پکیج آموزش زیست شناسی کنکور پایه دهم | یازدهم | دوازدهم

نوع فایل
PDF
حجم فایل
450 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زیست شناسی کنکور یکی از مهم ترین دروسی است که دانش آموزان رشته تجربی باید به خوبی آن را بخوانند و به تمام مطالب کتاب زیست شناسی تسلط داشته باشند. از این رو لازم است تا به این درس اهمیت زیادی دهید تا بتوانید رتبه خوبی در آزمون کنکور به دست آورید. با توجه به اهمیتی که درس زیست در رشته کنکور دارد در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین و جامع ترین پکیج های آموزشی با عنوان آموزش زیست تجربی ویژه کنکور را در اختیار شما افراد علاقه مند قرار دهیم.

پکیج آموزش زیست تجربی

بسیاری از دانش آموزان رشته تجربی همواره به دنبال مرجعی برای آموزش بهتر هستند. از این رو بسیار ضروری است که منبعی ارزشمند در این زمینه در اختیار آنها قرار بگیرد. برنا اندیشان که به صورت تخصصی در زمینه ارائه محصولات آموزشی فعالیت می کند در این قسمت تصمیم دارد تا بهترین مجموعه آموزشی تحت عنوان پکیج آموزش زیست شناسی ویژه کنکور تجربی را در اختیار شما افراد علاقه مند و دانش آموزان رشته تجربی قرار دهد.

این بسته آموزشی شامل آموزش کامل زیست دهم، یازدهم و دوازدهم است که به صورت کامل تمامی مباحث را آموزش می دهد و شما می توانید با استفاده از این آموزش نمره خوبی هم در امتحان و هم در آزمون کنکور به دست آورید. بنابراین اگر شما قصد دارید تا رتبه خوبی در آزمون کنکور به دست آورید پیشنهاد می کنیم تا این پکیج بی نظیر را از این قسمت از برنا اندیشان دریافت نمایید.

زیست شناسی کنکور

درس زیست شناسی رشته تجربی شامل مباحث متعددی است که دانش آموزان باید به صورت کامل خط به خط کتاب را بدانند تا بتوانند در کنکور نتیجه خوبی به دست آورند. یکی از نکاتی که در کنکور تجربی باید به آن توجه داشته باشید سوالات مفهومی و ترکیبی است که برای درس زیست شناسی طرح می شود.

پکیج کامل زیست شناسی کنکور برای تمامی پایه ها

در واقع اگر شما می خواهید بهترین نتیجه را در کنکور تجربی به دست آورید باید تمامی مباحث درس زیست شناسی را بدانید و بتوانید به صورت ترکیبی به رابطه بین مباحث کتاب مسلط شوید.

به عنوان مثال ممکن است سوالی در کنکور مطرح شود که به صورت ترکیبی از سال های دهم و یازدهم باشد و شما باید با توجه به آموخته های خود به آنها پاسخ دهید. پیشنهاد می شود تا به پکیج مشاوره انتخاب رشته تجربی مراجعه نمایید.

چگونه برای کنکور درس زیست را بخوانیم؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از دانش آموزان سوال می کنند این است که درس زیست را برای کنکور چگونه بخوانند؟ برخی از دانش آموزان عادت دارند تا به صورت فصل به فصل کتاب را بخوانند که این روش هم کار درستی است و مشکی برای فرد ایجاد نمی کند.

عده ای نیز نظرشان به این صورت است که به صورت مبحثی درس زیست را مطالعه کنند که این کار نیز مفید و کاربردی است. به عنوان مثال دانش آموز تصمیم می گیرد تا مبحث جانوری یا گیاهی را بخوانید که این مبحث می توانید شامل چندین فصل از پایه های مختلف شود.

اما اگر شما می خواهید نتیجه خوبی در کنکور به دست آورید پیشنهاد می شود تا درس زیست را به صورت مبحثی بخوانید تا بتوانید به تسلط بالایی دست پیدا کنید. به طور کلی به یاد داشته باشید که روش های مختلف مطالعه بازدهی های مختلفی دارد که می توانید با توجه به نوع نظر خودتان مطالعه را انجام دهید.

روش صحیح خواندن زیست شناسی کنکور

اگر می خواهید بدانید که درس زیست شناسی را برای کنکور تجربی به چه صورت بخوانید پیشنهاد می کنیم تا مباحث مختلف زیست شناسی را دسته بندی کنید که به صورت زیر می باشد.

  • زیست جانوری انسانی
  • زیست گیاهی
  • ژنتیک
  • زیست سلولی مولکولی

شما در هر شرایطی باشید می توانید زیست شناسی را به این صورت مطالعه کنید. اما بعد از دسته بندی مباحث مختلف زیست شناسی لازم است تا با تفکیک هر یک از مباحث آشنا شوید. همچنین پیشنهاد می شود تا به مجموعه کامل بانک تست رشته تجربی مراجعه فرمایید.

یعنی باید بدانید که در مبحث زیست گیاهی چه فصل هایی مهم تر است و باید در مبحث ژنتیک چه مسائلی را بیشتر بخوانید.

فصل های زیست گیاهی

به طور کلی بخش زیست گیاهی شامل ۵ فصل است که در پایه دهم فصل های ۶ و ۷ و در پایه یازدهم فصول ۸ و ۹ و در پایه دوازدهم نیز فصل ۶ می باشد.

فصول مبحث ژنتیک

برای بخش ژنتیک باید فصل ۶ و ۷ پایه یازدهم و فصل های ۱ و ۳ و ۴ از پایه دوازدهم را مطالعه کنید.

بخش زیست مولکولی

مبحث زیست مولکولی نیز شامل ۶ فصل است که از پایه دهم باید فصل ۱ و ۲ را به خوبی بخوانید و از پایه دوازدهم نیز فصل های ۱ و ۲ و ۵ و ۶ و ۷ نیز در گروه مبحث زیست مولکولی قرار می گیرد.

فصل های زیست جانوری و انسان

از سوالات ترکیبی کنکور که به آن اشاره کردیم لازم است تا به مبحث زیست جانوری و انسان بسیار توجه کنید. چرا که فصل های ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ از زیست پایه دهم و فصول ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ و ۷ از پایه یازدهم به صورت کامل شامل مباحث مربوط به زیست جانوری و انسانی می شود.

آموزش خواندن زیست شناسی کنکور

بهترین کار این است که مباحث را به سه قسمت ژنتیک، گیاهی و زیست مولکولی و جانوری انسانی تقسیم کنیم. همانطور که مشاهده می کنید ما بخش زیست جانوری انسانی را در گروه زیست مولکولی قرار داده ایم. چرا که بسیاری از مباحث در این بخش های با هم مشترک هستند. از طرف دیگر شایان ذکر است که مباحث ژنتیک و گیاهی خیلی کم به صورت ترکیبی می آیند.

رتبه های برتر کنکور چگونه درس زیست را مطالعه می کنند؟

برنامه درس خواندن رتبه های برتر کنکور به این صورت است که از پایه دهم فصل ها ۱ تا ۵ زیست شناسی را به خوبی مطالعه می کنند. در پایه یازدهم نیز فصل ۱ الی ۵ را می خوانند و در پایه دوازدهم تمامی فصل ها به جز فصل ۳ و ۴ را مطالعه می کنند. در واقع باید بدانید که در ابتدا فصل هایی که به ژنتیک و گیاهی ارتباطی ندارند را به خوبی بخوانید.

مواردی که گفته شد حدود ۹۵ درصد از مباحث زیست سلولی و مولکولی و جانوری انسانی را شامل می شود. بعد از این کار باید به دو مبحث گیاهی و ژنتیک بروید. بدین منظور لازم است تا فصل های ۶ و ۷ از پایه دهم و فصل های ۸ و ۸ از پایه یازدهم که مربوط به زیست گیاهی است را بخوانید. همچنین برای مبحث ژنتیک نیز لازم است تا فصل های ۶ و ۷ از پایه یازدهم و فصل های ۳ و ۴ از کتاب زیست شناسی پایه دوازدهم را مطالعه کنید.

بهترین زمان برای مطالعه زیست شناسی کنکور

در قسمت بالا تمامی موارد مربوط به فصل بندی کتاب زیست شناسی را بیان نمودیم. حالا لازم است تا به سایر موارد در خصوص زیست شناسی کنکور بپردازیم. بهترین زمان برای خواندن درس زیست شناسی را خودتان باید مشخص کنید اما پیشنهاد می شود تا در بازه های زمانی مختلف مثل صبح و عصر و شب را به خواندن زیست کنکور اختصاص دهید.

مجموعه صفر تا ۱۰۰ آموزش زیست شناسی کنکور

خلاصه برداری زیست شناسی کنکور

شایان ذکر است که طراحان سوال از هر خط کتاب می توانند سوال طرح کنند و به همین دلیل لازم است تا تمامی خط های کتاب را به صورت پشت سر هم بخوانید و هرگز از مطلبی به سادگی عبور نکنید. اگر شما به خلاصه نویسی علاقه مند هستید می توانید از کاغذهای رنگی استفاده کنید و مطالب مهم را بر روی آنها بنویسید و در بین صفحات کتاب خود قرار دهید. پیشنهاد می شود تا به پکیج کامل گام به گام رشته تجربی مراجعه نمایید.

برای خلاصه نویسی زیست کنکور باید توجه داشته باشید که هرگز نکات اضافه را ننویسید. به عنوان مثال به این جمله توجه کنید : ”در روش پیوند زدن از یک گیاه مانند جوانه یا شاخته به نام پیوندک، روی تنه گیاه دیگری که به آن پایه می‌گویند، پیوند زده می‌شود.”

اگر بخواهیم جمله بالا را به صورت خلاصه بنویسم باید به این صورت نوشته شود : پیوند زدن = پیوند، پیوندک روی پایه.

بنابراین هدف اصلی از خلاصه نویسی برای زیست شناسی کنکور این است که مطالب را خرد کنید تا بتوانید خیلی سریع به آنها دسترسی داشته باشید.

تاثیر خواندن کتاب زیست برای کنکور

تمامی افراد متخصص در این زمینه بیان می کنند که تمامی دانش آموزان باید کتاب درسی شان را به خوبی مطالعه کنند. چرا که تمامی طراحان سوالات کنکور از کتاب درسی سوالات کنکور را طرح می کنند و اگر شما به صورت مفهومی و ترکیبی کتاب زیست شناسی را مطالعه کنید می توانید در کنکور نیز به نتیجه خوبی دست پیدا کنید.

همچنین پیشنهاد می شود که اگر شما از سایر منابع برای خواندن زیست استفاده می کنید می توانید بعد از خواندن آن منابع به سراغ کتاب خودتان بروید و مطالب را مجدد مرور نمایید.

در این قسمت به صورت کامل شما را با زیست شناسی کنکور آشنا کردیم و متوجه شدید که برای آزمون کنکور چگونه این کتاب را مطالعه کنید. اگر شما تصمیم دارید تا در کنکور به نتیجه خوبی دست پیدا کنید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان پکیج کامل آموزش زیست شناسی کنکور را دریافت نمایید تا به صورت خط به خط تمامی مباحث زیست شناسی کنکور را یاد بگیرید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.