هنگام قهر کردن دوست پسر خود چه کار کنیم؟

هنگام قهر کردن دوست پسر خود چه کار کنیم؟

اگر دوست پسرتان با شما قهر کرده است چه کاری باید انجام دهید؟ همواره به یاد داشته باشید که قهر کردن دوست دختر یا دوست پسر دلایل متفاوتی دارد و افراد باید مهارت های خاص این موضوع را به خوبی یاد بگیرند.

قطعا هر فردی که در روابط بین فردی قرار دارد با مشکلاتی مانند قهر کردن دوست پسر روبرو شده است و کاری انجام داده است که باعث شده تا دوست پسرش از دست او ناراحت شود.

در این میان شما با چندین فکر و باور روبرو هستید. یعنی گاهی اوقات دلیل قهر کردن دوست پسرتان را می دانید و گاهی اوقات هیچ گونه سرنخی در این باره ندارید.

برخی از افراد دارای استراتژی صبر هستند و فکر می کنند که اگر صبر کنند تا شرایط آرام شود خود به خود مشکل حل می شود. اما نتیجه تحقیقات نشان می دهد که اگر شما به صورت مستقیم با موضوع مواجه شوید بهتر می توانید به شرایط عادی بازگردید و مشکل را هم حل می کنید.

به عبارت کلی گفتگوهای صادقانه در روابط میان فردی بسیار مفید است و باعث می شود تا دختر و پسر بتوانند روابط سالم و سازنده ای با یکدیگر داشته باشند و در نتیجه رابطه آنها به ازدواج ختم می شود.

آیا دوست پسرتان با شما قهر کرده است؟

اگر دوست پسرتان با شما قهر کرده است و این سوال در ذهن شما ایجاد شده که چه کاری باید انجام دهید در ادامه مقاله با گروه تخصصی برنا اندیشان همراه باشید. در واقع شما به کمک استراتژی هایی که به شما معرفی می کنیم می توانید در هنگام قهر کردن دوست پسرتان کاری کنید که رابطه شما دوباره به حالت قبل بازگردد و هیچ گونه دعوا و درگیری نیز برایتان ایجاد نخواهد شد.

یعنی شما به جای برخوردهای خشمگینانه و یا برخوردهای انفعالی و اجتنابی به صورت مستقیم با مشکل روبرو می شوید و در نتیجه بهترین رابطه را به دست می آورید. البته لازم به ذکر است که این پیشنهادها برای مشکلات عاطفی ناشی از دردهای جسمی و فیزیکی نیست و اگر شما قربانی خشونت هستید لازم است تا به روانشناس مراجعه فرمایید.

یعنی اگر شما با دوست پسر خود دعوا کرده اید و آسیب جسمی دیده اید نمی توانید به کمک این پیشنهادها رابطه تان را بازیابی کنید. چرا که این مشکل بسیار ریشه ای است و شما نیاز دارید تا از کمک های حرفه ای استفاده نمایید.

مدیریت روابط

همواره بهترین روش برای پاسخ گویی در هنگام درگیری ها کنترل خشم و احساسات است. یعنی انسان نباید خشم را با خشم جواب دهد. چرا که تمام مشکلات حادی که شاهد آنها هستیم ناشی از عصبانیت بوده و افراد در هنگام عصبانیت نتوانسته اند خودشان را کنترل کنند و در نتیجه دست به کاری اشتباه و غیر قابل جبران زده اند.

بنابراین اگر شما می خواهید هر رابطه ای را به خوبی حفظ کنید نیاز دارید تا احساسات خودتان را به خوبی کنترل کنید. همواره به یاد داشته باشید که رفتارهایی مانند قهر کردن، برخوردهای اجتنابی و یا دعوا و درگیری دو طیف اشتباه در روابط اجتماعی است.پیشنهاد می شود تا مقاله میک لاو را مطالعه فرمایید.

یعنی اگر شما روابط اجتماعی را به صورت یک خط مستقیم در نظر بگیرید در یک سر آن رفتارهای خشن مانند دعوا و درگیری قرار می گیرد که بسیار آسیب زا بوده و در سر دیگر آن رفتارهای اجتنابی مانند صحبت نکردن و قهر کردن قرار می گیرد. اما در بین خط رفتار میانه و برخورد قاطعانه وجود دارد که کلید حل تمامی مشکلات می باشد.

البته باید اشاره شود که رفتار قاطعانه هرگز به معنای برخورد تند و خشن نیست و در واقع بهترین رفتار برخورد قاطعانه می باشد. چرا که انسان ها می توانند تکلیف شان را متوجه شوند و با شما وارد چالش نمی شوند.

شایان ذکر است که در روابط بین دختر و پسر اگر یکی از طرفین از هر کدام از طیف های اشتباه استفاده کند موجب می شود تا انرژی زیادی را از خود و طرف مقابل بگیرد. در نتیجه احساس ناامیدی در افراد ایجاد می شود و آرامش بین فردی آنها از بین می رود. حال اگر شما بتوانید اصول برخورد منطقی و قاطعانه را فرا بگیرید قطعا شاهد تغییرات چشمگیر در رابطه تان هستید.

توجه به احساسات و معذرت خواهی

مهم ترین نکته ای که دختر و پسر در روابطشان باید به آن توجه داشته باشند این است که در مواقع لزوم از یکدیگر معذرت خواهی کنند. چرا که عذرخواهی کردن موجب می شود تا احساسات یکدیگر را درک کنید و به جای شوخی کردن نشان می دهید که مسئله جدی بوده و شما از کار اشتباهی که انجام داده اید پشیمان هستید.

چرا دوست پسرم با من قهر می کند؟

حتی اگر شما احساس دوست پسرتان را دوست ندارید باز هم باید به احساس او احترام بگذارید و همدلی خودتان را با او نشان دهید. تمام دختران باید به این نکته توجه داشته باشند تنها چیزی که پسرها به آن نیاز دارند این است که احساس کنند شما آنها را درک می کنید و آنها را پذیرفته اید، یعنی شما پیام های آنها را دریافت می کنید. البته منظور ما از پیام تمامی سیگنال هایی است که بین دختر و پسر تبادل می شود و نباید با ارسال پیامک آن را اشتباه بگیریم.

همانطور که گفته شد ممکن است شما با احساس و پاسخ آنها مخالف باشید اما لازم است در این زمان همدلی تان را با او نشان دهید تا او متوجه شود که احساساتش برای شما مهم بوده و در نتیجه آسیبی که متوجه آنها شده است نیز بهبود پیدا می کند.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله مراقبت از عشق را بخوانید.

شما باید خودتان را به جای دوست پسرتان قرار دهید و دنیا را از نگاه او مورد بررسی قرار دهید. چرا که اگر شما احساسات او را درک کنید و به خاطر کار اشتباهی که انجام داده اید از او عذرخواهی کنید او بسیار احساس خوبی می کنید و متوجه می شود که شما او را دوست دارید. در واقع به این فکر کنید که تمامی حرف های احساسی شما موجب آرامش او می شود.

به عنوان مثال می توانید به او بگویید که ”می توانم بفهمم چرا این کار تو را دچار عصبانیت کرده است”. تمامی این رفتارها موجب می شود تا دوست پسرتان متوجه شود که شما او را درک کرده اید و حرف های او را شنیده اید. حتی اگر او در این میان احساساتش را دستکاری کند و یا بخواهد آن را پنهان کند باز هم هیچ اشکالی ندارد و شما به هدف نهایی خودتان دست یافته اید.

در هنگام قهر کردن دوست پسر خود هرگز جملات زیر را به او نگویید :

  • مساله چیز مهمی نبوده است
  • بیش از حد واکنش نشان می دهی
  • تو فرد منطقی ای نیستی
  • من با تو حرفی ندارم

اگر شما در هنگام قهر کردن دوست پسرتان از چنین جملاتی استفاده کنید موجب می شود تا او بسیار ناراحت شود و در نتیجه رابطه شما به چالش کشیده شود.

خنثی کرده احساسات و کاهش تنش

هر زمان که شما بخواهید دوست پسرتان را کنترل کنید موجب می شوید تا او بیشتر در مقابل شما به صورت تدافعی عمل کند. همانطور که گفته شد عصبانی شدن و ارائه پاسخ قهر و خشونت بدترین کاری است که می توان در روابط میان فردی از آنها استفاده کرد.

شما باید به طرف مقابل اجازه دهید که عصبانی شود و در نهایت خودش آرام می شود. به یاد داشته باشید که در هنگام قهر کردن دوست پسرتان هر چقدر شما آرام باشید بهتر می توانید احساسات خشم طرف مقابلتان را کنترل کنید.

همچنین پیشنهاد می شود تا در این مواقع از یک درمانگر استفاده کنید تا بتوانید اصول کنترل احساسات را بیاموزید و همچنین او به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید تنش های رابطه عاطفی را کاهش داده و به جای دعوا و درگیری به سمت همکاری گرایش پیدا کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان تنفر در مردان را بخوانید.

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید برخورد قاطعانه و محترمانه با دوست پسرتان است. چرا که رفتار قاطعانه موجب می شود تا بتوانید احساسات خودتان را به خوبی بیان کنید و همچنین به احساسات و خواسته های فرد مقابل خود نیز توجه نمایید.

همواره به یاد داشته باشید هنگامی که شما با دوست پسرتان برخورد قاطعانه و محترمانه داشته باشید نشان می دهید که به او اهمیت می دهید و صادقانه با او رفتار می کنید. لازم به ذکر است که برخورد قاطعانه باعث می شود تا فرد مقابل نیز مسئولیت کارهایی که انجام داده است را بر عهده بگیرد.

مسئولیت پذیری

اگر شما در رابطه با دوست پسرتان کاری انجام داده اید که به او آسیب زده اید باید اشتباه خودتان را بپذیرید. گاهی اوقات نیز ممکن است دلیل قهر کردن دوست پسرتان را نمی دانید و در این مواقع لازم است تا به صورت مستقیم از او سوال کنید که چه اشتباهی از شما سر زده است که باعث شده تا او از شما ناراحت شود.

در این مواقع باید مسئولیت کاری که انجام داده اید را بپذیرید و به او نشان دهید که از اشتباه خود پشیمان هستید. البته توجه داشته باشید که در این مواقع از عباراتی مانند ”متاسفم اگر آسیب دیدی” یا ”متاسفم که ناراحت شدی” به هیچ وجه استفاده نکنید.

زیرا اگر شما چنین جملاتی را به دوست پسرتان بگویید در واقع به او این پیام را می دهید که شما خودتان مسئولیت کاری که انجام داده اید را نپذیرفته اید و تمام تقصیرها را بر دوش دوست پسرتان انداخته اید. در واقع گفتن این جملات به این معناست که تو فرد ضعیفی هستی که با کوچکترین حرف ها نیز ناراحتی می شود و حالا من از روی ترحم از تو معذرت خواهی می کنم.

بنابراین ضروری است که مسئولیت کارهایی که انجام داده اید را بپذیرید و به او چند عبارت مفید و کمک کننده را بگویید. مثلا به دوست پسرتان بگویید : ”می دانم کاری که انجام داده ام اشتباه بوده، ای کاش  قبل از اقدام فکر می کردم.

من واقعا اشتباه بزرگی را انجام داده ام”. اگر شما به او چنین عباراتی را بگویید باعث می شود تا متوجه شود که شما احساسات او را درک کرده اید و نسبت به شما احساس خوبی به دست می آورد.

پرهیز از بهانه گرفتن

هرگز در هنگام معذرت خواهی از دوست پسرتان نباید از جملاتی مانند ”نمی خواهم وانمود کنم، اما…” استفاده نکنید. چرا که چنین عباراتی موجب می شود تا پیام اشتباهی به فرد مقابل منتقل شود.

هنگامی که شما قصد دارید تا بهانه ای بیاورید به این معناست که مسئولیت کاری که انجام داده اید را قبول ندارید و می خواهید از زیر مسئولیت شانه خالی کنید. پیشنهاد می شود تا مقاله درمان شوهر بی احساس را بخوانید.

به عنوان مثال اگر به دوست پسرتان بگویید که نباید سرت داد می زدم اما واقعا استرس داشتم فقط یک نوع بهانه گیری است و موجب می شود تا تاثیر عذرخواهی تان کاهش یابد.

شما باید در هنگامی که به اشتباه خود اعتراف می کنید به دوست پسرتان توضیح دهید که ”اگر من استرس زیادی داشتم اما باز هم نباید بر سر شما فریاد می زدم”. هنگامی که شما به این صورت با دوست پسرتان صحبت می کنید باعث می شود تا او بداند که شما به صورت ناخواسته به او صدمه عاطفی وارد کرده اید.

نمایش تاسف واقعی

همانطور که بارها نیز اشاره شد رفتار صادقانه در رابطه با دوست پسر بسیار مهم است و باعث می شود تا نشان دهد که شما اشتباه خودتان را پذیرفته اید. یعنی شما قبول دارید که کار اشتباهی انجام داده اید و قصد دارید تا از فرد مقابل خود عذرخواهی کنید.

شما باید تاسف خودتان را به او نشان دهید و این کار می توانید کمی طول بکشد. چرا که دوست پسرتان آسیب دیده است و شاید در ابتدا نتواند خیلی سریع شرایط پذیرفتن عذرخواهی شما را نداشته باشد.

شما باید به این موضوع فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا شرایط بهبود یابد. ممکن است شما ندانید بهتر است چه کاری انجام دهید تا دوست پسرتان حال بهتری پیدا کند.

شما در این مواقع می توانید از او سوال کنید که چه چیزی دوست دارد تا احساس بهتری داشته باشد. لازم به ذکر است که حرکات نامفهوم، وعده های توخالی و عذرخواهی های غیر صادقانه نه تنهای فایده ای برای رابطه شما ندارد بلکه باعث می شود تا به فرد مقابل بیشتر آسیب وارد کنید.

انعطاف پذیری

زمانی که دوست پسرتان از شما انتقاد می کند که کار اشتباهی انجام داده اید ممکن است برایتان بسیار سخت باشد که در مقابل این حرف حالت تدافعی نداشته باشید. زیرا همواره قرار دادن خود به جای فرد دیگر کار دشواری است.

در این حالت اگر تعارضی در رابطه شما ایجاد شود قطعا احساس ناراحتی می کنید ولی اگر انعطاف پذیر باشید می توانید دنیا را از منظر دوست پسرتان مشاهده کنید و در نهایت رابطه بهتری با یکدیگر خواهید داشت.

زمانی که شما انعطاف پذیر باشید به دوست پسرتان نشان می دهید که شما فرد مسئولیت پذیری هستید و برای رابطه با او برنامه ریزی بلند مدتی دارید.

شایان ذکر است که شما باید از اتفاقی که افتاده است درس بگیرید و همواره به یاد داشته باشید که اگر در هر رابطه ای تعارض ها ادامه داشته باشند قطعا برای رابطه مضر بوده و می تواند مشکلات بسیاری را برای شما ایجاد کند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله نتیجه بی توجهی به مردان را مطالعه نمایید.

بنابراین شما باید مشکل را شناسایی کنید و بدانید که چه موضوعی باعث شده دوست پسرتان ناراحت شود و آن را رفع نمایید تا بتوانید رابطه خوبی با او برقرار نمایید. در این زمینه شما باید کارهایی را انجام دهید که به شما کمک می کند تا بتوانید به شناخته و درک بهتری از یکدیگر دست پیدا کنید.

ایجاد رابطه ای سازنده

اغلب افراد همواره دارای رفتار واکنشی هستند و چون فکر می کنند دیگران آنها را درک نمی کنند به صورت عصبانی رفتار می کنند. از این رو باید بدانید که اگر در هنگام برخورد با دیگران آنها به صورت عصبانی با شما رفتار می کنید یکی از دلایل آن این است که آنها فکر می کنند شما آنها را درک نمی کنید.

در این حال اگر آنها فکر کنند که توسط دیگران جدی گرفته نمی شوند قطعا ناراحت می شوند. در رابطه با دوست پسر خود نیز باید بدانید که هرگز کاری انجام ندهید که موجب عصبانیت او شود. یعنی شما باید به صورت فعال به او گوش کنید و به او این احساس را بدهید که او را درک می کنید.

شما باید به شناخت کاملی از دوست پسرتان دست پیدا کنید و بدانید که چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد. در این حالت می تواند به نیازهای او توجه کنید و در نتیجه یکدیگر را به خوبی درک نمایید.

در این میان لازم است اشاره شود که اعتباربخشی موجب می شود تا بتوانید پذیرش را به دیگران انتقال دهید و به سایرین نشان دهید که آنها را درک کرده اید.

البته لازم است اشاره شود که اعتبار بخشی به این معنا نیست که شما تمامی رفتارهای دیگران را تایید می کنید. بلکه در معنای کلی یعنی شما شناخت خوبی از فرد مقابل به دست آورده اید و متوجه دیدگاه او هستید.

بنابراین اگر شما بتوانید احساسات، عواطف و نیازهای دیگران را به خوبی درک کنید قطعا موفق می شوید تا به خوبی دیگران را درک کنید و در نتیجه رابطه سالمی با آنها برقرار می کنید. شما نباید سعی کنید که آنها را از خودتان دور کنید، بلکه لازم است تا اجازه دهید که جریان داشته باشند و از طریق اعتبار بخشی آنها را تایید کنید.

در فرایند اعتبار بخشی باید از تکنیک انعکاس سخن استفاده کنید که موجب می شود تا فرد مقابل احساس کند شما به او توجه می کنید.

به عنوان مثال هنگامی که او صحبت می کند سرتان را به نشانه گوش دادن تکان دهید و هر از چندگاهی به او بگویید که ”آنچه که من فهمیدم این است که تو می گویی….،آیا درست متوجه شده ام؟” همچنین لازم است بدانید که این کار باید بدون هیچ گونه قضاوت و پیش فرض انجام شود تا فرد متوجه شود که شما احساسات او را درک کرده اید.

اگر دوست پسرم با من قهر کند من باید چه کاری انجام دهم؟

تمرین صبر و شفقت

در زیر لایه های خشم همواره احساسات عمیقی مانند غم، ترس و درد نهفته است که ممکن است دوست پسرتان کمتر متوجه آنها شود. هنگامی که فردی عصبانی است به این معناست که برای مدتی تصمیم دارد تا احساسات زیرین را نمایش ندهد و از این طریق احساس قدرت و کنترل را به دیگران نشان دهد.

اگر چنین حالتی وجود داشته باید بعد از مدتی باعث می شود تا آنها دچار آسیب شوند. از این رو شما باید برای دوست پسرتان دلسوز باشید و هرگز به او اتهامی وارد نکنید و نباید او را سرزنش کنید. برای مطالعه بیشتر لازم است تا مقاله دلیل بی توجهی زنان نسبت به شوهرانشان را مطالعه فرمایید.

در این میان لازم است بیان کنیم که صبر می تواند پادزهر خشم باشد و به دوست پسرتان کمک می کند تا بتواند به تفکر منطقی دست پیدا کند. همواره به یاد داشته باشید که اگر شما عصبانی و خشمگین هستید اقدامی انجام ندهید، چرا که قطعا نتیجه آن برای شما مشکلات فراوانی را به وجود می آورد.

بنابراین صبر و شکیبایی به انسان کمک می کند تا بتواند احساس آرامش کند و به طرف مقابل نیز کمک می کند تا بتواند احساسات خشم خودش را کنترل کند.

نتیجه گیری

در این مقاله ابعاد مختلف قهر کردن دوست پسر را مورد بررسی قرار دادیم و به شما بیان کردیم که شما در مقابل این اقدام چه کارهایی را باید انجام دهیم. البته باز هم لازم است اشاره شود که تمامی راهکاری پیشنهادی در جهت بهبود مشکل است و اگر شما تمامی آنها را به صورت دقیق انجام دهید قطعا به نتیجه مثبت نیز دست پیدا کنید.

از این رو اگر دختر و پسری با یکدیگر دشمن باشند و تصمیمی برای بهبود رابطه شان نداشته باشند قطعا به صورت برعکس عمل می کنند تا رابطه شان به جدایی بینجامد. از این رو شما باید انتخاب خودتان را بدانید و بهترین گزینه را برای این کار در نظر بگیرید. همواره به یاد داشته باشید که شما نمی تواند دیگران را تغییر دهید اما با کنترل رفتارهای خود قطعا موفق می شوید تا بر دیگران تاثیر مثبت بگذارید.

در رابطه صمیمی با دوست پسر خود باید بدانید که شما باید یک محیط همکاری را ایجاد کنید تا بتوانید تمامی مشکلات را در آن حل کنید. یعنی اگر مشکلی بین شما و دوست پسرتان ایجاد شد شما می توانید با اقدامات درست مشکل را رفع کرده و مجدد رابطه تان را بازیابی کنید.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که شما می توانید با عسل بیشتر از سرکه، مگس شکار کنید. در واقع این جمله به این معناست که مهربانی و دوست داشتن تاثیر بیشتری داشته و باعث می شود تا افراد بتوانند تمامی مشکلاتشان را به راحتی حل نمایند.

هنگامی که شما با شریک زندگی تان رفتار و برخورد خوبی داشته باشید می توانید بیشتر به او نزدیک شوید و کاری کنید که میزان عشق شما به یکدیگر افزایش یابد. بنابراین با توجه به استراتژی هایی که در این مقاله آموزش داده شد میتوانید رابطه خوبی با دوست پسرتان داشته باشید.

دسته‌بندی‌ها