درمان انحراف مدفوع خواهی یا کوپروفیلیا

درمان انحراف مدفوع خواهی یا کوپروفیلیا

مدفوع خواهی که به آن مدفوع دوستی نیز گفته می شود تحت اصطلاح کوپروفیلیا (Coprophilia) شناخته می شود. مدفوع خواهی یک نوع انحراف جنسی است که به دنبال آن فرد با مدفوع شریک جنسی خود دچار برانگیختگی می شود و از آن به شدت لذت می برد.

به عبارت دیگر در مدفوع خواهی، فردی که دچار انحراف است علاقه دارد بر روی شریک جنسی خویش مدفوع کند یا دوست دارد مدفوع شریک جنسی اش را بخورد. این کار موجب می شود تا فردی که گرفتار چنین انحرافی است به شدت برانگیخته شده و به لذت جنسی دست یابد.

در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای راجع به مدفوع خواهی ارائه کنیم و تمام جنبه های انحراف کوپروفیلیا را مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم که مدفوع دوستی چه نوع انحرافی است و دارای چه ویژگی هایی می باشد و در انتها نیز راجع به درمان انحراف مدفوع خواهی صحبت خواهیم کرد.

انحراف مدفوع خواهی یا کوپروفیلیا

مدفوع دوستی که به آن Coprophilia هم گفته می شود نوعی انحراف جنسی محسوب می شود که موجب می شود تا فرد از بوییدن، دیدن، چشیدن یا خوردن مدفوع شریک جنسی اش به لذت جنسی دست یابد.

به عبارت دیگر مدفوع دوستی در دسته انحرافات جنسی قرار می گیرد و باعث می شود تا فرد به جای آن که از رابطه جنسی سالم لذت ببرد به سمت انحراف کشیده می شود و در نتیجه منبع لذت برای او مدفوع بوده و از طریق آن به ارضاء جنسی دست پیدا می کند.

دلایل مدفوع دوستی یا Coprophilia

در خصوص انحراف مدفوع خواهی باید اشاره شود که اختلال کوپروفیلیا (Coprophilia) در واقع به تثبیت در مرحله مقعدی که یکی از مراحل رشد روانی – جنس انسان است مربوط می شود.

همچنین باید بدانیم که مرحله مقعدی در رشد روانی جنسی انسان شامل سنین ۱ الی ۳ سالگی است و ناحیه شهوت زا که موجب تحریک می شود روده، مثانه و مقعد است. زیگموند فروید پدر علم روانکاوی بر این باور است که در این مرحله تمرکز اصلی فرد بر روی کنترل روده و مثانه است.

همچنین باید اشاره شود که مهم ترین موضوع این مرحله آموزش رفتن به توالت است که باید در این خصوص آموزش های لازم به کودک داده شود تا بتواند به خوبی این عمل را انجام دهد. بنابراین کودک در مرحله مقعدی باید یاد بگیرد که نیازهای خودش را کنترل کند و در نتیجه زمانی که از این مرحله عبور می کند فرد به استقلال دست پیدا می کند. در مقابل اگر والدین در خصوص آموزش رفتن به توالت به کودک سخت گیری کنند موجب می شود تا فرد در این مرحله تثبیت شود و در نتیجه در آینده فرد خسیسی می شود.

آشنایی با انحراف جنسی مدفوع خواهی و درمان آن

نکته اساسی در مورد مرحله مقعدی این است که والدین باید به خوبی آموزش را انجام دهند. یعنی والدین باید بدانند که به موقع کودک را تشویق کنند و رفتارش را به خوبی تعریف و تمجید کنند تا احساس توانمندی در کودک رشد پیدا کند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان ادرار دوستی را هم مطالعه نمایید.

یکی از نکاتی که در خصوص انحراف مدفوع خواهی باید بدانید این است که در یک تعریف کلی تر این اختلال به معنای نوعی شیفتگی شهوانی با پلیدی و ناپاکی است.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل سکس تراپی


در برخی از مطالعاتی که بر روی موضوع انحراف مدفوع دوستی کار می کنند از چنین تعریفی بهره می برند. به این شکل که در سال ۱۹۵۵ مطالعه ای در خصوص مدفوع خواهی بر روی زنی با نام اوانجلین انجام شد و بر اساس تحقیق مشخص گردید که او در یک خانه بسیار کثیف زندگی می کند. بیشتر ماهیت کثیفی شامل مدفوع حیوانات بود و غذاهای فاسد، گرد و خاک و موی حیوانات در منزل او بسیار فراوان مشاهده می شد. همچنین یکی از نکاتی که در خصوص زندگی او وجود داشت عدم تمایل او به عمل اجابت مزاج بود.

مدفوع خواهی به عنوان یک انحراف جنسی

انحراف کوپروفیلیا یکی از تابوترین انحرافات جنسی است که از سمت انسان ها به مانند اختلال تجاوز جنسی و پدوفیلیا مورد تقبیح قرار می گیرد. چرا که مدفوع دوستی می تواند سبب بروز انواع مختلف بیماری ها شده و در نتیجه مشکلات ارتباطی فراوانی را برای انسان ایجاد می کند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله انحراف مرده خواهی را مطالعه نمایید.

از طرف دیگر باید اشاره شود که انحراف مدفوع خواهی آنقدر زشت و ناپسند می باشد که همین موضوع باعث گشته تا اطلاعات بسیار کمی راجع به آن وجود داشته باشد. یعنی هم مطالب عامیانه در این خصوص بسیار کم است و هم در دانشگاه ها نیز به این موضوع بسیار کم پرداخته می شود. به طوری که از منظر علم پزشکی و روانشناسی نیز تحقیقات بسیار کمی در خصوص انحراف مدفوع خواهی انجام شده است.

کتاب DSM که راهنمای تشخیصی اختلالات روانی است، انحراف کوپروفیلیا یا مدفوع دوستی را به عنوان یک انحراف جنسی یا پارافیلیا در نظر می گیرد. به این معنا که مدفوع خواهی نوعی علاقه جنسی غیر معمول بوده و فقط در برخی از افراد وجود دارد.

به یاد داشته باشید که انحراف مدفوع دوستی (Coprophilia) یک نوع عمل جنسی بسیار خطرناک و بیماری زاست. چرا که به دلیل تماس دهن و بدن با مواد زائد بدن خطر بروز انواع بیماری ها و عفونت ها وجود دارد و در نتیجه مشکلات فراوانی را برای انسان به وجود می آورد.

یکی از انواع مدفوع خواهی خوردن مدفوع است که بسیار خطرناک است و با نام کوپروفاژی شناخته می شود. این عمل در انسان بسیار نادر است ولی برخی افراد به آن گرایش دارند و تمایل دارند تا آن را انجام دهند و از طریق آن به لذت جنسی دست پیدا می کنند. در حیواناتی مانند خرگوش نیز حالاتی وجود دارد که به عنوان بخشی از فرایند گوارش به طور خودکار عمل مدفوع خواری را انجام می دهند و در سگ ها نیز بدون وجود نیاز فیزیولوژیکی ممکن است کوپروفاژی وجود داشته باشد.

درمان انحراف مدفوع خواهی

در خصوص درمان انحراف مدفوع دوستی باید اشاره شود که در ابتدا لازم است فرد به این نتیجه دست یابد که این تمایل بیمارگونه بوده و خطرات فراوانی برای سلامتی او به همراه دارد. زمانی که فرد توانست انحراف خودش را بپذیرد می تواند با مراجعه به روانشناس و روانپزشک فرایند درمان را آغاز کند.

یکی از داروهایی که برای درمان انحراف مدفوع خواهی بسیار کاربرد دارد داروی کاربامازپین است و می توانند کمک کننده باشد. در کنار دارو درمانی لازم است تا فرد تحت مشاوره جنسی نیز قرار بگیرد تا اگر مشکلی در خصوص اعتماد به نفس یا عزت نفس در او وجود دارد به طور کامل درمان شود و در نتیجه تفکر فرد در خصوص این تمایل تغییر کرده و گرایش وی از سمت انحراف به سمت واقعیت سوق پیدا کند.

ویژگی های اختلال مدفوع دوستی یا کوپروفیلیا

چرا که در واقعیت شرایط چیز دیگری است و انسان ها باید بدانند که داشتن چنین انحرافی می توانند سبب بروز مشکلات فراوانی شود. به عنوان مثال اگر شخصی گرفتار انحراف مدفوع خواهی باشد و شریک جنسی او از این کار بیزار باشد بعد از مدتی رابطه آن ها به جدایی می انجامد و در نتیجه مشکلات دیگری برای فرد ایجاد می شود. بنابراین لازم است تا فرد برای درمان خودش اقدام کند و تصمیم بگیرد که از رابطه جنسی سالم لذت ببرد و با طی فرایند درمان وارد زندگی سالم شود.

سانچز کثیف

حال در ادامه مقاله قصد داریم تا با اصطلاح دیگری تحت عنوان سانچز کثیف آشنا شویم که مربوط به دوران جنگ آمریکا و مکزیک است. در قرن ۱۹ میلادی زمانی که آمریکا و مکزیک در حال جنگ بودند، سربازان فاتح آمریکایی مقعد خودشان که آغشته به مدفوع بوده را به بینی اسیران مکزیکی می مالیدند تا آن را تمیز کنند.

در انحراف جنسی مدفوع خواهی که در بالا به آن اشاره شد بیان کردیم که فرد در رابطه جنسی تمایل دارد تا مدفوع شریک جنسی اش را بود کند و یا آن را بخورد. از طرف دیگر یک رفتار در این خصوص وجود دارد که بر اساس آن طی رابطه مقعدی، فرد مدفوع خودش را به بالای لب شریک جنسی خودش می مالد که در اصطلاح به آن سانچز کثیف گفته می شود. در خصوص اصطلاح سانچز کثیف باید اشاره شود که با نام های دیگری مانند چاپلین شکلاتی، سانچز پلید، استینای خوشحال، سبیل منجمد و گوزن سیبیلو نیز شناخته می شود.

دسته‌بندی‌ها