تحصیل در خارج از کشور چه مزایا و معایبی دارد؟

تحصیل در خارج از کشور چه مزایا و معایبی دارد؟

آیا با شرایط تحصیل در خارج از کشور آشنا هستید؟ با این که در داخل ایران دانشگاه های عالی و خوبی وجود دارد و افراد می توانند در آنها به تحصیل بپردازند و به شغل های خوبی نیز دست یابند ولی با این وجود باز هم افرادی هستند که قصد دارند تا به سایر کشورها مهاجرت کنند و در دانشگاه های خارج از کشور به تحصیل بپردازند.

در این باره باید اشاره شود که افراد با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی خانوادگی شان اقدام به مهاجرت می کنند و این موضوع کاملا شخصی است و کسی نمی تواند آن را خوب یا بد بداند. ما در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای کامل در خصوص شرایط تحصیل در خارج از کشور را در اختیار شما علاقه مندان به کسب دانش و علم قرار دهیم تا با نگرشی تازه برای این کار تصمیم بگیرید.

تحصیل در خارج از کشور

با توجه به آسان شدن ثبت نام در دانشگاه های خارج از کشور و امکان پذیرش اینترنتی ما شاهد هستیم که افراد بسیاری برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور اقدام می کنند. یعنی تمایل دارند تا به کشورهای دیگر سفر کنند و در دانشگاه های آن کشور به کسب علم و دانش بپردازند.

شایان ذکر است که سالانه افراد زیادی برای گرفتن پذیرش اقدام می کنند و سیل عظیمی از افراد برای تحصیل در خارج از کشور کارهایشان را انجام می دهند. بنابراین موضوع تحصیل در خارج از کشور یکی از موضوعات بسیار مهم بوده و افراد باید آگاهی زیادی در این باره داشته باشند. پیشنهاد می شود تا مقاله سیر تا پیاز مهاجرت را مطالعه کنید.

در واقع هدف از تحصیل در خارج از کشور آن است که افراد می خواهند به آرمان ها و آرزوهایی که دارند برسند. یعنی آنها با انگیزه های مختلف تحصیلات را در کشور خودشان آغاز می کنند ولی بعد از مدتی نظرشان به کلی تغییر می کند و تصمیم می گیرد که برای ادامه تحصیلات به خارج از کشور مهاجرت کنند.

مهاجرت تحصیلی دارای چه شرایطی می باشد؟

به همین دلیل اگر شما فردی هستید که چنین تصمیمی در زندگی تان گرفته اید و قصد دارید تا برای تحصیل به خارج از کشور سفر کنید در ابتدا لازم است اهداف و انگیزه های درونی و بیرونی تان را مشخص کنید و سپس با مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور به طور دقیق آشنا شوید.

تحصیل در خارج از کشور برای چه کسانی مفید است؟

توجه داشته باشید که اگر فرد انگیزه بالایی داشته باشد ولی از نظر اقتصادی در سطح پایینی قرار داشته باشد باز هم این امکان برایش وجود دارد که با تلاش بسیار اقدام به مهاجرت بکند. اما نکته ای که نمی توان از آن چشم پوشی کرد این است که شرایط تحصیل در خارج از کشور برای برخی از افراد آسان تر است و آنها به راحتی می توانند اقدام به چنین کاری نمایند.

یعنی اگر فرد دارای وضع مالی خوبی باشد اگر به کشور دیگری برای ادامه تحصیل مسافرت کند خیالش از این بابت راحت است که او می تواند خیلی آسان به تحصیلات و مطالعاتش برسد و برای هزینه هایش نیازی به کار کردن ندارد و به راحتی می تواند خرج و مخارجش را تامین کند.

از طرف دیگر افرادی که خوره درس و کتاب هستند و همواره دلشان می خواهد در اتاقشان به مطالعه بپرداند و در دانشگاه نیز به عنوان یک دانشجوی درس خوان شناخته می شده است می تواند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مسافرت کند.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله انواع آزمون های زبان فرانسه را بخوانید.

چرا که دانشگاه های خارج از کشور علاقه زیادی به دانشجویان درس خوان و معدل بالا دارد. همچنین اگر شما فرد وابسته ای نیستید و به راحتی می توانید برای چند سال از خانواده و دوستان خود دور بمانید قطعا برای تحصیل در خارج از کشور بسیار مناسب هستید و به راحتی می توانید با تحصیل در سایر کشورها به موفقیت و پیشرفت دست یابید.

همچنین اگر شما وضع مالی خوبی ندارید ولی به راحتی می توانید در خارج از کشور مشغول به کار شوید و حتی کارهای سخت و دستی را انجام دهید باید بدانید که تحصیل در خارج از کشور برای شما نیز بسیار مناسب است. زیرا بسیاری از افراد ایرانی که برای تحصیل به خارج از کشور مسافرت می کنند برای تامین خرج و مخارج خود در رستوران ها و کافه ها مشغول به کار می شوند.

تحصیل در خارج از کشور چه مزایایی دارد؟

به طور کلی باید بدانیم که تحصیل در خارج از کشور مزایای بسیاری دارد که نیاز است قبل از هر گونه اقدام از مشاورین و متخصصین این حوزه سوال کنید و شرایط خودتان را به آن ها بگویید تا آنها متناسب با شرایط شما بهترین راه را برای تحصیل در خارج از کشور به شما پیشنهاد دهند. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل شما را با مزایای تحصیل در خارج از کشور آشنا نماییم.

فرصت های شغلی فراوان

یکی از بهترین مزیت هایی که در مورد تحصیل در خارج از کشور می توان به آن اشاره کرد وجود فرصت های شغلی بسیار درخشان است. حتی اگر فرد تصمیم بگیرد تا به کشور خودش بازگردد باز هم این امکان برایش وجود دارد که بتواند به راحتی در بهترین سازمان ها و شرکت های معتبر کشور مشغول به کار شود.

همچنین افراد می توانند در کشوری که تحصیل کرده اند نیز درخواست کار دهند و از طریق اخذ اقامت ادامه زندگی شان را در همان کشور بگذرانند.

در برخی از کشورها این امکان وجود دارد که فرد بتواند در حین تحصیل در یک جا نیز مشغول کار شود. از این رو شما می توانید متناسب با تحصیلات و درسی که می خوانید وارد بازار کار شوید و از مزایا و امکانات خوبی نیز برخوردار شوید.

تجربه های جدید و افزایش اعتماد به نفس

فردی که در خارج از کشور مشغول تحصیل است در واقع دارای شرایط خاص و ویژه ای است که هر فردی به راحتی نمی تواند دست به چنین کاری بزند. به همین دلیل همین کار بر روی آینده شغلی فرد تاثیر می گذارد و می تواند باعث شود تا شخص از شغل و امکانات خوبی برخوردار باشد.

شما زمانی که به دانشگاه مورد نظرتان درخواست می دهید و آن دانشگاه با درخواست شما موافقت می کند فرصت های زیادی برایتان ایجاد می شود. یعنی شما وارد یک سبک زندگی جدید می شوید که دیگران به راحتی نمی توانند به آن برسند.

شما از طریق تحصیل در خارج از کشور می توانید مستقل زندگی کردن را یاد بگیرید و با فرهنگ و دوستان جدیدی نیز آشنا می شوید و همین موضوع انگیزه و انرژی تان را چند برابر می کند و فرصت رشد بیشتری را به شما می دهد.

شایان ذکر است که زندگی در خارج از کشور دارای سختی ها و مشکلات بسیاری است و زمانی که شما با آنها روبرو می شوید مجبور هستید تا بیشتر تلاش کنید و از این رو ترس شما از بین می روید و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید و به راحتی می توانید از پس خیلی از مشکلات برآیید. همچنین برای مطالعه بیشتر به کارگاه بررسی پدیده مهاجرت مراجعه فرمایید.

چرا که زندگی در چنین شرایطی موجب می شود تا شما قوی تر شوید و عزت نفس رشد یافته ای به دست آورید. از این رو به یاد داشته باشید که برخورد با مشکلات مالی و دوری از خانواده و دوستان موجب می شود تا شما خودتان دست به کار شوید و برای حل مشکلاتتان تلاش کنید و به خودباوری برسید.

باید اشاره شود که در روزهای اول شروع تحصیل در خارج از کشور سختی ها ممکن است کمی شما را آزار دهد و ندانید در چنین موقعیت هایی چه کاری انجام دهید ولی با گذشت زمان توانایی های شما نیز افزایش پیدا می کنید و شما به یک انسان قوی و قدرتمند تبدیل می شوید که می تواند به راحتی گلیمش را از آب بیرون بکشد.

یادگیری زبان جدید

همانطور که میدانید یکی از بهترین روش ها برای یادگیری زبان دوم قرار گرفتن در محیط است. چرا که اگر شما صدها ساعت صرف خواندن زبان کنید و هیچ وقت از آن استفاده ای نکنید خیلی سریع به فراموشی سپرده می شود.

اما اگر شما برای تحصیل به کشور دیگری مسافرت کنید مجبور هستید تا به زبان آن کشور مسلط شوید و به آن زبان صحبت کنید. بنابراین بعد از مدتی شاهد هستید که خیلی روان به زبان آن کشور مسلط شده اید و می توانید با دیگران صحبت کنید.

بنابراین اگر شما تصمیم به تحصیل در خارج از کشور دارید لازم است تا در آزمون هایی مانند تافل و آیلتس شرکت کنید. چرا که شرط پذیرش در بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور داشتن مدرک آیلتس یا تافل است.

اگر شما زبان کشوری که به آن مسافرت می کنید را به خوبی بلد نباشید برای چند مدت با مشکل روبرو هستید. پس اگر می خواهید برای تحصیل به یکی از کشورهای خارجی مسافرت کنید نیاز است تا زبان آن کشور را به خوبی یاد بگیرید.

تحصیل در رشته مورد علاقه و گرفتن اقامت

ممکن است فرد در کشور ایران نتواند در رشته ای که علاقه دارد پذیرفته شود یا ظرفیت دانشگاه ها چنین اجازه ای را به او ندهند تا در رشته ای که علاقه دارد تحصیل نماید. یا حتی ممکن است فرد به این موضوع باور داشته باشد که در رشته ای که قصد تحصیل دارد اساتید خبره ای در داخل وجود ندارد و به همین دلیل تصمیم می گیرد تا برای ادامه تحصیل به کشوری دیگر مهاجرت کند.

بنابراین نیازی نیست تا شما در کشور خودتان به رشته ای بروید که هیچ تمایلی به آن ندارید و بعد از نظر شغلی دچار مشکل شوید. چرا که این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید در سایر کشورها رشته مورد علاقه تان را بخوانید و به تمام آرزوها و آرمان هایی که در ذهنتان دارید دست یابید.

بسیاری از افراد که می خواهند به خارج از کشور مهاجرت کنند همواره از راه تحصیلی اقدام می کنند. چرا که بسیاری از کشورها بعد از اتمام تحصیلات به شما این امکان را می دهند تا بتوانید در آن کشور اقامت داشته باشید و برای همیشه در آنجا بمانید و مشغول کار و زندگی شوید. بنابراین بهترین راه برای گرفتن اقامت و زندگی در سایر کشورها مهاجرت از طریق تحصیلات می باشد.

تحصیل در خارج از کشور چه معایبی دارد؟

تا به این جا ما به صورت کامل با مزایای تحصیل در خارج از کشور آشنا شدیم. اما امروزه سوالی مطرح می شود مبنی بر آنکه آیا تحصیل در خارج از کشور برای تمامی افراد مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشکلات و معایب تحصیل در خارج از کشور آشنا کنیم.

هزینه های تحصیل و زندگی

زمانی که شما درخواست پذیرش و بورسیه را به دانشگاه مورد نظرتان ارسال می کنید باید بدانید که علاوه بر هزینه های درسی که توسط دانشگاه پرداخت می شود خود شما نیز دارای هزینه های دیگری هستید که خودتان باید آنها را پرداخت نمایید.

به دلیل شرایطی که وجود دارد و ارزش ارز کشور مبدا و مقصد همواره هزینه های زندگی در خارج از کشور خیلی بیشتر از داخل کشور است. از این رو باید بدانید که یکی از مشکلات اساسی تحصیل در خارج از کشور موضوع هزینه های زندگی و تحصیلات است. چرا که اگر شرایط سخت باشد فرد نتواند از پس هزینه های زندگی خودش برآید ممکن است تصمیم بگیرد تا به کشور خودش بازگردد.

به همین دلیل اگر هزینه ها بسیار بالا باشد فرد مجبور است تا به کار نیمه وقت بپردازد. با توجه به تغییراتی که در تمام دنیا ایجاد شده است ما با گرانی افسار گسیخته ای روبرو هستیم که تمام کشورها را درگیر خودش کرده است.

برای تحصیل در خارج از کشور به چه مواردی باید توجه داشت؟

به همین دلیل اگر شما تصمیم به تحصیل در خارج از کشور دارید نیاز است تا به صورت کامل تمام ابعاد این موضوع را مورد بررسی قرار دهید. چرا که فشارهای مالی موضوعی نیست که بتوان به راحتی از آن چشم پوشی کرد و هیچ توجهی به آن نداشت.

احساس غربت

در بین تمام افرادی که در دنیا زندگی می کنند ایرانی ها بسیار احساسی هستند و خیلی زود دلشان برای خانواده و دوستانشان تنگ می شود. همین موضوع موجب می شود تا ایرانی ها نسبت به سایر افراد وابستگی بیشتری به خانواده و اقوامشان داشته باشند.

چرا که وقتی شما برای تحصیل به کشوری دیگر مسافرت می کند مجبور هستید برای چند سال از خانواده تان دور باشید که همین موضوع موجب می شود تا برای مدتی دچار احساس غربت شوید و غم بزرگی را در درون تان احساس کنید.

به همین دلیل باید بدانید که غم غربت در بسیاری مواقع سخت است و اگر شما می توانید با این موضوع به راحتی کنار آیید تحصیل در خارج از کشور برایتان سخت نخواهد بود. در غیر این صورت اگر شما یک فرد وابسته و احساسی باشید و بخواهید در کشور دیگری زندگی کنید قطعا با مشکلات زیادی روبرو می شوید.

حتی با وجود توسعه فناوری های رسانه ای و برقراری تماس های تصویری باز هم بسیاری از افراد نمی توانند دوری خانواده شان را تحمل کنند. پس شایان ذکر است که دوری از خانواده و اقوام و احساس غربت بسیار مهم است و نیاز است تا فرد با آگاهی بیشتری برای مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور اقدام کند، چرا که می تواند مشکلات بسیاری را برای انسان ایجاد نماید.

تقابل عقاید

زمانی که شما به کشور دیگری مهاجرت میکنید نیاز است تا به قوانین و فرهنگ آنجا احترام بگذارید. به همین دلیل ممکن است شما وارد کشوری شوید که فرهنگ آنجا موجب شود تا شما احساس غربت کنید.

چرا که همواره تمامی افرادی که از کشورهای دیگر برای تحصیل به جایی دیگر می روند نادیده گرفته می شوند و به عقاید آنها هیچ توجهی نمی شود. به عنوان مثال ممکن است شما وارد کشوری شوید که یکی از آداب و رسومش برای شما غیر اخلاقی باشد و شما نتوانید با آن کنار آیید.

همین موضوع می تواند موجب شود تا در بسیاری از گروه های اجتماعی پذیرفته نشوید و وجود چنین تفاوت هایی زندگی را برای شما سخت و دشوار می کند. همچنین باید توجه داشته باشید که چهره های تازه، فرهنگ و زبان جدید می تواند احساس غربت را در شما چند برابر کند و بعد از مدتی دچار احساس افسردگی می شوید.

مشکل در زبان کشور جدید

هنگامی که شما تصمیم به تحصیل در خارج از کشور دارید نیاز است تا زبان آن کشور را به خوبی بلد باشید. همین موضوع می تواند موجب شود تا بسیاری از افراد از رفتن به سایر کشورها منصرف شوند. چرا که اگر شما می خواهید در دانشگاه های معتبر خارج از کشور تحصیل کنید نیاز است تا مدرک زبان آیلتس را داشته باشید که اغلب هم نمره آن باید بالا باشد.

از این رو نیاز است شما در کشور خودتان زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید و اگر این موضوع برایتان سخت و دشوار است قطعا با مشکل مواجه می شوید. به علاوه باید بدانید که وقتی شما مدرک زبان را می گیرید نیاز است تا با زبان آن کشور نیز آشنا باشید تا بتوانید با مردم آنجا رابطه برقرار کنید. زیرا ممکن است کشوری که به آنجا مسافرت می کنید انگلیسی زبان نباشد و نیاز باشد تا شما به زبان دیگری با مردم آن کشور صحبت کنید.

چرا که اگر شما نتوانید با مردم آن کشور صحبت کنید هیچ ارتباطی برقرار نمی شود و در نتیجه خیلی از حرف های آنها را درک نمی کنید. توجه داشته باشید که اگر شما می خواهید در آن کشور بمانید و مشغول به کار شوید نیاز است تا به زبان اصلی آن کشور نیز تسلط داشته باشید.

البته نباید این موضوع را خیلی برای خودتان سخت کنید. چرا که شما می توانید به صورت خودخوان و در خانه از طریق مجموعه پکیج های آموزش زبان به تقویت زبان خود بپردازید و سپس از طریق یک آموزشگاه زبان برای آزمون آیلتس اقدام کنید و مدرک آن را دریافت نمایید.

به یاد داشته باشید که اگر شما زبان خوبی داشته باشید می توانید به راحتی در کشور مورد نظرتان تحصیل نمایید و سپس به شغل خوبی نیز برسید و در نتیجه مسیر پیشرفت تان نیز هموار می شود.

آب و هوا و اقلیم

وضعیت جغرافیایی و آب و هوا می تواند بر روی جسم و روح انسان تاثیر بگذارد. بنابراین اگر شما فردی هستید که هیچ وقت آب و هوای سرد را دوست ندارید باید بدانید که اگر شما برای مدت طولانی در کشوری با هوای سرد زندگی کنید قطعا بعد از مدتی دچار افسردگی می شوید و احساس دلتنگی و ناراحتی پیدا می کنید.

به عنوان مثال کشورهایی مانند سوئیس، سوئد و فرانسه و سایر کشورهای اروپایی دارای آب و هوایی سرد و برفی هستند که ممکن است شما نتواند به راحتی با این موضوع کنار آیید. البته اگر فرد انگیزه بالایی برای تحصیل و مهاجرت داشته باشد هرگز به چنین مواردی توجه نمی کند و صرفا بر روی هدفش تمرکز می کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید نوع نگرش افراد کشور مقصد به شما است. چرا که در سال های اخیر با توجه به مشکلاتی که در دنیا ایجاد شده است سایر کشورها به ایرانی ها نگاه خوبی ندارند و به عنوان تهدید به شما نگاه می کنند.

از این رو اگر همواره به شما حرف های نژادپرستانه زده شود موجب می شود تا دچار احساس تنهایی کنید و مشکلات روحی و روانی زیادی برایتان ایجاد می شود. حتی اگر شما فرد با فرهنگ و با سوادی باشید باز هم در دیگر کشورها یک ایرانی هستید و نوع نگاه آنها نسبت به شما کاملا متفاوت است.

شما برای تحصیل در کشورهای دیگر نیاز دارید تا آرامش کامل داشته باشید و اگر دیگران مدام با حرف هایشان شما را آزار دهند موجب می شود تا بعد از مدتی دچار افسردگی شوید و حتی تصمیم به بازگشت بگیرید.

توجه به اهداف

همانطور که گفته شد قبل از اقدام برای تحصیل در خارج از کشور نیاز است تا هدف و انگیزه خودتان را به طور دقیق مشخص نمایید و مشاهده کنید که آیا ارزش دارد سختی ها و مشکلات زیادی را به خاطر هدفتان تحمل کنید. یعنی آن هدف باید خیلی مهم و با ارزش باشد که موجب شود تا شما تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیل بگیرید.

باید اشاره شود که برخی از افراد به دلیل فشارها و نوع رویکردهایی که وجود دارد دچار خشم و عصبانیت شده اند و فقط می خواهند از کشورشان فرار کنند و در هر جایی باشند به جز کشور خودشان. این موضوع بسیار مهم است که شما به چه دلیل تصمیم به مهاجرت می گیرید.

چرا که اگر شما برای اهداف پوچ و بی ارزش خودتان را با سختی و مشکلات روبرو کنید ممکن است بعد از مدتی تصمیم به بازگشت بگیرید و مشکلات فراوانی به شما تحمیل شود. از این رو قبل از هر اقدامی نیاز است تا به خودشناسی برسید و بدانید از خودتان و دنیا چه می خواهید و برای چه کاری تصمیم به تحصیل در خارج از کشور دارید.

به همین دلیل نیاز است تا قبل از رفتن به خوبی بر روی اهداف و ارزش هایتان تمرکز کنید و بدانید قصد شما برای مسافرت به سایر کشورها چیست. همچنین نیاز است تا بررسی کنید که آیا کشور مقصد به راحتی اقامت می دهد یا خیر. چرا که در گذشته با توجه به کمبود نیروی کار اخذ اقامت بسیار آسان بود و افراد به راحتی می توانستند در همان کشور بمانند. اما امروزه شرایط بسیار متفاوت است و نباید بدون فکر و مشورت اقدامی عجولانه انجام دهید.

شرایط اقدام برای تحصیل در خارج از کشور

اگر می خواهید از دانشگاه مورد نظرتان پذیرش تحصیلی بگیرید باید از یکی از اساتید آن دانشگاه اقدام کنید. به یاد داشته باشید که فرایند اپلای و پذیرش امری زمان بر بوده و حتی ممکن است گاهی تا یک سال نیز به طول انجامد.

از این رو شما مدارک و رزومه کاری تان را آماده کنید و بعد از ترجمه رزومه خود مدارک زبان تان را هم تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که مدرک زبان برای کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در آمریکای شمالی از شما مدرک GRE و در سایر کشورها مدرک زبان آیلتس یا تافل را می خواهد.

آشنایی کامل با مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی

با توجه به کاهش نرخ ارز در کشور اگر شما بخواهید در کشور دیگر به تحصیل بپردازید قطعا با هزینه های زیادی روبرو می شوید. بنابراین بهترین راه برای کاهش هزینه ها استفاده از بورس تحصیلی است که نیاز است تا معدل شما برای مقطع لیسانس ۱۵ و برای مقطع ارشد ۱۷ باشد.

مدارک مورد نیاز

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش شامل توصیه نامه توسط سه استاد محل تحصیل، ترجمه شناسنامه، پاسپورت معتبر با اعتبار ۶ ماه و بیشتر، مدرک زبان انگلیسی تافل و آیلتس، ترجمه مدارک و ریز نمرات با تایید وزارت دادگستری و رزومه شخصی شامل سوابق تحصیلی علمی و ورزشی و تحقیقاتی هستند. رزومه تحصیلی یکی از مهم ترین مواردی است که برای اپلای کردن لازم است.

یک رزومه قوی می تواند احتمال شما را برای پذیرش بالا ببرد حتی اگر معدل کمی داشته باشید یا در دانشگاه معتبر تحصیل نکرده باشید. محتوای رزومه باید دارای مواردی همچون اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و تحصیلی، مهارت ها، سوابق شرکت در سمینارها و کنفرانس ها، علایق و سرگرمی، اساتید معرف و مقالات چاپ شده به زبان انگلیسی و فارسی باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل ابعاد مختلف تحصیل در خارج از کشور را مورد بررسی قرار دادیم. به یاد داشته باشید که شرایط مهاجرت با وضعیت خانوادگی و اقتصادی فرد وابسته است و موجب می شود تا افراد شرایط گوناگونی را تجربه کنند.

یعنی ممکن است تحصیل در خارج از کشور برای عده ای مناسب و برای برخی افراد نیز نامناسب باشد. به همین دلیل اگر شما می خواهید در خارج از کشور مشغول به تحصیل شوید نیاز است تا وضعیت فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی خودتان را بسنجید و سپس برای مهاجرت اقدام نمایید. اگر شما در رابطه با تحصیل در خارج از کشور دچار تردید هستید و نمی دانید دقیقا چه کارهایی انجام دهید نیاز است تا از مشاورین مهاجرت استفاده نمایید.

دسته‌بندی‌ها