اگر شوهرتان خانه را ترک کرد چه کار کنید؟

اگر شوهرتان خانه را ترک کرد چه کار کنید؟

هنگامی که شوهرتان خانه را ترک می کند چه کاری باید انجام دهید؟ گاهی اوقات ممکن است بعد از یک مشاجره بین زن و مرد به دلیل ایجاد ناراحتی، شوهر تصمیم بگیرد تا خانه را ترک کرده و دیگر بازنگردد. در چنین شرایطی زندگی برای زن بسیار سخت می شود و اگر او دارای فرزند باشد مشکلات بیشتری در زندگی ایجاد می گردد. به همین دلیل ممکن است زن تمام تلاشش را بکند تا شوهرش را به خانه بازگرداند.

در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای کامل راجع به زمانی که شوهر خانه را ترک می کند در اختیار شما افراد علاقه مند قرار دهیم تا بدانید چه کارهایی را باید در این دوران انجام دهید.

اگر شوهرم خانه را ترک کند چه کار کنم؟

زمانی که چنین رخدادی ایجاد می شود افراد واکنش های مختلفی را از خودشان نشان می دهند و قصد دارند تا شوهرشان را به خانه برگردانند. حال باید بدانید در این حالت چه کاری انجام دهید که به عزت نفس شما آسیب وارد نشود و بتوانید به خوبی به شرایط قبل بازگردید.

در این مطلب با برنا اندیشان همراه باشید تا روش های بازگرداندن همسر بعد از ترک خانه را به شما آموزش دهیم و بدانید که در این شرایط چگونه رفتاری را باید از خودتان نشان دهید تا دچار آسیب روحی و روانی نشوید. به طور کلی باید بدانید که وقتی شوهرتان خانه را ترک می کند شما باید صبور باشید و با انجام کارهای صحیح کاری کنید که بتوانید شوهرتان را به خانه بازگردانید.

بررسی دلیل ترک کردن خانه

در گام اول باید بدانید که چرا شوهرتان خانه را ترک کرده است و لازم است بررسی کنید که دلیل اصلی ترک کردن خانه چه بوده است. در زندگی مشترک بسیار مهم است که هر دو نفر مسئولیت کارهای خودشان را بپذیرند و هرگز تمامی تقصیرها را به فرد مقابل نسبت ندهند. با این که در ایجاد شرایط فعلی صرفا شما مقصر اصلی نیستید و شوهرتان هم نقش و سهم خودش را دارد شما باید به رفتارها و حرف هایی که به او زده اید فکر کنید تا دلیل اصلی کار او را متوجه شوید.

یعنی باید به صورت دقیق بررسی کنید که چه اتفاقی رخ داده که باعث شده تا شوهرتان ترجیح دهد تا از خانه فرار کند. شایان ذکر است که برخی از مردان نسبت به بسیاری از رفتارها حساس هستند و نمی توانند هر حرف یا رفتاری را به راحتی قبول کنند و خیلی سریع از کوره در می روند. پیشنهاد می شود تا به پکیج آموزش همسرداری مراجعه فرمایید.

به عنوان مثال اگر شما فردی انتقاد کننده هستید و مدام شوهرتان را سرزنش می کنید و کفایت او را زیر سوال می برید. با این که او به شما گفته است چنین رفتاری او را آزار می دهد اما شما کماکان به رفتار خودتان ادامه می دهید باعث می شود تا بعد از مدتی نسبت به چنین رفتارهایی از خودش واکنش نشان دهد و تصمیم بگیرد که خانه را ترک کند.

حال اگر شما دلیل چنین کاری را به خوبی درک کنید می توانید قدم بزرگی برای حل مشکل بردارید. یعنی زمانی که دلیل ترک خانه شوهرتان را متوجه شوید می توانید تعامل و رابطه ای سالم با او داشته باشید و شرایط را مانند گذشته بهبود بخشید.

چرا شوهرم خانه را ترک کرده است؟

به همسرتان فرصت دهید

زمانی که شوهرتان خانه را ترک می کند قطعا شما ناراحت و عصبانی می شوید و نمی توانید دلیل کارش را درک کنید. اما باید بدانید که در این وضعیت قطعا مشکلی ایجاد شده است که شوهرتان تصمیم به ترک خانه را گرفته است. به همین دلیل نباید با این شرایط عصبانی برخورد کنید چرا که هیچ نتیجه ای ندارد و صرفا باید به همسرتان فرصت کافی دهید تا بتوانید در شرایط عادی با خودش تنها باشد.

لازم به ذکر است که وابستگی شدید ممکن است نتایج خوبی با خود به همراه نداشته باشد و به مرور زمان زندگی تان را خراب می کند. اما اگر در این شرایط او را تنها بگذارید و به او فرصت دهید تا به خود و زندگی اش فکر می کند می توانید به نتیجه بهتری دست پیدا کنید.

همچنین لازم است بدانید زمانی که به شوهرتان می دهید نباید بیش از حد مجاز باشد تا احساس بی تفاوتی در شما ایجاد شود. چرا که اگر شرایط ادامه یابد ممکن است همسران دچار سوء تفاهم شود و فکر کند که شما اصلا برای او هیچ اهمیتی قائل نیستید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله دلیل بی توجهی زنان به شوهرانشان را بخوانید.

به یاد داشته باشید که بازگشت شوهرتان بعد از ترک خانه به طور مستقیم به مشکلی که بین شما ایجاد شده است مربوط است. به همین دلیل شما می توانید برای رفع مشکل از مشاورین کمک بگیرید تا به شما روش هایی را آموزش دهند که بتوانید در بازگرداندن شوهرتان به خانه موفق عمل نمایید.

بی قراری نکنید

هنگامی که شوهرتان خانه را ترک می کند قطعا مشکلات فراوانی برای شما رخ می دهد. اما باید بدانید که در این شرایط هرگز نباید غیب شوهرتان را در نزد دیگران توجیه کنید. در این حالت باید بسیار سالم برخورد کنید و اضطراب و استرس هیچ کمکی به شما نمی کند و صرفا باعث می شود تا نتوانید حواستان را به خوبی متمرکز کنید. زیرا ممکن است به دلیل احساس اضطرابی که دارید مدام با او تماس بگیرید و در نتیجه عزت نفس خودتان را خرد کنید.

این کارها هیچ نتیجه مثبتی با خودش به همراه ندارد و صرفا سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای شما می شود. به یاد داشته باشید که اگر شما در این شرایط نتوانید خودتان را به خوبی کنترل کنید ممکن است رفتاری را از خودتان بروز دهید که باعث شود تا مشکل شما با همسرتان گسترش یابد. بنابراین لازم است تا بر خودتان مسلط باشید و در سایه آرامش راه حل بهتری را پیدا کنید و اگر منطقی تر رفتار کنید می توانید بهتر به بهبود شرایط و اوضاع کمک کنید.

انرژی مثبت داشته باشید

ممکن است با خودتان بگویید که در این شرایط چگونه می توانم حال خوبی داشته باشم. اما باید بدانید که شما هر چیزی که به ذهن مخابره کنید همان را به شما باز می گرداند. به همین دلیل اگر شما انرژی مثبت داشته باشید می توانید تمام فعالیت های رفتاری تان را به خوبی کنترل و مدیریت کنید. چرا که شادی و حال خوب باعث می شود تا به آرامش و تعادل روانی برسید و در مسیر درستی قدم بردارید.

به یاد داشته باشید انرژی مثبت به شما و همسرتان کمک می کند تا بتوانید مشکلی که برایتان پیش آمده را به خوبی حل کنید. زیرا هنگامی که شوهرتان مشاهده کند که شما فرد قوی و سالمی هستید ترغیب می شود تا به خانه برگردد و با شما همراه باشد.

تقویت مهارت شنوندگی

برخی از افراد نمی توانند شنونده های خوبی باشند. یعنی هنگامی که با آنها صحبت می کنید آنچنان غرق در افکار خویش هستند که هیچ توجهی به اطرافیان ندارند و متوجه نمی شوند که فردی در حال صحبت کردن با آنهاست.

شایان ذکر است که ارتباط برقرار کردن با چنین افرادی کار بسیار سختی است. چرا که نمی توانند شما را به خوبی درک کنند و در نتیجه باعث می شود تا به مرور زمان از یکدیگر فاصله بگیرید. چنین شرایطی در بین زن و شوهرها نیز وجود دارد. یعنی اگر شما نتوانید شنونده خوبی برای شوهرتان باشید موجب می شود تا او تصمیم بگیرد تا خانه را ترک کند و از شما دور شود.

به همین دلیل لازم است تا شما مهارت شنیدن را در خودتان تقویت کنید و برای او گوش شنوا باشید و با دقت به حرف های او گوش کنید. به عنوان مثال لازم است تا انتقادهای به جای او را قبول کنید و به خوبی همسرتان را درک کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله چرا عشقم نسبت به من سرد شده است را مطالعه فرمایید.

اگر شما فردی عصبانی هستید و به او اجازه نمی دهید که حرفش را بزند قطعا بعد از مدتی او تصمیم می گیرد تا از شما دور شود و خانه را ترک می کند. چرا که اگر با دقت به شرایط نگاه کنید متوجه می شوید که شما فرد همدلی با او نبوده اید و او نتوانسته با شما رابطه خوبی داشته باشد.

دیگران را وارد مشکلتان نکنید

هرگز نباید اجازه دهید تا دیگران از مشکلی که بین شما و همسرتان ایجاد شده است با خبر شوند. چرا که لازم است شما خودتان مشکلی که ایجاد شده است را به خوبی مدیریت کنید. به یاد داشته باشید که اطلاع دیگران از مشکلی که برای شما و زندگی تان ایجاد شده است هیچ کمکی به شما نمی کند و صرفا موجب می شود تا لشگر سازی کنید و در نتیجه مشکلتان عمیق تر می گردد.

هنگامی که مشکلی بین شما و همسرتان رخ می دهد به دیگران مربوط نیست و هرگز افراد بیرونی که هیچ تخصصی ندارند نمی تواند به حل آن کمک کنند. از این رو هرگز دیگران را در مشکلی که برایتان رخ داده است سهیم نکنید و کاری نکنید که مشکلتان عمیق تر گردد. زیرا بعد از حل شدن مشکل بسیاری از افرادی که از مشکل شما خبر دارند مدام شما را سرزنش می کنند و موجب می شوند تا از نظر سلامت روان دچار مشکل شوید. پیشنهاد می شود تا مقاله آسیب های توهین به زندگی زناشویی را بخوانید.

همانطور که گفته شد هنگامی که شوهرتان خانه را ترک می کند ممکن است احساس کنید که بدون او زندگی کردن برای شما سخت و دشوار می شود. اما باید قوی باشید و اعتماد به نفستان را در این شرایط حفظ کنید. چرا که لازم است فرمان زندگی را در دست بگیرید و باور داشته باشید که می توانید همسرتان را به خانه برگردانید.

شما خودتان به تنهایی قادر هستید تا مشکل ایجاد شده را درمان کنید و مجددا همسرتان را به خانه برگردانید. در این میان لازم است اشاره شود که حتی اگر بخواهید مشکل را با فردی دیگر در میان بگذارید باید آن فرد روانشناس و متخصص سلامت روان باشد تا بتواند به شما در این مسیر کمک کند. چرا که افراد عادی هیچ تجربه ای در این باره ندارند و نمی توانند کمک مناسبی به شما ارائه کنند.

گله و شکایت نکنید

یکی از دلایلی که موجب می شود تا مرد تصمیم بگیرد که خانه را ترک کند گله و شکایت های بیش از حد زن است. چرا که مرد در خانه نیاز به آسایش و آرامش دارد و نباید با غر زدن های مداوم کاری کنید که او از زندگی کردن با شما خسته شود. زیرا اگر چنین شرایطی را برای او ایجاد کنید موجب می شود تا او تصمیم بگیرد که خانه را ترک کند چرا که می داند دیگر جایی در آن خانه ندارد و همواره با چنین شرایط مواجه می شود.

بنابراین اگر شما فردی غرغرو هستید و هر زمانی که شوهرتان را می بینید شروع به گله و شکایت می کنید باید بدانید که یکی از دلایل ترک کردن خانه توسط شوهرتان مربوط به همین گله و شکایت های بیش از حد است. به همین دلیل لازم است تا چنین اخلاقی را ترک کنید و کاری نکنید که باعث شود تا انرژی منفی تمام خانه تان را بگیرد و در نتیجه باعث شود تا همسرتان تصمیم بگیرد که خانه را ترک کند.

شما باید به فکر راه های منطقی باشید و هرگز کاری انجام ندهید که باعث شود همسرتان تصمیم بگیرد تا خانه را ترک کند. شایان ذکر است که شما باید گله و شکایت کردن های مداوم را ترک کنید و شوهرتان نشان دهید که اخلاق تان تغییر کرده است و تمایل دارید تا او به خانه بازگردد. همچنین پیشنهاد می شود تا به پکیج روانشناسی مردان و زنان مراجعه فرمایید.

همسرتان را کنترل نکنید

باید اشاره شود که قلب هر مردی دارای یک درب است که اگر شما بتوانید وارد آن شوید به راحتی قادر هستید تا او را درک کنید و به او نزدیک شوید. به عنوان مثال شما باید از زبان عشق کمک بگیرید و بدانید که چگونه می توانید او را تحت تاثیر قرار دهید. به یاد داشته باشید که انجام این کار موجب می شود تا مشکلاتی که بین شما وجود دارد را به خوبی اصلاح کنید و در نتیجه تمامی جر و بحث ها تمام می شود.

شما می توانید گاهی اوقات برای شوهرتان یک هدیه بخرید تا بتوانید به او نزدیک شوید. همچنین به یاد داشته باشید که شما فقط باید به همسرتان نشان دهید که او را می فهمید و با توجه کردن و گوش دادن به حرف هایش می توانید وارد قلبش شوید.

در این میان اگر مشکلی بین شما وجود داشته باشد می توانید به راحتی تمامی آنها را حل کنید. شایان ذکر است که اگر مردی احساس کند توسط همسرش کنترل می شود به شدت ناراحت می شود و به این باور می رسد که در یک زندان گیر افتاده است و به همین دلیل از هر فرصتی استفاده می کند تا بتواند از این زندان فرار کند.

از این رو شما نباید کاری کنید که شوهرتان احساس کنید که در یک زندان گیر افتاده و برای فرار از آن دست به کارهای مختلف بزند. شما به جای کنترل گری باید به او نشان دهید که از او و کارهایی که انجام می دهد حمایت می کنید و در نتیجه میتوانید وارد مرحله جدیدی از زندگی شوید.

چرا برخی مردان خانه ترک می کنند؟

یک زن باید حامی شوهرش در زندگی باشد و به رشد و پیشرفتش کمک کند. البته این فرایند کاری دو طرفه بوده و مرد نیز باید چنین کاری را برای همسرش انجام دهد. با انجام دادن این کارها شما می توانید احساس آزادی را در همسرتان ایجاد کنید و در نتیجه رابطه سالم و خوبی را با یکدیگر داشته باشید.

انجام قرارهای عاشقانه

به این نکته توجه داشته باشید که اگر می خواهید به شرایط قبل برگرید باید بدانید که شما عامل اصلی بهم خوردن تعادل زندگی نیستید. در این میان اگر فکر می کنید که در زمینه سلامت روان دچار مشکل هستید باید از مشاورین خبره کمک بگیرید.

در کنار توجه به سلامت روان خود لازم است تا به شکل و ظاهر خود نیز رسیدگی کنید تا از نظر روحی و جسمی به آرامش واقعی دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که اگر شما ظاهری آراسته داشته باشید می تواند رابطه خوبی با همسرتان داشته باشید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله رابطه میک لاو را مطالعه کنید.

اگر شما و همسرتان به قرارهای عاشقانه علاقه دارید می توانید در هفته زمانهایی را با هم بگذرانید و بدون هیچ گونه چالش و مشکلی با هم صحبت کنید. به عنوان مثال می توانید به یکدیگر هدیه دهید و مسئولیت اتفاقی که رخ داده است تا بپذیرید و از او عذرخواهی کنید.

همچنین می توانید از شوهرتان بخواهید که تمام تلاشتان را می کنید تا مشکلی که ایجاد شده است را حل کنید. به یاد داشته باشید که انجام رفتار مسئولانه موجب می شود تا هم شما و هم همسرتان آماده شروع یک رابطه سالم باشید.

قدردانی کردن از همسر

زندگی زناشویی دارای تفاوت هایی است که هم زن و هم مرد باید به پذیرش واقعی این تفاوت ها برسند. تمام انسان ها باید بدانند که همه افراد با یکدیگر فرق دارند و هرگز قرار نیست تمامی افراد شبیه به هم باشند. از این رو اگر زن و شوهرها یکدیگر را به همان شکل که هستند بپذیرند می توانند به سازگاری عمیقی دست پیدا کنند.

اما اگر توانایی پذیرش تفاوت های یکدیگر را نداشته باشید موجب می شود تا بعد از مدتی زندگی کردن برای شما سخت شده و در نتیجه ممکن است شوهرتان خانه را ترک کند. از دیگر کارهایی که برای بهبود زندگی زناشویی می توانید انجام دهید قدردانی کردن از همسر است که نشان می دهد شما فرد سپاسگزاری هستید و قدر زندگی تان را می دانید. اما اگر شوهرتان قدردانی نکنید به این معناست که شما فردی ناسپاس هستید و از عالم و آدم طلبکار هستید. شما باید تلاش های شوهرتان را ببینید تا از این طریق انرژی مثبتی را به او منتقل نمایید.

نتیجه گیری

اگر رابطه شما برایتان اهمیت دارد باید برای آن تلاش کنید و سعی کنید تا در هر شرایطی از آن مراقبت نمایید. یعنی اگر شوهرتان به دلیل خاصی خانه را ترک کرده است نیاز است تا شما به کمک تکنیک هایی که در این مقاله آموزش داده شد سعی کنید تا او را به خانه برگردانید و شرایط را مانند گذشته آرام کنید و زندگی خوبی را با همسرتان داشته باشید.

دسته‌بندی‌ها