با قانون لاگوم زندگی شادی را تجربه کنید

با قانون لاگوم زندگی شادی را تجربه کنید

در مورد قانون لاگوم چه می دانید؟ شما به وسیله این قانون می توانید زندگی شادی را داشته باشید و با انرژی و نشاط بالا از زندگی خودتان لذت ببرید. به طوری که با انجام یک سری کارها و توصیه های لازم برای زندگی می توانید از سبک زندگی خود نهایت استفاده را ببرید. به دلیل اهمیت موضوع تصمیم گرفتیم تا مقاله ای با عنوان با قانون لاگوم زندگی شاد و سالمی را تجربه کنید را در اختیار شما عزیزان علاقه مند به مجموعه مقالات روانشناسی و سبک زندگی قرار دهیم تا بتوانید به سمت یک زندگی سالم قدم بردارید. پس تا انتهای مقاله با مجله علمی برنا اندیشان همراه باشید تا با این قانون زندگی بخش آشنا شوید.

هر کشوری برای خودش فرهنگ و قوانین خاص و مربوط به خودش را دارد، قانون لاگوم باعث شده تا کشور سوئد به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته شود. شهروندان سوئدی با استفاده از قانون لاگوم کارهایی را در خانه و محل کار و … انجام می دهند که نتیجه آن باعث شادی می شود. به عبارت دیگر قانون لاگوم موجب می شود تا در تمام ابعاد زندگی شما تعادل برقرار شود. نکته ای که در خصوص این قانون بسیار جالب است این است که وقتی شما درگیری و مشغله زیادی دارید قانون لاگوم با تاثیر خودش باعث می شود تا زندگی شما به صورت متعادل روند خود را ادامه دهد.

انسان ها چگونه شاد می شوند؟

در پاسخی کوتاه باید اشاره شود که کیفیت زندگی انسان ها تحت تاثیر تفکراتشان قرار دارد. به عبارت دیگر میزان انگیزش و همچنین نوع دیدگاه شما نسبت به دنیا و انتظاراتی که از زندگی دارید باعث می شود تا در زندگی شاد باشید و یا به فردی افسرده تبدیل شود.

آشنایی کامل با قانون با لاگوم

با توجه به این تعریف اگر شما با نگاهی زیبا دنیا را بنگرید می توانید از زندگی لذت ببرید و خودتان را فرد خوشبختی بدانید و به دنبال آن شما شادتر خواهید بود. در تحلیل نهایی باید بیان کنیم که آنچه که تعیین می کند تا شما به شادی و سعادت و خوشبختی برسید ذهن و نوع تفکر شماست و به عبارت دیگر الگوی فکری شما می تواند به شما کمک کند تا فرد خوشبختی باشید.

در رابطه با سعادت نیز باید گفته شود که سعادت از نیروی ذهن انسان به وجود می آید. در این خصوص محققان سلامت روان بیان می کنند که اگر می خواهید به موفقیت برسید باید احساس ارزشمندی را در شخصیت خودتان ایجاد نمایید و به این باور برسید که شما نیز به اندازه سایر افراد توانایی و استعداد دارید.


پیشنهاد ویژه : آموزش زبان سوئدی به صورت کامل


اگر می خواهید چنین رویکردی را در زندگی تان پیاده کنید باید سبک زندگی تان را تغییر دهید، برای مثال اگر در اطراف شما افرادی وجود دارند که مدام از زندگی ناراضی هستند و به عبارتی از آدم و عالم می نالند، لازم است تا در دوستی با آنها تجدید نظر کنید چرا که آن ها هیچ آورده ای برای شما ندارند و جز احساس ناامیدی به شما چیز دیگری نمی دهند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که همواره انسان های منفی نگر و پوچ گرا زندگی شما را به سمت تباهی می برند و سعی بر آن دارند که شما نیز چنین نگرشی را در زندگی تان جا دهید، بنابراین هرگز به حرف آن ها گوش ندهید و بدانید که شما لایق بهترین ها هستید و آن ها هر چه دوست دارند بگویند و اصلا ذهنتان را درگیر چنین حرف های پوچ و بیهوده ای که باعث می شود تا انرژی زندگی شما گرفته شود نکنید. پیشنهاد می شود تا مقاله زندگی سبز را مطالعه نمایید.

نیازهایتان را درک کنید

اولین قدم برای موفقیت و خوشبختی در زندگی این است که به درک عمیقی از نیازهایتان رسیده باشید، یعنی در زندگی خود یک بازنگری انجام دهید و سپس تمامی آرزوها و خواسته هایی که دارید را در ذهنتان مجسم کنید. بعد از تجسم رویاهایتان لازم است تا برای رسیدن به آن ها تلاش کنید. باید اشاره کنیم که در واقع انسان ها به این دنیا آمده اند تا به سمت موفقیت، خوشبختی و شادی حرکت کنند و خودشکوفایی لازمه زندگی انسانی است.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش روانشناسی مثبت گرا


حال سوالی که پیش می آید این است که چه کارهایی باید انجام دهیم تا زندگی شادی داشته باشیم؟ ممکن است بگویید برای خوشبختی فقط پول و درآمد لازم است! و یا عده ای بگویند که با طرز تفکر و نگرش نسبت به دنیا می توانیم شاد باشیم. این موارد هم می تواند درست باشد ولی اصلی ترین موردی که باید به آن توجه شود رسیدن به تعادل در زندگی است.

تحقیقاتی که در مورد شادی در کشورها انجام شده است نشان می دهد که مردم کشور سوئد از شادترین افراد هستید چرا که آن ها در طول روز سرگرمی های مثبت زیادی انجام می دهند که هر کدام از آن ها باعث شادی انسان می شود. در نظر داشته باشید که ممکن است انجام کاری برای شما بی معنی و مسخره به نظر برسد ولی این موضوع دقیقا به طرز فکر و نگرش شما مربوط می شود و تمامی این سرگرمی ها تاثیراتی در زندگی انسان دارد که در نهایت موجب شادی می شود.

برای روشن تر شدن موضوع مثالی می زنیم، در نظر بگیرید که یک روز زمستانی است و برف هم می بارد. فردی را در گوشه ای مشاهده می کنید که که پالتویی پوشیده و در همان جا که ایستاده بالا و پایین میپرد و از این که برف می بارد خوشحال است و با این حرکت شادی اش را نشان می دهد. حال در همین شرایط فرد دیگری را در نظر بگیرید که نه تنها شاد و خوشحال نیست بلکه به آدم و عالم نیز ناسزا می گوید که چرا اینقدر هوا سرد است! در این مثال متوجه می شویم که طرز نگرش انسان ها چقدر می تواند بر میزان شادی افراد تاثیر بگذارد.

اصول قانون لاگوم برای نشاط و تندرستی

یکی دیگر از کارهایی که در سوئد انجام می شود این است که مردم در فضاهای عمومی دور هم جمع می شوند و با یکدیگر فعالیت های گروهی انجام می دهند. در این کشور از قانونی استفاده می شود که به آن لاگوم گفته می شود که در واقع لاگوم با کارهایی سروکار دارد که به سبک زندگی انسان ها مربوط است و افراد به سمت شادی و موفقیت هدایت می کند. پس لازم است تا با این قانون آشنا شویم و به کمک آن سبک جدیدی از زندگی را تجربه نماییم.

آشنایی با قانون لاگوم

در تعریف این قانون باید بگوییم که لاگوم به معنای ثروتمند بودن است و این معنی فقط به معنای داشتن پول و مادیات نیست، بلکه منظور از ثروتمند بودن یعنی افراد احساس کامل بودن کنند و بدانند که هیچ کمبود و نقصی در زندگی ندارند. در لاگوم افراد از مینیمالیست های زیادی در زندگی استفاده می کنند تا شاد شوند و به دنبال آن تمام موارد غیر ضروری که مهم نیستند را هم از زندگی حذف می کنند تا از سایر موارد بیشتر لذت ببرند.

در مورد مینیمالیست هم باید توضیح داده شود، یعنی هر کاری که خیلی ساده و جزئی ولی تاثیر بسیاری داشته باشد.


پیشنهاد ویژه : کارگاه بررسی تاثیر افکار بر جسم


در کنار این موارد باید اشاره شود که یکی از مینیمالیست هایی که باید انجام شود طراحی محیط زندگی و یا محیط کار است و اجرای تعادل میان کار و زندگی است. نکته مهمی که باید به آن اشاره شود این است که مردم ساعت روزانه فقط ۶ ساعت کار می کنند و بازدهی کارشان بیشتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.

سبک زندگی به همراه سلامتی، امنیت و میزان درآمد تاثیر بسزایی در احساس شادی و لذت افراد دارد. خیلی از افراد فقط درآمد را مهم ترین عامل شادی می دانند در حالی که به این شکل نیست، برای مثال در آمریکا که درآمد بیش از ۷۰ هزار دلار در سال است تاثیری بر شادی نداشته است و مردم سوئد با استفاده از قانون لاگو توانسته اند شادترین مردم کشور دنیا باشند.

در زندگی از مینیمالیست ها استفاده کنید

در قانون لاگوم مینیمالیست های زیادی وجود دارد که می توانید با انجام هریک از آنها زندگی خودتان را ارتقا دهید و به انسان های شادتری تبدیل شوید. نکته ای که در ارتباط با مینیمالیست ها وجود دارد این است که برخی افراد آن ها را ناچیز محسوب می کنند در حالی که مهم ترین اصل در قانون لاگوم رسیدن به تعادل است و هر یک از این کارها به اندازه خوش در ایجاد شادی موثر است.

بنابر قانون لاگوم مهم ترین اصل زندگی تعادل است و هرگز نباید چیزی بیش از حد باشد چرا که کم و یا زیاد شدن هر کاری در زندگی موجب تاثیرات منفی و آسیب است. این قانون در ۳ بخش زندگی انسان ها تاثیر گذار است : زندگی شخصی افراد، خانواده و روابط اجتماعی و دنیای بزرگتر. قانون لاگوم در کشور سوئد با ایجاد یک زندگی متعادل موجب می شود تا افراد همیشه در زندگی خودشان شاد باشند.

قانون لاگوم چه کاربردهایی دارد؟

از قانون لاگوم در قسمت های مختلف زندگی استفاده می شود که تمامی آن ها با ایجاد تعادل در زندگی افراد موجب احساس خوشبختی افراد می شود. از دیگر مواردی که در قانون لاگوم وجود دارد این است که به دلیل حذف کارهای بیهوده و زائد در زندگی و حتی در فضای خانه می توانیم به آرامش ذهنی دست یابیم.


پیشنهاد ویژه : پکیج مشاوره مهاجرت به کشور سوئد


چیدمان خانه و دکوراسیون

در خصوص قرار دادن مبل ها در خانه باید به شکلی باشد که بین آن ها مقداری فاصله قرار بگیرد تا زیبایی مبل ها نمایش داده شود. همچنین نکته ای که وجود دارد این است که به جای استفاده از مبل ها بزرگ و سلطنتی از مبل های کوچک و شیک استفاده کنید چرا که تاثیر بیشتری در نمایش کل خانه دارد و به گونه ای نیست که تمام خانه توسط وسایل پر شده باشد.

چیدمان منزل در قانون لاگوم

از دیگر کارهایی که می توانید برای زیبایی بیشتر خانه انجام دهید استفاده از گلدان است که باعث می شود تا فضای خانه بسیار زیباتر دیده شود. بنابراین شما می توانید با چیدمان درست وسایل داخل خانه کاری کنید که محیط خانه زیبا به نظر برسد.

در مورد زیبایی و تزئین دیوارها نیز توصیه می شود که از نقش ها و پوسترهای معروف که شامل تصاویر خانوادگی و یا عکس از سفرهای قبلی تان است استفاده کنید. همچنین برای اینکه کمتر فضا اشغال شوید می توانید به جای استفاده از فرش های سنگین و پر نقش و نگار از قالیچه های کوچک و سبکی استفاده کنید که حمل آن ها نیز آسان تر است. از دیگر مواردی که در قانون لاگوم وجود دارد این است که اگر از پرده های توری و حریر با رنگ روشن استفاده کنید تا محیط روشن تو شود و برای تاریکی نیز از شمع استفاده کنید می توانید انرژی بیشتری به دست آورید.

آشپزی و تغذیه

از مهم ترین بخش های سبک زندگی داشتن تغذیه و رژیم غذایی سالم است که تاثیر مستقیمی بر سلامتی انسان ها دارد. از نکات مهمی که در مورد تغذیه وجود دارد این است که غذایی که مصرف می کنید باید انرژی لازم را به بدن شما برساند تا بتوانید فعالیت های روزانه را بدون هیچ مشکلی انجام دهید. در مورد آشپزی هم اگر برای خودتان یک برنامه هفتگی داشته باشید می توانید در وقت خودتان صرفه جویی کنید و دیگر نیازی نیست ساعت ها به این فکر کنید که برای ناهار و یا شام چه غذایی درست کنید؟! شما می توانید غذاهای ساده ای درست کنید و در چند روز نیز غذاهای مشابه مصرف کنید.

اگر می خواهید روزتان را بدون هیچ استرسی آغاز کنید و بر تمامی افکارتان کنترل داشته باشید بهتر است که صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید و از محصولات طبیعی استفاده نمایید چرا که هم ارزان تر بوده و هم سالم تر است و به سلامتی شما نیز آسیبی وارد نمی کند. یکی از کارهایی که در قانون لاگوم وجود دارد این است که شما می توانید در باغچه و یا گلدان خانه تان سبزیجاتی بکارید که برای خوردن و آشپزی از آنها استفاده کنید.

تمیز کردن خانه

اگر می خواهید اتاق تمیز و مرتبی داشته باشید لازم است تا به صورت هفتگی یک وسیله که هیچ نیازی به آن ندارید را کم کنید تا فضای اتاقتان خالی شود و به دنبال آن تمامی وسایل غیر ضروری را از خودتان دور کرده اید. به یاد داشته باشید که هرگز وسایلتان را بر روی هم انبار نکنید چرا که هم ظاهر زشتی به خود می گیرد و هم حس بدی را به انسان منتقل می کند.

در نظر داشته باشید که وقتی وسیله جدیدی میخرید حتما وسیله قبلی که دیگر از آن استفاده نمی کنید را حذف کنید و هرگز چند وسیله تکراری و مشابه را با هم نگه ندارید. در مورد لباس هایتان نیز اگر تعدادی از آن ها مدت هاست که هیچ استفاده ای از آن ها نمی کنید را به دیگران هدیه بدهید و یا حتی اگر آنقدر کهنه شده که قابل استفاده نیست حتما آن را دور بیندازید. تمامی قبض ها و صورتحساب ها را نیز در اولین فرصت پرداخت کنید تا به شما استرسی وارد نشود.

نکته : در فرهنگ ما چنین جمله ای باب شده : هر چیز که خار آید یکروز به کار آید، در مورد این ضرب المثل نیز باید اشاره شود که ممکن است در برخی از مواقع درست باشد ولی این احتمال ۱ در ۱۰۰ است یعنی از هر صد وسیله اضافی فقط یکی می تواند در یک زمان مفید باشد و نه همه آن ها.

نگاهی به سبک زندگی

همانطور که در مورد قانون لاگوم اشاره شد این قانون به شکلی است که بر تمامی جنبه های سبک زندگی انسان تاثیر می گذارد پس اگر قوانینی را رعایت کنید می توانید بیشترین بهره وری را داشته باشید. برای مثال شب ها زودتر بخواهید و صبح ها نیز زودتر از خواب بیدار شوید تا وقت کافی داشته باشید که به تمام کارهایتان رسیدگی نمایید.

ممکن است افرادی را مشاهده کرده باشید که شب ها تا دیر وقت بیدار می مانند و صبح ها نیز خیلی دیر از خواب بیدار شوند، نکته ای که وجود دارد این است که تنظیم نبودن ساعت خواب باعث می شود تا روز خوبی نداشته باشیم و به مرور زمان به استرس و تنش دچار شویم. اگر می خواهید سالم تر زندگی کنید، عصر ها کمی به پیاده روی بروید و با تزئین خانه توسط گل و گیاه محیط را برای خودتان آرام بخش تر کنید. پیشنهاد میشود تا مقاله روش های غلبه بر افکار منفی را مطالعه نمایید.

نکته ای که وجود دارد این است شما نمی توانید هر چیزی را در زندگی تان کنترل کنید و گاهی پیش می آید که باید ساعت ها کار کنید و شب ها دیرتر بخوابید و حتی وقت نداشته باشید که استراحت کنید ولی در نظر داشته باشید که این موارد موقتی است که قرار نیست تمام زندگی تان به این شکل باشد، پس شما باید به صورت روتین به قضایا نگاه کنید.

حتما برای آخر هفته های خوب برنامه ریزی کنید و با خانواده خوب وقت بگذرانید. اگر می خواهید برای اوقات فراغت تان برنامه ریزی کنید می توانید یک سازی موسیقی یاد بگیرید و یا ساخت هنرهای دستی را فرا بگیرید که می تواند به شما کمک کند. یکی از مضرات زندگی شهری این بوده که باعث شده تا انسان از طبیعت دور شود، پس لازم است تا انسان مجدد در کنار طبیعت به آرامش برسد و به نوعی به دامن طبیعت بازگردد.

تغذیه سالم در قانون لاگوم

انرژی های منفی را تخلیه کنید

به عنوان یک انسان سعی کنید تا برای خودتان ارزش قائل شوید و همچنین از خودتان مراقبت و محافظت نمایید و این کار هرگز به معنای خودخواهی نیست. از طرف دیگر باید اشاره شود که طبیعت می تواند تمام انرژی های منفی را از انسان دور کند، پس ارتباط با طبیعت لازمه سبک زندگی سالم است. شما هم نیاز به استراحت و لحظاتی برای تنهایی دارید و هرگز این کارها را از خودتان دریغ نکنید. می توانید کتاب بخوانید و یا از ویدیوهای آموزشی استفاده کنید تا خودتان را اتقا دهید و به جای چت در فضاهای مجازی با یک دوست صمیمی ارتباط برقرار نمایید.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش کاهش تاثیر افراد منفی


محیط کار

در رابطه با تاثیر قانون لاگوم در محیط کار لازم است بدانید که حتما بر زمان خود مدیریت داشته باشد، یعنی صبح ها زودتر بیدار شوید و همواره احساس اعتماد به نفس کنید. حتما هر روز صبح یک فنجان دمنوش و یا چای میل بفرمایید. اگر برایتان امکان دارد که زودتر محیط کارتان را ترک کنید، سعی کنید این کار را انجام دهید و اگر روزی خواستید مرخصی بگیرید کارهایتان را مدیریت نمایید تا راندمان کاری تان بالاتر رود و در محیط کار با سایر همکاران ارتباط داشته باشید و در اوقات فراغت با آن ها قهوه ای بنوشید تا بهتر بتوانید در محیط کار لذت ببرید.

طرز بینش و فکر

هرگز از خودتان اینگونه سوال نکنید که آیا من انسان شادی هستم؟ بلکه به جای چنین سوالی فکر کنید که آیا به اندازه کافی از زندگی خودتان رضایت دارید؟‌ نکته ای که وجود دارد این است که در برخی مواقع اگر بدون هیچ هدفی به دنبال شادی بروید نه تنها هیچ فایده ای برایتان ندارد بلکه موجب ناراحتی شما نیز می شود. سعی کنید همواره زمان هایی را برای خلوت کردن با خودتان در نظر بگیرید و برای خودشناسی خودتان تلاش کنید. از کارهایی که لازم است هر انسانی آن را انجام دهید این است که تلاش کند تا افکار منفی اش را شناسایی کند و حتما در مورد آن ها با یک روانشناس صحبت کند تا بتواند آن ها را با افکار مثبت جایگزین نماید.

استفاده از فضای مجازی را به حد تعادل برسانید و بدانید که در هیچ کاری زیاده روی نکنید. ورزش و خواندن کتاب را در برنامه هایتان داشته باشید و به طور زمان هایی را برای خودتان در نظر بگیرید تا در آن زمان لذت ببرید.

نتیجه گیری

به طور کلی قانون لاگوم به انسان ها کمک می کند تا بتوانند زندگی شان را به تعادل برسانند و احساس رضایتمندی از زندگی درونشان شکل بگیرد و با انجام کارهای ساده و کوچک سبک زندگی شادی را تجربه کنند. بنابراین اگر می خواهید تا در زندگی به آرامش برسید لازم است تا نوع نگرش تان را به زندگی تغییر دهید تا بتوانید به شادی واقعی دست یابید.

دسته‌بندی‌ها