ویژگی اهداف در زندگی و آموزش نحوه صحیح هدف گذاری

ویژگی اهداف در زندگی و آموزش نحوه صحیح هدف گذاری

داشتن هدف در زندگی رمز موفقیت است و هر فردی باید اهدافش را به درستی تعیین کند و به قول معروف برنامه ریزی نکردن در واقع برنامه ریزی برای شکست است. بنابراین بسیار مهم است تا افراد بدانند که در تعیین اهدافشان چه کارهایی را باید انجام دهند. ما در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان ویژگی اهداف در زندگی و آموزش نحوه صحیح هدف گذاری را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات روانشناسی قرار دهیم. پس اگر کنجکاو هستید تا با اصول و تکنیک های موثر برای موفقیت آشنا شوید تا انتهای مقاله ویژگی اهداف در زندگی با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

ویژگی اهداف در زندگی و آموزش نحوه صحیح هدف گذاری

با دانستن ویژگی اهداف در زندگی می توانیم به خود کمک کنیم تا بهترین برنامه ریزی ها و انتخاب ها را در زندگی مان داشته باشیم و از آن طریق مسیر موفقیت را برای خود هموار کنیم.

10 مرحله برای تعیین هدف موثر: اهدافتان را تعیین و تحقق بخشید

بدون اهداف نمی توانید تمرکز و جهت دهی کافی نداشته باشید. تعیین اهداف شخصی، شما را در جایگاه هدایت گر قرار می دهد و به شما این قدرت را می دهد که زندگی خود را به هر جهتی که می خواهید تبدیل کنید. با این حال در بسیاری از شرایط  اهداف اولیه ای که برای تحقق آن در نظر گرفتیم در جایی از مسیر کنار گذاشته می شوند.برای یادگیری بیشتر به مجموعه پکیج های موفقیت از وب سایت برنا اندیشان مراجعه فرمایید.

برای رسیدن به اهداف خود باید بدانید که چگونه آنها را تعیین کنید. این فرایند با بررسی دقیق آغاز می شود و پس از آن مقدار زیادی از کار سخت برای رسیدن به آنچه ما در نظر داریم انجام می شود. برای استفاده بهتر از این فرآیند ،در اینجا ده مرحله برای تعیین هدف موثر آورده شده است:

1. به روند کار ایمان داشته باشید

اولین قدم برای تعیین هدف داشتن ایمان و اعتقاد مطلق به فرآیند است. اگر به خود و توانایی های خود اعتماد ندارید ممکن است تلاش خود را برای رسیدن به اهداف خود فراموش کنید. اگر شک دارید به اطراف خود نگاه کنید هر آنچه می بینید به عنوان هدفی در ذهن کسی آغاز می شود افکار خود را به واقعیت تبدیل کنید.برای مطالعه بیشتر به کارگاه آموزش هدف گذاری در نوجوانان مراجعه نمایید.

2. اهدافتان را یادداشت کنید

برای تحقق هدف باید حمله خود را برای رسیدن به اهداف خودتان برنامه ریزی نمایید. اهداف خود را بنویسید و برای تکمیل و ارزیابی آنها تاریخ تعیین کنید. این می تواند رمز موفقیت باشد زیرا نوشتن اهداف شما را خالق موقعیت می کند. اگر از این مرحله غفلت کنید ممکن است به فراموشی آنها ادامه دهید در غیر اینصورت از اهمیت آنها کاسته می شود. داشتن آنها در جایی که هر روز آنها را می بینید به تکرار اهمیت آنها کمک می کند و شانس دستیابی به آنها را افزایش می دهد.همچنین می توانید برای مطالعه بیشتر به کارگاه آموزش هدف گذاری مراجعه نمایید.

3. اهدافی را تعیین کنید که مشخص باشند

اگر هدفی با واقعیت ها و وقایع خاصی روبرو شود شانس تحقق آن بسیار بیشتر است. اگر دستورالعمل های شما مبهم است می توان برداشت نادرستی داشت و به راحتی از آنها رد شد اهداف خاص دقت برنامه آموزشی شما را فراهم می کند.

4. اهدافی را تعیین کنید که قابل اندازه گیری باشند

اگر اهداف شما بتوانند به معیارهای مشخصی پایبند باشد می توانید پیشرفت در جهت دستیابی به آنها را بسنجید. اگر آنچه را که می بینید، می شنوید و احساس می کنید وقتی به هدف خود می رسید شناسایی کنید می توانید احساس کنید که چیز ملموسی را به دست آورده اید. برای دستیابی به هدف گذاری موثر باید هدف خود را به عناصر قابل اندازه گیری تقسیم کنید.

5. اهدافی را تعیین کنید که قابل دستیابی باشند

اگرچه تیراندازی به ستاره ها مشکلی ندارد اما مهم است که بررسی کنید آیا هدف واقعاً برای شما و سبک زندگی شما قابل استفاده است یا خیر. اگر وقت، پول یا تجربیات لازم برای دستیابی به چیزی را ندارید ، خود را آماده خواهید کرد تا شکست بخورید و مطمئناً بدبخت خواهید شد. برای موثرترین تعیین هدف، اطمینان حاصل کنید که گام های خود را عالمانه برنامه ریزی می کنید و یک چارچوب زمانی واقع گرایانه ایجاد می کنید که به شما امکان می دهد این مراحل را انجام دهید.

آموزش کامل ویژگی های اهداف در زندگی

ویژگی اهداف در زندگی

6. اهدافی را تعیین کنید که واقع بینانه باشند

هیچ چیزی بیش از این که نتوانید به کاری که برای انجام آن تنظیم کرده اید برسد باعث بی انگیزگی می شود. برای واقع بین بودن، هدف شما باید نمایانگر هدفی باشد که شما در آن تمایل داشته باشید و بتوانید برای رسیدن به آن تلاش کنید. شما تنها کسی هستید که می تواند تعیین کند که هدف شما چقدر باید مهم باشد اما باید اطمینان حاصل کنید که با توجه به شرایط مناسب شما قادر به دستیابی به آن هستید.

7. اهدافی را به موقع تعیین کنید

هر هدف تعیین شده باید در یک بازه زمانی پایه ریزی شود. بدون یک بازه زمانی هیچ احساس فوریتی وجود ندارد. برای هر کاری که انجام می دهید و زمانی که می خواهید آن را انجام دهید یک برنامه آزمایشی تنظیم کنید. القای ضرب الاجل به شما و تیمتان کمک می کند تا در این زمینه تلاش کرده و انگیزه ای ایجاد کنند که می تواند روحیه را بالا نگه دارد. با این حال ایجاد چارچوب زمانی می تواند یک کار دشوار و حساس باشد. از یک طرف سخت گیری بیش از حد در زمینه به موقع تعیین هدف می تواند انگیزه ایجاد کند اما اگر در برنامه تنظیم شده جعبه ها را علامت نزنید می تواند نتیجه برعکس داشته باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آموزش تقویت انگیزه در زندگی مراجعه نمایید.

8. پاسخگو باشید

وقتی در حال رسیدن به هدفی هستید همه چیز سخت خواهد شد. هنگام مواجهه با مشکلات باید خود را مسئول بدانید. گفتن اهداف خود به خانواده و دوستانتان ممکن است مسئولیت لازم را به شما بدهد و به شما کمک کند تا سیستم پشتیبانی را به شما تحمیل کند. اگر در زندگی روزمره خود پاسخگو باشید با تشویق مداوم کسانی که پیشرفت شما را دنبال می کنند خود را محاصره خواهید کرد.

9. از درخواست کمک نترسید

هنگام ورود به یک کار جدید یادگیری از اطرافیان بسیار مهم است. درخواست کمک هیچ ترسی ندارد زیرا تازه سازی مهارت های شما ممکن است چیزی باشد که شما را از هم متمایز کند. مشاوره گرفتن ممکن است به اشکال مختلفی وجود داشته باشد: از درخواست یک دوست تا پرورش یک مربی این موارد شما را در دستیابی به اهدافتان نزدیک می کند. بسیاری از افراد دریافتند که بازگشت به تحصیل یکی از سودمندترین مراحل در هنگام تلاش برای دستیابی موفقیت آمیز به یک هدف است. دوره های یادگیری بزرگسالان در زمینه های مختلف مفید در دسترس هستند بعضی از آنها مانند دیپلم مدیریت پروژه (BSB51415) به طور خاص کسانی را که در موقعیت شما هستند هدف قرار می دهند.

10. پیشرفت خود را به طور مداوم ارزیابی کنید

با گذشت زمان اهداف ما دائماً در حال تغییر و تحول هستند. نتیجه نهایی ممکن است چیزی شبیه آنچه در ابتدا قصد انجام آن را داشتیم نباشد با این حال این گاهی اوقات می تواند چیز خوبی باشد. برای اینکه از اشتباهات خود بیاموزید و دفعه ی بعد به شما کمک کنیم به طور مداوم پیشرفت خود را در طول مسیر تعیین هدف ارزیابی کنید.

دسته‌بندی‌ها