پکیج آموزش کتیا از مقدماتی تا پیشرفته

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
3 گیگابایت
دسته بندی
مقاله آموزشی

نرم افزار کتیا که در زبان انگلیسی به آن CATIA گفته می شود یک نرم افزار رایانه است که به شما کمک می کند تا به کمک رایانه طراحی های صنعتی را انجام دهید. در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزش نرم افزارهای مهندسی با عنوان پکیج آموزش کتیا مقدماتی تا پیشرفته را در اختیار شما علاقه مندان به تسلط بر نرم افزار کتیا قرار دهیم.

پکیج آموزش کتیا مقدماتی تا پیشرفته

اگر علاقه دارید تا به صورت تخصصی کار با نرم افزار CATIA را فرا بگیرید پیشنهاد می کنیم تا پکیج آموزش قدم به قدم کتیا را از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان دانلود نمایید تا بتوانید با مشاهده فیلم های آموزشی داخل پکیج به صورت حرفه ای کار با این نرم افزار قدرتمند را فرا بگیرید.

دوره جامع آموزش نرم افزار قدرتمند کتیا

نرم افزار قدرتمند کتیا

واژه کتیا برگرفته از Computer Aided Three-dimensional Interactive Application است که شرکت داسو سیستمز که یک شرکت نرم افزاری چند ملیتی در کشور فرانسه است آن را تولید کرده است البته شرکت آی بی ام هم در زمینه بازاریابی و فروش این نرم افزار با شرکت داسو سیستمز همکاری کرد.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش سالیدورکس به صورت کامل


از نرم افزار کتیا بطور گسترده در طراحی های سه بعدی، راه حل های مهندسی به کمک کامپیوتر، PLM و راه های تولید به کمک کامپیوتر استفاده می شود. همچنین باید اشاره شود که از نرم افزار CATIA معمولا در صنایع تولیدی و سازنده قطعات OEM برای آن که روند طراحی به سرعت انجام شود استفاده می شود.

آشنایی با ویژگی های نرم افزار کتیا

نرم افزار CATIA دارای ویژگی های بسیار خوبی است که موجب می شود تا بسیاری از مهندسین و صنعتگران برای طراحی های خودشان از آن استفاده کنند در ادامه تصمیم داریم تا شما را با ویژگی های این نرم افزار قدرتمند آشنا کنیم.

۱. دستورهای موجود در آن بسیار هوشمند هستند به این شکل که وقتی کی از دستورات اجرا می شود سایر دستورهای زیر مجموعه آن نیز فعال می شوند.

۲. قابلیت درختی بودن و نمایش درختی نمودارها تا در مواقع لزوم بتونیم به مرحله مورد نظر بازگردیم و تغییرات را اعمال کنیم و یا ویرایش ها را انجام دهیم.

۳. نرم افزار قدرتمند کتیا در بسیاری از رشته ها از جمله : مکانیک، عمران، تاسیسات، الکترونیک و برق صنعتی کاربرد دارد.

آموزش قدم به قدم نرم افزار کتیا

۴. قابلیت ساخت مدل های مرکب از سطوح و حجم ها.

۵. دارای مجموعه ای از توانایی هاست.

۶. ذخیره تاریخچه تغییرات ایجاد شده بر روی مدل.

چنین قابلیتی باعث می شود تا بتوانیم به راحتی در نرم افزار کتیا به عملیات قبلی بازگردیم و تغییرات را اصلاح و ویرایش کنیم.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش مهندسی معکوس با کتیا


نرم افزار کتیا به دلیل داشتن نماهای مختلف در مرحله ساخت طرح باعث می شود که طراحی محصول و تجربه کاربری آن بهتر شود و همچنین ابزارهای پیش فرض قسمت های مختلف در طی فرایند توسعه محصول تقویت می شوند. بنابراین به طراحان خلاق صنعتی، معماران سیستم و مهندسان مکانیک بهترین خدمات را ارائه می دهد.

نرم افزار کتیا دارای یک فضای طراحی سه بعدی با امکان اشتراک گذاری اجتماعی و آنلاین طراحی های محصول است و امکان همکاری در زمینه مدل سازی را فراهم می کند.

معرفی محیط های کاری نرم افزار کتیا

داخل نرم افزار CATIA چندین محیط وجود دارد که هر یک از آن ها دارای قابلیت های مختلفی است و در ادامه هر یک از آن ها را برایتان معرفی می کنیم.

۱. محیط های مدل سازی

برای مدل کردن قطعاتی که تو پر هستند از این محیط استفاده می شود، همچنین باید بدانید که مجموعه مونتاژی و طراحی قالب و طراحی مدل های ورق کاری، نقشه کشی صنعتی و تلرانس گذاری نیز در محیط مدل سازی انجام می شود.

۲. مدل سازی سطوح

از این بخش هم می توان برای ساخت سطوح پیچیده استفاده کرد و هم قابلیت کار بر روی ابر نقاط و فایل های به دست آمده از اسکن ۳ بعدی نیز را دارد.

۳. محیط ماشین کاری

پس آن که ساخت مدل به پایان رسید باید می توانید به وسیله قابلیت های محیط ماشین هر مرحله از ماشین کاری را به صورت متحرک مشاهده کنید.

۴. محیط تحلیل المان محدود

در این محیط می توانید قطعات و مدل های مونتاژی ساخته شده را تحلیل کنید و مواردی مانند تغییر کل، توزیع تنش و غیره را در آن ها به دست آورید.

۵. طراحی و تحلیل مکانیزم ها

این قابلیت نرم افزار کتیا به شما این امکان را می دهد تا پس از تعریف اتصالات بین اجزای مختلف مکانیزم، حرکت آن را مشاهده کنید و سپس آن را تحلیل کنید.

استفاده کردن از نرم افزار کتیا چه مزیت هایی دارد؟

با استفاده از نرم افزار کتیا در وقت و هزینه صرفه جویی می شود. قابلیت مدیریت اصلاح داخلی دارد که در به روز رسانی های خودکار کمک می کند و اثر تغییرات را در روند تولید کاهش می دهد. با انجام این بروزرسانی های خودکار در مرحله اول، کاربر بدون نیاز به راه اندازی مجدد کل فرآیند از ابتدا در وقت و هزینه خود صرفه جویی می کند.

فیلم آموزش نرم افزار کتیا به زبان فارسی

ویژگی های هندسی قطعات مرکب ساخت این قطعات را پیچیده تر می کند و ریسک خطاها را افزایش می دهد اما این نرم افزار به کاربر کمک می کند تا هندسه قطعات چند قسمتی را کنترل کند.

می تواند رفتار قطعات با سطوح پیچیده را پیش بینی کند و در صورت لزوم اصلاح می نماید.

نرم افزار کتیا چگونه می تواند کارها را آسان تر کند؟

نرم افزار کتیا دارای یک رویکرد چند وجهی با یک پلتفرم توسعه میان رشته ای است. تجربه کاربری شگفت انگیز سه بعدی، جریان کار راحت و محیط طراحی اجتماعی کتیا کار را برای طراحان بسیار آسان و ساده می کند. نرم افزار CATIA براساس ساختار مدل سازی سطح پیشرفته و طراحی رابطه ای شکست ناپذیر می باشد.

کاربران می توانند با استفاده از CATIA، محصولات را مطابق با رفتارهای زندگی واقعی مدلسازی کنند. همچنین در طراحی سیستم های الکترونیکی، برقی و توزیع شده نیز کمک می کند. علاوه بر این ها، رابط کاربری گرافیکی کتیا در مقایسه با سایر برنامه های سه بعدی دیگر کاربر پسندتر است و ابزارها و دستورات در فضای کاری مشخص و به راحتی پیدا می شوند.

با نرم افزار کتیا چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

نرم افزار کتیا در بیشتر سیستم های خود فرمان، تکنولوژی های طراحی و رندر، توسعه چند پلتفرمه، تطبیق بازار، دیدگاه های مهندسی و همکاری های فعال مورد استفاده قرار می گیرد. به طور گسترده در صنایع مختلف مانند؛ خودروسازی، هوا فضا، تجهیزات دفاعی و صنعتی، طراحی گیاهان، کالاهای بسته بندی مصرفی، معماری و ساخت و ساز، نفت و سایر خدمات کاربرد دارد.

کتیا در صنعت هوا فضا در موارد زیر در حال استفاده است:

  • توسعه هواپیمای جنگنده سبک هند
  • شرکت ایرباس اروپا
  • سیستم های BAE
  • P3 Voith

نگاهی به تاریخچه نرم افزار کتیا

نرم افزار کتیا (CATIA) توسط شرکت هواپیمایی فرانسوی با نام Avions Marcel Dassault که در زمینه ساخت و توسعه هواپیماهای جنگنده بود در سال ۱۹۷۷توسعه پیدا کرد. در ابتدا نرم افزار کتیا به صورت CATI نوشته میشد و برای طراحی ها ۳ بعدی مورد استفاده قرار می گرفت. سپس در سال ۱۹۸۱ هنگامی که شرکت Dassault با شرکت IBM قرارداد امضا کرد به  CATIA تغییر نام پیدا کرد.

پکیج آموزش ۰ تا ۱۰۰ کتیا

در سال ۱۹۸۴ نیز شرکت بوئینگ CATIA ورژن ۲ را به عنوان مهم ترین ابزار CAD سه بعدی انتخاب کرد و بزرگترین مشتری آن بود.

در سال ۱۹۸۸ کتیا ورژن ۳ از رایانه های اصلی به یونیکس منتقل شد.

در سال ۱۹۹۰ شرکت قایق برقی جنرال دینامیک نرم افزار کتیا را به عنوان مهمترین ابزار کد ۳ بعدی خود برای طراحی زیردریایی انتخاب کرد. همچنین در سال ۱۹۷۸ لاکهید سیستم CADAM خود را در سراسر جهان از طریق کانال بازاریابی آی بی ام به فروش رساند.

در سال ۱۹۹۲ CADAM از آی بی ام خریداری شد و سال بعد از آن کتیا  کد ای ام ورژن ۴ منتشر شد.

در سال ۱۹۹۶، از یک تا چهار سیستم عامل یونیکس از جمله IBM AIX , Silicon Graphics IRIX , Sun Microsystems SunOS و Hewlett-Packard HP-UX منتقل شد.

در سال ۱۹۹۸، نسخه V5 منتشر شد و یک نسخه کاملاً بازنویسی از CATIA با پشتیبانی از یونیکس، ویندوز NT و ویندوز XP بود.

در سالهای پیش از سال ۲۰۰۰، مشکلات ناشی از ناسازگاری بین نسخه های نسخه ۴ و نسخه ۵ CATIA  به علت سالها تاخیر پروژه در تولید ایرباس A380 به هزینه ۶٫۱ میلیارد دلار رسید.

آموزش پایه تا پیشرفته نرم افزار کتیا

در سال 2008 Dassault Systèmes CATIA V6 را عرضه کرد. در حالی که سرور می تواند در مایکروسافت ویندوز، لینوکس یا AIX اجرا شود، پشتیبانی مشتری برای هر سیستم عامل غیر از مایکروسافت ویندوز حذف شد.

در ماه نوامبر ۲۰۱۰، Dassault Systèmes CATIA V6R2011x، آخرین نسخه PLM2.0 پلتفرم را راه اندازی کرد، در حالی که همچنان به پشتیبانی و بهبود نرم افزار CATIA V5 خود ادامه می داد.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱، Dassault Systèmes V6R2012  را راه اندازی کرد.

در سال ۲۰۱۲، Dassault Systèmes V6 2013 x  را راه اندازی کرد.

در سال ۲۰۱۴، Dassault Systèmes راه اندازی 3DEXPERIENCE Platform R2014x و CATIA در ابر، یک نسخه از نرم افزار خود را راه اندازی کرد و بسیاری از شرکت های بزرگ جهان مانند بوئینگ، ایرباس، آئودی و غیره از استفاده کنندگان این نرم افراز به شمار می روند.

درباره نرم افزار کتیا

نرم افزار CATIA یکی از قوی ترین نرم افزارها در زمینه CAD و CAM می باشد و در زمینه CAE به کمک نرم افزار مکمل خود یعنی نرم افزار Abaqus که به نام آباکوس شناخته می شود کامل خواهد شد. نکته بسیار مهمی که در خصوص نرم افزار کتیا وجود دارد این است که از سال ۲۰۱۳ به بعد شرکت داسو سیستم نسخه جدیدی را ارائه کرد تحت عنوان 3DEXPERIENCE با آپدیت ورژن ۶ کتیا که قابلیت هایی چون کار تحت شبکه در آن موجود بود.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.