فواید رشته روانشناسی و آشنایی با مزیت های عالی این رشته

فواید رشته روانشناسی و آشنایی با مزیت های عالی این رشته

اخیراً رشته روانشناسی طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی هستند که علاقه مند هستند تا در این رشته تحصیل کنند، به خاطر مهم بودن این موضوع در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان فواید رشته روانشناسی و آشنایی با مزیت های عالی این رشته را در اختیار شما علاقه مندان به رشته روانشناسی قرار دهیم، پس اگر کنجکاو هستید تا با ۱۰ دلیل مهم برای خواندن رشته روانشناسی آشنا شوید تا انتهای مقاله فواید رشته روانشناسی با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

فواید رشته روانشناسی و آشنایی با مزیت های عالی این رشته

فواید رشته روانشناسی بسیار زیاد بوده و با خواندن آن می توانید بر جنبه های مختلف زندگی تان اثر گذاشته و مهارت های مفیدی را از آن بیاموزید.

۱۰ دلیل مهم برای کسب مدرک روانشناسی

آیا می توانید حدس بزنید کدام یک از کالج های دانشگاه یکی از محبوب ترین ها در بین دانشجویان کارشناسی در سراسر جهان است؟ پاسخ: روانشناسی! روانشناسی به عنوان چهارمین رشته محبوب شناخته می شود و بیش از 100000 دانشجوی آمریکایی هر ساله لیسانس روانشناسی دریافت می کنند.

چرا روانشناسی اینقدر محبوب است؟ مدرک روانشناسی نه تنها به دانشجویان امکان رشد شخصی را می دهد بلکه طیف وسیعی از فرصت های شغلی را نیز برای شما باز می کند. آیا هنوز از خود می پرسید که آیا کسب مدرک لیسانس روانشناسی گزینه درستی برای شماست؟ 10 مورد را بخوانید که کسب مدرک روانشناسی به شما امکان انجام آن را می دهد.برای مطالعه بیشتر به مقاله آشنایی با مشاغل رشته روانشناسی مراجعه نمایید.

داشتن تنوع های گسترده شغلی

روانشناسی قطعاً یک انتخاب شغلی مناسب برای همه نیست در حقیقت یکی از بزرگترین نقاط قوت یک مدرک روانشناسی تنوع بسیار زیاد مسیرهای شغلی است که در اختیار فارغ التحصیلان قرار دارد. دانش آموزان می توانند تحصیلات و مدرک خود را متناسب با زمینه های تخصصی تنظیم کنند که به علاقه مندی های آنها توجه می کنند برخی از این مشاغل بالقوه عبارتند از:

  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی ورزشی
  • روانشناسی قانونی
  • روانشناسی سلامتی
  • روانشناسی صنعتی سازمانی
  • روانشناسی عوامل انسانی

درباره خود و دیگران بیشتر میدانید

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا مردم به شیوه های خاصی رفتار می کنند؟ یا شاید شما همیشه می خواسته اید درباره ذهن، احساسات و اعمال خود بیشتر بدانید؟ کسب مدرک روانشناسی یک روش عالی برای درک بیشتر مردم است.

علاوه بر جلب رضایت علاقه شما به طبیعت انسان داشتن درک صحیح از آنچه افراد را به انجام برخی کارها وادار می کند می تواند مهارت بسیار مفیدی در طیف گسترده ای از مشاغل از جمله خدمات اجتماعی، تبلیغات، بازاریابی، آموزش، مراقبت های بهداشتی و سیاست را به شما ارائه کند.

رشته روانشناسی چه فوایدی برای زندگی دارد

شناخت فواید رشته روانشناسی

کاری پیدا کنید که تقاضا داشته باشد

انتظار می رود تقاضای خدمات روانشناختی در مدارس، بیمارستان ها، مراکز درمان سؤ مصرف مواد و آژانس های خدمات اجتماعی چشم انداز شغلی متخصصان آموزش دیده را تقویت کند. سه حوزه شغلی مورد انتظار برای روانشناسی بالینی، روانشناسی مدرسه و روانشناسی صنعتی سازمانی از جمله مشاغلی هستند که کاربردهای فراوانی دارند.

طبق آمار اداره کار وزارت کار ایالات متحده انتظار می رود که اشتغال روانشناسان در سال های 2019 تا 2029 با حدود 3٪ رشد کند. این با رشد متوسط برای همه مشاغل همخوانی دارد. اخذ مدرک تحصیلات تکمیلی و اگر می خواهید در شغلی که مستقیماً مربوط به روانشناسی است کار کنید کسب تجربه کار پس از دکتری ممکن است یک مزیت رقابتی اضافی برای شما ایجاد کند.

از کار سرگرم کننده، پاداش دهنده، چالش برانگیز لذت ببرید

اگر شما عاشق حل مسائل عملی یا نظری هستید پس گرفتن مدرک روانشناسی می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. برخی از روانشناسان بر روی ایجاد راه حل برای مشکلات دنیای واقعی یا کمک به مردم در حل مسائل پیچیده عاطفی تمرکز دارند. دیگران با انجام تحقیق و افزودن بر مجموعه دانش علمی عمیقاً در درک ما از ذهن و رفتار انسان فرو می روند.

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر روانشناسان از کارشان لذت می برند. حدود 93٪ از روانشناسان در این زمینه احساس می کنند که “از کار خود” تا حدودی “یا” بسیار راضی “هستند.

در زندگی مردم تفاوت ایجاد کنید

اگر تا به حال آرزو کرده اید که تغییر واقعی در زندگی دیگران ایجاد کنید دریافت مدرک روانشناسی می تواند راهی موثر برای دستیابی به آن هدف باشد. روانشناسان، مشاوران، درمانگران و کارکنان خدمات اجتماعی وقت و انرژی خود را صرف کمک به مردم در غلبه بر ناملایمات، افزایش رفاه خود و تحقق کامل پتانسیل خود می کنند. اگرچه این نوع کارها از نظر احساسی ممکن است گاهی اوقات طاقت فرسا و استرس زا باشد اما همچنین می تواند بسیار رضایت بخش باشد.

ثبت، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها

دانشجویان روانشناسی زمان زیادی را صرف یادگیری روش تحقیق و آمار می کنند حتی اگر فرآیند تحقیق را خیلی دوست ندارید یادگیری بیشتر در مورد نحوه جمع آوری، سازماندهی، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها می تواند مهارت مهمی در طیف گسترده ای از مشاغل باشد به عنوان مثال مربیان، مدیران، دانشمندان، بازاریابان و تبلیغ کنندگان معمولاً برای تصمیم گیری، ارزیابی پیشرفت و تکمیل پروژه ها چنین وظایفی را انجام می دهند.

برای تحصیلات تکمیلی آماده شوید

مدرک کارشناسی روانشناسی می تواند یک نقطه شروع عالی برای تحصیلات تکمیلی باشد بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی روانشناسی را انتخاب می کنند در حالی که برخی دیگر ادامه تحصیلات خود را در یک زمینه مرتبط مانند مشاوره، آموزش یا مددکاری اجتماعی انتخاب می کنند. داشتن سابقه روانشناسی انسانی همچنین می تواند منجر به مطالعه بیشتر در زمینه هایی مانند حقوق، پزشکی یا علوم زیستی شود.

دنبال یک تخصص باشید

بیایید تصور کنیم که علاوه بر علاقه شدید به روانشناسی، ورزش و آمادگی جسمانی را نیز دوست دارید. در حالی که به نظر می رسد این دو موضوع فقط در ابتدا بسیار دور با یکدیگر مرتبط هستند اما آنها در واقع یک حوزه ویژه اصلی هستند که به عنوان روانشناسی ورزشی شناخته می شود.

یکی از مزایای دریافت مدرک روانشناسی این است که می توانید مسیری شغلی را دنبال کنید که با احساسات و علایق شما همسو باشد. دانشجویی که از کار با کودکان خردسال لذت می برد می تواند در روانشناسی رشد با تمرکز بر رشد در اوایل کودکی تخصص داشته باشد در حالی که دانش آموز دیگری که شیفته روند پیری است می تواند در همان موضوع با تمرکز بر سالمندان مدرک کسب کند. جالب اینجاست که روانشناسانی که در کار با افراد مسن تخصص دارند نیز ممکن است چشم انداز شغلی خاصی داشته باشند.

کارفرمایان بالقوه را تحت تأثیر قرار دهید

کارفرمایان به مهارتهایی که در طول تحصیل در رشته روانشناسی به دست می آورید مانند تجزیه و تحلیل داده ها، برقراری اطلاعات پیچیده و درک رفتار انسان بسیار جایزه می گیرند. در حالی که حدود 64٪ از 1.3 میلیون نفر دارای لیسانس روانشناسی می گویند که درجه آنها با حرفه فعلی آنها ارتباط مستقیم دارد بقیه دانش خود را از روانشناسی در سایر مشاغل قرار می دهند که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تبلیغات
  • کسب و کار
  • عدالت کیفری
  • تحصیلات
  • خدمات بهداشتی
  • منابع انسانی
  • مدیریت
  • بازار یابی
  • امور عمومی
  • حراجی

موضوعی را که دوست دارید مطالعه کنید

بهترین دلیل ممکن برای کسب مدرک روانشناسی صرفاً عشق به موضوع است اگر مشتاقانه منتظر رفتن به دوره های روانشناسی خود هستید از بحث در مورد موضوعات روانشناسی لذت می برید اوقات فراغت خود را با مرور وب سایت های روانشناسی می گذرانید و عاشق یادگیری حقایق جدیدی در مورد روانشناسی هستید پس احتمال اینکه مدرک روانشناسی انتخاب مناسبی برای شما باشد بسیار خوب است.

دسته‌بندی‌ها