معرفی 30 کتاب مهیج روانشناختی

معرفی 30 کتاب مهیج روانشناختی

اگر اهل کتاب و کتابخوانی باشید می‌دانید که هر کتابی دارای موضوع و ژانر خاصی است. نکته بسیار مهمی که در این باره وجود دارد این است که کتاب‌های مهیج روانشناختی بسیار نفسگیر هستند و برخی از آن‌ها آنقدر پیچیده هستند که خواننده را دچار سردرگمی می‌کنند.

به عنوان مثال ممکن است یک کتاب آنقدر هیجان انگیز و نفسگیر باشد که باعث ترس شما شود و یا کتابی دیگر به دلیل رازآلود بودن کاری کند که تا انتهای کتاب آن را زمین نگذارید. البته به این نکته توجه داشته باشید که رمان های هیجان انگیز برای تمام افراد مناسب نیست، چرا که ممکن است از نظر احساسی شما را دچار چالش کند.

اما اگر شما فردی هستید که به داستان‌های مهیج علاقه دارید و می‌خواهید بدانید شخصیت‌های بی ثبات چه کارهایی انجام می‌دهند می‌توانید چنین کتاب‌هایی را مطالعه کنید و از خواندن آن‌ها نهایت لذت را ببرید. شایان ذکر است که نویسندگان مختلف به شکل‌های متفاوتی می‌نویسند و برخی اوقات در حین داستان با یک قهرمان ترسناک مواجه می‌شوید و یا ممکن است شخصیت مورد نظر بسیار شرور و ترسناک باشد که باعث هراس و دلهره شود و باعث شود تا چندین مدت پس از خواندن کتاب باز هم آن را در ذهن داشته باشید. بنابراین تمام مواردی که در این قسمت به آن‌ها اشاره کردیم مربوط به ژانرهای ترسناک می‌شود که بسیار سرگرم کننده هستند.

۳۰ کتاب مهیج روانشناختی

البته باید اشاره کنیم که چنین ژانرهایی هنوز در بین مردم شناخته شده نیست و بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تفاوتی بین داستان‌های معمایی و ترسناک با این ژانرها وجود ندارد. این در حالی است که ژانرهای مهیج روانشناختی (Psychological Thrillers) دنیای متفاوت دیگری دارند و اگر شما به این سبک از کتاب‌ها علاقه داشته باشید می‌توانید متوجه شوید که تنوع بسیاری در این زمینه وجود دارد.

به عنوان مثال برخی از ژانرها دارای چالش های طنز هستند و برخی دیگر پس زمینه‌ای شاعرانه را به داستان می‌دهند و داستان را به شکل خاصی هیجان انگیز می‌کنند. شایان ذکر است که نویسندگان مختلف هر کدام نگاه خاصی به مسائل دارند و چون مفاهیم از نظر هر نویسنده متفاوت است ما با تنوع زیادی از داستان‌های هیجان انگیز روانشناختی مواجه هستیم.

در این قسمت از برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله‌ای کامل در خصوص معرفی رمان های هیجان انگیز روانشناختی را در اختیار شما افراد علاقه‌مند به کتابخوانی قرار دهیم تا اگر به دنبال کتاب خوبی در این زمینه می گردید بتوانید بهترین ها را انتخاب کنید. این لیست شامل ۳۰ کتاب مهیج روانشناختی است که خواندن آن‌ها بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

بیمار خاموش

کتاب بیمار خاموش که تحت عنوان The Silent Patient نیز شناخته می‌شود توسط الکس مایکلیدیس در سال ۲۰۱۹ نوشته شده است. این کتاب در مورد اقدام خشونت آمیز یک زن علیه شوهرش و همچنین درمانگری است که بسیار کنجکاو است تا انگیزه‌های او را کشف کند.

خلاصه داستان به این صورت است که زندگی آلیشیا برنسون در ظاهر بسیار عالی به نظر می رسد. نقاش معروفی که با یک عکاس ازدواج کرده است در خانه‌ای بزرگ با پنجره های بزرگ مشرف به پارک در یکی از مطلوب ترین مناطق لندن زندگی می‌کند. یک روز عصر شوهرش گابریل دیر از عکاسی به خانه بازمی گردد و آلیشیا ۵ بار به صورت او شلیک می‌کند و بعد دیگر هیچ کلمه‌ای به زبان نمی آورد.

دختر گمشده

یک کتاب مهیج دیگر روانشناختی که باید به شما معرفی کنیم کتاب دختر گمشده است که تحت عنوان Gone Girl نیز شناخته می‌شود. این کتاب در سال ۲۰۱۲ توسط گیلین فلین نوشته شده است. سی ان ان این کتاب کتاب را یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌های دهه می‌نامد و همچنین مجله تایم و اینترتینمنت ویکلی از این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های دهه یاد می‌کنند.

شایان ذکر است که دیوید فینچر از این کتاب فیلمی را اقتباس کرده است. خلاصه کتاب دختر گمشده به این صورت است که همسر نیک دان به نام امی در صبح پنجمین سالگرد ازدواجش به صورت ناگهانی ناپدید می‌شود و نیک دان سؤالات تو کی هستی؟ ما با هم چه کردیم را مطرح می‌کند.

بهترین کتاب ها با موضوعات روانشناختی

در این حالت پلیس به نیک مشکوک است. دوستان امی می‌گویند که او از نیک می‌ترسیده و رازهایی را از او پنهان می‌کرد. همچنین نیک قسم می‌خورد که این موضوع درست نیست. پلیس جستجویش را آغاز می‌کند و سرنخ های عجیبی را در کامپیوتر او پیدا می‌کند. نیک می‌گوید که این چیزها کار او نیست. سپس تماس های مداوم با تلفن همراه او آغاز می‌شود… سرانجام زن زیبای نیک چه شد؟

زنی پشت پنجره

یک کتاب مهیج روانشناختی دیگر کتاب زنی پشت پنجره است که با نام The Woman in the Window نیز شناخته می‌شود. این کتاب توسط ای جی فین در سال ۲۰۱۸ نوشته شده است. شایان ذکر است که کتاب زنی پشت پنجره برای خوانندگان داستان‌های گیلین فلین و تانا فرنچ یکی از مورد انتظارترین داستان‌های این دهه است که به ۳۶ زبان زنده دنیا منتشر شده است. همچنین فیلم زیبایی از آن وجود دارد که می‌تواند جذاب و لذت بخش باشد.

این رمان داستانی پیچیده و مهیج و در عین حال بسیار قدرتمند از زنی است که گرفتار بیماری روحی و ترس کردن خانه است. او بر این باور است که شاهد جنایتی در خانه همسایه بوده است و داستان به این‌گونه آغاز می‌شود که آنا فاکس تنها زندگی می کند، او یک گوشه نشین است که در شهر نیویورک زندگی می‌کند و نمی‌تواند از خانه‌اش خارج شود. کار هر روز او این است که فیلم‌های قدیمی تماشا کند و بیش از حد شراب بنوشد و خاطرات گذشته را مرور کند و همچنین مدام جاسوسی همسایگانش را می‌کند.

زنی میان ما

کتاب مهیج روانشناختی دیگر تحت عنوان The Wife Between Us یا همان زنی میان ما است که در سال ۲۰۱۸ توسط سارا پکانن و گریر هندریکس نوشته شده است. هنگامی که شما این کتاب جذاب را مطالعه می‌کنید پیش‌فرض های فراوانی در ذهنتان ایجاد می‌شود. ممکن است فکر کنید که در مورد یک همسر سابق حسود است و یا شاید تصور کنید که آن همسر سابق حسود به بانوی جدید که زنی زیبا و جوان تر و در شرف ازدواج با مردی است که هر دو دوستش دارند وسواس بیمارگونه پیدا کرده است.

همچنین ممکن است تصور کنید که آناتومی این مثلث عشقی درهم را می‌دانید. اما پیشنهاد می‌شود که تمامی تصورات را کنار بگذارید. این کتاب دارای پیچیدگی های پنهانی یک ازدواج حسادت برانگیز است که حقایق خطرناکی را که ما آن‌ها را به عنوان عشق می‌شناسیم را آشکار می‌کند.

میزری

کتاب مهیج روانشناختی دیگری که در لیست ۳۰ کتاب ما قرار دارد با نام میزری (Misery) شناخته می‌شود که در سال ۱۹۸۷ توسط استیون کینگ نوشته شده است. این رمان هیجان انگیز درباره پل شلدون، نویسنده رمان های پرفروش است که فکر می‌کند بالاخره از شر شخصیت داستانش چستین رها شده است. او به تازگی در یک حرکت حرفه‌ای، قهرمان داستان سریالی عاشقانه محبوبش را به نفع توسعه افق های خلاقانه اش کشته است. اما باید بدانیم که چنین تغییری بدون عواقب نیست.

پل در یک روز دچار سانحه رانندگی می‌شود و تصادف سختی در روستای کلرادو برایش اتفاق می‌افتد و او مورد لطف یک ناجی وحشتناک قرار می‌گیرد که در ظاهر نشان می‌دهد قصد کمک کردن به پل را دارد. این فرد طرفدار شماره یک داستان‌های او، آنی ویلکس است. آنی از کاری که پل با داستان میزری انجام داد بسیار ناراحت است و از او می‌خواهد که راهی برای بازگرداندن او با نوشتن یک رمان جدید بیابد.

به گفته خودش این بهترین رمانی است که او تا به حال نوشته و داستانی شخصی برای آنی است. همچنین شایان ذکر است که پل تمام وقت دنیا را دارد تا به عنوان یک زندانی در خانه دور افتاده این زن کار را انجام دهد. آنی روش‌های بسیار قانع کننده و خشونت آمیزی دارد تا دقیقاً به آنچه می‌خواهد برسد.

چیزهای تیز

یک کتاب مهیج روانشناختی دیگر با نام Sharp Objects یا همان چیزهای تیز است که گیلین فلین آن را در سال ۲۰۰۶ نوشته است. کامیل پریکر، خبرنگاری است که بعد از مدتی اقامت در بیمارستان به تازگی مرخص شده است. در این حال او با یک مسئولیت دردسرساز مواجه می‌شود. او باید به زادگاه کوچکش بازگردد تا خبر قتل دو دختر نوجوان را پوشش دهد.

کامیل یک مادر روان رنجور مالیخولیایی و خواهری ناتنی که یک دختر ۱۳ ساله دارد که بسیار زیباست. او مدت هاست که با آن‌ها صحبت نکرده است و حالا کامیل که در اتاق خواب قدیمی اش در عمارت ویکتوریایی خانواده اش ساکن شده است، کمی بیش از حد با قربانیان جوان همذات پنداری می‌کند. او تحت کنترل شیاطین درونش قرار گرفته است و اگر بخواهد ماجرای قتل را پوشش دهد و از این خانه جان سالم به در ببرد باید پازل گذشته‌اش را تکمیل کند.

دختری در قطار

پائولا هاوکینز در سال ۲۰۱۵ کتاب دختری در قطار (The Girl on the Train) را نوشت. این کتاب مهیج روانشناختی یک داستان بسیار فوق‌العاده است و نشان می‌دهد که چگونه یک تعلق خاطر افراطی می‌تواند نتایج مرگباری داشته باشد. همچنین اگر شخصی به شکلی وسواس گونه دچار این مشکل شده باشد که تصمیم گیری برایش بسیار سخت است و همچنین از نظر روانی در شرایط متعادلی قرار ندارد. شخصیت اصلی ریچل با بی اشتهایی و خماری های مداوم خود، هرگز نمی‌تواند ۱۰۰ درصد از آنچه در اطرافش می‌گذرد و کارهایی که انجام می‌دهد مطمئن باشد. حالا این سؤال پیش می‌آید که ممکن است خود این فرد شخصیت بد داستان باشد.

خلاصه داستان به این صورت است که ریچل هر روز صبح و شب سوار قطار می‌شود و در مسیر همیشگی اش حرکت می‌کند. از کنار خانه‌های دنج حومه شهر عبور می‌کند و همانجایی می‌ایستد که به او اجازه می‌دهد هر روز صبحانه یک زوج را روی بالکن خانه‌شان تماشا کند. او حتی احساس می‌کند که آن‌ها را می‌شناسد و آن‌ها را جس و جیسون می‌نامد. زندگی آن‌ها به نظرشان عالی است، درست برعکس زندگی ای که به تازگی از دست داده است.

دختری با خالکوبی اژدها

کتاب مهیج روانشناختی The Girl with the Dragon Tattoo یا همان دختری با خالکوبی اژدها توسط استیگ لارسن در سال ۲۰۰۵ نوشته شده است. شایان ذکر است که این اولین کتاب مهیج روانشناختی در مجموعه دختری با خالکوبی اژدها یا دختری با نشان اژدها است که توسط دیوید فینچر برای فیلمی به همین نام اقتباس شد. خلاصه داستان به این صورت است که هریت ونگر، فرزند یکی از ثروتمندترین خانواده‌های سوئد بیش از ۴۰ پیش ناپدید شد.

با اینکه چندین سال از این اتفاق می‌گذرد اما همچنان عموی پیرش همچنان به دنبال کشف حقیقت است. او میکائیل بلومکویست، روزنامه‌نگاری را که اخیراً به جرم افترا به زندان افتاده است را برای تحقیق استخدام می‌کند. او دستیاری به نام لیزبت سالاندر که اعجوبه پانک با پیرسینگ ها و خالکوبی های فراوان است با خود همراه می‌کند. آن‌ها با هم رگه‌ای از بی‌عدالتی باورنکردنی و فساد حیرت انگیز را کشف می‌کنند.

ربکا

کتاب مهیج روانشناختی ربکا (Rebecca) در سال ۱۹۳۸ توسط دافنه دوموریه نوشته شده است. «دیشب خواب دیدم دوباره به مندرلی رفتم…» با این کلمات، خواننده وارد یک عمارت سنگی خاکستری متروک در ساحل پر باد کورنیش می‌شود. خانم ماکسیم دو ویتنر دوم وقایع دلخراشی را که در ابتدای زندگی جدیدش به عنوان عروس جوان شوهری که به سختی می شناخت به یاد می‌آورد. او روایت می‌کند که در هر گوشه اتاق، شبح هایی از زمان مرده، ولی فراموش نشده حضور داشتند.

گذشته‌ای که به طور فداکارانه توسط مستخدم شوم خانم دانورز حفظ شده بود. سوئیتی بی آلایش و دست نخورده، لباسی چیده شده و آماده برای پوشیدن، اما نه توسط هیچ یک از آن ها. ساکن فعلی این خانه بزرگ خانم دو ویتنر دوم با شمایل وهم آوری از شر که قلبش را می فشرد، مصمم است تاریک ترین رازها و حقایق درهم شکسته را در مورد همسر اول ماکسیم، ربکای فقید و بسیار زیبا کشف کند.

خانه قبل از تاریکی

رایلی سیجر در سال ۲۰۲۰ کتاب مهیج روانشناختی خانه قبل از تاریکی یا همان Home Before Dark را نوشت. این رمان برای اولین بار در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شد. سیجر در طول این رمان به کتاب جی آنسون به نام وحشت در آمیتی ویل (The Amityville Horror) اشاره می‌کند که همچنین الهام بخش او برای نوشتن خانه قبل از تاریکی بود. این کتاب بر روی شخصیت‌های مگی هولت، از طریق روایت اول شخص او و پدرش ایوان، از طریق گزیده هایی از یک کتاب تمرکز می‌کند. این داستان درون داستان بر روی وقایع فراطبیعی تمرکز دارد که ایوان ادعا می‌کند آن‌ها را وادار به فرار از خانه خود کرده و دیگر نمی‌توانند به آنجا برگردند.

دروغ‌های کوچک بزرگ

کتاب مهیج روانشناختی Big Little Lies که تحت عنوان رمان دروغ‌های کوچ بزرگ شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۴ توسط لیان موریاتی نوشته شده است. این رمان هیجان انگیز و نفسگیر داستانی در مورد شوهران و همسران دوم و سابق، مادران و دختران، دردسرهای مدرسه بچه‌ها و دروغ‌های کوچک خطرناکی است که ما تنها برای زنده ماندن به خودمان می‌گوییم. خلاصه داستان به این شکل است که مادلین انسانی است که باید او را جدی گرفت. او بسیار بامزه، رک و پرشور است. او همه چیز را به خاطر می‌سپارد و هیچ‌کس را نمی بخشد.

سلست زن زیبایی است که دنیا را وادار می‌کند بایستد و به او خیره شود، اما همیشه برای توهم کمال گرایی اش بهای زیادی می دهد. جین به تازگی وارد شهر شده و به عنوان یک مادر مجرد آنقدر جوان است که مادرهای دیگر او را با پرستار اشتباه می‌گیرند. او گذشته‌ای مرموز و ناراحت‌کننده دارد که همراه با آن به شهر آمده است. این سه زن بر سر دوراهی مختلف قرار می‌گیرند، اما تمام آن‌ها مسیرشان به یک جای تکان دهنده ختم می‌شود.

سکوت بره ها

کتاب روانشناختی سکوت بره ها (The Silence of the Lambs) در سال ۱۹۸۸ توسط توماس هریس نوشته شده است. این کتاب مبتکرانه و هوشمندانه که هریس آن را به رشته تحریر درآورده است، یک داستان کلاسیک پر از تعلیق و روایت های بسیار جذاب است و در سال ۱۹۹۱ برای فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار با بازی جودی فاستر در نقش کلاریس استارلینگ و آنتونی هاپکینز در نقش دکتر هانیبال لکتر شد.

خلاصه داستان به شکل است که یک قاتل زنجیره ای با نام مستعار عجیب بوفالو بیل شناخته می‌شود. او زنان خاصی را تعقیب می‌کند و آن‌ها را به قتل می‌رساند. او دارای هدفی است اما هیچ‌کس نمی‌تواند او را درک کند. چرا که اجساد کشف شده در حالت‌های مختلف هستند.

کلاریس استارلینگ، یک کارآموز جوان است که در آکادمی اف بی آی، از احضار شدن توسط جک کرافورد، رئیس بخش علوم رفتاری اداره، متعجب شده است. او وظیفه دارد با دکتر هانیبال لکتر، روانپزشک باهوش و قاتل وحشتناک که اکنون در بیمارستان دولتی بالتیمور و در بخش مجانین جنایتکار تحت نظارت دقیق قرار دارد مصاحبه کند. بینش لکتر در مورد ذهن قاتلان می‌تواند به ردیابی و دستگیری بوفالو بیل کمک کند.

همسر دوست‌داشتنی من

کتاب دیگری که در لیست ۳۰ کتاب مهیج روانشناختی قرار می‌گیرد با نام همسر دوست‌داشتنی من یا همان (My Lovely Wife) شناخته می‌شود که در سال ۲۰۱۹ توسط سامانتا داونینگ نوشته شده است. این رمان هیجان انگیز درباره زوجی است که ازدواج ۱۵ ساله آن‌ها به جاهای جالبی ختم می شود. دکستر با آقا و خانم اسمیت ملاقات می کند، در بخش از این کتاب می‌خوانیم که داستان عشق ما ساده است، من با یک زن زیبا آشنا شدم. ما عاشق شدیم، بچه‌دار شدیم و به حومه شهر نقل مکان کردیم. ما بزرگترین رؤیاها و تاریک ترین رازهایمان را به یکدیگر گفتم و بعد از آن خسته شدیم.

فهرست مهمانان

کتاب مهیج روانشناختی The Guest List یا همان فهرست مهمانان که نویسنده آن لوسی فولی است در سال ۲۰۲۰ به چاپ رسید. در جزیره‌ای در سواحل ایرلند، مهمانان دور هم جمع می‌شوند تا پیوند دو نفر را که قصد دارند زندگی مشترکشان را با هم آغاز کنند جشن بگیرند. داماد خوشتیپ و جذاب، یک ستاره تلویزیونی نوظهور و عروس باهوش و جاه طلب، ناشر مجله است. این یک عروسی بسیار مجلل است. لباس طراحی شده، مکان دور افتاده، مهمانی لوکس، نوشیدنی های گران قیمت.

اما سرویس تلفن همراه ممکن است در این مکان با مشکل مواجه شود و همچنین امواج ساحل نیز ممکن است خشن باشد. اما تمام جزئیات به طور ماهرانه برنامه‌ریزی شده است و به طور ماهرانه اجرا خواهد شد. اما بی نقصی و کمال صرفاً بر روی کاغذ قابل اجرا است. هنگامی که درب بطری های شامپاین به هوا می‌پرد و جشن شروع می شود، رنجش ها و حسادت‌های کوچک در پوسته ای از یادآوری خاطرات و آرزوهای خوب آغاز می‌شود. ساقدوش های داماد به یاد روزهای مدرسه می نوشند. ساقدوش های عروس لباسش را با قصد و نیت قبلی خراب می‌کنند. قدیمی ترین دوست عروس تبریک ناراحت‌کننده‌ای در جمع به او تقدیم می‌کند و…

آقای ریپلی با استعداد

پاتریشیا های اسمیت در سال ۱۹۵۵ کتاب مهیج روانشناختی آقا ریپلی با استعداد (The Talented Mr. Ripley) را نوشت. شایان ذکر است که این کتاب تحت عنوان معمای آقای ریپلی هم شناخته می‌شود که یک داستان کلاسیک آمریکایی است و از آن فیلمی با همین نام اقتباس شده است که مت دیمون و گوئینت پالترو در آن نقش آفرینی کرده‌اند.

مهیج ترین کتاب های روانشناختی

در جلد اول مجموعه ۵ گانه ریپلی نوشته پاتریشیا های اسمیت، با تام ریپلی جذاب آشنا می‌شویم. جوانی تلاشگر که به دنبال پشت سر گذاشتن گذشته‌ای است که به عنوان یک تیم مورد آزار و اذیت قرار می گرفت. ریپلی که به تازگی وارد دنیای پرهیاهوی منهتن شده است با یک صنعتگر ثروتمند آشنا می‌شود که او را استخدام می‌کند تا پسر خود، دیکی گرین لیف را از ایتالیا برگرداند.

به زودی علاقه ریپلی نسبت به سبک زندگی دیکی به وسواس تبدیل می‌شود، زیرا او از علاقه های دو‌جانبه ای که دیکی نسبت به مارج، یک زن جذاب آمریکایی دارد، عصبانی می‌شود و بازی مرگباری را آغاز می‌کند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله معرفی کتاب برای درمان شکست عشقی را مطالعه فرمایید.

زنی در کابین ۱۰

روت ویر در سال ۲۰۱۶ رمان هیجان انگیز The Woman in Cabin 10 را نوشت. در این کتاب مهیج روانشناختی و جذاب که یادآور آثار آگاتا کریستی است، لو بلکلاک، روزنامه‌نگاری که برای یک مجله مسافرتی مطلب می‌نویسد، به تازگی با یک ماموریت ویژه مواجه شده است. یک هفته در یک سفر دریایی مجلل تنها با تعداد انگشت شماری کابین، آسمان صاف، آب‌های آرام و مهمان‌های منتخب شاد در کشتی تفریحی منحصر به فرد آرورا، سفر خود را در دریای زیبای شمال آغاز می‌کند.

در ابتدا اقامت لو بسیار خوشایند است. کابین ها مجلل، مهمانی های شام درخشان و مهمانان شیک هستند. اما با‌گذشت یک هفته، بادهای سرد بر عرشه شروع به وزیدن می‌کند، آسمان‌های خاکستری فرو می ریزند و لو شاهد چیزی است که او فقط می‌تواند به عنوان یک کابوس تاریک و وحشتناک آن را توصیف کند. زنی که به دریا پرتاب می شود، مشکل کجاست؟ کشتی به گونه‌ای به راه خود ادامه می‌دهد که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

زوج همسایه

کتاب مهیج روانشناختی زوج همسایه که با نام The Couple Next Door هم شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۶ توسط شری لاپنا منتشر شد. این داستان مهیج در مورد یک زوج جوان و همسایه های به ظاهر مهربان است. داستانی پر از پیچ و خم درباره دروغ، خیانت و رازهای زن و شوهری است. خلاصه این کتاب به این شکل است که به نظر می‌رسد آن و مارکو کونتی همه چیز دارند، یک رابطه عاشقانه، یک خانه فوق‌العاده و کودکی زیبا به نام کورا. اما یک شب هنگامی که برای صرف شام به منزل همسایه می‌روند، جنایت وحشتناکی رخ می دهد. سوءظن بلافاصله به والدین می‌رسد اما حقیقت داستان چیز بسیار پیچیده‌تری است.

آخرین خانم پریش

در سال ۲۰۱۷ لین کنستانتین کتاب مهیج روانشناختی آخرین روان پریش یا همان The Last Mrs Parrish را نوشت. این رمان یک داستان مسحور کننده در مورد یک زن ساده لوح و یک زوج همه چیز تمام ثروتمند است. با چرخش های تکان دهنده و رازهای تاریک که خواننده را تا انتهای تشنه حدس و گمان های متعدد نگه می دارد. یک داستان مهیج نو، پرطراوت و کاملاً اعتیادآور از نویسنده‌ای با استعداد تخیل شیطانی است.

در بخشی از داستان می‌خوانیم : امبر پترسون خسته شده است. او از هیچ‌کس بودن خسته شده است، یک زن ساده لوح و نامرئی که مدام او را نادیده می‌گیرند. او سزاوار بیشتر از این‌ها است. یک زندگی پر از پول و قدرت مانند همان الهه مو بلوند که چشم آبی دافنه پریش است. برای همه در شهر کوچک بیشاپز هاربر، کانکتیکات، دافنه، یک انسان اجتماعی و بشر دوست است و شوهر املاکی او جکسون زوجی هستند که درست از دل یک افسانه بیرون آمده‌اند.

دریاچه مه آلود

رمان روان شناختی دریاچه مه آلود (Stillhouse Lake) به نویسندگی ریچل کین در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. این کتاب مهیج روانشناختی درباره زنی معمولی به نام جینا رویال است. او یک زن خانه دار خجالتی از اهالی غرب میانه با ازدواجی موفق و دو فرزند بسیار شایسته است. اما هنگامی که یک تصادف رانندگی زندگی مخفیانه شوهرش را به عنوان یک قاتل زنجیره ای فاش می‌کند. او باید خودش را به عنوان گوئن پروکتور یک مادر جنگجو جا بزند.

مرگ خانم وستاوی

کتاب مهیج روانشناختی مرگ خانم وستاوی (The Death of Mrs. Westaway) در سال ۲۰۱۸ توسط روث ور نوشته شد. شایان ذکر است که این کتاب پر از لحظات بسیار نفس گیر است که به سبک تعلیق روث ور می‌شود و یک داستان مهیج نادر از آگاتا کریستی زمان ما است.

خلاصه داستان به این شکل است که در روزی از روزهای همیشگی، هال نامه‌ای مرموز دریافت می‌کند که در آن نوشته شده است که میراث قابل توجهی به او رسیده. او خیلی سریع متوجه می‌شود که نامه برای شخص اشتباهی ارسال شده است اما همچنین مهارت های غریبه خوانی او به کمک کارت های تاروت، ممکن است به او کمک کند تا پول را به دست آورد.

جزیره شاتر

رمان Shutter Island که تحت عنوان جزیره شاتر هم شناخته می‌شود در سال ۲۰۰۳ توسط دنیس لهین نوشته شد. شایان ذکر است که فیلم پرفروش مارتین اسکورسیزی، با بازی لئوناردو دی کاپریو مربوط به همین کتاب است. باید اشاره شود که در این کتاب تمام چیزهایی که وجود دارد به طور کامل آنطور که به نظر می‌رسد نیست. شاهکاری از تعلیق و غافلگیری که خواننده را به دنیایی کابوس وار جنون، کنترل ذهن و پارانویای جنگ سرد سیا می‌برد و داستانی است که مشابهش در هیچ کجا پیدا نمی‌شود.

پشت درهای بسته

بی ای پاریس در سال ۲۰۱۶ کتاب مهیج روانشناختی پشت درهای بسته یا همان Behind Closed Doors را نوشت. همه زوجی مثل جک و گریس را می شناسند. جک قیافه خوبی دارد و بسیار ثروتمند است. همچنین دارای جذابیت و ظرافت خاصی است. او یک وکیل متعهد است که هیچ گاه پرونده ای را از دست نداده است. گریس یک خانه دار تمام عیار، یک باغبان و آشپز ماهر و دلسوز خواهر کوچک‌تر معلول خود است. با اینکه آن‌ها به تازگی ازدواج کرده‌اند اما به نظر می‌رسد که همه چیز دارند.

حتی اگر خودتان هم نخواهید باز شیفته و علاقه‌مند آسایش و آرامش و لطف مهمانی های شامی که آن‌ها برگزار می‌کنند می‌شوید. حتماً دوست دارید که گریس را بهتر بشناسید، اما دشوار است زیرا متوجه می‌شوید که جک و گریس جدایی ناپذیرند. برخی ممکن است به این عشق واقعی بگویند، دیگران ممکن است تعجب کنند که چرا گریس هرگز تلفن را پاسخ نمی‌دهد.

یا چرا او هرگز نمی‌تواند برای خوردن قهوه کسی را ملاقات کند. حتی اگر سرکار نباشد باز شرایط به همین شکل است. چگونه او می‌تواند چنین غذاهای مفصلی بپزد اما باز هم این‌قدر لاغر بماند. یا اینکه چرا وقتی از خانه بیرون می‌رود هرگز چیزی با خود نمی برد، حتی یک خودکار هم با خود به همراه ندارد. یا چرا در تمام پنجره های طبقه پایین چنین کرکره های فلزی با امنیت بالا وجود دارد. برخی ممکن است بخواهند بدانند که وقتی مهمانی شام تمام و درب ورودی بسته می‌شود واقعاً چه اتفاقی در آن خانه می‌افتد؟

در جنگل تاریکِ تاریک

کتاب مهیج روانشناختی در جنگل تاریکِ تاریک (In a Dark, Dark Wood) نوشته روث ور در سال ۲۰۱۵ به چاپ رسید. «گاهی اوقات تنها چیزی که باید از آن بترسی … خودت هستی» به این شکل کتاب هیجان انگیز ما آغاز می‌شود. داستان مهیج و سرشار از پیچیدگی های روانشناختی است که روند داستان باعث می‌شود تا فرصت پلک زدن را از خواننده بگیرد.

خلاصه داستان به این صورت است : زمانی که لئونورا نویسنده گوشه‌گیر برای تعطیلات آخر هفته به حومه انگلیس دعوت می‌شود، با اکراه موافقت می‌کند که به این سفر برود. اما با فرا رسیدن شب اول، مکاشفه ها در میان دوستان قدیمی و جدید آشکار می‌شود. خاطره ای آزاردهنده افکار لئونورا را به هم می‌ریزد و یک حقیقت وحشتناک فاش می‌گردد که مهمانی تنها در جنگل نیست.

یکی پس از دیگری

روث ور در سال ۲۰۲۰ رمان هیجان انگیز روانشناختی یکی پس از دیگری یا همان One by One را نوشت. برف در یک کلبه اسکی مجلل و روستایی در ارتفاعات آلپ فرانسه بدترین مشکل دنیا به نظر نمی‌رسد. مخصوصاً وقتی چشم اندازی خیره کننده، سرآشپز و خدمتکار با خدمات کامل، آتشی دنج برای گرم نگه داشتن و افرادی برای همراهی با شما وجود داشته باشد. مگر اینکه این افراد، ۸ همکار شما باشند که هر کدام چیزی برای به دست آوردن، چیزی برای از دست دادن و چیزی برای پنهان کردن داشته باشند.

در جنگل

یکی دیگر از کتاب‌های مهیج روانشناختی کتاب در جنگل (In the Woods) است که در سال ۲۰۰۷ توسط تانا فرنچ نوشته شد. این رمان داستانی بسیار پیچیده و اتمسفریک دارد و تانا فرنچ به شکلی داستان را نوشته است که خواننده از ابتدا تا انتهای کتاب غافلگیر می‌ماند.

خلاصه داستان به این شکل است که با نزدیک شدن به غروب در شهر کوچ دوبلین در تابستان ۱۹۸۴، مادران شروع به صدا زدن فرزندان خود به خانه می کنند. اما در این غروب گرم، ۳ کودک از جنگل های تاریک و ساکت برنمی گردند. هنگامی که پلیس می‌رسد، فقط یکی از بچه‌ها را می‌بیند که از ترس تنه درخت را گرفته، کفش‌های کتانی پر از خون به پا دارد و حتی نمی‌تواند جزئیات ساعت‌های قبل را به خاطر بیاورد.

۲۰ سال بعد، پسر پیدا شده، راب رایان یک کارآگاه در بخش قتل دوبلین است و گذشته خود را مخفی نگه می‌دارد. اما وقتی جسد یک دختر دوازده ساله در همان جنگل پیدا می‌شود او و کارآگاه کسی مدوکس شریک زندگی و نزدیک تریم دوستش به تحقیق درباره پرونده ای می پردازند که به طرز وحشتناکی مشابه معمای حل نشده قبلی است. اکنون، تنها با تکه‌هایی از خاطرات مدفون که او را راهنمایی می کند، رایان این شانس را دارد که هم راز پرونده مقابلش و هم را گذشته پنهان خودش را کشف کند.

خواهر من، قاتل زنجیره ای

کتاب روانشناختی مهیج دیگری که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم رمان My Sister, the Serial Killer است که توسط اوینکان بریثویت در سال ۲۰۱۸ نوشته شد. این رمان درباره یک زن نیجریه ای است که خواهر کوچکترش عادت بسیار ناخوشایندی در کشتن دوست پسرهایش دارد.

خلاصه داستان به این شکل است که کورده در لاگوس نیجریه پرستاری است که با خواهر کوچکترش آیولا رابطه نزدیکی دارد. آیولا خواهر زیباتر، محبوب و احتمالاً اجتماعی تر است. آیولا برای سومین بار متوالی و ظاهراً برای دفاع از خود، دوست پسرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. درست مانند دفعات قبل، کورده به ناپدید کردن جسد و پاک کردن شواهد کمک می‌کند. نگرانی او، آیولا را از رفتار مشکوک در مورد دوست پسر گمشده خود، مانند ارسال مطلب در رسانه‌های اجتماعی در زمانی که باید عزاداری کند، باز می‌دارد.

غریبه‌ها در قطار

کتاب مهیج روانشناختی دیگری که باید آن را مطالعه کنید رمان غریبه‌ها در قطار یا همان Strangers on Train است که در سال ۱۹۵۰ توسط پاتریشیا های اسمیت نوشته شد. این کتاب یک رمان جذاب است که موضوع آن در مورد دو مردی است که پس از پیشنهاد یکی از آن‌ها به قتل های مشارکتی، زندگی‌شان در هم پیچیده می‌شود. این فیلم در سال ۱۹۵۱ توسط کارگردان آلفرد هیچکاک و بار دیگر در سال ۱۹۶۹ توسط رابرت اسپار اقتباس شد. از آن زمان تا کنون چندین بار به طور کامل با جزئی برای فیلم و سریال اقتباس شده است.

خلاصه کتاب به این صورت است که معمار گای هاینز قصد دارد تا از همسر خیانتکارش، میریام طلاق بگیرد تا با آن فاکنر، زنی که دوستش دارد ازدواج کند. زمانی که با قطار برای دیدن همسرش راهی می‌شود، با چارلز آنتونی برونو، مرد روان پریشی آشنا می‌شود که ایده ای را برای قتل های مشارکتی مطرح می‌کند. اگر گای پدر برونو را بکشد، برونو میریام را خواهد کشت. هیچ یک از آن‌ها انگیزه‌ای ندارند و در نتیجه پلیس هیچ دلیلی برای مشکوک شدن به آن‌ها نخواهد داشت. گای برونو را جدی نمی گیرد، اما برونو زمانی که گای در مکزیک نیست، همسر او را می‌کشد.

اتاق

در سال ۲۰۱۰ اما دون اهو کتابی با نام اتاق (Room) را منتشر کرد که به عنوان یک کتاب مهیج روانشناختی طرفداران بسیاری دارد. این کتاب به طور کامل از زبان جک پنج ساله پر انرژی و عمل گرا روایت می‌شود. تحسین انعطاف پذیری و پیوند بی حد و حصر بین والدین و فرزندان است. این رمان یک داستان درخشنده درباره معنای سفر از جهانی به جهان دیگر است.

خلاصه داستان به این شکل است که برای جک ۵ ساله، اتاق تمام دنیاست، جایی که او در آن به دنیا آمد و در آن بزرگ شد. اتاق جایی است که او با مادرش زندگی می‌کند و با یکدیگر یاد می‌گیرند، می خوانند، می‌خورند، می خوابند و بازی می‌کنند. هنگامی که شب می شود، مادرش او را با خیال راحت در کمد لباس محبوس می کند، جایی که قرار است او در هنگام ملاقات همیشگی مادرش با نیک خواب باشد.

معرفی برترین کتاب های روانشناختی

اتاق خانه جنگ است اما مادرش زندانی است که نیک پیر او را به مدت هفت سال اسیر خود کرده است. مادر با اراده، نبوغ و عشق عمیق مادرانه، زندگی را در یک چهار دیواری برای جک خلق کرده است. اما او می‌داند که این نه برای او و نه برای جک کافی نیست. مادر یک نقشه فرار جسورانه طراحی می‌کند، نقشه ای که به شجاعت و شانس زیاد پسر جوانش متکی است. چیزی که او متوجه نمی‌شود این است که برای عملی شدن این طرح آماده نیست.

پیش از آنکه بخوابم

کتاب مهیج روانشناختی Before I Go to Sleep در سال ۲۰۰۸ توسط اس جی واتسون نوشته شد. تصور کنید که وقتی شب می‌خوابید و فردا بیدار می‌شوید تمام خاطراتتان از بین رفته است. این سرنوشت کریستین لوکاس است که دنیای درونی گیج‌کننده اش با صمیمیتی دلخراش در این داستان ادبی مهیج روانشناختی روایت می‌شود.

خلاصه کتاب به این شکل است که خاطراتمان ما را تعریف می‌کنند. پس اگر هر بار که به خواب رفتید خاطرات خود را گم کردید چه می‌شود؟ نام، هویت، گذشته، حتی افرادی که دوستشان دارید، همه یک شبه فراموش می‌شوند و شخصی که به آن اعتماد دارید ممکن است فقط نیمی از داستان را برای شما تعریف کند. به زندگی کریستین خوش آمدید او هر روز صبح در کنار غریبه ای در تختی نا آشنا از خواب بیدار می‌شود. او چهره ای میانسال را در آینه حمام می‌بیند که نمی‌داند کیست. هر روز صبح، مرد با صبر و حوصله توضیح می‌دهد که او بن، شوهرش است که ۴۷ ساله است و اینکه یک تصادف مدت‌ها پیش به توانایی او در به خاطر سپردن همه چیز آسیب رسانده است.

غریبه‌ها در قطار

کتاب مهیج روانشناختی دیگری که باید آن را مطالعه کنید رمان غریبه‌ها در قطار یا همان Strangers on Train است که در سال ۱۹۵۰ توسط پاتریشیا های اسمیت نوشته شد. این کتاب یک رمان جذاب است که موضوع آن در مورد دو مردی است که پس از پیشنهاد یکی از آن‌ها به قتل های مشارکتی، زندگی‌شان در هم پیچیده می‌شود. این فیلم در سال ۱۹۵۱ توسط کارگردان آلفرد هیچکاک و بار دیگر در سال ۱۹۶۹ توسط رابرت اسپار اقتباس شد. از آن زمان تا کنون چندین بار به طور کامل با جزئی برای فیلم و سریال اقتباس شده است.

خلاصه کتاب به این صورت است که معمار گای هاینز قصد دارد تا از همسر خیانتکارش، میریام طلاق بگیرد تا با آن فاکنر، زنی که دوستش دارد ازدواج کند. زمانی که با قطار برای دیدن همسرش راهی می‌شود، با چارلز آنتونی برونو، مرد روان پریشی آشنا می‌شود که ایده ای را برای قتل های مشارکتی مطرح می‌کند. اگر گای پدر برونو را بکشد، برونو میریام را خواهد کشت. هیچ یک از آن‌ها انگیزه‌ای ندارند و در نتیجه پلیس هیچ دلیلی برای مشکوک شدن به آن‌ها نخواهد داشت. گای برونو را جدی نمی گیرد، اما برونو زمانی که گای در مکزیک نیست، همسر او را می‌کشد.

آخرین باری که دروغ گفتم

کتاب مهیج روانشناختی The Last Time I Lied اثر تاد ریتر در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. کتاب آخرین باری که دروغ گفتم یک رمان خواندنی از نویسنده آمریکایی تاد ریتر با نام مستعار رایلی سیجر است. خلاصه داستان به این شکل است که ۱۵ سال پیش، سه نفر در یک کمپ معتبر برای ثروتمندان به نام نایتینگل، پس از خاموش شدن چراغ ها از جایگاه خود بیرون رفتند و دیگر هرگز دیده نشدند.

همکارشان، اِما، آخرین فردی بود که آن‌ها را زنده مشاهده کرد. مرد جوانی به نام تئو برای ناپدید شدن آن‌ها مقصر شناخته شده اما هرگز مجازات نمی‌شود. این واقعیت در طول زندگی اِما به او چسبیده است و اکنون به عنوان یک هنرمند، او قطعاتی از آن گذشته را در تمام آثار هنری خود گنجانده است. این جزئیات توجه صاحب فعلی کمپ نایتینگل، فرانچسکا را به خود جلب کرده و او را برای کار به عنوان مشاور هنری استخدام می‌کند.

دسته‌بندی‌ها