پکیج مشاوره انتخاب رشته ریاضی

پکیج مشاوره انتخاب رشته ریاضی
نوع فایل
Mp4
حجم فایل
350 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

رشته ریاضی یکی از پرطرفدارترین رشته هایی است که دانش آموزان علاقه مند هستند تا در این رشته به تحصیل بپردازند. ما در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از پکیج های پرطرفدار آموزشی یا عنوان پکیج مشاوره انتخاب رشته ریاضی و آشنایی کامل با آینده شغلی آن را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری در این حوزه قرار دهیم. پس اگر قصد دارید تا با این رشته و نحوه اصولی انتخاب رشته ریاضی آشنا شوید پیشنهاد برنا اندیشان به شما عزیزان پکیج مشاوره انتخاب رشته ریاضی می باشد.

پکیج مشاوره انتخاب رشته ریاضی و آشنایی با آینده شغلی آن

در پکیج مشاوره انتخاب رشته ریاضی شما عزیزان به صورت کامل با نحوه اصولی انتخاب رشته آشنا شده و می توانید بهترین نتیجه را از این بسته آموزشی ویژه کنکور به دست آورید.

معرفی رشته ریاضی

علم ریاضی علم نظم است و هدفش جست و جو و یافتن درک نظم نهفته در پدیده هاست. که ابزار اصولی این علم، مفاهیمی است که به ما کمک میکند این نظم را توصیف کنیم. کار علم ریاضی، قانونمند کردن تجربیاتی است که در مخلوقات مشاهده می‌شود. و همچنین علم مدل‌دهی به سایر علوم است. زبان مشترک نظریات علمی علوم مختلف، علم ریاضی است.

همه ی انسان ها در زندگی روزمره خود به مقدار زیادی از دانش ریاضی استفاده می کنند. از طرفی ریاضیات پایه علوم و مهندسی است و همه رشته هایی که پایه علمی دارند به نوعی با ریاضی درگیر هستند و از آن استفاده می‌کنند و هر چقدر که یک شغل تخصصی تر شود به ریاضی بیشتر وابسته می شود مثلا مهندسی الکترونیک از آنالیز تابعی و فرایندهای تصادفی استفاده می‌کنند یا برنامه‌ریز از مطالب آماری استفاده می‌کنند. پس به دلیل این اهمیت تربیت افراد متخصص در علم ریاضی بسیار حائز اهمیت است زیرا پیشرفت تکنولوژی نیاز به دانش ریاضی دارد.


پیشنهاد ویژه : پکیج مشاوره انتخاب رشته علوم تجربی


انتخاب رشته ریاضی به شرطی می تواند مسیر موفقیت شما باشد که آگاهی خود را نسبت به رشته های ارائه شده در دانشگاه های مد نظر بالا ببرید و بدانید رشته ی مورد علاقه ی شما در کدام یک از دانشگاه های ایران رتبه ی بهتری دارد و با انتخاب صحیح و آگاهانه بتوانید به اهداف بزرگتر دست یابید.

دغدغه اصلی کنکوری ها این است که چه طور می شود با رتبه خود در دانشگاه مد نظر در رشته ی مورد علاقه قبول شد. شما می توانید برای انتخاب رشته ی صحیح و درست با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فردی با مشاوران ما تماس گرفته تا شما را در انتخاب راه زندگی راهنمایی کنیم.

همانطور که میدانید کنکور ریاضی سومین گروه آزمایشی پرجمعیت در کنکور سراسری است که در خود رشته های فنی مهندسی و علوم پایه را جای داده است. با توجه به آمار قبولی در رشته های مهندسی اصلی ترین هدف داوطلبان این رشته برای شرکت در انتخاب رشته ریاضی است.

در سالهای اخیر با توجه به آمارهای موجود از رشد نزولی متقاضیان این گروه آزمایشی، شانس قبولی داوطلبان در رشته های مهندسی بیشتر شده است. اما انتخاب رشته ی مناسب مستلزم آگاهی کامل شما از تمامی موارد مرتبط خواهد بود.

چگونه در رشته ریاضی موفق شویم؟

پکیج مشاوره انتخاب رشته ریاضی

رشته‌ ریاضی‌ دارای گرایش‌ های ریاضی‌ محض‌ و کاربردی‌ و دبیری است. ریاضیات‌ کاربردی‌ به‌ شاخه‌ای‌ از ریاضی‌ می‌گوییم‌ که‌ کاربرد عملی‌ مشخصی‌ داشته‌ باشد. مثلا در اقتصاد، کامپیوتر، فیزیک‌ یا آمار و احتمال‌ کاربرد داشته‌ باشد و ریاضی‌ محض‌ نیز به‌ شاخه‌ای‌ گفته‌ می‌شود که‌ به‌ نظریه‌پردازی‌ ریاضی‌ می‌پردازد.

اما چندسالی است که رشته ای به اسم ریاضیات و کاربردها آمده و این دو رشته را ترکیب کرده است. ریاضی دبیری هم از گرایش های ریاضی است که هدف از شاخه دبیری تربیت دبیران و کارشناسان متخصص آموزش ریاضی است که پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش کشور در سطوح پیش‌دانشگاهی باشند.

شرایط ورود به رشته ریاضی

برای ورود به رشته ی ریاضی باید نمره ریاضی 14 و نمره علوم تجربی 13 باشد. نمرات دروس علوم تجربی و ریاضی در پایه هفتم و هشتم با ضریب یک و نهم با ضریب 3 محاسبه می گردد. مجموع سه نمره بدست آورده در این دروس در پایه های هفتم و هشتم و نهم بدون ضریب در خرداد یا شهریور نباید کمتر از 42 باشد. مجموع نمرات کسب شده در سال هفتم و هشتم و نهم در دروسی که با رشته ی تجربی مرتبط اند. با درنظر گرفتن ضریب حداقل 252 باشد به عبارت دیگر معدل دانش اموز حداقل 14 باشد تا بتواند وارد رشته ی ریاضی شود.

کارنامه انتخاب رشته ریاضی

نتایج کنکور طی کارنامه ای برای هر داوطلب بر روی سایت سازمان سنجش قرار میگیرد. به این صورت که کارنامه اولیه شامل سه بخش می باشد.

در بخش اول کارنامه ریاضی اطلاعاتی نظیر مشخصات هویتی، معدل، نوع سهمیه و استان بومی داوطلب درج شده است.

دانلود پکیج مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی

پکیج مشاوره انتخاب رشته ریاضی

بخش دوم کارنامه ریاضی اطلاعات وضعیت مجاز به انتخاب رشته قرار دارد. مجاز شدن به انتخاب رشته در دوره های روزانه، شبانه و فرهنگیان با توجه به رتبه شما در کنکور سراسری تعیین خواهد شد و برای انتخاب رشته در سایر دوره ها همه داوطلبان مجاز خواهند شد.

در بخش سوم کارنامه ریاضی اطلاعات نمره و رتبه و درصدهای کسب شده شما در کنکور سراسری درج شده است. اطلاعاتی که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند و برای تحلیل آن نیازمند آن هستید که با تعابیری همچون رتبه در سهمیه، رتبه کشوری و نمره آزمون آشنایی داشته باشید.

عوامل مهم در انتخاب رشته ی صحیح

1- علاقه افراد می تواند در انتخاب صحیح رشته ی مورد نظر و کسب موفقیت در رشته ی دانشگاهی و بازار کار نقش مهمی را ایفا کند علاقه به کار و رشته ی دانشگاهی باعث پیشرفت روز افزون می شود.

2- آگاهی کافی و شناخت رشته ی مورد نظر و آگاهی کامل از بازار کار آن رشته در رسیدن به در آمد خوب بسیار مؤثر است کسب کردن اطلاعات لازم در رشته ی مورد نظر در انتخاب رشته ی شما بسیار مهم است.

3- توجه به سهمیه دانشگاه در انتخاب رشته، علاوه بر علاقه و شناخت بسیار مهم است.

بازار کار رشته ریاضی در ایران

در بسیاری از علوم مختلف ریاضیات کاربرد دارد مثل آنالیز تابعی در مکانیک کوانتومی کاربرد زیادی دارد در خیلی از رشته های مهندسی معادله لاپلاس یکی از معادلات ریاضی استفاده می‌شود. به طور مثال در جامعه شناسی هم نظریه احتمال و نظریه گروه ها نقش مهمی دارد و باید بگوییم که در بیشتر صنایع زیرساختی ریاضی وجود دارد و به همین دلیل اگر به سایر رشته هایی که در زیر گروه ریاضی معرفی شده اند مراجعه کنید متوجه میشوید که لازمه موفقیت در بیشتر این رشته ها داشتن پایه ریاضی قویی است.

به همین دلیل در جامعه ما بیشتر شغل ها اگر جنبه علمی داشته باشند به ریاضیدانها احتیاج دارد این افراد می‌توانند مشکلات را به روش علمی حل کنند ولی خیلی فرصت شغلی مناسبی برای این افراد وجود ندارد مگر در مراکز تحقیقاتی صنعتی که از نظر علمی قوی هستند. یک‌ لیسانس‌ ریاضی‌ بخاطر نظم‌ فکری‌ و بینش‌ عمیقی‌ که‌ در طول تحصیل‌ به‌ دست‌ آورده، می‌تواند با مطالعه‌ و تلاش‌ شخصی‌ در بسیاری‌ از شغل‌ها، حتی‌ شغل‌هایی‌ که‌ در ظاهر ارتباطی‌ با ریاضی‌ ندارد موفق‌ شود.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.