان قصد داریم تا یکی دیگر از کارگاه های روانشناسی با عنوان آموزش شخصیت شناسی را در اختیار شما افراد علاقه مند به علم روانشناسی قرار دهیم.

آموزش شخصیت شناسی

همانطور که اشاره شد موضوع شخصیت شناسی بسیار مهم بوده و افرادی که در زمینه علم روانشناسی مشغول به فعالیت هستند باید به صورت دقیق با این موضوع آشنا باشند. چرا که تکنیک های شناخت انواع مختلف شخصیت به ما کمک می کند تا در هر شرایطی بتوانیم افراد را مورد ارزیابی قرار دهیم و همین موضوع مانع بروز بسیاری از مشکلات می شود. همچنین پیشنهاد می شود به پکیج کامل آموزش نظریه های شخصیت مراجعه نمایید.

اگر شما علاقه دارید تا به صورت کامل شخصیت شناسی را یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان بسته جامع آموزش شخصیت شناسی را دریافت نمایید.

پکیج کامل آموزش شخصیت شناسی در اتاق درمان

شخصیت چیست؟

در رابطه با شخصیت تعاریف زیادی ارائه شده است که هر یک از آنها به گونه ای علم شخصیت را مورد بررسی قرار می دهد. اما همواره به این موضوع توجه داشته باشید که ما در روانشناسی به دنبال بهترین و جامع ترین تعریف در هر زمینه ای هستیم.

زیرا یک تعریف کامل به ما کمک می کند تا وسعت دیدمان را نسبت به موضوعات مختلف گسترش دهیم. توجه داشته باشید که اگر شما می خواهید به یک روانشناس خبره و متخصص تبدیل شوید لازم دارید تا علم شخصیت شناسی را به خوبی یاد بگیرید و توانایی تان را در سنجش انواع شخصیت توسعه دهید.

لازم به ذکر است که شناخت ویژگی های شخصیتی و رفتاری افراد در شرایط مختلف به ما کمک می کند تا بتوانیم خیلی بهتر به آنالیز رفتارها و شخصیت آنها بپردازیم و در نتیجه رابطه معنادار تری با آنها خواهیم داشت. زمانی که افراد مختلف را در موقعیت های مختلف مورد بررسی قرار می دهید متوجه می شوید که آنها دارای برخی از ویژگی های رفتار هستند.

بعد از مدتی که باز هم آنها را مورد بررسی قرار دادید متوجه خواهید که بسیاری از صفات رفتاری آنها تکراری است. پس آن رفتارها را به عنوان ویژگی های رفتاری ثابت شخصیتی آنها در نظر می گیرد. بنابراین متوجه می شویم که شخصیت مجموعه ای از ویژگی های رفتاری است که برای مدت زمان طولانی در افراد ثابت می باشد. همچنین پیشنهاد می شود به کارگاه چهره شناسی مراجعه نمایید.

اما یک روانشناس صرفا به این موارد بسنده نمی کند و از ابزارهای مختلف تشخیصی مانند مصاحبه و تست برای ارزیابی دقیق استفاده می کند. لازم به ذکر است که علم روانشناسی ابعاد مختلف دارد و برای بررسی دقیق هر موضوعی لازم است تا به صورت عمیق و دقیق تمام ابعاد موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع شخصیت

زمانی که به صورت دقیق وارد علم شخصیت شناسی می شویم مشاهده می کنیم که با انواع مختلف شخصیت و ویژگی های رفتاری مواجه هستیم. به طور کلی در زمینه شخصیت ۳ دسته اصلی را معرفی می کنند که تحت عنوان تیپ های شخصیتی A, B, C شناخته می شود.

گروه اول شخصیتی شامل مواردی است که افراد آن رفتارهای عجیب و غریبی را از خودشان نشان می دهند. به عنوان مثال افراد اسکیزوفرنی در گروه A قرار می گیرند.

گروه دوم از افراد که تحت عنوان کلاستر B نیز شناخته می شود شامل رفتارهای هیجانی و نمایشی است. در واقع افرادی که خودشیفته، نمایشی و ضد اجتماعی هستند در این گروه از شخصیت قرار می گیرند.

گروه سوم نیز که به آنها شخصیت C هم گفته می شود شامل ویژگی های رفتاری خاصی مانند وسواسی و وابستگی هستند. این افراد همواره احساس گناه دارند و برای جلب توجه دیگران اقدامات مختلفی را انجام می دهند.

اهمیت شخصیت شناسی

در قسمت بالا اشاره گردید که هر فردی ویژگی های شخصیتی مخصوص به خودشان را داشته و شناخت آنها به ما کمک می کند تا بتوانیم رابطه بهتری با آنها داشته باشیم. البته لازم به ذکر است که برخی از شخصیت های دارای سختی ها و دشواری هایی در رابطه هستند که ممکن است هرگز نتوانید رابطه سالمی با آنها داشته باشید.

یکی از کمک هایی که شخصیت شناسی به ما می کند این است که اگر ما روانشناس یا مشاور هستیم در اتاق درمان می توانیم رابطه بهتری با مراجع داشته باشیم. زیرا اگر شما متوجه شوید که فرد مقابل شما در کلاستر B قرار دارد می دانید که چگونه با او رفتار کنید تا چالشی در فرایند درمان ایجاد نشود.

از طرف دیگر برخوردهای مناسب همواره به افراد این امکان را می دهد تا بتوانند نوع نگاهی بهتری به یکدیگر داشته باشند و در نتیجه اقدامات بهتری را انجام می دهند. پس متوجه شدیم که یکی از اهمیت های علم شخصیت شناسی برای اتاق درمان و مشاوره است که هر روانشناسی لازم دارد تا به خوبی با انواع شخصیت های آشنا باشد.

شخصیت شناسی چه فوایدی برای افراد دارد؟

از دیگر اهمیت های شخصیت شناسی می توانیم به محیط کار اشاره کنیم که افراد در آنجا به شکل های مختلفی رفتار می کنند. در نظر داشته باشید که محیط کاری از جمله مواردی است که می تواند باعث افت و یا بهبود عملکرد افراد شود.

به همین دلیل در سازمان های بزرگ از یک روانشناس صنعتی و سازمانی استفاده می شود. در واقع روانشناس در این محیط ها می تواند به کمک علم شخصیت شناسی به آنالیز افراد مختلف بپردازد. این کار به آنها کمک می کند تا متوجه شد که چه افرادی در شرکت و سازمان مشغول به کار هستند و هر یک از آنها دارای چه ویژگی های مختلف شخصیتی هستند. پیشنهاد می شود به کارگاه تیپ های شخصیت مراجعه فرمایید.

بنابراین نمی توانیم به اهمیت علم شخصیت شناسی در محیط کار بی توجه باشیم. زیرا اگر شما به عنوان یک کارفرما بتوانید شخصیت کارمندان تان را به خوبی بشناسید قطعا می توانید بهتر با آنها رابطه برقرار کنید و در نتیجه عملکرد آنها بعد از مدتی به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. همچنین باید اشاره شود که علم شخصیت شناسی در جلسات مصاحبه کاری بسیار به ما کمک می کند تا با اعتماد به نفس بهتری مصاحبه را انجام دهید و در نتیجه شانس بیشتری در قبولی داشته باشیم.

از علم شخصیت شناسی در موقعیت های دیگری هم استفاده می شود که می توانیم به برخی از آنها اشاره ای داشته باشیم. در قسمت بالا مشاهده کردیم که شخصیت شناسی در اتاق درمان و محیط کار بسیار مفید است و می تواند کمک های زیادی به ما بکند. حال لازم است تا به روابط میان فردی نیز اشاره کنیم که خواه ناخواه باید علم شخصیت شناسی را فرا بگیریم.

به عنوان مثال در هنگام ازدواج و خواستگاری شخصیت شناسی به زوجین کمک می کند تا بتوانند نگاه بهتری به نوع رابطه شان داشته باشند. البته لازم به ذکر است که در این شرایط آنها می توانند به یک روانشناس مراجعه کنند و اقدامات لازم برای مشاوره قبل از ازدواج را انجام دهند. اما اگر شما به صورت تخصصی با علم شخصیت شناسی آشنا باشید می توانید رفتارها و شخصیت خودتان را به خوبی آنالیز کنید و در نتیجه انتخاب بهتری را در زندگی داشته باشید.

با توجه به مواردی که در خصوص اهمیت علم شخصیت شناسی اشاره شد متوجه می شویم که هر فردی در هر موقعیتی باید به خوبی شخصیت شناسی را بداند تا بتوانید هم خودش عملکرد خوبی داشته باشد و هم با دیگران رابطه سازندهی را برقرار نماید. از این رو اگر شما به علم شخصیت شناسی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه روانشناسی آموزش شخصیت شناسی را دریافت نمایید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.