پکیج آموزش بازی دومینو به صورت کامل

پکیج آموزش بازی دومینو به صورت کامل
نوع فایل
Mp4
حجم فایل
400 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

پکیج آموزش بازی دومینو

فیلم آموزش بازی دومینو به صورت حرفه ای صفر تا ۱۰۰ بازی دومینو را به شما آموزش خواهد داد و مطمئنا با دیدن آموزش ها خواهید توانست در هر بازی برنده شوید و به یک دومینو باز ماهر تبدیل شوید.شما می توانید این محصول آموزشی را از این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان دانلود نمایید.

بازی دومینو که در فرانسوی به آن Dominos گفته می شود، یک نوع بازی فکری است که به وسیله تعدادی قطعه های مستطیلی کوچک انجام می شود. یک دست بازی دومینو معمولا از ۲۸ عدد دومینوی مستطیلی تشکیل شده که هر کدام از آن ها شامل دو عدد مربع کنار هم هستند و بر روی هر یک از مربع ها، ۰، ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ نقطه وجود دارد. برای اولین بار بازی دومینو در سلسله چین با نام دودمان چین پدیدار گشت ولی بازی دومینوی امروزه در کشور ایتالیا ابداع گشت.

دوره جامع آموزش بازی دومینو
دوره جامع آموزش بازی دومینو

البته در مورد اینکه چگونه دومینوی قدیمی چینی به کشور ایتالیا وارد شده است هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست و برخی معتقدند احتمالا مبلغان ایتالیایی که در کشور چین بوده اند با این بازی آشنا شده اند و آن را با خود به ایتالیا برده اند و به مرور زمان دستخوش تغییر گشته است.

البته برخی از سازمان ها هم هستند که از بازی دومینو حمایت می کنند، مانند فدراسیون بین الملی دومینو با نام اختصاری FIDO بازی دومینو را به صورت بین الملی برگزار می کنند.

نگاهی به بازی های فکری

به صورت کلی به هر نوع فعالیتی که به صورت فردی و یا گروهی انجام شود و بتواند تاثیرات مثبتی بر ذهن و شخصیت و روحیه فرد بگذارد و در نتیجه باعث ایجاد تمرکز در افراد شود به بازی فکری معروف است.

یکی از ویژگی های خوبی که بازی های فکری دارند این است که چون ذهن فرد را درگیر خود می کند در بلند مدت باعث می شود تا مهارت های ذهنی فرد رشد کند و توانایی های خوبی را به دست بیاورد، برای مثال برخی از بازی های استراتژیک باعث می شود تا قدرت تحلیل و محاسبات فرد و همچنین قدرت پیش بینی پذیری اش افزایش پیدا کند و بتواند از بخش های مختلف مغزش برای حل مشکلات استفاده کند.

آشنایی با بازی دومینو

بازی دومینو از ساختن زنجیره دومینوها به وجود می آید به این شکل که بازی با یک دومینو آغاز می شود و برای این که یک دومینوی جدید به بازی اضافه کنید باید یکی از مربع های آن را با یکی دیگر از مربع ها در یکی از دو انتهای زنجیری که وجود دارد جفت کنید، به طوری که هر یک از مربع ها تعداد یکسانی نقطه داشته باشند.

افرادی که بازی دومینو را انجام می دهند با تعداد مساوی دومینو این بازی را آغاز می کنند و در این بازی فردی به عنوان برنده اعلام خواهد شد که سریع تر از بقیه دومینوهایش را مصرف کند.

اگر در روند بازی تعدادی دومینوی اضافی باقی بماند آن دومینوها در بانک بازی قرار می گیرد. در هر نوبت از بازی، هر یک از بازیکنان می توانند یک دومینو به زنجیر اضافه کنند و اگر نتوانند این کار را انجام دهند، آن ها این فرصت را از دست می دهند و حالا نوبت به حریفشان است که این کار را انجام دهد و اگر بانک بازی خالی نباشد یک دومینو از بانک را بر می دارد.


پیشنهاد ویژه : فیلم آموزش کامل تکنیک های شعبده بازی


یکی از ویژگی های بازی دومینو این است که بسیار خوب و غیر قابل پیش بینی است چرا که احتمال می رود در یک بازی یک بازیکن فقط با استفاده از یک دومینو بازی را به پایان برساند. در مقابل هم این امکان وجود دارد که راه بازی بسته شود و مجبور شود از تمام بانک خود استفاده نماید تا بتواند دومینویی که راهش را بسته است را بردارد و در آخر هم نتواند این کار را انجام دهد و به همین منوال بازی به پایان برسد و در نتیجه بازی را واگذار کند.

اما یک احتمال دیگر وجود دارد که بازیکن بتواند از طریق شمردن دومینوهایی که در دست دارد و همچنین دومینوهایی که بر روی زمین وجود دارد بتواند بازی را ببرد و این کار هم امکان پذیر است.

بازی دومینو را می توان ۲ و ۴ نفره بازی کرد، البته باید اشاره کرد که در بازی ۴ نفره بانک وجود ندارد و به این شکل است که مهره ها را برعکس کنار یکدیگر می چینند به طوری که روی سفید مهره ها قابل دیدن باشد و به این ترتیب که نفر اول بازی ۲ مهره را می کشد و نفرات بعدی نیز به ترتیب از سمت راست ۲ مهره بر می دارند، در دور دوم بازی هم ۲ مهره و در نهایت ۳ مهره بر می دارند تا اینکه در آخر هر یک از بازیکنان ۷ مهره داشته باشند.

شروع بازی دومینو توسط فردی است که جفت شش داشته باشد و نفر بعدی باز در سمت راست او قرار دارد. و دو فردی که روبه روی هم قرار دارند شریک و یا یار هم محسوب می شوند.

پکیج آموزش بازی دومینو به صورت تصویری
پکیج آموزش بازی دومینو به صورت تصویری

اگر در حین بازی نوبت به یکی از بازیکن ها رسید و او مهره مورد نظر را نداشت، نوبت بازی به فردی دیگر می رسد. در پایان بازی هم اگر هر کس زودتر تمام مهره هایش را تمام کرد، مهره های دو رقیب که یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ وی قرار دارند شمرده می شوند و منظور خال هایی است که بر روی مهره ها قرار دارد و به نفع تیم برنده ثبت می شود و هر تیمی که امتیاز به ۱۰۴ برسد پیروز بازی خواهد بود. البته این روشی که توضیح دادیم فقط یک بازی پایه و ابتدایی بود که می توان با دومینو انجام داد و روش های پیشرفته ی دیگری هم وجود دارد که بورکینافاسویی ها در آن ها مهارت خارق العاده ای دارند.

آشنایی با اثر دومینو

ویژگی یا همان اثر دومینو این است که یک اثر جمعی که روی هم انباشته گشته است هنگامی پدیدار می شود که یک رخداد به وجود آورنده باعث شود تا آن زنجیره شکل بگیرد. در نظریه مکانیکی دومینو ما شاهد این موضوع هستیم که یک ردیف از دومینوها به شکلی در پشت هم قرار گرفته اند که با افتادن اولین دومینو مراحل توالی و به هم پیوسته ای شکل می گیرد که در طی رخدادهای پیاپی تک به تک دومینوها بر زمین می افتند.

آشنایی با قوائد بازی دومینو

نوع مشهور بازی دومینو به شکل چیدمان است که به دو گروه اصلی برگزار می شود و در ادامه به هر کدام از آن ها می پردازیم :

بازی دومینو به روش مسدود کننده

اکثرا تمام بازی ها دومینو به شکل مسدود کننده است که در این نوع بازی هدف تمام شدن مهره هایی است که در دست افراد وجود دارد و یا هدف مسدود کردن مهره های حریف است. در این روش بازی زمانی تمام می شود که یک بازیکن آخرین مهره اش را قرار دهد و یا حریف آن را مسدود کند و در این صورت آن بازیکنی که راهش بسته شده است و راه دیگری برایش وجود ندارد بی شک بازنده خواهد بود.

بازی دومینو به شکل امتیازی

در این نوع بازی نحوه حساب کردن امتیازات متفاوت است و اغلب در طول بازی محاسبه می شود و نحوه محاسبه امتیازات هم به قوانینی بستگی دارد که برای بازی وضع گردیده است.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.