پکیج آموزش نقاشی سارجنت به صورت کامل

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
1.2 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

آیا با تکنیک نقاشی سارجنت آشنا هستید؟ به طور کلی نقاشی تفسیری است که به وسیله رنگ و با قلم مو کشیده می شود. شما می توانید از یک قلم مو بزرگ استفاده کنید و پالت رنگ خود را تکمیل نمایید. با استفاده از پودر زغال که ابزاری برای نقاشی است نیز می توانید توده هایی را در نقاشی خود بکشید که بسیار زیبا باشد.

بعد از انجام این کار لازم است تا در تخته نقاشی خود مرزها را مشخص کنید و حدود ۱.۵ سانتی متر از حاشیه ها فاصله بگیرید و سپس شروع به ارزیابی نقاشی کنید و رنگ ها را در پس زمینه ترکیب نمایید تا بر روی هم قرار بگیرند و ترکیب زیبایی را ایجاد کنند.

زمانی که شما یک چهره را طراحی می کنید باید به سایه ها دقت کنید که بسیار دقیق کشیده شوند یعنی سمت چپ روشن باشد و در طرف دیگر سایه قرار می گیرد. اگر می خواهید نقاشی خوبی بکشید لازم است تا همواره آن را مورد بررسی قرار دهید و اگر ایرادی دارد رفع نمایید و سپس به نقاشی کردن ادامه بدید. یعنی شما باید آنقدر نقاشی تان را بررسی کنید که به یک اثر خارق العاده تبدیل شود.

در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان پکیج آموزش نقاشی سارجنت به صورت کامل را در اختیار شما علاقه مندان به نقاشی و هنر قرار دهیم. اگر شما هم تصمیم دارید تا با تکنیک سارجنت آشنا شوید و آن را یاد بگیرید پیشنهاد می شود تا مجموعه آموزش تکنیک سارجنت را از ین قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان دانلود نمایید.

دوره جامع آموزش نقاشی سارجنت

تکنیک سارجنت یکی از روش های نقاشی محسوب می شود که توسط جان سینگر سارجنت ابداع شد. در پکیج آموزش نقاشی سارجنت به صورت کامل با این سبک آشنا می شوید و می توانید خودتان طرح های مورد دلخواهتان را طراحی کنید.

دوره جامع آموزش نقاشی سارجنت

بیوگرافی جان سینگر سارجنت

سارجنت که در سال ۱۸۵۶ به دنیا آمد یک هنرمند اهل ایالات متحده آمریکا بود که به صورت حرفه ای طراحی چهره انجام می داد و او را به عنوان مطرح ترین تک چهره نگاران می دانند. سارجنت در حدود ۹۰۰ نقاشی رنگ روغن و بیش از ۲۰۰۰ نقاشی آبرنگ و بسیاری دیگر از طرح های نقاشی را با زغال کشیده است. سارجنت به کشورهای مختلفی سفر کرد که آثار او نمایشگر سفرهای او به سراسر جهان از ونیز به تیرول، کورفو، شرق میانه، مونتانا، مین و فلوریداست. جان سینگر سارجنت در سال ۱۹۲۵ از دنیا رفت.

آشنایی با تکنیک نقاشی سارجنت

بعد از انجام کارهایی که در بالا به آنها اشاره شد لازم است تا بر روی مهم ترین و مشخص ترین ویژگی ها کار کنید. به این شکل که تخته نقاشی شما باید مرطوب باشد و تمام رنگ ها را به درستی ترکیب کرده باشید. به یاد داشته باشید که در طول نقاشی باید به دقت سوژه مورد نظرتان را مشاهده کنید تا بتوانید تمام جزئیات را نقاشی کنید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش نقاشی بارگ


سپس لازم است از رنگ های ملایم تر و ظریف تر استفاده کنید تا بخش هایی مانند سر، چانه، شقیقه، بینی و گونه ها را رنگ آمیزی نمایید. بعد از انجام این کار باید بر روی دهان و چشم ها کار کنید و نورپردازی را به دقت انجام دهید که این موضوع باعث می شود تا نقاشی و طراحی شما بسیار طبیعی و زیبا به نظر برسد.

همچنین خاصیتی که در نقاشی سارجنت وجود دارد این است که اگر بخشی از کارتان درست نباشد می توانید با استفاده از قلم مو آن را به راحتی محو کرده و سپس آن را اصلاح نمایید. بنابراین هدف از نقاشی سارجنت ایجاد تجسم کامل است و این اصطلاح به این معناست که اجازه نمی دهد هیچ تداخلی در بخش های مختلف وجود داشته باشد و هر تلاش شما نتیجه ای خواهد داشت.

آموزش کامل تکنیک نقاشی سارجنت

نکاتی از جان سینگر سارجنت

در ادامه شما را با نکاتی آشنا می کنیم که سارجنت آنها را بیان کرده است و به شما کمک می کند تا بتوانید نقاشی زیبایی داشته باشید.

  • نقاشی نوعی تفسیر از واقعیت است که شما با قلم مو آن را ترسیم کرده اید.
  • از یک قلم مو استفاده کنید و همواره سعی نمایید تا آزادانه کار کنید.
  • عناصر و المان های موجود در طراحی را به درستی رنگ آمیزی نمایید.
  • اگر رنگ آمیزی شما دقیق تر باشد می توانید حس بهتری را القا کنید.
  • به اصل ساده سازی پایبند باشید و تلاش کنید تا عناصر موجود در نقاشی را روشن طراحی کنید.
  • راز رنگ آمیزی جادویی در این است که بتوانید در نهایت صرفه جویی بر روی روشنایی سوژه کار کنید.
  • همواره با رنگ های میانی کار کنید، به طوری که هم بخش های روشن کاراکتر به درستی دیده شود و هم قسمت های سایه دار و تاریک سوژه به خوبی پرداخت شود.
  • قسمت های نیم تنه را با رنگ بیشتری رنگ آمیزی کنید.
  • یک نقاش حرفه ای هرگز بر روی زیرساخت اشتباه رنگ آمیزی را انجام نمی دهد.
  • بعد از انجام تمام نکاتی که سارجنت بیان کرد لازم است تا طراحی را شروع کنید.

خانم هاینمن که یکی از شاگردان جان سینگر سارجنت است بیان می کند که همواره سعی کنید بوم خودتان را به خوبی آماده کنید تا بتوانید طراحی خودتان را بر روی آن آغاز کنید. یعنی در ابتدا باید طرح اولیه را بر روی بوم پیاده سازی نمایید و سپس شروع به رنگ آمیزی نقاشی کنید.

به عنوان مثال برای طراحی سر لازم است تا به نحوی نور و سایه با هم ترکیب شوند که مشاهده کننده تشخیص دهد که ناحیه سر از پس زمینه جدا است. بنابراین استفاده از ابزارها و وسایلی که برای نقاشی سارجنت نیاز است به شما کمک می کند تا یک نقاشی عالی و زیبا داشته باشید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل نقاشی رنگ روغن


همانطور که خانم هاینمن بیان می کند که صرفا برای نقاشی سر می توان از موادی مانند سقز استفاده کرد و برای طراحی سایر بخش ها فقط از رنگ استفاده می شود و هیچ ترکیب دیگری در آن به کار نمی رود.

سپس طراحی را خیلی سریع آغاز می کند و از همان لحظه تمرکز او شروع می شود و با این که در کارش سرعت دارد ولی می توانید نوعی آهستگی را هم مشاهده کنید. او قلم مو را به شکلی در هوا نگه می دارد که انگار می داند بعدا قرار است کدام قسمت را رنگ آمیزی کند.

رنگ آمیزی سر

سارجنت همواره در یک فرایند مجزا سر را نقاشی می کرد، در حالی که ممکن است خیلی از افراد برای طراحی سر چندین جلسه وقت بگذارند. سارجنت آنقدر دقیق این کار را انجام می داد که وقتی شما آن را مشاهده می کردید با خود می گفتید چقدر این کار انجام شده است.

او به طوری سر و چشم ها را طراحی می کرد که هیچ تداخلی در آن وجود نداشت و به باور او اگر شما سر و چشم ها را به درستی طراحی کنید هیچ مشکلی در طراحی شما وجود نخواهد داشت چرا که سارجنت سر را به عنوان زیر بنای طراحی می دانست.

کشیدن سر به گونه ای است که انگار شما در یک اتاق کاملا تاریک هستید و می خواهید قدم بزنید. یعنی شما از هیچ موضوعی مطلع نیستید و کوچکترین اشتباه کار را خراب می کند. هر یک از مراحل مانند انجام یک اکتشاف است و شما باید به گونه ای بر روی طراحی خود متمرکز شوید که بتوانید بهترین نقاشی را ارائه دهید.

فیلم آموزش نقاشی سارجنت

سارجنت در ابتدا فقط بر روی رنگ های میانی کار می کرد تا بتواند به خوبی عمل مدلسازی را انجام دهد. او درست مانند یک مجسمه ساز بر روی سوژه کار می کرد و تنها تفاوتی که وجود داشت این بود که در ابتدا بر روی سر متمرکز می شد و سپس سایر جزئیات را طراحی می کرد.

ویژگی نقاشی سارجنت

زمانی که نقاشی سارجنت را آغاز میکنید طراحی شما به این شکل است که در ابتدا هیچ نمایی را نشان نمی دهد و در میانه راه زمانی که شما بر روی سایه ها و روشنایی ها کار می کنید تازه طراحی شما جانی تازه به خوبی می گیرد و وقتی با قلم مو رنگ آمیزی را آغاز می کنید می توانید طراحی زیبایی داشته باشید.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش نقاشی آبرنگ


به باور سارجنت زمانی که شما شروع به نقاشی می کنید نباید خیلی زیاد بر روی جزئیات تمرکز کنید، چرا که جزئیات خاصیتی دارند که از خودشان مراقبت می کنند و شما فقط باید سر و چهره را به خوبی بکشید و در پایان مشاهده می کنید که طراحی شما کامل شده است.

روند کار نقاشی سارجنت

همانطور که اشاره کردیم وحدت خاصی در نقاشی سارجنت وجود دارد و این یگانگی باعث می شود تا هر یک از بخش های به یکدیگر متصل باشند و در نتیجه اگر بخشی از نقاشی دچار مشکل شود لازم است تا شما به خوبی آن را اصلاح نمایید. اما لازم نیست شما نگران شوید چرا که وحدت نقاشی سارجنت این امکان را به شما می دهد که بتوانید با کمک قلم مو به راحتی بخش های مشکل دار را محو کنید و مجدد نقاشی را ادامه دهید تا به طراحی اصلی دست یابید.

بوم های سارجنت

سارجنت بوم های خود را به طور طولانی ترسیم می کرد و گاهی اوقات ممکن بود چند روز تا چند هفته را به طراحی بوم اختصاص دهد. سارجنت در تلاش بود تا یک نقاشی عالی را ارائه دهد و همواره در این زمینه سخت کوشش می کرد.

رنگ در نقاشی سارجنت

در نقاشی سارجنت شما به رنگ زیادی نیاز دارید تا بتوانید یک طرح زنده و واقعی را ترسیم کنید. چرا که در طراحی سارجنت صرفا شما نمی خواهید که بر روی پالت رنگ خود چند لکه رنگ بپاشید و لازم است تا به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید.

آموزش قدم به قدم نقاشی سارجنت

طیف رنگ هایی که سارجنت در نقاشی ها استفاده می کرد بسیار متنوع بود و برای مثال او از رنگ هایی مانند زرد کادمیوم، سبز زمردی، سرخابی و قرمز مریخی استفاده می کرد. همچنین باید اشاره شود که سارجنت از رنگ های دیوانه کننده ای مثل آبی کبالت، سیاه، قهوه ای مریخی نیز استفاده می کرد تا رنگ های میانه و سایه ها را به خوبی طراحی کند و چنین رنگ هایی تاثیر بسیاری بر روی نقاشی می گذاشت.

ترکیب ها

سارجنت در نقاشی های خودش برای آن که رنگ ها را رقیق کند از روغن استفاده می کرد و از این طریق شروع به ترکیب رنگ می نمود.

ایجاد تعادل در رنگ ها

سارجنت بعد از آن که طرح اولیه را ایجاد می کرد شروع به اصلاح تصویر می کرد تا مرز بین تصویر و پس زمینه مشخص شود و شکل و رنگ به تعادل خاصی برسد.

قلم مو در نقاشی سارجنت

برای انجام نقاشی سارجنت شما نیاز به یک قلم موی خوب دارید تا بتوانید طراحی خوبی را انجام دهید. به همین خاطر پیشنهاد می شود تا از یک قلم موی ضخیم استفاده کنید تا در برابر ضربه مقاوم باشد و بتواند رنگ را به خوبی نگه دارد.

بوم نقاشی

یکی از مهم ترین خصوصیات نقاشی سارجنت آماده سازی بوم می باشد. بنابراین لازم است تا هم مرزها مشخص شود و هم پس زمینه بوم برای نقاشی آماده گردد. بوم های پرتره سارجنت دارای بافت ساده ای بودند و وزن متوسطی داشتند. او قبل از آغاز طراحی از رنگ پرایمر یا همان رنگ اولیه استفاده می کرد تا پس زمینه کار را آماده کند و همین امر به ایجاد یک نقاشی زیبا کمک بسیاری می کند.

طراحی و نقاشی به سبک سارجنت

نورپردازی در نقاشی سارجنت

همانطور که گفته شد اگر شما از قلم موی ضخیمی استفاده کنید و از رنگ بیشتری برای رنگ آمیزی استفاده کنید می توانید یک نقاشی سارجنت عالی در اختیار داشته باشید. زمانی که شما شروع به رنگ آمیزی طرح می کنید هیچ سنگینی خاصی بر روی بوم حس نمی کنید و می توانید بر روی سایه ها و شفافیت های نقاشی خود به خوبی کار کنید.

سارجنت از قلم مو به شکلی استفاده می کرد تا بتواند تمام بخش های چهره را به خوبی طراحی کند. یعنی هم بر روی سایه ها به خوبی کار می کرد و هم بخش های شفاف طرح را خیلی عالی نورپردازی می کرد.

طراحی سارجنت

سارجنت به همراه استادش کارلوس دوران بر این باور بود که نقاشی به مانند یک علم است و شما باید به کمک قلم مو تمام طراحی های خود را انجام دهید. یعنی زمانی که شما شروع به نقاشی می کنید لازم است حرکت قلم موی شما کاملا بر اساس ناخودآگاه شما صورت بگیرد.

فرمول سارجنت برای نقاشی به این صورت بود که در ابتدا لازم است تا نقاط اصلی طراحی را بر روی بوم بکشید و تمام قسمت ها را به درستی طراحی نمایید. یعنی تمام مفصل ها و بخش های مختلف پرتره باید به یکدیگر متصل باشند و فیگور و شکل نهایی تکمیل شود و سپس شما شروع به رنگ آمیزی نمایید.

نکته دیگری که در نقاشی سارجنت باید به آن توجه کنید موضوع اندازه هاست که به شما کمک می کند تا بتوانید به یک طرح خوب و عالی دست یابید. سارجنت بیان می کرد که من فقط واقعیت ها را نقاشی می کنم و همواره آن چیزی که وجود داشت را طراحی می کرد و هرگز چیزی را تغییر نمی داد. زمانی که سارجنت در حال نقاشی بود چندین بار از بوم نقاشی فاصله می گرفت تا بتوانید طرح را به خوبی مشاهده کند و قسمت های مختلف نقاشی را به خوبی پیاده کند.

روش نقاشی سارجنت

نقاشی از دید سارجنت موضوعی عملی است و همواره بیان می کرد که آموزش انتزاعی نقاشی به دانش آموزان امری سخت و بیهوده است و هرگز آنها چیزی از نقاشی یاد نخواهند گرفت. چرا که از نظر او نقاشی یک تفسیر از واقعیت است که شما آن را از واقعیت الهام گرفته اید. از طرف دیگر سارجنت همواره به رنگ آمیزی تاکید بسیاری می کرد و معتقد بود که ارزش زیادی در رنگ ها نهفته است و موجب می شود تا چشم ها به ارزش و تفسیر اصلی نقاشی پی ببرند.

در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان به طور کامل با تکنیک نقاشی سارجنت آشنا شدیم. اگر شما علاقه دارید تا این تکنیک را یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم تا دوره جامع آموزش نقاشی سارجنت را از این قسمت از برنا اندیشان دانلود نمایید تا به صورت حرفه ای نقاشی رنگ روغن به سبک سارجنت را فرا بگیرید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.