تست میل جنسی برای زوجین

تست میل جنسی برای زوجین

تست میل جنسی یکی از ابزارهایی است که به زوجین کمک می‌کند تا بتوانند میزان توان جنسی شان را مورد سنجش و بررسی قرار دهند. لازم به ذکر است که شور و هیجان جنسی در زندگی زناشویی بسیار مهم بوده و زن و شوهر باید نگاه منعطفی نسبت به آن داشته باشند.

به این صورت که زندگی زناشویی صرفاً رابطه جنسی نیست و زن و شوهر نباید تمام زندگی‌شان را در تمایلات جنسی خلاصه کنند. در عین حال نیز باید به تمایلات جنسی توجه کنند و هرگز آن را در زندگی زناشویی شان دست کم نگیرند. در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا تست میل جنسی را در اختیار شما افراد علاقه‌مند به زوج درمانی و علم روانشناسی قرار دهیم تا بتوانید به کمک این تست به زوجینی که نیاز به کمک دارند راهنمایی بدهید.

اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی

همانطور که گفته شد رابطه جنسی در زندگی زناشویی بسیار مهم است و اگر زوجین در این باره رضایت کافی نداشته باشند و نتوانند به تفاهم برسند قطعاً رضایت زناشویی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه زندگی آن‌ها با چالش های فراوانی روبرو می‌شود. شایان ذکر است که نداشتن تفاهم جنسی و سایر مشکلات جنسی به عنوان یکی از دلایل خیانت شناخته می‌شود. پیشنهاد می‌شود تا به کارگاه مهارت های زناشویی مراجعه فرمایید.

تست میل جنسی برای سنجش میزان تمایلات جنسی زوجین

به این صورت که اگر زن و شوهر هیچ مشکلی در زندگی نداشته باشند و در زمینه رابطه جنسی دچار مشکل شوند همین موضوع باعث می‌شود تا کوچکترین اختلافات زندگی برایشان بسیار بزرگ و برجسته باشد. همچنین باید اشاره شود که رابطه جنسی سالم و مثبت می‌تواند رابطه حسی و عاطفی زوجین را به طور چشمگیری افزایش دهد و در نتیجه آن‌ها از زندگی‌شان راضی خواهند بود.

روش انجام تست میل جنسی

در ادامه ۲۵ تست را در اختیار شما قرار می‌دهیم که به عنوان تست میل جنسی شناخته می‌شود. شما به کمک این تست می‌توانید میزان میل جنسی تان را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید و متوجه شوید که در این زمینه دارای چه شرایطی می باشید. همچنین پیشنهاد می‌شود تا به کارگاه آموزش سکس تراپی مراجعه فرمایید.

پس از خواندن هر عبارت لازم است تا یکی از گزینه های همیشه، اکثراً، گاهی، به ندرت و هرگز را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که برای پاسخ دادن هیچ جواب درستی وجود ندارد و شا باید متناسب با حال و احوالی که دارید به سؤالات پاسخ دهید.

۱. حتی فکر کردن به رابطه جنسی با همسرم باعث می‌شود تا من تحریک شوم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۲. سعی می‌کنم از موقعیت هایی که باعث اشتیاق همسرم به رابطه جنسی می‌شود بپرهیزم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۳. در مورد رابطه جنسی خیال پردازی می‌کنم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۴. از نظر جنسی به راحتی تحریک نمی‌شوم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۵. من بیش از همسر به رابطه جنسی اشتیاق دارم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۶. نمی‌توانم به راحتی در مورد مسائل جنسی رویا پردازی کنم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۷. برای داشتن رابطه جنسی با همسرم متمایل هستم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۸. تمایل زیادی به رابطه جنسی دارم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۹. در حین رابطه جنسی با همسرم از خیال پردازی هایی که دارم بسیار لذت می‌برم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۱۰. به راحتی از نظر جنسی تحریک می‌شوم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۱۱. فکر می‌کنم که تمایلات جنسی من باید تقویت شود.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۱۲. فکر کردن به رابطه جنسی برایم لذت بخش است.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۱۳. خواهان رابطه جنسی هستم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۱۴. اگر هفته‌ها با همسرم رابطه جنسی نداشته باشم، هیچ مشکلی ندارم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۱۵. برای رابطه جنسی با همسرم انگیزه کمی دارم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۱۶. فکر می‌کنم که نسبت به دیگران از تمایلات جنسی کمتری برخوردار هستم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۱۷. خیلی راحت می‌توانم در مورد مسائل جنسی خیال پردازی کنم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۱۸. من دارای غریزه جنسی بسیار قدرتمندی هستم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۱۹. از اینکه در مورد رابطه با همسرم فکر کنم بسیار لذت می‌برم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۲۰. تمایل زیادی به رابطه جنسی با همسرم دارم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۲۱. احساس می‌کنم رابطه جنسی من و همسرم بخش مهمی از ارتباط ماست.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۲۲. فکر می‌کنم که از توان کمی برای داشتن رابطه جنسی با همسرم برخوردار هستم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۲۳. به راحتی از نظر جنسی تحریک نمی‌شوم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۲۴. برای برقراری رابطه جنسی با همسرم تمایل بسیار کمی دارم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

۲۵. تلاش می‌کنم تا از رابطه جنسی با همسرم اجتناب کنم.

همیشه

اکثراً

گاهی

به ندرت

هرگز

تفسیر و نمره‌گذاری تست میل جنسی

نمرات این پرسشنامه دامنه ای بین عدد ۲۵ تا ۱۲۵ را نمایش می‌دهد. به این صورت که در هر سؤال برای انتخاب هر گزینه، عددی بین ۱ الی ۵ در نظر گرفته می شود. برای آنکه بتوانید به طور دقیق جواب تست خودتان را به دست آورید لازم است تا برای گزینه همیشه عدد ۵، برای گزینه اکثراً عدد ۴، گاهی عدد ۳، به ندرت عدد ۲ و هرگز عدد ۱ را در نظر بگیرید. همچنین پیشنهاد می‌شود تا به کارگاه روانشناسی سلامت جنسی مراجعه فرمایید.

تفسیر تست میل جنسی به همراه روش نمره گذاری

البته توجه داشته باشید که این نمره‌گذاری برای چند سؤال متفاوت است. یعنی برای سؤالات ۲، ۴، ۶، ۱۱، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۲۲، ۲۳، ۲۴ و ۲۵ شما باید برعکس نمره‌گذاری مطرح شده را اعمال کنید. یعنی باید به شکل زیر نمره‌گذاری را انجام دهید.

هرگز : ۵ نمره

به ندرت : ۴ نمره

گاهی : ۳ نمره

اکثراً : ۲ نمره

همیشه : ۱ نمره

در نهایت نیز لازم است تا تمامی نمرات را به هم جمع کنید تا به شاخص کلی دست پیدا کنید.

تفسیر نمرات تست میل جنسی

هر چقدر که نمرات شما به عدد ۱۲۵ نزدیک‌تر باشد به این معناست که میزان میل جنسی شما بالا است. برای بررسی دقیق‌تر تست متخصصین جواب آزمون را به ۴ دسته تقسیم می‌کنند که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

نمره ۲۵ الی ۵۰

اگر جواب تست شما عددی بین ۲۵ الی ۵۰ باشد یعنی میل جنسی شما بسیار کمک است که به احتمال زیاد در رابطه زناشویی تان دچار مشکلاتی هستید. اگر شما در چنین شرایطی قرار دارید باید به یک متخصص سکس تراپی مراجعه فرمایید و از کمک‌های درمانی او استفاده کنید. به یاد داشته باشید که مداخلات حرفه‌ای مانند روان درمانی، سکس تراپی و مشورت گرفتن از یک پزشک از جمله کارهایی است که می‌تواند به بهبود میل جنسی شما کمک کند.

نمره ۵۱ الی ۷۵

نمراتی که بین ۵۱ الی ۷۱ قرار دارند نیز نشان دهنده میل جنسی نسبتاً پایینی هستند که در این شرایط نیز شما باید پیگیری های لازم را خیلی سریع انجام دهید. زیرا اگر شما در این مرحله کارهای لازم را انجام ندهید باعث می‌شود تا مشکلات بیشتری در رابطه با همسرتان ایجاد شود.

نمره ۷۶ الی ۱۰۰

نمراتی که بین ۷۶ تا ۱۰۰ قرار می‌گیرند نشان دهنده میل جنسی متوسط است. در این شرایط شما هنوز با عملکرد کاملاً خوب و ایده‌آل هنوز فاصله دارید. اما به طور کلی می‌توان بیان نمود که شما دارای انگیزه جنسی خوبی هستید.

نمره ۱۰۰ الی ۱۲۵

شایان ذکر است که نمرات ۱۰۰ الی ۱۲۵ نشان دهنده میل جنسی بالا هستند. به این معنا که انگیزه جنسی شما بسیار بالا بوده و کیفیت رابطه زناشویی شما نیز بسیار عالی و ایده‌آل است. اما باید توجه داشته باشید که میل جنسی بخشی از زندگی انسان است و شما باید آگاهی و اطلاعات خودتان را در این زمینه افزایش دهید. به این صورت که هر فردی با هر میزان از میل جنسی لازم دارد تا مهارت زناشویی جنسی را کسب کند تا در زندگی مشترک با همسرم دچار مشکل نشود.

مشکلات میل جنسی بالا

همچنین باید اشاره شود که میل جنسی بسیار بالا نیز می‌تواند نشان دهنده یک مشکل روانشناختی باشد که در این خصوص نیز باید برای درمان اقدامات لازم را انجام دهید. زیرا میل جنسی بالا می‌تواند باعث اعتیاد جنسی در شما گردد و در نهایت مشکلات بسیاری را برای شما ایجاد کند.

نتیجه‌گیری

شایان ذکر است که تمامی تست هایی که برای سنجش وجود دارند صرفاً ابزاری هستند که به نوعی به انسان آگاهی می‌دهند و هرگز نمی‌توانیم از آن‌ها به عنوان پاسخ قطعی استفاده کنیم. از این رو شما باید به سراغ کمک‌های حرفه‌ای بروید و از روانشناسان و مشاوران حرفه‌ای که در زمینه رابطه جنسی تخصص دارند کمک بگیرید.

دسته‌بندی‌ها