بهترین زبان برنامه نویسی ویژه بازار کار

بهترین زبان برنامه نویسی ویژه بازار کار

آیا شما هم قصد ورود به بازار کار را دارید و علاقه مند هستید تا بهترین زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید و به وسیله آن بتوانید به درآمد بالایی نیز دست یابید. ما در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان بهترین زبان برنامه نویسی ویژه بازار کار را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری کامپیوتر و برنامه نویسی قرار دهیم. پس اگر می خواهید درمورد اولین زبان برنامه نویسی و همچنین پردرآمدترین زبان برنامه نویسی و قدرتمندترین زبان برنامه نویسی اطلاعات جامعی کسب کنید و به یک بینش خاص در مورد مقایسه زبان های برنامه نویسی برسید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

بهترین زبان برنامه نویسی ویژه بازار کار

مقاله بهترین زبان برنامه نویسی اطلاعات جامعی در مورد برترین زبان های برنامه نویسی دنیا به شما ارائه می دهد تا بتوانید انتخاب درستی انجام دهید.

بهترین زبانهای برنامه نویسی برای یادگیری کدام ها هستند؟

پایتون (Python) ، جاوا (Java) ، کاتلین (Kotlin) ، سوئیفت (swift) ، سی (C) ، سی شارپ (C#) ، پی اچ پی (PHP) ، گو (Go) ، سی پلاس پلاس (C++) ، مطلب (MATLAB) ، آر (R) ، روبی (Ruby).

یک بار فقط چند نفر برنامه نویس کامپیوتر با مهارت های پیشرفته برنامه نویسی محسوب می شدند. در حال حاضر بسیاری از مشاغل فناوری اطلاعات نیاز به تسلط کامل بر زبان های برنامه نویسی برتر دارند بله بیش از یک زبان.

اگر می خواهید در حرفه خود پیشرفت کنید یا مشاغل خود را کاملاً تغییر دهید و نیاز به تسلط به یک زبان برنامه نویسی دارید ممکن است با خود فکر کنید که کدام را یاد بگیرید. به هر حال یادگیری زبان به زمان و هزینه نیاز دارد بنابراین می خواهید انتخاب درست را انجام دهید.

هنگام تصمیم گیری چندین ملاحظات مطرح می شود مانند سطح دشواری که مایل به یادگیری هستید ، دانشی که از قبل دارید و با مهارت های برنامه نویسی موجود شما مطابقت دارد یا دلایل شما برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی برتر.

معرفی بهترین زبانهای برنامه نویسی برای یادگیری

چه بخواهید یک برنامه کاربردی موبایل بسازید ، چه گواهی برای دانش برنامه نویسی ، و چه مهارت های جدید را بیاموزید باید زبان برنامه نویسی مناسب را بیاموزید. در زیر شما با بهترین زبان های برنامه نویسی که تقاضای بالایی دارند آشنا خواهید شد و در مورد هر زبان ، پیچیدگی و نحوه استفاده از آن به طور مفصل با شما گفتگو خواهیم کرد.

1. پایتون

پایتون امروزه یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است و به دلیل خوانایی آن برای مبتدیان آسان است. این یک زبان برنامه نویسی رایگان و منبع باز با ماژول های پشتیبانی گسترده و توسعه جامعه ، ادغام آسان با خدمات وب ، ساختار داده های کاربر پسند و برنامه های رومیزی مبتنی بر GUI است. این یک زبان برنامه نویسی محبوب برای یادگیری ماشین و برنامه های کاربردی یادگیری عمیق است.

معرفی کامل زبان برنامه نویسی پایتون

معرفی زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون برای توسعه بسته های تصویربرداری دو بعدی و انیمیشن سه بعدی مانند Blender ، Inkscape و Autodesk استفاده می شود. همچنین برای ایجاد بازی های رایانه ای محبوب از جمله Civilization IV ، Vegas Trike و Toontown استفاده شده است. پایتون برای برنامه های علمی و محاسباتی مانند FreeCAD و Abacus و همچنین وب سایت های محبوب مانند YouTube ، Quora ، Pinterest و Instagram استفاده می شود. میانگین حقوق سالانه توسعه دهندگان پایتون حدود 72،500 دلار است.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل زبان برنامه نویسی پایتون


مرحله:

مبتدی – پایتون یک مبتدی را قادر می سازد تا به سرعت مولد شود

مهارت های مورد نیاز:

حل مسئله ، تفکر انتزاعی

سکو:

وب ، دسکتاپ

محبوبیت بین برنامه نویسان:

دائماً محبوب تر می شود

فواید:

قابل انعطاف

به طور طبیعی بصری قابل خواندن است

آموزشها و مستندات بسیار معتبر

بر خلاف کامپایل اسکریپت شده است

جنبه های منفی:

با اصول برنامه نویسی شروع نمی شود (که برای انتزاع بیش از حد مفاهیم اساسی مهم شناخته شده است)

محبوبیت:

همواره در آموزش فنی و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد

درجه استفاده:

مهارت های برنامه نویسی به طور گسترده استفاده می شود ؛ محبوب در هر دو آموزش فنی و استفاده تجاری.

پیش بینی حقوق سالانه:

72،500 دلار

2. جاوا

جاوا محبوب ترین زبان برنامه نویسی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی کامل زبان برنامه نویسی جاوا

زبان برنامه نویسی جاوا چه مشخصاتی دارد؟

این زبان برنامه نویسی متعلق به شرکت اوراکل است، این زبان برنامه نویسی عمومی با ساختار شیءگرا به استانداردی برای برنامه هایی تبدیل شده است که می توانند بدون توجه به پلتفرم (مانند Mac ، Windows ، Android ، iOS  و غیره) به دلیل نوشتن یکبار مورد استفاده قرار گیرند. قابلیت های Anywhere (WORA) را اجرا کنید. در نتیجه جاوا به دلیل قابلیت حمل در سراسر سیستم عامل ها از مراکز داده اصلی تا گوشی های هوشمند شناخته شده است. امروزه بیش از 3 میلیارد دستگاه دارای برنامه هایی هستند که با جاوا ساخته شده اند.


پیشنهاد ویژه : فیلم آموزش کامل زبان برنامه نویسی جاوا


جاوا به طور گسترده ای در توسعه وب و برنامه ها و همچنین داده های بزرگ استفاده می شود. جاوا همچنین در پشتیبان چندین وب سایت معروف مانند Google ، Amazon ، Twitter و YouTube استفاده می شود. همچنین در صدها برنامه کاربردی گسترده ای دارد. چارچوب های جدید جاوا مانند Spring ، Struts و Hibernate نیز بسیار محبوب هستند. با وجود میلیون ها توسعه دهنده جاوا در سراسر جهان ، صدها روش برای یادگیری جاوا وجود دارد. همچنین برنامه نویسان جاوا دارای جامعه آنلاین گسترده ای هستند و از یکدیگر برای حل مشکلات پشتیبانی می کنند.

جاوا زبان پیچیده تری برای یادگیری است اما توسعه دهندگان با تجربه با مهارت های برنامه نویسی جاوا تقاضای زیادی دارند. متوسط ​​توسعه دهندگان جاوا سالانه حدود 79000 دلار درآمد دارند.

3. کاتلین

Kotlin یک زبان برنامه نویسی عمومی است که در ابتدا به عنوان Project Kotlin توسط JetBrains در سال 2011 توسعه یافته و رونمایی شد. اولین نسخه به طور رسمی در سال 2016 منتشر شد. این زبان با جاوا سازگار است و از زبان های برنامه نویسی کاربردی پشتیبانی می کند.

معرفی کامل زبان برنامه نویسی کاتلین

کاتلین یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی

Kotlin به طور گسترده ای برای برنامه های Android ، برنامه های وب ، برنامه های دسکتاپ و توسعه برنامه های سمت سرور استفاده می شود. Kotlin بهتر از جاوا ساخته شده است و افرادی که از این زبان استفاده می کنند متقاعد شده اند. اکثر برنامه های Google بر اساس Kotlin طراحی شده اند. برخی از شرکت هایی که از کوتلین به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده می کنند شامل Coursera ، Pinterest ، PostMates و بسیاری دیگر هستند.

توسعه دهندگان Kotlin به طور متوسط سالانه 136،000 دلار درآمد دارند و پتانسیل آن تا 171،500 دلار است.

4. سویفت

چند سال پیش ، سوئیفت رتبه 10 را در رتبه بندی ماهانه TIOBE Index زبان های برنامه نویسی محبوب قرار داد. اپل در سال 2014 Swift را برای برنامه های لینوکس و مک توسعه داد.

آشنایی با زبان برنامه نویسی سوئیفت

زبان برنامه نویسی سوئیفت

زبان برنامه نویسی منبع باز که یادگیری آن آسان است Swift تقریباً همه چیز را از زبان برنامه نویسی Objective-C پشتیبانی می کند. Swift در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی به مهارت های کدگذاری کمتری نیاز دارد و می توان از آن با IBM Swift Sandbox و IBM Bluemix استفاده کرد. Swift در برنامه های محبوب iOS مانند WordPress ، Mozilla Firefox ، SoundCloud و حتی در بازی Flappy Bird استفاده می شود. حرفه ای هایی که برنامه های iOS را توسعه می دهند حقوق متوسط سالیانه آنها در حدود 96000 دلار است.

5. سی شارپ

C# که توسط مایکروسافت توسعه یافت در دهه 2000 به دلیل حمایت از مفاهیم برنامه نویسی شی گرا به شهرت رسید. این یکی از پرکاربردترین زبانهای برنامه نویسی برای فریم ورک NET است. اندرس هلزبرگ ، خالق C#، می گوید که این زبان بیشتر شبیه به C ++ است تا جاوا.

آشنایی کامل با زبان برنامه نویسی سی شارپ

آشنایی کامل با زبان برنامه نویسی سی شارپ

این برنامه برای برنامه های کاربردی در Windows ، Android و iOS مناسب است زیرا از محصول محیط توسعه یکپارچه Microsoft Visual C++ استفاده می کند. C# در پشت چندین وب سایت معروف مانند Bing ،Dell ، Visual Studio و MarketWatch استفاده می شود. درآمد برنامه نویسان سی شارپ حدود 68.500 دلار در سال است.

6. زبان برنامه نویسی سی و سی پلاس پلاس

C احتمالاً قدیمی ترین و محبوب ترین زبان برنامه نویسی است و ریشه سایر زبان های برنامه نویسی مانند C#، Java و JavaScript است. C++ یک نسخه پیشرفته از C است. امروزه بسیاری از توسعه دهندگان یادگیری C را به تنهایی کنار می گذارند در حالی که برخی دیگر فکر می کنند که یادگیری C ابتدا پایه ارزشمندی برای توسعه C++ فراهم می کند. هر دو زبان به طور گسترده ای در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با زبان برنامه نویسی سی

آشنایی با زبان برنامه نویسی سی

توسعه دهندگان C و C++ می توانند از کامپایلرها برای طیف گسترده ای از سیستم عامل ها استفاده کنند بنابراین برنامه های توسعه یافته به این زبانها تا حد زیادی قابل حمل هستند. هر دو زبان C و C++ زبانهای با کارایی بالا محسوب می شوند.

آشنایی کامل با زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

 

آشنایی کامل با زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

به این ترتیب آنها به طور گسترده ای در توسعه برنامه هایی که عملکرد آنها یک مسئله مهم است ، مانند برنامه های سرویس گیرنده/سرور ، محصولات تجاری مانند Firefox و Adobe و بازی های ویدئویی استفاده می شوند. توسعه دهندگان C و C++ هر سال به طور متوسط 76،500 دلار درآمد دارند.

7. زبان برنامه نویسی گو

Go توسط گوگل در سال 2007 برای API ها و برنامه های تحت وب توسعه داده شد. Go اخیراً به دلیل سادگی و همچنین توانایی مدیریت سیستم های چند هسته ای و شبکه ای و پایگاه های کد عظیم به یکی از سریع ترین زبان های برنامه نویسی تبدیل شده است.

معرفی صفر تا 100 زبان برنامه نویسی گو

معرفی صفر تا 100 زبان برنامه نویسی گو

Go که به Golang نیز معروف است برای رفع نیاز برنامه نویسان که در پروژه های بزرگ کار می کنند ایجاد شده است. به دلیل ساختار ساده و مدرن و آشنایی نحوی در بین بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات محبوبیت پیدا کرده است. شرکت هایی که از Go به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده می کنند شامل Google ، Uber ، Twitch ، Dropbox و بسیاری دیگر است. Go نیز به دلیل چابکی و عملکرد در بین دانشمندان داده محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

توسعه دهندگان Go می توانند به طور متوسط سالانه 92000 دلار و تا 134000 دلار حقوق دریافت کنند.

8. زبان برنامه نویسی پی اچ پی

PHP یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که در سال 1990 ایجاد شد. بسیاری از توسعه دهندگان وب یادگیری PHP را ضروری می دانند زیرا از این زبان برای ساختن بیش از 80٪ وب سایت ها در اینترنت استفاده می شود از جمله وب سایت هایی مانند فیس بوک و یاهو. با این حال PHP یکی از زبانهای برنامه نویسی محبوب در تمام سال ها بوده است.

آشنایی کامل با زبان برنامه نویسی پی اچ پی

معرفی زبان برنامه نویسی پی اچ پی

برنامه نویسان عمدتا از PHP برای نوشتن اسکریپت های سمت سرور استفاده می کنند. اما توسعه دهندگان همچنین می توانند از این زبان برای نوشتن اسکریپت های خط فرمان استفاده کنند و برنامه نویسان با سطح بالای برنامه نویسی PHP نیز می توانند از آن برای توسعه برنامه های رومیزی استفاده کنند.

یادگیری زبان PHP برای توسعه دهندگان تازه کار نسبتاً آسان در نظر گرفته می شود. متخصصان PHP دارای تعدادی از انجمن های آنلاین اختصاصی هستند که دریافت پشتیبانی و پاسخ به سوالات را آسان می کند.

به طور متوسط برنامه نویسان PHP به طور متوسط سالانه حدود 81،500 دلار حقوق دریافت می کنند.

9. زبان برنامه نویسی متلب

MATLAB یک زبان برنامه نویسی اختصاصی متعلق به MathWorks است و در ابتدا در اواسط دهه 1980 منتشر شد. این زبان برنامه نویسی به طور خاص برای استفاده دانشمندان و مهندسان ساخته شده است.

معرفی کامل زبان برنامه نویسی متلب

معرفی کامل زبان برنامه نویسی متلب

برنامه نویسان از MATLAB برای ایجاد برنامه های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق استفاده می کنند. برنامه های مبتنی بر متلب کاربران را قادر می سازد تا داده ها را تجزیه و تحلیل کنند ، الگوریتم ایجاد کنند ، تصاویر را پردازش کنند و تحقیقات را تأیید کنند.

به طور کلی ، یادگیری متلب آسان تر از سایر زبان های برنامه نویسی در لیست ما است. وب سایت MathWorks دارای بخش گسترده ای است که به سوالات مربوط به MATLAB پاسخ می دهد.

متوسط درآمد توسعه دهندگان متلب سالانه 101000 دلار دستمزد می گیرند.

10. زبان برنامه نویسی آر

R یک زبان منبع باز است که اساساً نسخه متفاوتی از زبان S است. بیشتر کدهایی که توسعه دهندگان برای S می نویسند بدون تغییر روی R اجرا می شود.

آشنایی کامل با زبان برنامه نویسی آر

آشنایی کامل با زبان برنامه نویسی آر

برنامه های کاربردی ساخته شده در R برای پردازش آمار ، از جمله مدل سازی خطی و غیر خطی ، محاسبه ، آزمایش ، تجسم و تجزیه و تحلیل استفاده می شود. برنامه های کاربردی با استفاده از R می توانند با تعدادی از پایگاه های داده ارتباط برقرار کرده و داده های ساختار یافته و بدون ساختار را پردازش کنند.

R دارای یک منحنی یادگیری متوسط است و انتخاب آن برای مبتدیان به آسانی مانند سایر زبانهای این مقاله نیست. با این حال مانند دیگر زبان های برنامه نویسی منبع باز ، R دارای یک جامعه آنلاین فعال توسعه دهندگان است که هنگام یادگیری مهارت های جدید برنامه نویسی همیشه یک امتیاز محسوب می شود.

به طور متوسط توسعه دهندگان R به طور متوسط سالانه حدود 91000 دلار حقوق دریافت می کنند.

11. زبان برنامه نویسی روبی

اگر می خواهید با زبانی شروع کنید که یادگیری آن نسبتاً ساده است ، Ruby را در نظر بگیرید. این زبان در دهه 1990 توسعه یافت و به گونه ای طراحی شد که نحوی سازگار با انسان داشته باشد و در عین حال از نظر معماری شی گرا که از نگارش برنامه نویسی رویه ای و عملکردی پشتیبانی می کند انعطاف پذیر باشد.

آشنایی و معرفی زبان برنامه نویسی روبی

آشنایی و معرفی زبان برنامه نویسی روبی

یک چارچوب برنامه وب که در Ruby پیاده سازی می شود Ruby on Rails (“RoR”) است. توسعه دهندگان روبی از آن برای نوشتن زبانی آسان و همچنین زمان یادگیری نسبتاً کوتاه مورد نیاز آن یاد می کنند. این ویژگی ها منجر به ایجاد اجتماع گسترده ای از توسعه دهندگان Ruby و افزایش علاقه به زبان در بین توسعه دهندگان اولیه شده است. متوسط حقوق برای توسعه دهندگان Ruby تقریباً 90،000 دلار در سال است.

چه طور برنامه نویسی را آغاز کنیم؟

امیدوارم مقاله ما در مورد بهترین زبان های برنامه نویسی مورد پسند شما واقع شده باشد. اگرچه صدها زبان برنامه نویسی وجود دارد اما تعداد کمی از آنها در فهرست های کوتاه لیست هستند که باید بدانید. اگر می خواهید حرفه ای را به عنوان برنامه نویس شروع کنید به یک رشته دیگر بروید یا در شغل فعلی خود نردبان را بالا ببرید ، یادگیری یکی از این زبان ها مکانی عالی برای شروع انتقال شما است و از آنجا که دوره ها از پایتون برای مبتدیان تا جاوا برای افراد با تجربه متغیر است می توانید دوره مناسب خود را پیدا کنید.

دسته‌بندی‌ها