نقطه فرنولوم در مردان و کنترل انزال زودرس

نقطه فرنولوم در مردان و کنترل انزال زودرس

آیا در رابطه با نقطه فرنولوم در مردان چیزی می دانید؟ یکی از موضوعاتی که زندگی زناشویی زوجین را تحت تاثیر قرار می دهد رابطه جنسی است که اگر دارای مشکلاتی باشد می توان سبب بروز بسیاری از آسیب های باشد. به همین دلیل لازم است تا زوجین در خصوص نقاط حساس یکدیگر آگاهی کاملی داشته باشند که به وسیله آن بتوانند رضایت رابطه زناشویی شان را افزایش دهند.

یکی از بخش هایی که در ارگاسم و رسیدن به اوج لذت جنسی نقش دارد نقطه فرنولوم است که شاید بسیاری از افراد در رابطه با آن هیچ اطلاعاتی نداشته باشند. به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان نقطه فرنولوم در مردان و کنترل انزال زودرس را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات روانشناسی قرار دهیم.

فرنولوم

نقطه فرنولوم (Frenulum) در مردان یک نقطه حسی حیاتی در اعضای تناسلی مردان است. این نقطه در زیر طرف پوسته (پوست اطراف) قسمت بالایی قضیه (ساقه پستانه) قرار دارد و به عنوان مکانی بسیار حسی شناخته می‌شود. نقطه فرنولوم معمولاً به عنوان نقطه حسی و بسیار حساس در طیف گسترده‌ای از تجربیات جنسی مردان شناخته می‌شود.

در طول تحریک جنسی و تجربه اثرات جنسی، نقطه فرنولوم اغلب بسیار حساس و پرخاشگر است. انگیزه‌های جنسی و تحریک مستقیم آن می‌توانند به تجربه لذت جنسی افزوده و بسیار دلپذیر باشند. بسیاری از مردان یاد می‌گیرند که چگونه با تحریک نقطه فرنولوم و ترکیب آن با محرک‌های دیگر، تجربه‌های جنسی بهتری را تجربه کنند.

اهمیت نقطه فرنولوم در مردان به عنوان یک مکان مهم جهت تحریک جنسی و لذت جنسی در مردان تاکید می‌کند. این نقطه می‌تواند به عنوان یک نقطه تمرینی جهت افزایش نهایی لذت جنسی مورد استفاده قرار گیرد. توجه به نیازها و ترجیحات هر فرد می‌تواند به ایجاد تجربه‌های جنسی متنوع‌تر و رضایت‌بخش‌تر کمک کند.

مهم است به احترام و توجه به ترجیحات هر فرد در زمینه تجربه جنسی توجه کرد و همچنین از ایمنی و توجه به بهداشت جنسی در تعامل‌های جنسی مطمئن شد.

نقطه فرنولوم چیست؟

فرنولوم یا لگام نواری الاستیک از پوست آلت تناسلی مرد در بخش ختنه گاه است که پوست آلت را به سر آلت تناسلی وصل می کند. به عبارت دیگر فرنولوم شبیه حرف V انگلیسی نوشته می شود که در قسمت پایین کلاهک آلت تناسلی وجود دارد و بخشی از آن حتی بعد از ختنه کردن هم باقی مانده و جزء حساس ترین قسمت بدن مرد به حساب می آید. پیشنهاد می شود تا مقاله شناخت بدن همسر را بخوانید.

در دستگاه تناسلی زنان هم چنین بافتی وجود دارد که در قسمت پایین کلیتوریس است که آن را به بالای لب های فرج وصل می کند. نقش اصلی بافت فرنولوم متصل کردن دو بخش متحرک به هم بوده تا مانع حرکت آنها نشود و در نتیجه امکان تغییر مکان را به آن دو بدهد. به عنوان مثال زمانی که آلت تناسلی مردان به نعوظ می رسد با وجود آنکه آلت بزرگ می شود رابطه بین حشفه و پوست آلت را حفظ می کند.

تاثیر رابطه جنسی زوجین بر زندگی زناشویی

فرنولوم در آلت تناسلی مردان پایه های عصبی زیادی دارد که مشابه پایانه های عصبی در فرنولوم کلیتوریس زنان است. باید اشاره شود که این پایانه ها بسیار حساس هستند و اگر آنها به تنهایی تحریک شوند باز هم موجب تجربه ارگاسم می شود ولی باید بدانید که این تجربه ارگاسم با آن چیزی که قبلا بوده است فرد دارد. همانطور که گفته شد نقطه فرنولوم از حساس ترین نقاط بدن مردان است و در رابطه جنسی تحریک دهانی، لمس یا نوازش این بخش موجب می شود تا زوجین به لذت بالایی دست یابند.

آشنایی با مراحل رفتار جنسی

رفتار جنسی سالم می تواند تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار بگیرد که در تحقیقات انجام شده می توانیم به مراحل زیر اشاره کنیم.

برانگیختگی جنسی : در مرحله اول تنش عضلانی ایجاد می شود و جریان خون در اطراف اندام های جنسی به شدت افزایش پیدا می کند.

فلات : این مرحله که به عنوان مرحله دوم شناخته می شود زمانی اتفاق می افتد که برانگیختگی جنسی در بسیار بالا باشد.

ارگاسم : در مرحله سوم فرد به اوج لذت جنسی دست پیدا می کند که با تنفس سریع و یک رشته انقباض های موزون عضلات لگن آغاز می شود و با تجربه لذت جنسی احساسی که از آزاد شدن تنش عضلانی و تورم خون پایان می یابد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش رابطه جنسی را مطالعه نمایید.

فرونشینی : در مرحله چهارم فرونشینی رخ می دهد که در مردان دوام پایینی دارد و خیلی سریع به مرحله قبل از برانگیختگی بازمی گردد. اما در زنان مرحله فرونشینی ممکن است خیلی بیشتر طول بکشد. باید اشاره شود که اگر تحریک جنسی ادامه پیدا کند می تواند منجر به تجربه های بیشتر لذت جنسی باشد و اگر تحریک جنسی متوقف شود فرونشینی در زنان درست مانند مردان به مرحله قبل از برانگیختگی جنسی بر می گردد. بنابراین اگر دقت کرده باشید با توجه به تفاوت هایی که در دو جنس وجود دارد می توانیم چند بار تجربه ارگاسم را داشته باشیم.

ارگاسم چیست؟

زمانی که انسان در چرخه واکنش جنسی به اوج لذت جنسی دست می یابد و این عملیات همراه با آزاد شدن فشار جنسی و لذت بی حد و اندازه است و در ناحیه تناسلی بدن انقباضاتی صورت می گیرد تحت عنوان ارگاسم شناخته می شود.

همچنین زمانی که فرد به ارگاسم می رسد ضربان قلب او افزایش پیدا می کند و در کنار آن بسیار تند نفس می کشد و فشار خون و اسپاسم های احتمالی در بخش پایین تنه همراه می شود. در رابطه با درجه ارگاسم باید اشاره شود که به شرایط فکری و جسمی انسان مربوط است و به دنبال همین موضوع در اکثر اوقات ارگاسم و انزال در یک زمان اتفاق می افتد.


پیشنهاد ویژه : کارگاه جامع آموزش سکس تراپی


ارگاسم خشک می تواند عمدی یا غیر عمدی اتفاق بیفتد. اگر یک عضله کف لگن به خوبی تمرین داده شده باشد می تواند بدون انزال به ارگاسم برسد. این عضله به صورت افقی از استخوان لگن تا استخوان دنبالچه ادامه دارد و نشیمنگاهی راحت برای لگن ایجاد کرده است. این عضله به صورت افقی از استخوان لگن تا استخوان دنبالچه ادامه دارد و نشیمنگاهی راحت برای لگن ایجاد کرده است.

این عضله جریان ادرار و همچنین انقباضات غیر ارادی حین ارگاسم را کنترل می‌کند و هم مردها و هم زنان می توانند با منقبض کردن ارادی عضلات کف لگن در تمرینات کگل میان تنه خود را قوی سازند. تقویت این عضله در بهبود انزال، انزال زودرس و همچنین ارگاسم بدون انزال بسیار موثر است.

ارگاسم چندگانه چیست؟

اگر در نیم یا یک دقیقه به صورت پشت سر هم چندین بار تجربه ارگاسم رخ دهد تحت عنوان ارگاسم چندگانه شناخته می شود. بنابراین در رابطه جنسی ارگاسم چندگانه پدیده ای ناشناخته نیست و صرفا یک مرحله ارضا کننده و لذت بخش است که به همراه کاهش تنش است و می تواند در هر فردی رخ دهد. البته باید اشاره شود که تجربه ارگاسم چندگانه می تواند در افراد مختلف به شکل های دیگری باشد.

نکته بسیاری مهمی که در خصوص ارگاسم چندگانه وجود دارد این است که این تجربه در مردان رخ نمی دهد. چرا که وقتی در رابطه جنسی مرد به مرحله ارگاسم برسد برای چند ساعت تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارد و همین موضوع باعث می شود تا نتواند ارگاسم چندگانه را تجربه کند. اما در خصوص زنان شرایط متفاوت است و در یک رابطه جنسی می توانند چندین بار هم به ارگاسم برسند.

نقطه فرنولوم در مردان

همانطور که گفته شد فرنولوم بافتی با پوست بسیار حساس در زیر قسمت ختنه گاه مردان است. نقطه فرنولوم عصب های بسیاری دارد و اگر این نقطه تحریک شود باعث می شود تا فرد یک ارگاسم متفاوت را تجربه کند. کاری که شما باید به آن دقت کنید تمرکز بر روی نقطه فرنولوم است و تا زمانی که به ارگاسم برسید باید آن را خیلی آرام ماساژ دهید.برای مطالعه بیشتر مقاله آموزش مهارت دلبری را بخوانید.

برای انجام ماساژ نقطه فرنولوم می توانید از انگشتان دست هایتان استفاده کنید. زمانی که آلت تناسلی به نعوظ میرسد باعث می شود تا بزرگ تر شود و در نتیجه فرنولوم حساس تر و کشیده تر می شود و خیلی بهتر می توانید آن را لمس کنید. باید اشاره شود که ارگاسم فرنولوم به زمان بیشتری احتیاج دارد و ممکن است بیشتر طول بکشد.

شناخت کامل نقاط حساس و تحریک پذیر بدن مردان

برای ماساژ فرنولوم می توانید از روغن یا روان کننده استفاده کنید که هر چه شریک جنسی تان بیشتر تحریک شود باعث می شود تا فشار بیشتری به عضلات لگن وارد شود. همچنین باید اشاره شود که تحریک فرنولوم مانند تحریک کلیتوریس بسیار هیجان انگیز است و اگر مردان از طریق فرنولوم تحریک شوند موجب می شود تا به ارگاسمی برسند که تا به حال مانند آن را تجربه نکرده اند.

نقطه فرنولوم در مردان و انزال زودرس

یکی از مشکلاتی که در مردان وجود دارد موضوع زود انزالی است که باعث می شود تا رابطه جنسی افراد تحت تاثیر قرار بگیرد. زمانی که فردی خیلی زود دچار انزال می شود از نظر اعتماد به نفس دچار مشکل می شود و در نتیجه رابطه او با همسرش آسیب می بیند.

همانطور که اشاره شد نقطه فرنولوم در مردان حساس ترین بخش بوده و شما می توانید در رابطه جنسی از تحریک نقطه فرنولوم شروع کنید. چرا که فرنولوم در رابطه جنسی به عنوان ماشه روابط جنسی شناخته می شود.

اگر می خواهید زود انزالی را درمان کنید نباید اجازه تماس مستقیم به این نقطه را بدهید. یعنی برای به تاخیر انداختن انزال لازم است تا نقطه فرنولوم را بی حس کنید. برای این کار می توانید از بی حس کننده هایی مانند لیدوکائین استفاده کنید.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش درمان انحرافات جنسی


البته به یاد داشته باشید که هنگام بی حس کردن نیازی به بی حس کردن سایر بخش های آلت به خصوص سر آلت نیست. زمانی که شما این کار را انجام می دهید باعث می شود تا هم به لذت جنسی دست یابید و هم زمان انزال را به تعویق بیندازید. در حالی که اگر سر آلت تناسلی را بی حس کرده باشید در هنگام رابطه جنسی احساس بی حسی و سنگینی خواهید کرد که موجب ایجاد ناراحتی در فرد می شود.

همانطور که قبلا گفته شد بسیاری از مردان در خصوص نقطه فرنولوم هیچ اطلاعاتی ندارند و در نتیجه با مشکلاتی روبرو می شوند. اگر می خواهید ناحیه فرنولوم را تحریک کنید لازم است تا همسرتان با یک دست آلت شما را محکم بگیرد و زبانش را در این ناحیه با سرعت بچرخاند و آن را تکان دهد. اگر این کار را انجام دهید باعث می شود تا همسرتان به اوج لذت جنسی دست یابد و بهترین تجربه جنسی را داشته باشد.

آشنایی با نقاط تحریک آمیز مردان

باید اشاره شود که در بدن مردان علاوه بر نقطه فرنولوم نقاط حساس دیگری هم وجود دارد که فقط شامل آلت تناسلی، بیضه ها و گوش نمی شود. اگر می خواهید در رابطه زناشویی تان به رضایت دست یابید بهتر است که نقاط حساس بدن شوهرتان را به خوبی بشناسید.

بنابراین این موضوع کاملا دو طرفه است و هم مردان و هم زنان باید به خوبی نقاط تحریک پذیر یکدیگر را بدانند تا بتوانند یک تجربه خوبی داشته باشند. در رابطه با مردان باید بدانید که برای تحریک کردن فقط نیاز نیست که نقاط جنسی بدنش لمس شود. بلکه لمس سایر نقاط حساس بدن او نیز می تواند باعث تحریک او شود.

این نقاط باعث تحریک در مردان می شود، چرا که دارای پایانه های عصبی فراوانی است و می تواند کیفیت رابطه جنسی تان را افزایش دهد. اگر شما با تمامی این نقاط به خوبی آشنا باشید می توانید با همسرتان یک رابطه جنسی عالی داشته باشید. در ادامه شما را با نقاط حساس در بدن مردان آشنا می کنیم تا بتوانید در روابط جنسی خود به بالاترین لذت جنسی دست یابید.

نقطه جی

تصور اشتباهی که در رابطه با نقطه جی وجود دارد این است که این نقطه فقط در زنان وجود دارد. در حالی که به این صورت نیست و مردان هم دارای نقطه جی هستند. در مردان نقطه جی شامل پروستات است که یک غده کوچک به اندازه گردو را شامل می شود و به اندازه سه چهارم یک انگشت در داخل مقعد قرار دارد.

اگر می خواهید همسرتان را به اوج لذت برسانید باید این ناحیه را به آرامی ماساژ دهید. زمانی که نقطه جی همسرتان را ماساژ می دهید حتما به واکنش های او دقت کنید تا بدانید که اصلا او این کار را دوست دارد یا خیر. چرا که اگر او این کار را دوست نداشته باشد دیگر نباید چنین کاری برایش انجام دهید.

برای تحریک این ناحیه می توانید از انگشتان دستتان استفاده کنید. برخی از مردان حرکات شدید را خیلی دوست دارند و در مقابل نیز افرادی هستند که حرکات آرام را ترجیح می دهند. البته باید اشاره شود که برای اولین بار ممکن است این کار برایتان سخت و دشوار باشد ولی بهتر است که تابوها را بشکنید و اگر همسرتان به این کار علاقه دارد حتما این کار را برایش انجام دهید تا بتوانید او را به ارگاسم واقعی و لذت بخش برسانید.

نقطه پی

بین آلت تناسلی و مقعد نقطه پی قرار دارد و پایانه های عصبی زیادی در این قسمت قرار دارد که به پروستات می رسند. در رابطه جنسی بهتر است تا زن در پوزیشن بالا قرار بگیرد تا بتواند به بین پاهای همسرش دسترسی داشته باشد. در این حالت زمانی که مرد در حال دخول است زن باید با انگشت اشاره اش بین مقعد و بیضه مرد را فشار دهد و توجه داشته باشید که این کار را به آرامی انجام دهید تا در بدن همسرتان خراشی ایجاد نشود.

انگشتان

دست ها و انگشتان همسرتان بهترین نقطه برای تحریک همسرتان است. شما می توانید به وسیله فشار دادن نوک انگشتان و کف دست او تحریک را آغاز کنید. البته اگر از دهانتان برای این کار استفاده کنید می توانید هیجان بیشتری را برای همسرتان ایجاد کنید. توجه داشته باشید که در هنگام انجام این کار حتما ارتباط چشمی تان را حفظ کنید و قبل از شروع رابطه حتما پیش نوازی داشته باشید تا بتوانید فانتزی های ذهنی همسرتان را پیاده کنید.

زیر بغل و گردن

هم در مردان و هم در زنان در بخش گردن پایانه های عصبی زیادی وجود دارد که می تواند فرد را به شدت تحریک کند. برای ایجاد تحریک در ناحیه گردن می توانید از ماساژ، لمس کردن و بوسیدن استفاده کنید. همچنین باید اشاره شود که زیر بغل در مردان یکی دیگر از نقاط تحریک پذیر است که می توانید برای ماساژ جنسی استفاده کنید. زمانی که خیلی ملایم و آرام زیر بغل همسرتان را ماساژ می دهید باعث می شود تا به لذت زیادی برسد. حتما در انجام این کار تنوع داشته باشید، به این صورت که هر بار با لمس زیر بغل آن را تا شکم ادامه دهید.

داخل ران و پاها

به دلیل آنکه ران پا به آلت تناسلی مردان نزدیک است می توان از آن به عنوان نقطه ای تحریک پذیر استفاده کرد. پس اگر با انگشت دست این ناحیه از بدن همسرتان را لمس می کند در حال تحریک او هستید. برای این کار می توانید با دست اطراف ران همسرتان را لمس کنید و او را قلقلک دهید و حتما در هنگام انجام به چشمان او نگاه کنید تا بیشترین لذت را به او بدهید.

یکی دیگر از نقاط بسیار حساس و تحریک پذیر در مردان که دارای پایانه های عصبی زیادی است پاهاست. برای این کار لازم است تا کمی روغن بر روی دستانتان بریزید و به آرامی پاهای همسرتان را ماساژ دهید. توجه داشته باشید که اگر برای انجام این کار قصد دارید تا از دهانتان استفاده کنید حتما به نکات بهداشتی دقت کنید تا دچار بیماری نشوید.

پشت زانو

یکی دیگر از نقاط تحریک پذیر در مردان پشت زانو است. چون این قسمت دارای پوست حساس و نرمی است بسیار تحریک پذیر است. به طور کلی بخش هایی از بدن که مومی کمی دارند معمولا دارای کشش جنسی بیشتری هستند. شما می توانید با لمس و تحریک آرام پشت زانوی همسرتان و حرکت دایره ای دست او را برای رابطه جنسی آماده کنید.

آموزش نکات و تکنیک هایی برای کنترل انزال زودرس

بیضه ها

منبع اصلی ساخت اسپرم برای باروری در مردان همین ناحیه بیضه هاست. بنابراین ناحیه بیضه ها در میل جنسی بسیار موثر است. به دلیل تحریک پذیری بالایی که در این ناحیه وجود دارد می توان از بیضه ها به عنوان یکی دیگر از نقاط حساس بدن مردان یاد کرد. به دلیل وجود پایانه های عصبی بالا در این قسمت، باعث شده تا بیضه ها را به منطقه ای بیش از حد تحریک پذیر تبدیل کند. در رابطه با موضوع میزان تحریک پذیری در ناحیه بیضه ها باید اشاره شود که از فردی به فرد دیگر فرق دارد و لازم است تا همسر فرد در رابطه با این موضوع با همسرش صحبت کند و اطلاعات بیشتری در این باره کسب کند.

نوک سینه

یکی دیگر از نقاط حساس بدن مردان نوک سینه است. البته باید اشاره شود که برخی از مردان در ناحیه نوک سینه بسیار حساس هستند و همین موضوع باعث می شود تا تمایلی به تحریک این ناحیه توسط همسرشان نداشته باشند. به همین دلیل لازم است تا همسر فرد قبل از آغاز رابطه در مورد تمایلات همسرش بیشتر بداند.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل با نقطه فرنولوم آشنا شدید و فهمیدید که این ناحیه بسیار حساس است. از طرف دیگر بیان کردیم که یکی از موضوعات مهم زندگی زناشویی رابطه جنسی و کیفیت آن است. بنابراین اگر می خواهید در زندگی تان از رضایت بالایی برخوردار باشید لازم است تا با نقاط حساس و تحریک پذیر بدن همسرتان آشنا باشید. اگر شما در خصوص رابطه جنسی خود دچار مشکل و مسئله هستید حتما به یک مشاور جنسی یا سکس تراپ مراجعه فرمایید.

دسته‌بندی‌ها