پکیج آموزش پتینه کاری به صورت کامل

پکیج آموزش پتینه کاری به صورت کامل
نوع فایل
Mp4
حجم فایل
2.5 گیگابایت
دسته بندی
800,000 تومان

امروزه تغییر دکوراسیون بسیار مرسوم بوده و افراد همواره درصدد هستند تا منازل خود را به شکل های زیبایی طراحی کنند. یکی از روش هایی که در دکوراسیون منازل بسیار کاربرد دارد هنر پتینه کاری است که اگر آن را بلد باشید می توانید بهترین طراحی ها را در این زمینه ایجاد کنید. ما در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان پکیج آموزش پتینه کاری به صورت تصویری و کامل را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری این هنر قرار دهیم.

پکیج آموزش پتینه کاری به صورت تصویری و کامل

هنر پتینه کاری باعث می شود تا تغییرات زیبایی در دکوراسیون منازل خود ایجاد کرده و با استفاده از تکنیک های آن جلوه های جذابی را به وجود بیاورید.

آشنایی با هنر پتینه کاری

پتینه کاری یکی از روش های نوین برای تغییر و زیبایی دکوراسیون منزل است که با ابزار های مخصوص و مدل و طرح های متنوع و زیبا ، جلوه جذابی به منزل شما میدهد و خانه را از کهنگی خارج میکند.

پتینه کاری هنر کهنه کردن اجسام و کارهای هنری با بهره‌گیری از رنگ و بافت و ایجاد نمایی کهنه و فرسوده شده یا اکسیدشده‌است. در پتینه کاری، با کمک رنگ‌های پوشاننده، روشن‌کننده و تیره‌کننده، و مات‌کننده، به اشیا حالتی فرسوده، خورده شده، و کهنه داده می‌شود.

کسب درآمد از طریق هنر پتینه کاری

پکیج آموزش پتینه کاری

در واژه پتینه ( Patina‎) به لایهٔ نازکی بر سطوح سنگ، مس، مفرغ و دیگر فلزات، یا اثاثیه چوبی گفته می‌شود که نشان از قدمت و کهنگی دارد.

پتینه کاری هنریست که با رنگ‌های دکوراتیو و ابزارهای مختلف روی سطوح مختلف بافت خاصی را ایجاد می‌کنند. پتینه ظاهری زیبا و دلنشین تر از رنگ‌های دیگر دارد که در اصطلاح هنری (نقاشی ساختمان) پتینه یا مانور روی سطوح اطلاق می‌شود.

پتینه کاری

همانطور که احتمالا بدانید پتینه به تنهایی معنا و مفهومی را همراه خود ندارد و معمولا با کاملات دیگری استفاده میشود که معنا و مفهومی را میگیرد.

مثلاً پتینه کاری نوعی خدمات زیبایی برای دکوراسیون داخلی منازل است و پتینه کار هم هنرمندی است که این خدمات را انجام میدهد که در ادامه به طور کامل با این موارد آشنا میشوید.

پتینه کاری به معنی کاربرد و استفاده از رنگ های مختلف برای جلا بخشی و ایجاد زیبایی در قسمت های مختلف خانه یا سایر مکان ها یا برخی اجسام میباشد که این تکنیک با رنگ های شیک ، ابزار مخصوص و توسط فردی کاربلد روی اجسام اجرا میشود.

پتینه کاری فرا تر از رنگ کردن ساختمان است و علاوه بر رنگ می تواند بافت اشیا را نیز تغییر دهد و می تواند دیوار هار را از تکراری بودن نجات داد.

برخی افراد تصور میکنند پتینه کاری فقط برای کهنه کاری است اما باید گفت که این هنر صرفا هنر کهنه کاری نیست و میتوان نسبت به فضا و دکوراسیون سبک آن را تغییر داد.

پتینه کاری به طور کلی روی یک رنگ پس‌زمینه که می‌تواند رنگ روغنی، پلاستیک یا اکریلیک باشد اجرا می‌شوند. این طرح‌ها می‌توانند برجسته یا تخت (فلت) باشند که بسته به دکوراسیون داخلی مدنظرتان باید نوع آن را انتخاب کنید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل دکوراسیون داخلی


پتینه امروزه به یکی از هنر های تخصصی و پیشرفته تبدیل شده است که دیگر محدود به رنگ ها و طرح های ساده و بی روح نیست و شما با دستانی باز میتوانید طرح و رنگ های مختلف ترکیبی را نیز برای پتینه کاری ساختمان یا هرجای دیگر انتخاب کنید.

پتینه روی دیوار گچی هم قابل اجراست و همچنین ضد آب است و عمر بالایی دارد ، همچنین در صورت ایجاد ترک یا موردی ، میتوانید آن را به راحتی ترمیم کنید.

اما شاید مهم‌ترین مزیتی که می‌توان برای پتینه برشمرد، ماندگاری و قیمت مناسب و صرفه‌ی اقتصادی این پوشش است.

پتینه چیست؟

پتینه در لغت به معنای کهنگی و زنگار است ولی اصطلاحی است که در رنگ کاری ساختمان به عنوان سبکی از کار نقاشی ساختمان به کار برده می شود.

پتینه یک هنر تخصصی برای ایجاد بافت های زیبا و شیک روی انواع سطوح منزل مثل سقف و دیوار و همچنین اشیا مختلف مثل سفال ، شیشه ، چوب و فلز میباشد که با این روش میتوان سطوح مختلف را تزئین کرد.

این روش با ابزار و روش های مختلفی انجام میشود و روحیه و نشاط را به محیط اطراف میبخشد و حالت کهنگی و رنگ و رو رفتگی را از محیط میگیرد.

امروزه با روی کار آمدن متریال های جدید و همچنین سبک های کاری متنوعی که به مجموعه رنگ های دکوراتیو و پتینه اضافه می شود، می توان جلوه های مدرنی به سطح کار بخشید که امروزه این رو به تکامل و پیشرفت می باشد.

انواع پتینه عبارت است از :

  • کلاسیک
  • مدرن
  • آنتیک کاری
  • پلاستر و برجسته
  • کهنه کاری

پتینه کاری نوعی پوشش مانند نقاشی هنری برای سقف و دیوار است که از گونه خدمات گچ بری حساب میشود که دارای صد ها مدل و طرح و رنگ است.

پتینه کاری یا همان patina هنر کهنه کردن اجسام و کار های هنری با استفاده از رنگ و بافت است که با استفاده از رنگ های مختلف و طرح های شیک ، اجسام حالات زیبایی به خود میگیرند.

در واقع پتینه کاری هنریست که با رنگ های دکوراتیو و ابزار های مختلف و مخصوص ، روی سطوح بافت های خاصی ایجاد میشود که باعث ایجاد ظاهری زیبا و دلنشین میشود.

تا قبل از تجلی هنر پتینه کاری ، همه هنرهای این چنینی بر روی رنگ و طرح استوار بود و امکان خلاقیت کمتری داشت اما امروزه این هنر علاوه بر بازی رنگ ها و نقش آفرینی طرح ها ، میتواند روی بافت های سطوح خانه هم تاثیر گذار باشد.

چه چیزی زیباتر از اجرای ایده شخصی برای پوشش محیط زندگی است؟ هنرهای بصری جایگاه ویژه ای را نزد مردم هنرمند و هنر دوست دارند.پتینه که جزو هنرهای بصری است ، هنری است که با ترکیب رنگ، ابزار و ذوق هنری ایجاد می شود.بافت هایی زیبا و چشم نواز روی سطوح مختلف، نمونه هایی از هنر پتینه است که امروزه بیش از پیش محبوبیت پیدا کرده است.این هنر فضای زندگی را زیباتر و مهیج تر می کند و تاثیر بسیاری بر روحیه افراد می گذارد.

یکنواختی در محیط کاری و زندگی موجب خستگی روحی شده و کسالت بار است.با بهره گیری از هنر پتینه ، می توان سطوح معمولی را تبدیل به اثری هنری و بی بدیل کرد که چشم ها را خیره می کند.

هنر پتینه کاری که در واقع یک هنر ایتالیایی‌ است، شاخه‌های متفاوتی دارد و در نقاشی ساختمان به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که ظاهری قدیمی به دیوارهای یک خانه می‌دهد.

اگر به دیوار کاخ‌ها و خانه‌های اعیانی قدیمی ایرانی یا خارجی مخصوصا کاخ‌های ایتالیایی ، انگلیسی و روسی دقت کنید، نمونه‌های ایدآل هنر پتینه کاری را به راحتی خواهید دید.

کاربرد های پتینه کاری

همانطور که گفته شد هنر پتینه کاری کاربرد های مختلفی دارد برای انواع سطوح مناسب است اما مهم ترین کاربرد پتینه کاری برای منزل مخصوصا روی سقف و دیوار است.

پتینه در بیشتر طرح های خود بافت ایجاد می کند، می توان آن را بر روی سطوح ترسیم کرد و همچنین ماندگاری بالایی دارد و این دلایل استفاده از آن به جای رنگ های روغنی و پلاستیکی در منزل ، مدارس ، شرکت ها ، بیمارستان ها و همچنین سالن های کنفرانس است.

هنر پتینه باعث ایجاد فضای پر نشاط و گرم در محیط می شود. در بعضی موارد از آن برای انجام کهنه کاری یا همان عتیقه نمودن سطوح و اشیاء استفاده می شود.

اجرای این کار مانند اجرای گچبری دور لوستر و دور لامپ میباشد و در اجرای این کار ، هنر و خلاقیت حرف اول را می زند به همین دلیل در خیلی از کارهای هنری و خلاقانه از آن استفاده می شود. نقاشی ساختمان توسط پتینه با رنگ روغن و رنگ های دکوراتیو و یک سری ابزارهای خاص انجام می شود.

پتینه برای چه مکان هایی استفاده میشود؟

استفاده از این خدمات به دلیل تنوع بسیار گسترده ای که دارد تقریبا در همه جا کاربرد دارد. امروزه اغلب کسانی که به هر نوعی درگیر بازسازی و یا طراحی داخلی و تغییر دکوراسیون می باشند به سراغ این خدمات هم می روند. پتینه کاری ساختمان ، کاری روی دیوار، سقف، گچبری، روی ام دی اف، روی شیشه، روی چوب و حتی روی مبل از جمله کاربردهای گسترده ی این هنر تخصصی هستند. به طور کلی به دلیل قابلیت اجرای این کار بر روی همه ی سطوح و همچنین به دلیل امکان اجرای انواع ایده های شخصی و غیر تکراری در پتینه کاری، دامنه ی کاربردهای هنر پتینه کاری بسیار گسترده شده است.

فنون و تکنیک های مختلف پتینه کاری

دوره آموزش جامع هنر پتینه کاری

پتینه کاری علاوه بر این که پوشش دهنده سقف و دیوارهاست و می تواند نمای بهتری را ایجاد کند،از بین برنده ناصافی ها، موج ها و ترک های دیواری نیز می باشد.قابل اجرا بر روی اغلب سطوح است و با توجه به زیر ساخت می توان از آن برای پوشش دهی استفاده کرد.با داشتن این مهارت می توان انواع مختلفی از طرح های آجری، سنگی، چوبی،گرانیتی و صدها طرح را بر روی ظروف سفالگری ، مجسمه ها ، نقش برجسته ، چوب ، دیوار و … اجرا کرد.

آموزش پتینه کاری چه مزایایی دارد؟

با استفاده از این هنر می توان یک فضای مطلوب و دلنشین در محیط اطراف ایجاد کرد.

طرح های بسیار متنوع و جذابی را با با این تخصص می توان خلق کرد.

در صورت تمایل می توانید به آسانی با به کار گیری این هنر ، یک نمای سنتی را در محیط اطراف خود پدیدار کرده و از آن لذت ببرید.

پتینه کاری بر روی سطوح مختلف قابل اجرا می باشد و به آسانی می توان با استفاده از آن طراحی های چشم نواز و زیبا را بر روی سطوح مختلف انجام داد.

هزینه و زمان لازم برای انجام این کار نسبت به سایر روش های مورد استفاده برای رنگ آمیزی و طراحی سطوح، کم تر می باشد.

مهم ترین مورد استفاده از پتینه بر روی سقف دیوار می باشد که با استفاده از آن می توان یک فضای جذاب و چشم نواز را در محیط پیرامون ایجاد کرد.

ماندگاری و دوام نسبت به سایر روش های رنگ آمیزی ساختمان بیشتر است.

با آموزش این هنر می توانید طرح های متنوع و خلاقانه ای را پدید آورید و یک کار با کیفیت و زیبا را به مشتری تحویل دهید.

با استفاده از این حرفه می توانید بر روی سطح مورد نظر بافت ایجاد کنید؛ زیرا هنر و خلاقیت در آموزش پتینه با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند.

پتینه کاری در ساختمان نسبت به سایر روش های رنگ آمیزی، زیباتر جلوه م کند و استفاده از آن در اولویت قرار دارد.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.