عشق بی قید و شرط در زندگی چگونه امکان پذیر است

عشق بی قید و شرط در زندگی چگونه امکان پذیر است

همه ی ما انسان ها می خواهیم تا مورد پذیرش دیگران باشیم و دیگران ما را دوست داشته باشند در این میان همواره برای ما مهم است که عشق طرف مقابل به ما بدون قید و شرط باشد یعنی اینکه دیگران ما را به خاطر خودمان دوست داشته باشند و نه اینکه برای دوست داشتن ما شرط و شروط بگذارند. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان عشق بی قید و شرط در زندگی چگونه امکان پذیر است را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات علمی روانشناسی قرار دهیم. پس اگر قصد دارید بدانید که آیا می توان در زندگی به عشق بی قید و شرط دست یافت تا انتهای مقاله با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

عشق بی قید و شرط در زندگی چگونه امکان پذیر است؟

چگونه می توانیم به عشق بی قید و شرط در زندگی دست یابیم؟ در این مقاله به صورت کامل مفهوم چنین عشقی ا بررسی کرده و ابعاد مختلف آن را بررسی خواهیم کرد.

آیا عشق بی قید و شرط روابط سالم ایجاد می کند؟

ایده عشق بی قید و شرط در روابط یک ایده اصیل است هر یک از ما می خواهیم بدون شرط، همانطور که هستیم مورد علاقه دیگران قرار بگیریم و خود را قادر به اهدای عشق بی قید و شرط به دیگران بدانیم. با این حال این نوع عشق در یک تعریف کامل، دشوار است اگر چه که غیرممکن نباشد.

عشق بی قید و شرط چیست؟

بخشی از مشکل عشق بی قید و شرط در روابط عدم درک معنای آن است.

بیشتر ما عشق والدین به کودک یا عشق کودک به والدین را عشق بی قید و شرط می دانیم این نوع عشق به چیزی غیر از پیوند خانوادگی بستگی ندارد و بر اساس آنچه کودک یا والدین انجام می دهد از بین نمی رود حداقل در یک سناریوی ایده آل به این شکل می باشد.

به معنای ناب، عشق بی قید و شرط عبارت است از مراقبت از خوشبختی شخص دیگر بدون هیچ گونه نگرانی در مورد سود شما. تحقیقات به ما می گوید قسمت هایی از مغز که در هنگام عشق بی قید و شرط روشن می شوند همانند قسمت هایی از عشق رمانتیک و عشق مادرانه است و با سیستم پاداش مغز مرتبط است این نشان می دهد که عشق بی قید و شرط ممکن است بدون دریافت چیزی در ازای آن پاداش آور باشد.برای مطالعه بیشتر به کارگاه روانشناسی عشق مراجعه نمایید.

عشق رمانتیک

این سوال مطرح می شود که آیا بزرگسالان در روابط نیز می توانند این نوع عشق بی قید و شرط را به یکدیگر نشان دهند؟ برای احساس امنیت در یک رابطه، منطقی است که شما باید این احساس را داشته باشید که گویا فرد مقابل بر اساس یک هوی و هوس قصد ندارد شما را رها کند شما باید بدانید که شخص متعهد است بدون توجه به آینده و بدون قید و شرط شما را دوست بدارد.حتماً مقاله نشانه های عاشق شدن یک پسر مغرور را مطالعه نمایید.

معنای لغوی عشق به چه معناست؟

عشق بی قید و شرط در زندگی

مسئله این است که این تعریف در روابط عاشقانه می تواند تحت شرایط بیشمار و به دلایل خوبی خراب شود همانقدر که ممکن است فردی با یک فرد دروغگو، متقلب یا مبتلا به اختلال مصرف الکل را بدون قید و شرط دوست داشته باشید این برای شما به عنوان یک فرد سالم نیست این بدان معناست که تعریف عشق بی قید و شرط در روابط عاشقانه باید کمی گسترش یابد.

برای ادامه عشق باید احترام متقابل وجود داشته باشد نه نگرشی از طرف همسرتان که “هر کاری که من انجام دهم با من تحمل خواهی کرد”.همچنین پیشنهاد می شود تا کارگاه ازدواج موفق را مشاهده نمایید.

توجه مثبت بی قید و شرط

این موضوع ما را به موضوع توجه مثبت بی قید و شرط می رساند احتمالاً تقریب دقیق آنچه ما از عشق بدون قید و شرط در روابط منظور می کنیم. از این نظر، عشق بی قید و شرط به معنای این نیست که همیشه به دیگران هزینه های مورد نیاز خود را بدهید یا آنچه را که آنها انجام می دهند بپذیرید.

در عوض این یک نوع عشق بالغ است که به معنای برخورد با شخص مقابل با عشق و احترام است حتی در حالی که مرزهای خود را حفظ می کنید و از خود محافظت می کنید. در حالی که نسخه نابالغ عشق بی قید و شرط این احساس را در شما ایجاد می کند که گویی باید همه چیز را نسبت به طرف مقابل خود داشته باشید اما این نسخه بالغ شما را تشخیص می دهد که تنها وظیفه شما در مقابل رفتار دیگران برقراری ارتباط پیام خود با عشق و احترام است. همچنین اگر به موضوعات روانشناسی علاقه مند هستید به کارگاه عشق و تنهایی از مکتب اگزیستانسیالیسم مراجعه فرمایید.

توجه مثبت بدون قید و شرط به معنای موارد زیر است:

  • با توجه و هماهنگی حتی در حالی که محدودیت ها و مرزهایی را تعیین می کنید
  • احترام به درخواست های دیگران درصورتی که قادر باشید بدون آسیب رساندن به خود این کار را انجام دهید
  • سخت گیر یا انکار نکردن زیرا منجر به سازش یا راه حل نمی شود
  • قاطعانه بودن – به شخص مقابل اجازه دهید از جایگاه خود مطلع شود تا در کنار هم بتوانید بهترین نتیجه را برای هر دوی شما رقم بزنید

نکاتی برای ارائه عشق بی قید و شرط

هنگامی که ما به این فکر می کنیم که چگونه می خواهیم در رابطه بدون عشق و شرط شخصی را دوست داشته باشیم نکات زیر نمایان می شود:

  • ارتباطات آزاد را تمرین کنید تا هر دو نیاز شما برآورده شود
  • برقراری ارتباط غیر دفاعی، احساسات خود را هنگام گوش دادن و در نظر گرفتن احساسات طرف مقابل ابراز کنید
  • اجازه ندهید آزارهای کمی از زندگی بر عشق شما غلبه کند عشق بی قید و شرط به معنای دیدن گذشته بحث و جدال درباره چیزهای کوچک زندگی است اگر تعهدی از عشق داشته باشید که بزرگتر از آن چیزها باشد قدرت ماندن خواهید داشت.
  • در روابط خود قدرت را تقسیم کنید هیچ کس نباید هر آنچه را که می خواهد بدست آورد در غیر اینصورت این باعث کینه توسط شخص دیگر می شود

عاشق شدن

ما در زندگی برنامه ریزی شده ایم تا عشق مشروط داشته باشیم شما همسر خود را به دلیل صفات و ویژگی های منحصر به فرد او که شما را به سمت خود جذب می کند دوست دارید به همین دلیل است که شما او را دوست دارید و نه یک مرد یا زن دیگر را. این سوال پیش می آید که اگر او تغییر کند در چه مرحله ای عشق کنار می رود؟برای یادگیری بیشتر به کارگاه انسان و عشق از دکتر فرهنگ هلاکویی مراجعه نمایید.

عشق واقعی بالغ باید بدون هیچ رشته ای باشد این یک رفتار است نه یک احساس، یک نقطه سردرگمی است که می تواند منجر به از بین رفتن روابط عاشقانه شود رضایت از عشق بی قید و شرط باید ناشی از اعطای آن به شخص دیگر باشد نه از آنچه در ازای آن دریافت می کنید.

اگر به عشق بی قید و شرط به عنوان “بیان مهربانترین خودمان” فکر کنیم حتی اگر دوستی دوام نیاورد می توان آن را حفظ کرد ممکن است زوج هایی را بشناسید که هنوز هم یکدیگر را دوست دارند اما دیگر با هم نیستند اگر رابطه ای بیش از آنکه به نفع شما باشد به شما آسیب می زند اشکالی ندارد که عشق بی قید و شرطی را احساس کنید اما رابطه را رها کنید.

عشق بی قید و شرط یک حسن اساسی و پذیرش کامل کسی است اما به معنای تحمل سؤ استفاده، غفلت یا سایر معامله گران نیست.

در مورد منطقه عاشقانه کمتر عاشق شدن با کسی، چطور؟ اگر همچنان به آنها عشق بی قید و شرط نشان دهید راهی برای خاتمه بخشیدن مهربانانه و آرام رابطه پیدا خواهید کرد.پیشنهاد می شود تا مقاله شناخت نقشه راه عشق را مطالعه نمایید.

در اصل وقتی برای اولین بار عاشق می شویم حالتی بدون قید و شرط دارد و هرگز نمی توانیم تصور کنیم که در مورد شخص مقابل چنین احساسی نداشته باشیم اما ما در جهانی مشروط زندگی می کنیم و روابط پایان می یابد همه ما سلیقه و نیازهای مختلفی داریم و این می تواند با گذشت زمان تغییر کند.

یک چیز قطعی است؛ روابطی که کاملاً فاقد عشق بی قید و شرط باشند بعید به نظر می رسد که موفق شوند باورها و سبک زندگی به مرور زمان تغییر می کند و اگر شما مایل نیستید ببینید همسرتان دستخوش تغییراتی می شود این می تواند پایان عشق شما را رقم بزند.برای مطالعه بیشتر به مقاله فراموش کردن عشق از دست رفته مراجعه نمایید.

سخن پایانی

هنگامی که عشق بی قید و شرط به معنای بالغ ارائه می دهید می توانید بیشتر با شریک زندگی خود رفتار کنید یکی از راه های استفاده از این موضوع آگاهی از لحظه حال است اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید مدیتیشن ذهن آگاهی را در نظر بگیرید این به شما کمک می کند سرعت خود را کاهش داده و از نیازهای رابطه خود آگاه شوید.

همچنین یادگیری چگونگی نشان دادن همان عشق بی قید و شرطی که می خواهید به شریک زندگی خود نشان دهید می تواند مفید باشد اگر آن را به خود نشان ندهید ممکن است بیش از حد به دنبال شریک زندگی خود باشید – به دنبال او باشید تا شما را تقویت کند.

دسته‌بندی‌ها