افزایش تاب آوری کودکان و نحوه حل مسئله در مواجهه با چالش

افزایش تاب آوری کودکان و نحوه حل مسئله در مواجهه با چالش

در زندگی چالش های زیادی وجود دارد که انسان ها باید بتوانند با آن ها کنار آمده و هرگز دست از تلاش بر ندارند، از زمان همه گیری ویروس کرونا همه ی ما می دانیم که چه مشکلاتی برای انسان ها به وجود آورده است، ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مطلبی با عنوان افزایش تاب آوری کودکان و نحوه حل مسئله در مواجهه با چالش ها را در اختیار شما مخاطبین عزیز وب سایت برنا اندیشان قرار دهیم. پس اگر تمایل دارید بدانید چه کار کنید تا توانایی فرزندانتان در مقابله با چالش ها را تقویت نمایید تا انتهای مقاله افزایش تاب آوری کودکان با گروه تخصصی برنا اندیشان همراه باشید.

افزایش تاب آوری کودکان و نحوه حل مسئله در مواجهه با چالش

افزایش تاب آوری کودکان باعث می شود تا فرزنداتان در زندگی هنگامی که با چالش روبه رو می شوند خود را نبازند و بتوانند با قدرت ایستادگی کرده و ذهنشان را کنترل کنند.

یک گزارش بسیار خوب: نگرانی والدین در مورد بهداشت روانی کودکان بیشتر است

تعجب آور نیست که مشکلات بهداشت روان در طی همه گیری COVID-19 در حال افزایش است اما آنچه ممکن است برای برخی افراد تعجب آور باشد این است که تحقیقات نشان می دهد جمعیت مسن از نظر بهداشت روانشناختی بهترین نتیجه را دارند و افراد جوان بیشترین پریشانی عاطفی را دارند.

ما تصمیم گرفتیم کمی بیشتر عمیق شویم تا در مورد انواع نگرانی های بهداشت روان والدین در مورد فرزندانشان اطلاعاتی کسب کنیم.برای مطالعه بیشتر به مقاله افسردگی کودکان در دوران کرونا مراجعه فرمایید.

من همچنین می خواستم بدانم که بچه ها از نظر 13 کاری که بچه های قوی انجام می دهند موضوع آخرین کتاب من چگونه کار می کنند. من می خواستم بهتر درک کنم که چگونه بچه ها ممکن است با افکار، احساسات و رفتارهای خود در طی همه گیری دست و پنجه نرم کنند.

والدین و کودکان نیز استرس دارند

از تعطیلی مدارس تا از دست دادن شغل، اکثر خانواده ها امسال اختلالات جدی در زندگی خود تجربه کرده اند. بسیاری از خانواده ها با سازگار شدن با یادگیری از راه دور و غیره تغییرات مداوم و عدم اطمینان مداوم را به دلیل به تعویق افتادن فعالیت ها برای مدت نامعلومی تجربه کرده اند.پیشنهاد می شود تا مقاله فاصله اجتماعی و تاثیر آن را مطالعه فرمایید.

والدین قطعاً فشار روانی ناشی از همه گیری یک ساله را احساس می کنند بیشتر والدین (59٪) می گویند حداقل استرس متوسط دارند و 44٪ می گویند بچه هایشان نیز چنین احساسی دارند.

وقتی 72٪ از والدین در مورد دشواری هایشان سوال می شوند می گویند که در ماه گذشته نوعی سختی مربوط به همه گیری را تجربه کرده اند.

به نظر می رسد COVID در سراسر دنیا موجب ضرر شده است اما والدین می گویند که این امر بیشترین تأثیر را بر زندگی اجتماعی، توانایی آنها برای ایجاد تعادل کار، زندگی و روابط دوستانه داشته است.

والدین نگران سلامت روان کودکان نیستند

Mental Health America گزارش داده است که جوانان بیشتری (از 11 تا 17 سال) در حال انجام آزمایشهای غربالگری آنلاین خود در طی همه گیری هستند. آن گروه سنی بیشتر از هر گروه دیگری نمره افسردگی و اضطراب متوسط تا شدید را کسب می کند.

اما مشخص نبود که آیا بچه ها به تنهایی به آن منابع دسترسی پیدا می کنند یا والدین آنها را به آن سایت ها هدایت می کنند.

ما می خواستیم دریابیم که والدین چقدر نگران سلامت روان بچه های خود هستند. نظرسنجی ما نشان داد که از هر پنج والد یک نفر در حال حاضر به شدت نگران سلامت روانی فرزندان خود هستند و 60٪ والدین حداقل نسبتاً نگران هستند.

والدین همچنین گزارش می کنند که به دلیل طولانی شدن همه گیر شدن بیماری هر روز نگرانی خود را در مورد کودکانشان افزایش می دهند بیش از نیمی از والدین می گویند اکنون بیش از آنچه در ابتدای شیوع بیماری همه گیر بودند نگران سلامت روانی فرزندان خود هستند.

75٪ والدین متوجه شده اند که بچه هایشان از 4 تا 18 سال از شروع بیماری همه گیر شروع به نشان دادن رفتارهای نگران کننده کرده اند.

رایج ترین علائم و موضوعاتی که در طی همه گیری بروز کرده اند:

  • تنهایی (26٪)
  • اضطراب (24٪)
  • غم و اندوه (23٪)
  • مشکلات خواب (21٪)

بچه ها نگران هستند

انواع تفکرات کودکان تأثیر زیادی بر احساس و رفتار آنها دارند کودکی که به عنوان مثال توانایی خود را زیر سوال می برد ممکن است اضطراب زیادی را تجربه کند در نتیجه آنها ممکن است برای ادامه کارهای سخت تلاش کنند یا ممکن است به طور کلی از شرایط دشوار اجتناب کنند.پیشنهاد می شود تا مقاله روش های محافظت در مقابل ویروس کرونا را مطالعه نمایید.

بچه های دیگر ممکن است بسیاری از افکار منفی را تجربه کنند و ممکن است در مورد افتضاح بودن چیزها اغراق کنند این می تواند احساس غم و افسردگی در آنها ایجاد کند که به نوبه خود ممکن است انگیزه آنها را برای انجام هر کاری کاهش دهد.

طرز فکر بچه ها بر سلامت روانی آنها بسیار تأثیر می گذارد بنابراین ما از والدین پرسیدیم که آنها در مورد الگوی تفکر فرزندان خود چه چیزی را مشاهده می کنند.

والدین می گویند بزرگترین کشمکش فرزندانشان با تفکر عبارتند از:

  • نگرانی در مورد مسائل بارها و بارها (35٪)
  • به خود شک دارند (28٪)
  • اغراق در مورد بد بودن اوضاع (27٪)

بچه ها با مشکل آرام شدن روبرو می شوند

برای بچه ها سالم است که بتوانند طیف گسترده ای از احساسات را تجربه کنند و مهارت های کنار آمدن لازم را برای مدیریت احساساتی که به آنها خوب خدمت نمی کند داشته باشند تنظیم هیجان یکی از مولفه های اصلی سلامت روان است.

تمایل به رویارویی با ترس با یک قدم کوچک در هر زمان می تواند به یک کودک خجالتی کمک کند تا در کلاس سخنرانی کند دانستن چگونگی آرامش می تواند به کودک عصبانی کمک کند تا درگیری را به روشی سالم حل کند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی تاب آوری در مقابل چالش های زندگی


وقتی نوبت به احساسات می رسد والدین می گویند سه چالش بزرگ فرزندانشان در حال حاضر عبارتند از:

  • مشکل در هنگام ناراحتی (30٪)
  • مشکلات مدیریت اضطراب در هنگام عصبی بودن (28٪)
  • بیش از حد نگران آینده بودن (28٪)

بچه ها با انگیزه مبارزه می کنند

رفتار همچنین یک شاخص قوی برای سلامت روان است و در حالی که قرار است بچه ها بعضی اوقات قوانین را زیر پا بگذارند و برای انجام کار خود تلاش کنند بالاخره آنها هنوز در حال یادگیری هستند دانستن اینکه چگونه اقدام مثبتی انجام دهند مهم است.

برای پیش بردن کارهای سخت و انجام فعالیتهایی که ممکن است خوشایند نباشند مانند کارهای خانه یا مشق شب، قدرت ذهنی لازم است.

البته داشتن انگیزه و ماندن در وظیفه در طی همه گیری حتی برای بزرگسالان نیز دشوار بوده است.

والدین می گویند این سه بزرگترین رفتاری است که اکنون بچه ها با آن روبرو هستند:

  • انجام کارهای خانه و انجام تکالیف (41٪)
  • ماندن در کار (39٪)
  • انگیزه دادن به خود برای انجام کارهایی که نمی خواهند انجام دهند (37٪)

علائم کودکان ممکن است با قدرت ذهنی مبارزه کنند

سلامت روان و قدرت روانی یک چیز نیستند اما ایجاد قدرت ذهنی بیشتر ممکن است از برخی مشکلات بهداشت روانی جلوگیری کند و ممکن است علائم مشکلات موجود را کاهش دهد (شبیه روش کار با وزنه می تواند به شما کمک کند تا سالم تر رشد کنید اما لزوماً از همه مشکلات سلامت جسمی جلوگیری نخواهد کرد).

روش های درمان استرس و اضطراب در کودکان

افزایش تاب آوری کودکان

وقتی صحبت از 13 کاری است که بچه های قوی انجام می دهند 80٪ والدین می گویند بچه هایشان حداقل با یکی از ویژگی های برجسته قدرت ذهنی دست و پنجه نرم می کنند.

در اینجا مواردی است که بچه ها بیشتر با آن دست و پنجه نرم می کنند:

  • پافشاری در انجام کارهای دشوار – 27٪ از کودکان خیلی زود انصراف می دهند
  • مالک اشتباهات خود بودن – 26٪ از کودکان اشتباهات خود را پنهان می کنند
  • سازگار شدن با تغییر – 25٪ از بچه ها برای سازگاری تلاش می کنند
  • پس از شکست دوباره امتحان کنید – 25٪ از کودکان پس از اینکه یک بار شکست می خورند منصرف می شوند

در حالی که بعضی از والدین می گویند این موارد مبارزاتی قبل از همه گیری بوده است برخی دیگر می گویند این مبارزات جدید است. والدین گزارش می دهند که این مبارزات پس از شروع همه گیری آغاز شده است:

  • مشکل در انطباق با تغییر (16٪)
  • پنهان کردن اشتباهات (15٪)
  • ترک خیلی زود (13٪)

آمادگی والدین برای کمک

والدین تشخیص می دهند که در حال حاضر حمایت از فرزندان برای آنها چقدر مهم است و 89٪ می گویند که حداقل تا حدودی آماده هستند تا به بچه های خود کمک کنند تا از پس فشارهای همه گیری برآیند.

وقتی صحبت از کمک به بچه ها در مدیریت مهارت های خاص می شود والدین کمتری احساس آمادگی می کنند در اینجا برخی از مواردی است که والدین نسبت به آنها اطمینان ندارند:

  • 31٪ تلاش می کنند تا به بچه های خود بیاموزند که چگونه هنگام تولید با چالش هایی روبرو شوند
  • 34٪ تلاش می کنند تا به بچه های خود نشان دهند چگونه می توانند احساسات خود را تنظیم کنند
  • 34٪ برای کمک به فرزندان خود در مدیریت افکار منفی و غیر مفید تلاش می کنند

سخن پایانی

این نشانه خوبی است که والدین تشخیص می دهند بچه ها در حال حاضر دچار استرس شده اند و والدین مراقب مشکلات روحی و روانی آنها هستند. همچنین امیدوار کننده است که والدین حداقل تا حدودی برای کمک به بچه ها برای گذراندن این اوقات پرتنش آماده هستند.

اگر والدین نشانه هایی از افسردگی، اضطراب یا مشکلات روحی و روانی را مشاهده می کنند والدین نباید دریغ کنند تا از آنها برای کمک حرفه ای استفاده کنند مداخله زودهنگام می تواند برای کمک به بچه ها در مدیریت سلامت روان خود کلیدی باشد و گفتگو با یک درمانگر می تواند به والدین و فرزندان آنها راهکارهای مفیدی برای ایجاد قدرت ذهنی، سالم ماندن از نظر روانی و مقابله با استرس ارائه دهد.

دسته‌بندی‌ها