رسیدن به تناسب اندام و سلامتی از طریق سبک زندگی سالم و مفید

رسیدن به تناسب اندام و سلامتی از طریق سبک زندگی سالم و مفید

تناسب اندام و سلامتی برای بدن لازم و ضروری بوده و هر فردی به دنبال رسیدن به تناسب اندام و سلامت جسمی است، ما در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان رسیدن به تناسب اندام و سلامتی از طریق سبک زندگی سالم و مفید را در اختیار شما علاقه مندان به مقالات پزشکی و تندرستی قرار دهیم، پس اگر تمایل دارید تا با روش های رسیدن به تندرستی آشنا شوید تا انتهای مقاله رسیدن به تناسب اندام و سلامتی با گروه تخصصی برنا اندیشان همراه باشید.

رسیدن به تناسب اندام و سلامتی از طریق سبک زندگی سالم و مفید

اصول و تکنیک های رسیدن به تناسب اندام و سلامتی به شما کمک می کند تا سبک زندگی سالم و مفیدی داشته و از بیماری ها و هر چیزی که سلامتی تان را تحت تاثیر قرار می دهد دور بمانید.

۱۰ راه برای داشتن تناسب اندام و سلامتی

این کارهای کوچکی است که علاوه بر سلامت و تناسب اندام هر روز انجام می دهید در حالی که ما هر کاری که می توانیم انجام می دهیم تا در حد توان خود از سلامتی مراقبت کنیم اما این همیشه یک کار در حال پیشرفت است زیرا عناصر زیادی برای یک سبک زندگی سالم وجود دارد. از این نکات به عنوان راهنما در سفر خود در مسیر سلامتی استفاده کنید.

۱. عادت های بد خود را از بین ببرید

خوب، حداقل بعضی از عادت هایی که برایتان مضر است را کنار بگذارید مواردی که شاید فقط بتوانید آنها را کاهش دهید عادت هایی از قبیل ترک سیگار کشیدن، مواد مخدر، رابطه جنسی غیر ایمن و سایر اعتیادهای ناسالم. فقط راهی برای انجام هر یک از این موارد به روشی “سالم” وجود ندارد. ممکن است مدتی طول بکشد تا این عادات را ترک نمایید اما اگر می خواهید سبک زندگی سالمی داشته باشید ارزشش را دارد.

از طرف دیگر، برخی از عادت ها وجود دارد که چندان بد نیستند اما اگر بیش از حد استفاده شوند به راحتی می توانند به یک مشکل تبدیل شوند. اینها شامل چربی، شکر، کافئین و غذای زیاد است. این موارد در حد اعتدال یا به صورت “هر چند وقت یک بار” قابل انجام است، به شرطی که اکثر انتخاب های شما آگاهانه و سالم باشد.

۲. چک آپ های خود را انجام دهید

فقط برای اطمینان از اینکه همه چیز همانطور که باید باشد برای بررسی کامل، سالانه خود به پزشک مراجعه کنید. اگر بیمه دارید معمولاً این خدمات تحت پوشش هستند بنابراین از مزایای خود کاملاً استفاده کنید. همانطور که گفته شد بدن خود را بشناسید تا در مواقعی که چیز ناجوری به نظر می رسد آگاه باشید. به طور منظم حتی در صورت سالم بودن آزمایشات را انجام دهید تا در صورت وجود و غیرعادی بودن چیزی، از آن مطلع شوید و می توانید با همکاری پزشک خود اقدام کنید.

۱۰ روش برای رسیدن به تندرستی و سلامتی

روش های رسیدن به تناسب اندام و سلامتی

۳. خوب بخوابید

خواب به میزان قابل توجهی بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر می گذارد و طبق مطالعات کلینیک مایو، بسیاری از ما به اندازه کافی خواب خوب نداریم. کمبود خواب بر متابولیسم، خلق و خو، تمرکز، حافظه، مهارت های حرکتی، هورمون های استرس و حتی سیستم ایمنی بدن و سلامت قلب و عروق تأثیر منفی می گذارد. خواب به بدن این امکان را می دهد تا خود را بهبود بخشیم، ترمیم و جوان سازی کند به گونه ای که در هنگام بیداری شخص به راحتی قادر به انجام آنها نیست.

۴. ورزش نکته کلیدی می باشد

حتی اگر چند بار در هفته فقط پیاده روی کنید، ورزش در برنامه روزمره برای داشتن تناسب اندام و سلامت مطابق با دستورالعمل های فعالیت بدنی برای آمریکایی ها مهم است. ورزش های قلبی عروقی به تقویت قلب و ریه ها کمک می کند، تمرینات قدرتی به تقویت عضلات کمک می کند و کشش با افزایش انعطاف پذیری به کاهش خطر آسیب کمک می کند. ورزش همچنین باعث بهبود گردش خون و آگاهی از بدن می شود و ورزش منظم می تواند به مقابله با افسردگی کمک کند.

۵. رژیم غذایی سالم داشته باشید

هرچه بیشتر میوه های تازه، سبزیجات و غلات کامل در رژیم غذایی خود وارد کنید و آنها را به قسمت اصلی رژیم کلی خود تبدیل کنید. منابع کم پروتئین مانند مرغ، ماهی، توفو و لوبیا را در آن بگنجانید. وعده های غذایی متعادل بخورید و پرخوری نکنید. قبل از اینکه کاملاً سیر شوید از غذا خوردن دست بکشید و به خود فرصت هضم غذای خود را بدهید. میان وعده غذاهای کامل مانند میوه ها، سبزیجات و آجیل را مصرف کنید. طبق دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها در سال های 2015-2020 از غذاهای بسیار فرآوری شده حاوی مواد شیرین کننده یا رنگ مصنوعی، قندهای مخفی یا چربی بیش از حد خودداری کنید.

۶. هر روز صبحانه بخورید

یک صبحانه سالم روز شما را درست آغاز می کند. این کار شما را طوری تنظیم می کند که برای عملکرد بهینه ذهنی و جسمی انرژی و سوخت داشته باشید. خوردن صبحانه به حفظ ثبات سطح قند خون و وزن سالم کمک می کند زیرا بعید است در روز بیشتر از حد افراط کنید.

۷. آب بنوشید

بدن ما بیشتر از آب ساخته شده است بیشتر مایعات و غذاها حاوی آب هستند که به حفظ آب بدن کمک می کنند اما آب تازه و تمیز و ساده همچنان بهترین و سالم ترین نوشیدنی برای حفظ سلامت بدن است. طبق انتشارات بهداشت هاروارد، این طبیعی ترین پاک کننده اندام ها و دستگاه گوارش ماست. هیدراته شدن برای مغز و همچنین کمک به دفع سموم از طریق پوست (تعریق) و ادرار بسیار مهم است.

۸. استرس خود را کاهش دهید

استرس می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند، از ناراحتی قلبی گرفته تا مشکلات گوارشی این نباید تعجب آور باشد. چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که در مورد آن چکار کنند چگونه استرس خود را کنترل کنند. ورزش، مدیتیشن، انجام آنچه دوست دارید، مرزهای مناسب، معنویت، گردش در طبیعت و سرگرمی های لذت بخش همه به کاهش اثرات مضر استرس بر بدن کمک می کند. زیاد کار نکنید استراحت کنید (تعطیلات، تعطیلات کوتاه، روزهای تعطیل) و خود را با افرادی که از شما حمایت می کنند سپری کنید.

۹. از کاه کوه نسازید

از کاه کوه ساختن و نگه داشتن احساسات منفی می تواند باعث استرس روحی و روانی و همچنین علائم جسمی شود. احساسات بیان نشده می توانند منجر به افسردگی، مشکلات خواب، اختلالات خوردن و حتی درد جسمی شوند. بیاموزید که درباره احساسات خود صحبت کنید یا آنها را از طریق نوعی هنر بیان کنید. حتی نوشتن افکار و احساسات روش خوبی برای بیان چیزهایی است که گفتن آنها دشوار است.

۱۰. بر پیگیری و اعتدال تمرکز کنید

به منظور حفظ یک سبک زندگی سالم و متناسب، داشتن نوعی سازگاری هنگام بررسی نتیجه تصویر مهم است. تغییرات را یک باره انجام دهید و یکباره تغییرات زیادی انجام ندهید در غیر این صورت احتمال عود مجدد به عادت های قدیمی وجود دارد. قرار دادن این انتخاب ها در زندگی روزمره به شما کمک می کند تا به اهداف سلامتی خود برسید در هر ظرفیتی از افراط و تفریط بپرهیزید وقتی صحبت از تناسب اندام، غذا و سرگرمی می شود، میانه روی کنید.