فاصله اجتماعی و سلامتی و روش های جلوگیری از شیوع بیماری ها

فاصله اجتماعی و سلامتی و روش های جلوگیری از شیوع بیماری ها

یکی از راه های جلوگیری از انواع بیماری های ویروسی فاصله اجتماعی است که انسان ها تاثیر مثبت آن را هنگام شیوع ویروس کرونا متوجه شدند، با استفاده از فاصله اجتماعی که تعریف خاصی دارد می توانیم از بروز بسیاری از بیماری های جلوگیری نماییم. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان فاصله اجتماعی و سلامتی و روش های جلوگیری از شیوع بیماری ها را در اختیار شما مخاطبین محترم وب سایت برنا اندیشان قرار دهیم. پس اگر علاقه مند به مقالات پزشکی هستید تا انتهای مقاله فاصله اجتماعی و سلامتی با گروه علمی پژوهشی برنا اندیشان همراه باشید.

فاصله اجتماعی و سلامتی و روش های جلوگیری از شیوع بیماری ها

فاصله اجتماعی و سلامتی رابطه مستقیمی با یکدیگر داشته و باعث می شود تا انسان ها از بسیاری از بیماری ها در امان بوده و مشکلی از این نظر برایشان ایجاد نشود.

فاصله اجتماعی چیست؟

“فاصله اجتماعی” اصطلاحی است که برای توصیف اقدامات کنترل عفونت توسط مقامات بهداشت عمومی برای جلوگیری یا کند کردن شیوع بیماری بسیار واگیر استفاده می شود. اخیراً توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) به عنوان یکی از بهترین استراتژی ها در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا (COVID-19) مورد اشاره قرار گرفته است.

CDC فاصله اجتماعی را چنین تعریف می کند: “خارج از محیط اجتماع، اجتناب از اجتماعات گسترده و حفظ فاصله (تقریباً 6 فوت) از دیگران در صورت امکان”.

شدت آن کمتر از قرنطینه یا انزوا است که برای افرادی که مشکوک به حمل ویروس هستند استفاده می شود.

در حالی که ممکن است برخی از افراد فاصله اجتماعی را یک تسکین بزرگ بدانند لغو سفر مربوط به تجارت به یک کنفرانس ممکن است به کسی آرامش خاطر بدهد اما دیگر به نظر می رسد این یک ناراحتی اساسی است. بیشتر اجتماعات عمومی به دلیل توصیه های مربوط به فاصله اجتماعی لغو شده است.برای مطالعه بیشتر به مقاله قرنطینه و کرونا مراجعه نمایید.

واضح است که فاصله اجتماعی ممکن است موثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا باشد اما منجر به برخی تغییرات عمده در نحوه اداره مشاغل، برگزاری رویدادهای عمومی و ایجاد تعاملات اجتماعی می شود درک معنای آن دلیل توصیه شدن آن و نحوه تمرین می تواند به شما کمک کند هر گونه ترس را کاهش دهید.

چرا CDC فاصله اجتماعی را توصیه می کند؟

طبق CDC ویروس کرونا عمدتاً از طریق تماس فرد به فرد منتقل می شود اعتقاد بر این است افرادی که در تماس نزدیک هستند (در فاصله 6 فوت از یکدیگر) به احتمال زیاد آن را گسترش می دهند از طریق قطرات تنفسی که هنگام سرفه یا عطسه فرد آلوده تولید می شود گسترش می یابد.

این قطرات می توانند در دهان یا بینی هر کسی که در آن نزدیکی است قرار بگیرند و ممکن است در ریه ها استنشاق شوند که باعث شیوع بیماری می شود.

گرچه اعتقاد بر این است افرادی که بیمار هستند به احتمال زیاد ویروس کرونا را گسترش می دهند برخی از افراد ممکن است قبل از شروع علائم آن را منتشر کنند به همین دلیل است که ممکن است انجام فاصله اجتماعی حتی با افرادی که بیمار به نظر نمی رسند مهم باشد.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله تاثیر حباب اجتماعی را مطالعه فرمایید.

همچنین ممکن است انعقاد COVID-19 از طریق سطوح یا اشیا آلوده وجود داشته باشد به عنوان مثال فردی که سطحی را که ویروس دارد لمس می کند و سپس دهان یا بینی خود را لمس می کند ممکن است ویروس منقبض شود.

CDC معتقد است که COVID-19 به راحتی در جوامع گسترش می یابد بنابراین آنها فاصله اجتماعی را به عنوان راهی برای جلوگیری از گسترش آن توصیه کرده اند.

اگر افراد تماس خود را با یکدیگر کاهش دهند احتمال انتقال ویروس در افراد کمتر است این می تواند بهترین راه برای جلوگیری از آنچه آنها “گسترش جامعه” می نامند باشد.

در بسیاری از شهرها و ایالت ها، فرمانداران برای کمک به ارتقا فاصله اجتماعی با قوانینی مانند موارد زیر، دستورات پناهگاه در محل را تصویب کرده اند:

  • مشاغل غیر ضروری تعطیل هستند و برنامه های کار از خانه در هر کجا که امکان پذیر باشد
  • دانشگاه ها برای ترم بهار تعطیل شدند
  • لغو اجتماعات گسترده مانند کنسرت ها، جشنواره ها و ماراتن ها
  • رستوران ها فقط برای برداشت یا تحویل باز هستند
  • مشاغل ضروری مانند فروشگاه های مواد غذایی که برای محدود کردن تعداد مشتریان داخل در هر زمان مشخص اقدام می کنند

در حالی که CDC به همه توصیه نمی کند اقدامات شدید مانند جدا کردن از خود را انجام دهند اما آنها به افراد توصیه می کنند که اقدامات احتیاطی را انجام دهند خصوصاً افرادی که ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری باشند.

در برخی موارد تعطیلی پارک برای اطمینان از محدود بودن اجتماعات بزرگ در هر زمان ممکن ضروری شده است به ویژه در پی چشم پوشی از بسیاری از افراد جوان که دستورالعملهای فاصله اجتماعی را در تعطیلات بهار نادیده می گیرند.

فاصله اجتماعی چگونه در طی یک بیماری همه گیر کمک می کند؟

مطالعه ای که در سال 2010 در BioMed Central (BMC) بهداشت عمومی منتشر شد ارزیابی کرد که آیا فاصله اجتماعی در کند کردن یا کاهش انتقال آنفلوانزا در طی شیوع موثر است محققان دریافتند که فاصله اجتماعی در محیط کار تعداد موارد کلی آنفلوانزا را کاهش می دهد.

با این حال این مطالعه همچنین نشان داد که میزان موفقیت در مناطقی که مردم اقدامات پیشگیرانه دیگری مانند شستن دست با مکرر و سایر استراتژی ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود را انجام می دهند بیشتر است.

بنابراین ، گرچه فاصله اجتماعی ممکن است عامل مهمی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باشد رعایت بهداشت و رعایت سایر اقدامات احتیاطی نیز می تواند گام های مهمی در جلوگیری از شیوع آن باشد.

لازم به یادآوری است که شما ممکن است به ترکیبی از روشهای ایمنی برای مبارزه با شیوع بیماری تا حد ممکن نیاز داشته باشید.

چگونه در زندگی شخصی خود فاصله اجتماعی داشته باشیم؟

واضح ترین روش تمرین فاصله اجتماعی پرهیز از مکانهای شلوغ عمومی است که ممکن است ارتباط نزدیک با دیگران در آنها رخ دهد اینها ممکن است شامل سالن های سینما، اجتماعات و رستوران های شلوغ باشد. البته تمرین فاصله گیری اجتماعی همیشه آسان نیست در بسیاری از موارد دولت ها و مشاغل تصمیم گرفته اند تعطیل شوند تا از وقوع چنین تجمعات به طور کلی جلوگیری کنند.

نکات و ترفندها

  • هر زمان که امکان دارد جلسات آنلاین را به جای اجتماعات محل کار انتخاب کنید
  • اگر می توانید از خانه کار کنید
  • اجتماعات مهم اجتماعی را به تعویق بیندازید
  • به جای ملاقات در مکان های عمومی گپ ویدیویی را با دوستان و خانواده خود در نظر بگیرید
  • سفر هوایی و سفر با کشتی را به تعویق بیندازید
  • وسایل مهم خود را ذخیره کنید تا مجبور نباشید اغلب به فروشگاه ها بروید
  • مواد غذایی را به صورت آنلاین سفارش دهید
  • خرید اینترنتی و نه فروشگاهی

اگر تنها زندگی کنید چه کاری باید انجام دهید

اگر تنها زندگی می کنید فاصله اجتماعی از بسیاری جهات برای شما آسان تر است اگر سایر اعضای خانواده را که رفت و آمد می کنند نداشته باشید در معرض تعداد زیادی از افراد قرار نخواهید گرفت با این وجود می تواند چالش هایی را برای شما به وجود آورد.

فاصله اجتماعی چگونه از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می کند؟

فاصله اجتماعی و سلامتی

شاید لازم باشد اطمینان حاصل کنید که خیلی منزوی نیستید اگر با دیگران تعامل نداشته باشید تنهایی و افسردگی می توانند به یک مشکل واقعی تبدیل شوند بنابراین اگر از خانه شروع به کار کرده اید از اجتماعات اجتماعی دوری می کنید و زیاد بیرون نمی روید پس حتماً سلامت روان خود را کنترل کنید.

با دوستان و خانواده خود به طور مرتب در این هتل حضور پیدا کنید تا بتوانید با دیگران ارتباط اجتماعی برقرار کنید با آنها صحبت کنید از طریق تلفن در طول روز پیامک کنید یا تماس های ویدیویی تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که خیلی منزوی نیستید.

سایر اوقات برای تمرین فاصله اجتماعی

فاصله اجتماعی فقط چیزی نیست که شما باید در طی یک بیماری همه گیر انجام دهید این کاری است که شما می خواهید هر زمان که سیستم ایمنی بدن شما به خطر بیفتد انجام دهید.

در صورت وجود بیماری های دیگر در جامعه ممکن است این کار را انجام دهید به عنوان مثال اگر افراد ارتباط خود را با یکدیگر کاهش دهند ممکن است شیوع آنفلوانزا کاهش یابد.

آرام و مثبت ماندن

آرامش در هنگام شیوع همه گیر ممکن است غیرممکن به نظر برسد اما کنترل استرس و اضطراب خود به روشی سالم مهم است تا بتوانید بهترین تصمیمات ممکن را بگیرید.

اگرچه ممکن است فاصله گذاری اجتماعی یک گام جدی برای برداشتن به نظر برسد اما این فقط یک اقدام پیشگیرانه است و اگر آن را تمرین می کنید هنوز هم یک احتمال خوب برای سلامتی وجود دارد در غیر این صورت ممکن است در یک قرنطینه قرار بگیرید.

فاصله اجتماعی را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه اضافی برای حفظ امنیت خود و خانواده در نظر بگیرید اگر فرزند دارید برای آنها توضیح دهید که این کار را به عنوان راهی برای حفظ سلامتی همه انجام می دهید اگر وحشت کنید کودکان شما احتمالاً مضطرب می شوند بنابراین روشن کنید که این فقط قدم دیگری است که برای کمک به خانواده و جامعه برمی دارید.

سخن پایانی در رابطه با فاصله اجتماعی و سلامتی

گرچه اطلاع از آخرین اخبار مهم است اما با محدود کردن میزان مواجهه با رسانه ها از خود مراقبت کنید اگر زمان بیشتری را در خانه و اطراف تلویزیون خود سپری می کنید این ممکن است دشوار باشد اما مشاهده مداوم گزارش های رسانه ای در مورد شیوع و مرگ های جدید می تواند اضطراب شما را در زمانی که حفظ آرامش مهم است افزایش دهد.

سعی کنید سایر فعالیتهای لذت بخش دیگری را در اطراف خانه خود پیدا کنید که می تواند ذهن شما را از این وضعیت دور کند حتی اگر این به معنای صرف برخی از زمان تماشای تلویزیون به جای خبر باشد.