پکیج آموزش طراحی چشمی به صورت گام به گام

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
5 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

اگر از کپی کردن طرح اولیه خسته شده اید و می خواهید خودتان طرح اولیه تان را بدون هیچ ابزار کمکی ترسیم کند طراحی چشمی به شما کمک می کند تا این کار را بدون هیچ دردسری انجام دهید. در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین پکیج های آموزش نقاشی با عنوان پکیج آموزش طراحی چشمی به صورت گام به گام را در اختیار شما علاقه مندان به اصول طراحی قرار دهیم.

پکیج آموزش طراحی چشمی به صورت گام به گام

پکیج آموزش طراحی چشمی به شما کمک می کند تا بتوانید خودتان فقط با استفاده از چشمانتان هر طرحی که می خواهید را به راحتی ترسیم نمایید.

آموزش طراحی چشمی

اصول و تکنیک های طراحی چشمی

طراحی چشمی چیست؟

در روش طراحی چشمی فرد قادر خواهد بود که فقط با یک مداد و یک پاک کن هر طرحی را که می خواهد طراحی کند این روش به شما آموزش می دهد تا بتوانید بدون هیچ ابزار کمکی طرح اولیه خود را روی کاغذ به کمک چشمانتان بیندازید. منظور از استفاده از چشم این است که شما هر چیزی را فقط با دیدن می توانید طراحی کنید و حتی طراحی چشمی به شما کمک می کند تا در تکنیک های مختلف نقاشی مانند رنگ و روغن، مداد رنگی، پاستل، خودکار و هر تکنیک دیگری بتوانید به راحتی طرح اولیه را روی کاغذ نقاشی ترسیم کنید.

در طراحی هایی از قبیل سیاه قلم تکنیک هایی برای کشیدن طرح اولیه وجود دارد که عبارتند از اوپک ، پرینت ، میز نور و روش ترسیم مربع هایی در ابعاد یکسان که در زیر به هر یک از آن ها می پردازیم.

اوپک

در این روش فرد طراح با استفاده از دستگاهی به نام اوپک در یک اتاق نیمه تاریک عکس مرجعش را روی دیوار گذاشته به طوری که عکس در ابعاد کاغذ نقاشی در بیاید سپس فرد طراح کاغذ نقاشی اش را روی طرح افتاده شده که همان عکس مرجع است می اندازد و با کمک نور دستگاه اوپک می تواند طرح اولیه را ترسیم کند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل ترکیب بندی یا کمپوزیسیون


پرینت

در این روش فرد طراح با چاپ عکس مرجع که اغلب با دستگاه پرینتر انجام می گیرد این کار را انجام می دهد. فرد طراح پشت عکس پرینت شده را کاملا سیاه می کند به طوری که اصلا سفیدی کاغذ ناپدید شود و با گذاشتن عکس روی کاغذ طراحی به طوری که قسمت سیاهی روی کاغذ بیفتد طرح اولیه اش را به این طریق ترسیم می کند. این روش حکم کاربون را هم دارد که طراح با استفاده از مداد یا خودکار می تواند روی عکس طرح هایی مانند مو و یا چشم و یا هر چیزی که عکس مرجع است را ترسیم کند به طوری که وقتی ترسیم انجام شود خط های ترسیمی روی کاغذ طراحی به راحتی افتاده باشد.

آشنایی کامل با اصول طراحی

آموزش کامل نقاشی چشمی

میز نور

میز نور یک دستگاه شیشه مانند است که فرد طراح اگر بخواهد طرح اولیه اش را رسم کند از آن استفاده می کند. روش کار با میز نور این است که فرد طراح عکس مرجع اش را زیر شیشه میز نور می گذارد و بعد با گذاشتن کاغذ طراحی روی شیشه و روشن کردن دستگاه میز نور می تواند طرح اولیه اش را ترسیم کند و بعد به سایه پردازی بپردازد.

ترسیم مربع هایی در ابعاد یکسان

در این روش با ترسیم مربع هایی ما می توانیم طرح اولیه را رسم نماییم که روشش به شرح زیر است :

در روش ترسیم مربع هایی در ابعاد یکسان فرد طراح با کمک یک خط کش مربع هایی را به صورت صفحه مختصات روی کاغذ طراحی اش می کشد و این کار را باید طوری انجام دهد که وقتی خواست مربع ها را پاک کند جای مربع ها روی کاغذ نیفتد و سپس فرد طراح همین کار را با عکس مرجع انجام می دهد. پس از پایان این دو کار فرد طراح می تواند بر طبق جایگاه های مربع های رسم شده آن چیزی که در عکس مرجع هست را به راحتی رسم کند که این همان طرح اولیه می باشد.

طراحی چشمی

در روش طراحی چشمی فرد طراح با کمک یک مداد طراحی و یک پاک کن به راحتی هر چیزی را که می خواهد نقاشی می کند و دیگر به چند مورد قبلی جهت کشیدن طرح اولیه نیازی نخواهد داشت.

در این سبک طراح با کمک چشمانش می تواند به راحتی هر چیزی را که ببیند نقاشی کند و طراحی چشمی در همه تکنیک های نقاشی از قبیل پاستل ، رنگ و روغن ، مداد رنگی و دیگر تکنیک ها کاربرد دارد.

در روش طراحی چشمی ما می توانیم طرح اولیه را فقط با کمک بینایی مان ترسیم کنیم و سپس می توانیم عملیات سایه پردازی را انجام دهیم البته سایه پردازی با توجه به تکنیکی که در حال فعالیت در آن می باشید متفاوت است. مثلا در طراحی سیاه قلم فرد طراح در ابتدا طرح اولیه را روی کاغذ طراحی رسم می کند و سپس به کمک چند قلمو و پودر زغال و مداد کنته و محو کن به حجم دهی و سایه پردازی روی طرح اولیه می پردازد. البته باید گفت که ممکن است حجم دهی و سایه پردازی تا چندین روز و یا ماه به طول بینجامد که این هم بستگی به عکس مرجع طراح دارد.

آموزش تکنیک های طراحی چشمی

آموزش تخصصی طراحی چشمی

پکیج آموزش طراحی چشمی برای چه افرادی مناسب است؟

این پکیج شما را با طراحی به کمک مداد آشنا می کند که حتی اگر زمانی خواستید مدل زنده طراحی کنید بدون هیچ ترسی طراحی تان را انجام دهید. این پکیج مخصوص تمامی افرادی است که به هنر و طراحی علاقه دارند حتی کسانی که اصلا هیچ پیش زمینه ای از طراحی ندارند می توانند از این پکیج استفاده نمایند تا در طراحی به روش چشمی پیشرفت کنند.

طراحی چشمی با طراحی ذهنی چه تفاوتی دارد؟

در طراحی چشمی فرد طراح با توجه به چیزی که می بیند طرح مورد علاقه اش را ترسیم می کند. مثلا اگر فرد طراح بخواهد یک اسب بکشد می تواند با دیدن عکس اسب بدون استفاده از هیچ روش کمکی دیگر فقط با مداد طرح اسب را ترسیم کرده و به آن حجم و سایه دهد.

در طراحی ذهنی فرد طراح آن چیزی را که در ذهنش وجود دارد را به تصویر می کشد. البته کسی که طراحی ذهنی انجام می دهد این کار را در اثر سال ها تمرین توانسته به انجام برساند و همه ما می دانیم که اگر بخواهیم در هنر پیشرفت کنیم باید به حد زیادی تمرینات مختلفی را به انجام برسانیم.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.