کمک کردن به دیگران علت های متفاوت دارد که بسیار مفید است تا ما علت کارها و رفتارهایی که انجام می دهیم را بدانیم، در این بخش از برنا اندیشان تصمیم داریم تا مطلبی با عنوان چرا ما به دیگران کمک می کنیم – چه عواملی باعث می شود تا ما به دیگران کمک کنیم را مورد بررسی قرار دهیم و شما را با رازهای رفتارمان آشنا کنیم، پس تا انتهای مقاله با برنا اندیشان همراه باشید.
چرا ما به دیگران کمک می کنیم – چه عواملی باعث می شود تا ما به دیگران کمک کنیم
در مقاله چرا ما به دیگران کمک می کنیم – چه عواملی باعث می شود تا ما به دیگران کمک کنیم با علت هایی که باعث می شود تا به دیگران کمک کنیم به صورت کامل آشنا خواهید شد.
آشنایی با ۵ روشی که موسسات خیریه جهت جمع آوری کمک های مردمی از آنها بهره می برند.
تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی موسسات خیریه ما را به این کار وادار میکنند که دستی در جیب مان کنیم و مبلغی جهت کمک به آنها اهدا نماییم؟ باید گفت علم در این مورد پاسخ هایی دارد.
دلیلی وجود دارد از اینکه زمان های تعطیلات را فصل هدیه و اهدا و کمک نامیده اند در واقع مطالعات نیز نشان میدهد که یک سوم کل کمک ها در ماه دسامبر انجام می شود. با وجود هزاران موسسه خیریه و دلایلی که برای به کار گیری حس بخشندگی شما وجود دارد، پس تعجب آور نیست که چرا درخواست کمک های نقدی به یک سبک هنری تبدیل شده است به حدی که گاهی اوقات تصمیم ما برای کمک نقدی هیچ ارتباطی با سازمان خیریه پیدا نمیکند اما مسئله این است که آنها چگونه پیام کمک خود را ارائه می دهند.
در زیر پنج تکنیک عالی که بسیار مورد تحقیق قرار گرفته و ممکن است باعث شود شما در کمک کردن فعالیت هایی داشته باشید.
۱. یک حالت خوب بودن در آنها وجود دارد: حتی اگر مردم این تشخیص را داشته باشند که باید در کارهای خیر عمل نمایند، محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس دریافتند که بسیاری از افراد کمک کننده تصمیم میگیرند که به چه کسی کمک کنند. بر اساس یک سری مطالعات ، به هزاران شرکت کننده یک فیش کمک خیرخواهانه به آنها داده شد و از آنها خواسته شد تا افرادی را که میخواهند به آنها کمک کنند انتخاب کنند.
پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی رازهای خوشبختی
نتایج نشان داد که بعضی افراد زیبا وحتی حیوانات زیبا بسیار مورد کمک های خیرخواهانه قرار میگیرند. به عنوان مثال زرافه ها و گورخرها که زیبا قلمداد می شوند در مقایسه با اورانگوتان ها درآمد بیشتری برخلاف زیبایی کسب میکنند حتی اگر این حیوانات در خطر باشند و به کمک نیاز داشته باشند. و در نهایت در اثر بعضی عوامل شرکت کنندگان تحت فشار ذهنی برای تصمیم گیری قرار میگیرند و در نهایت آنها در اهداف خیرخواهانه قدم برمی دارند.
۲. بعضی گروه هایی که به صورت هایی غیر آشکار فعالیت میکنند: شما احتمالاً در مورد اثر تماشاگر چیزی شنیده اید که طبق آن افراد در صورت حضور دیگران، کمتر به کسی کمک میکنند. مشهورترین نمونه این موضوع قتل کیتی جنویز هست که در سال 1964 توسط مردی در خارج از ساختمان آپارتمان خود در شهر نیویورک مورد حمله و ضربات چاقو قرار گرفت. در حالیکه ده ها نفر از همسایگانش فریاد های او را شنیده اند ولی هیچ کدامشان با پلیس تماس نگرفت. یک مطالعه در سال 2013 در دانشگاه میزوری تایید میکند که اثر تماشاگر در مورد صدقه و بذل و بخشش نیز صدق میکند. در این مطاله شرکت کنند گان به صورت تک نفره در گروه های کوچکی که قادر به بر قراری ارتباط با یکدیگر نبودند و گروه های کوچکی که میتوانستند آزادانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تقسیم شدند و به آنها پول میدادند که آیا میتوانند آن را نگه دارند یا آنها را به عنوان صدقه بدهند. افراد تک نفره، دو برابر گروه های دیگر کمک مالی کردند و به گفته کارتیک توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر تاثیر زیادی بر تغییر پذیری در مقدار پول اهدایی دارد .
پنچاناتان یکی دیگر از محققان بیان نمود که تاثیر منفی هم وجود داشته و گروه هایی که قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر بودند کمترین کمک مالی را انجام دادند.
۳. اجازه دهید آنها زیاده روی نمایند: تصور کنید دو خیریه برای کمک از شما 5 دلار در خواست میکنند. یک نفر میگوید این فقط ۵ دلار است و هزینه یک بستنی است در حالی که کسی دیگر میگوید این فقط 5 دلار است و هزینه یک خمیر دندان است. حالا شما به کدام خیریه کمک میکنید؟ اگر بستنی را گفتید پس تنها نیستید . یک مطالعه در سال 2015 در انجمن بازاریابی آمریکا این آزمایش را از طریق یونیسف انجام داد و نشان داد که افراد در مقایسه کمک مالی به خود برای خرید یک بستنی و یا یک خمیر دندان احتمال کمک و درخواست کمک نقدی بیشتر به خودشان است. دانشمندان دریافتند که انتخاب بستنی باعث ایجاد حس خودخواهی در افراد می شود، بنابراین برای جبران و دادن حس خوب به خود افراد تصمیم گرفتند به جای این کار به موسسات خیریه کمک کنند.
۴. اهمیت فونت کلمات : سالهاست که فونت های اینترنتی مثل Arial و یا Times New Roman هستند اما مطالعه جدیدی از دانشگاه ایالتی اوهایو نشان میدهد که هنگام در خواست کمک استفاده از فونت اهمیت دارد . یعنی فونت هایی که متناسب با لحن پیام باشند.به عنوان مثال محققان دریافتند که درخواست های گرم و صمیمانه برای اهدا وقتی با فونت های زیبا نوشته شوند موثرترند. یپام هایی که باعث ایجاد قدرت و کارایی در یک سازمان متمرکز می شوند و هنگام استفاده از فونت های شبه تجاری( بدیهی است که توسط رایانه نوشته می شوند) عملکرد بهتری نیز به وجود می آورند. شرکت کنندگان نه تنها موقع خواندن لحن متناسبی را برای خواندن می یابند بلکه حس اعتماد بیشتری به سازمان خیریه پیدا می نمایند.
۵. با تطبیق بیشتر، کارها انجام شوند: با توجه به این انتخاب بین یک بار کمک و تکرار دوباره آن، ما یک بار کمک را انتخاب میکنیم حتی اگر بدانیم تکرار برای خیریه بهتر است. بنابراین چه رازی برای انجام کمک های مکرر وجود دارد؟ طبق گفته انجمن بازاریابی آمریکا پاسخ مورد نظر تطبیق کمک های مالی می باشد. مطالعه AMA در سال 2014 نشان داد که اگر به افراد گفته شود یک خیریه با 100 درصد انجام کمک های مالی در روز موافقت کرده بسیار بهتر می شود. حتی آن دسته افرادی که کمک های مکرری انجام نداده اند یک باره به افزایش کمک های اولیه خود منجر می شوند.