آموزش نقاشی با قلم راپید از پایه تا پیشرفته

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
1.6 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

نقاشی با قلم راپید یکی از هنرهایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و دوست دارند به صورت حرفه ای با استفاده از قلم راپید طرح های مورد نظرشان را نقاشی کنند. در ابتدا لازم است بدانید که راپید نوعی قلم است که به صورت یک بار مصرف و یا دائم و در ضخامت های مختلفی موجود است.

قلم راپید دائمی به این صورت است که بعد از تمام شدن جوهر قابلیت شارژ شدن دارد و می تواند به راحتی داخل آن جوهر بریزید. ما در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از جامع ترین و بهترین پکیج های آموزشی با عنوان آموزش نقاشی با قلم راپید از پایه تا پیشرفته را در اختیار شما علاقه مندان به هنر و طراحی قرار دهیم. این دوره آموزشی به صورت تصویری است و به شما کمک می کند تا بتوانید هر نوع طرحی را با استفاده از قلم راپید نقاشی نمایید.

دوره جامع آموزش نقاشی با قلم راپید

پکیجی که در این بخش در اختیار شما علاقه مندان به نقاشی و طراحی قرار می دهید بسیار جامع و کاربردی است و به شما کمک می کند ۰ تا ۱۰۰ نقاشی با راپید را یاد بگیرید و سپس خودتان با استفاده از قلم راپید هر نوع طرحی را نقاشی کنید.

پکیج آموزش نقاشی با راپید به صورت تصویری است و شما خیلی راحتی می توانید بارها و بارها آن را مشاهده کرده و با تمرین بسیار بر آن تسلط یابید. در نظر داشته باشید که این دوره آموزش توسط بهترین استاد و هنرمند این حوزه تدریس شده و خیالتان از این بابت راحت باشد. چرا که شما می توانید با دیدن دوره آموزش نقاشی با قلم راپید به یک فرد حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

دوره جامع آموزش نقاشی با قلم راپید

باید اشاره شود که بسته آموزش نقاشی با قلم راپید به صورتی تدریس شده است که هر فردی با هر سطحی می تواند به راحتی نقاشی با قلم راپید را یاد بگیرد. یعنی اگر شما هیچ دانشی از طراحی و نقاشی ندارید به راحتی می توانید با دیدن این دوره آموزشی نقاشی با قلم راپید را فرا بگیرید.

آشنایی با قلم راپید

با توجه به گسترش و توسعه فناوری های مختلف، علومی مانند مهندسی، طراحان و معماران نیاز به ابزاری دارند تا بتوانند متناسب با توانایی هایشان سرعت انجام کارها را افزایش دهند. بنابراین اگر شما یک طراح یا معمار باشید قطعا به یک قلم راپید نیاز دارید تا بتوانید به وسیله آن طرح های مختلف را پیاده سازی کنید.

در سال ۱۹۵۳ مهندسان کارخانه روترینگ برای نخستین بار اولین نمونه از قلم جوهردار به نام راپیدوگراف را اختراع کردند. باید اشاره شود که شرکت روترینگ برای اولین بار چنین ابزار شگفت انگیزی را ابداع کرده بود. شما با قلم راپیدوگراف می توانید هر خطی را با عرض های مشخص ترسیم کنید. این قلم شامل یک نوک تو خالی با یک سر سوزن نازک و یک بدنه پلاستیکی با یک مخزن جوهر بود.

چرا قلم راپید برای معماران محبوبیت زیادی دارد؟

نکته بسیار مهمی که در خصوص قلم راپید باید به آن اشاره شود این است که شما می توانید به وسیله قلم راپید هر نوع خطی با ضخامت مورد نظرتان را ترسیم کنید. همچنین اگر شما طراحی های زیادی باید ترسیم کنید بهتر است از قلم راپید استفاده نمایید. چرا که این قلم هم سرعت طراحی شما را افزایش می دهد و هم برای شما مقرون به صرفه است و هزینه آن بسیار پایین است. به یاد داشته باشید که از قلم راپید برای طراحی و نقاشی استفاده فراوانی دارد و برای نوشتن مناسب نیست.

قلم راپید چیست و چه کاربردی دارد؟

در قسمت بالا در رابطه با راپیدوگراف صحبت کردیم و تاریخچه آن را مورد بررسی قرار دادیم. بنابراین باید اشاره شود که قلم راپید همان نسخه به روز شده راپیدوگراف است که امروزه متخصصان بسیاری از جمله معماران و طراحان برای ترسیم طرح های مختلف از آن استفاده می کنند.


پیشنهاد ویژه : پکیج جامع آموزش نقاشی دیجیتال


قلم راپید از نوک قلم، نگهدارنده، درپوش نوک و یک مخزن جوهر از جنس پلاستیک تشکیل شده است. هر قلم راپید بر اساس عرض میلیمتری جریان جوهر از طریق مکانیسم نیب (NIB) اندازه گیری و برچسب گذاری می شود. مکانیسم نیب (NIB) از یک لوله فولادی که ضد زنگ است تشکیل شده که یک رشته‌ سوزنی را در خود جای داده است. در صورت لمس نوک آن با سطح حین طراحی یا نوشتن، یک عنصر تغذیه کننده که به مخزن جوهر متصل می شود سبب ایجاد یک جریان یکنواخت از جوهر می شود.

قلم های راپید با جوهر نقاشی، جوهر رنگی و جوهر قلم به خوبی کار می کنند. یک قلم فنی یا راپید برای بارها قابل استفاده مجدد بوده و با دوام است. با مراقبت مناسب، می تواند سالها در کشیدن طرح هایتان به شما کمک کند.

اگر بخواهیم سر قلم راپید را تعویض کنیم باید در ابتدا درپوش قلم را از بدنه جدا کنیم و سپس بدنه قلم را از مخزن جوهر پلاستیکی باز کنیم. مخزن جوهر را از روی نوک قلم باز کنید و آن را کنار بگذارید. اکنون چهار بخش پیش رو دارید: کلاهک راپید، بدنه راپید، مکانیزم نیب (NIB) و مخزن پلاستیکی. از قطره چکان برای انتقال جوهر به مخزن قلم راپید استفاده کنید. جوهر باید بین دو سوم تا سه چهارم مخزن را پر کند. مخزن جوهر پلاستیکی را با مکانیسم نیب (NIB) به عقب پیچ کنید و بدنه قلم را دوباره به مکانیسم نیب (NIB) متصل کنید.

قلم را به گونه ای نگه دارید که نسبت به زمین افقی باشد و یک دستمال کاغذی را به آرامی به دور لبه بپیچید تا جوهر اضافی را جمع کند سپس قلم را چندین بار به آرامی تکان دهید. قبل از استفاده از راپید در طراحی روی یک قطعه کاغذ باطله خطوطی را به صورت امتحانی بکشید. اگر جوهر راپید روان نبود, مجدد دستمال کاغذی را به دور نوک راپید تان بپیچید و چند بار دیگر آن را تکان دهید تا جوهر روان شود.

فراموش نکنید که قلم های راپید برای جلوگیری از گرفتگی جوهر در قسمت نوک، پس از هر بار استفاده به تمیز کردن نیاز دارند. هرگز بیش از چند روز جوهر را در راپید بدون استفاده نگذارید. هنگامی که کارتان با راپید تمام شد، مخزن آن را خالی کرده و با استفاده از آب گرم یا تمیز کننده های قلم و نوک انگشت آن را کاملاً تمیز کنید تا جوهر از کل مکانیزم آن خارج شود.

آموزش تکنیک های نقاشی با قلم راپید

برای اطمینان از اینکه تکه های خشک شده جوهر سبب گرفتگی محفظه نوک راپید نشود، به طور دوره ای نوک قلم راپید را در محلول تمیز کن جوهر برای یک روز کامل خیس کنید. همیشه پس از استفاده از راپید در آن را محکم ببندید تا از خشک شدن جوهر آن جلوگیری شود.

شاید این سوال به ذهنتان خطور کند, چرا مهم است که راپید حتما درب داشته باشد؟

برای این سوال سه پاسخ یا دلیل وجود دارد :

  • برای آنکه جوهر در بخش نوک قلم خشک نشود
  • اگر قلم بر روی زمین افتاد نوک آن آسیب نبیند
  • به صورت ناگهانی از قلم راپید جوهر بیرون نیاید که لباس یا کیف را خراب کند

چگونه قلم راپید را در دست بگیریم؟

روش درست گرفتن راپید در دست این است که قلم را به حالت ایستاده با زاویه ۹۰ درجه نسبت به کاغذ نگه دارید. تنها در این حالت جوهر نوک راپید، خیلی بهتر می تواند با کاغذ تماس داشته باشد. هرچه راپید را بیشتر زاویه دهید، جریان روان شدن جوهر در آن دشوارتر خواهد بود. به همین دلیل بهتر است همواره راپید را عمود بر کاغذ نگه دارید. در این حالت شما یک راپید روان و در نتیجه یک طراحی خوب خواهید داشت.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش اسکیس چهره


هنگام استفاده و طراحی با قلم راپید هرگز نوک آن را خیلی زیاد به کاغذ فشار ندهید. چرا که فشار بیش از حد باعث می شود تا به محفظه نوک آن آسیب وارد شود و نوک راپید خراب می شود.

قلم های فنی راپید در اندازه های مختلف وجود دارد که از ۰.۱۰ میلی متر، تقریباً به ضخامت موی انسان تا ۲ میلی متر متغیر است. این اندازه های سوزن سر راپید عرض خطی را که ایجاد خواهد کرد نشان می دهد. هرچه نوک راپید کوچک تر باشد، احتمال خراشیدگی کاغذ شما بیشتر خواهد بود.

آشنایی با انواع قلم راپید

تا به این جا با قلم راپید آشنا شدیم و فهمیدیم که این قلم چه کاربردهایی دارد، حال در ادامه قصد داریم تا با انواع قلم های راپید آشنا شویم.

راپیدهای کلاسیک

این نوع از قلم های راپید شاید ظریف ترین و دلخواه ترین ترسیم خطوط را به ما ارائه دهند. در قدم اول خرید یک راپید کلاسیک کمی گران است ولی چون می توانید در طول زمان بارها و بارها آن را شارژ کنید برای شما مقرون به صرفه است.

پکیج کامل آموزش نقاشی با قلم راپید

در واقع خرید جوهر مخصوص راپید بسیار ارزان تر از خرید خود قلم راپید است و چون مدل کلاسیک آن قابل شارژ است در بین برای معماران محبوب تر است. نوک راپیدهای کلاسیک بر حسب میلی متر بسیار متنوع است و در واقع به شما نشان می دهد که شما چه خطی و با چه عرضی را می توانید ترسیم کنید.

راپیدهای یکبار مصرف

همانطور که از نام این نوع راپید مشخص است شما نمی توانید بعد از تمام شدن جوهرش مجدد آن را شارژ کنید. یعنی وقتی کارتان با آن تمام شد فقط باید قلم را درون سطل آشغال بیندازید. ساختار این مدل راپیدها به این شکل است که یک کارتریج مویرگی با جوهر مناسب دارد.

این راپید یک سیستم اکولایزر فشار ویژه دارد که باعث می شود تا قلم به صورت ناگهانی جوهر پس ندهد. همچنین این راپیدها دارای نوک مخصوص ضد زنگ بوده و علاوه بر جوهر مشکی در انواع رنگ های دیگر هم در بازار به فروش می رسند. البته به نسبت راپیدهای کلاسیک ارزان تر است. به دانشجویان توصیه می شود که از این راپیدها برای ترسیم بر روی مقوا یا کاغذهای نقاشی با روکش ضخیم تر استفاده کنند.

در این جا به صورت کامل با قلم راپید آشنا شدیم و فهمیدیم که این قلم که چه کاربردهایی دارد. بنابراین اگر علاقه به هنر و نقاشی دارید و دوست دارید با استفاده از قلم راپید ترسیم هایتان را انجام دهید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان پکیج نقاشی با قلم راپید از پایه تا پیشرفته را دریافت نمایید تا بتوانید با مشاهده دوره کامل آموزش نقاشی با راپید به صورت کامل بر آن مسلط شوید و سپس خودتان بتوانید هر نوع طرحی را با استفاده از این قلم پیاده سازی نمایید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.