کارگاه روانشناسی درمان پریشانی روانی

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
150 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

در مورد پریشانی روانی چه می دانید؟ افرادی که در زمینه سلامت روان و علم روانشناسی فعالیت می کنند قطعا با مفاهیمی همچون پریشانی و انواع آن آشنا هستند و می دانند که پریشانی های خاص دارای چه ویژگی هایی هستند. به طور کلی باید بدانیم که وقتی انسان از نظر روانی دچار گرفتاری هایی می شود که سلامت روان او دچار مشکل می شود نیاز است تا به یک روانشناس یا مشاور مراجعه کند.

شایان ذکر است که بسیاری از افراد اضطراب را در گروه پریشانی روانی در نظر می گیرند و بر این باورند که نشانه های پریشانی در انواع اضطراب ها نیز مشاهده می شود.در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کارگاه های روانشناسی با عنوان آموزش درمان پریشانی را در اختیار شما افراد علاقه مند به علم روانشناسی قرار دهیم.

پکیج آموزش درمان پریشانی روانی

زمانی که در مورد هر یک از مشکلات روانی صحبت می کنیم به صورت ناخودآگاه مواردی همچون استرس و اضطراب به ذهن ما خطور می کند. به یاد داشته باشید که ریشه بسیاری از مشکلات روانی انسان ها اضطراب و استرس است و اگر افراد نسبت به آنها بی تفاوت عمل کنند قطعا به مرور زمان از نظر جسمی نیز دچار مشکلات و آسیب هایی می شوند که حتی با مراجعه به پزشک هم قابل درمان نیست.

پکیج آموزش درمان پریشانی روانی

اگر شما به مباحث علمی روانشناسی علاقه دارید و تمایل دارید تا به صورت تخصصی موضوعات مختلف روانشناسی را یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه روانشناسی درمان پریشانی را دریافت نمایید تا هم به صورت دقیق با مفهوم و دلایل آن آشنا شوید و هم درمان پریشانی را یاد بگیرید.

پریشانی ذهنی چیست؟

در کتاب های مختلف روانشناسی با اصطلاح پریشانی ذهنی یا همان پریشانی روانشناختی آشنا شده ایم و می دانیم که این اصطلاح توسط افراد روانشناس و کسانی که در حوزه سلامت روان فعالیت می کنند ابداع گردیده است. شایان ذکر است که وقتی علامت هایی مانند نگرانی و گیجی و سایر نشانه هایی که دال بر غیر عادی بودن حالت روانی انسان ظاهر می شود از اصطلاح پریشانی استفاده می کنیم.

شایان ذکر است که فکر و رفتار وابستگی زیادی به یکدیگر دارند و زمانی که پریشانی برای فرد درگیری ذهنی ایجاد می کند قطعا رفتارهای شخص هم تحت تاثیر قرار می گیرد. تمام این تاثیرات منفی بوده و بعد از مدتی بر روی عملکرد و روابط انسانی نیز تاثیر می گذارد. پیشنهاد می شود به کارگاه روانشناسی درمان روان رنجوری مراجعه نمایید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که آن شرایط برای خودتان قابل درک است ولی نمی توانید به راحتی آن را توصیف یا بیان کنید. در واقع فرد قادر به بیان تجربیاتی که بر او حادث شده است نمی باشد.

آشنایی با انواع پریشانی روانی

در خصوص پریشانی لازم است اشاره شود که در علم روانشناسی طبقه بندی دقیقی در این باره وجود دارد که هر یک از آن ها در دسته مخصوص به خودش قرار می گیرد. در ادامه شما را با انواع پریشانی آشنا خواهیم کرد.

  • اختلال اضطراب
  • اختلال اضطراب پس از سانحه
  • اختلال دو قطبی
  • افسردگی
  • روانگسیختگی

دلایل ایجاد پریشانی

روانشناسان متخصصی که در زمینه سلامت روان فعالیت می کنند بر این باورند که وقتی احساسات ناخوشایند فراوانی بر فرد وارد می شود به طوری که سطح آن احساسات بسیار بالاست از اصطلاح پریشانی استفاده می شود.

همانطور که مشاهده می کنید چنین حالاتی هنگامی رخ می دهد که فرد در شرایط سختی به سر می برد و فشارهای روانی در دوره های مختلفی به فرد وارد شده است و فرد به کمک روش های مختلف مقابله ای تا حدی با آنها مقابله کرده است اما به طور کامل تمام آنها را از بین نبرده است. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه روانشناسی درمان افسردگی مراجعه فرمایید.

بعد از مدتی که فشار دیگری بر فشارهای قبلی اضافه می گردد به ناگاه فرد از نظر روانی بهم می ریزد و حتی ممکن است نیاز به بستری شدن داشته باشد. چنین شرایطی که ایجاد می شود باعث میگردد تا فرد بعد از بهبودی بیان کند که فشارهای زیادی به او تحمیل شده است که او حتی نمی تواند به راحتی آن ها را برای شما توضیح دهد.

برخی از اصطلاحاتی که در علم روانشناسی وجود دارد ممکن است در ظاهر باعث شود که فکر کنیم موضوع بسیار مهمی نیست و خود به خود درمان می شود. به عنوان مثال اصطلاح پریشانی در نظر بسیاری از افراد حالتی ابتدایی از شرایط روانی نامطلوب است که فرد با استراحت می تواند از آن عبور کند. در حالی که در واقعیت چنین موردی وجود ندارد و اگر فرد اقدامات درمانی را دریافت نکند قطعا با مشکلات فراوانی مواجه می شود.

شایان ذکر است که دلیل ایجاد مشکلات روانی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به دلیل تفاوت های فردی ممکن است یک شخص به دلیل یک رویداد دچار پریشانی شود و فردی دیگر به دلیل همان رویداد گرفتار هیچ مشکل روانی نشود. چرا که میزان واکنش ها و حساسیت های فردی متفاوت بوده و در علوم مختلف باید به صورت دقیق هر یک از عوامل را مورد بررسی قرار دهیم.

اما همواره دلایل کلی و قابل توجهی برای هر اختلال وجود دارد که می تواند در افراد مختلف نشانه های یکسانی را ایجاد کند. به عنوان مثال اگر افراد تجربه های آسیب زایی مانند تصادف یا مرگ یک عزیز را داشته باشند و یا به دلیل داشتن معلولیت خاص کارهای روزمره شان با چالش مواجه شود. یا حتی مشکلات مالی و اقتصادی برای انسان رخ دهد که به موجب آن فرد شغلش را از دست بدهد قطعا حالت پریشانی ایجاد می شود.

پریشانی روانی چه نشانه هایی دارد؟

لازم به ذکر است که مشکلات روانی و آسیب هایی که به روان انسان ها وارد می شود قطعا باعث ایجاد تغییراتی در خلق و خوی فرد می شود. به عنوان مثال ممکن است شما با فردی مواجه شوید که نسبت به هر موضوعی بدبین است و زمانی که به گذشته او نگاه می کنید متوجه میشوید که آسیب های زیادی را تجربه کرده است.

یا حتی وقتی فردی به کشور دیگر مهاجرت می کند بعد از مدتی به دلیل فشارهایی همچون اقتصادی، فرهنگی و سایر موارد دچار غم و اندوهی می شود که ممکن است در بلند مدت آسیب های فراوانی را به او وارد کند. همچنین پیشنهاد می شود به کارگاه روانشناسی درمان اختلالات اضطرابی مراجعه نمایید.

از این رو باید اشاره کنیم که پریشانی روانی می تواند در انسان احساس افسردگی و اضطراب ایجاد کند و در نتیجه عملکرد شخص به شدت دچار افت می شود. از طرف دیگر تمامی این موارد بر روی روابط فردی و شخصی نیز تاثیر می گذارد و مشاهده می کنیم که فرد از دوستان و خانواده دور شده و به انزوای خودش پناه می برد.

پریشانی روانی چیست و چه تاثیر بر روی انسان دارد؟

اگر این فرایند ادامه یابد قطعا شخص دچار احساس گناه می شود و در انتخاب ها و تصمیم گیری دچار شک و تردید فراوان می گردد. تمام این تحریک ها بر روی جسم فرد تاثیر می گذارد و ما شاهد کاهش یا افزایش وزن و مشکل در خواب نیز هستیم که به مرور زمان مشکلات جسمی زیادی را با خود به همراه می آورد.

پریشانی روانی چه تاثیری بر انسان می گذارد؟

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد تمامی فشارهای روانی بر فکر و رفتار انسان ها تاثیر می گذارد. در واقع انسان دارای تحمل خاصی است و اگر میزان فشارها بیش از توانایی های او باشد قطعا دچار از هم گسیختگی می گردد. بنابراین وقتی فردی دچار پریشانی می گردد از نظر افکار به شدت دچار آسیب می شود و نمی تواند افکارش را در کنترل داشته باشد.

از طرف دیگر تمامی این موارد بر روی رفتارهای شخص نیز تاثیر می گذارد و اگر هیچ اقدامی برای فرد انجام نشود قطعا بیماری های مختلف جسمی بر او وارد می شود که حتی درمان های مختلف پزشکی نیز نمی تواند به درمان او کمکی کند. چرا که دلیل مشکل فرد جسمی و پزشکی نیست و روان شخص دچار آسیب شده است.

با توجه به مواردی که گفته شد لازم است تا دانش و اطلاعات مان را در خصوص پریشانی روانی افزایش دهیم و بدانیم که پریشانی دارای چه ویژگی هایی است و چه تاثیری بر روی انسان ها می گذارد. همچنین بسیار مهم است که به عنوان یک روانشناس یا حتی علاقه مند به روانشناسی با اصول درمان پریشانی آشنا شویم که بتوانیم به عنوان یک درمانگر به خود یا افرادی که در این زمینه دچار مشکل شده اند کمک برسانیم.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.