روش هایی برای کنترل شوهر بدون دخالت

روش هایی برای کنترل شوهر بدون دخالت

بسیاری از زنان هستند که تمایل دارند تا شوهرشان را کنترل کنند و بر این باورند که برای داشتن یک زندگی سالم انجام دادن این کار امری لازم و ضروری است. اما باید بدانید که هرگز هیچکس کنترل شدن را دوست ندارند و زمانی که سوالاتی از همسرتان می پرسید که بوی کنترل و دخالت می دهد به شدت او را به هم می ریزد. به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد در این بخش از سایت برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان روش هایی برای کنترل شوهر بدون دخالت را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات روانشناسی قرار دهیم.

روش هایی برای کنترل شوهر بدون دخالت

کنترل شوهر کاری است که خیلی از خانم ها دوست دارند آن را انجام دهند ولی با اصول علمی آن آشنا نیستند و همواره تبدیل به دخالت می شود. در ادامه با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه شوهر خود را کنترل کنید بدون آن که زندگی شما بهم بریزد و رابطه شما دچار مشکل شود و هر دوی شما از زندگی تان لذت خواهید برد.

آیا کنترل کردن شوهر کار درستی است؟

همانطور که گفته شد، زمانی که شما تمام کارهای همسرتان را کنترل می کنید این کار تبدیل به دخالت شده و همسر شما از این کار به شدت ناراحت می شود و این ناراحتی نیز امری طبیعی است. چرا که به حریم خصوصی او بی احترامی شده است و او نیز حق دارد که برای خودش حریم خصوصی داشته باشد.

چگونه می توانیم شوهر خودمان را کنترل کنیم؟

به همین دلیل لازم است تا در ابتدا مشخص کنید که چرا قصد دارید تا همسرتان را کنترل کنید و باید برای این کار دلیل درستی داشته باشید. اگر شما می خواهید شوهر خودتان را کنترل کنید بدون آنکه زندگی مشترک تان دچار آسیب شود نیاز است تا با اصول علمی و اساسی این کار آشنا شوید و بدانید که کنترل کردن چگونه باید انجام شود که موجب ایجاد ناراحتی و احساس دخالت در کار همسرتان نشود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش رفع تعارضات زناشویی


ولی اگر شما به شدت به همسرتان مشکوک هستید و به خاطر هر چیز ساده ای تصمیم دارید تا او را کنترل کنید باید در مورد این موضوع به یک روانشناس متخصص مراجعه نمایید تا علت اصلی این کار شما مشخص شود.

معرفی روش هایی برای کنترل شوهر

کنترل کردن شوهر در نزد هر خانمی معانی متفاوتی دارد. به طوری که برخی از بانوان از طریق مهر و محبت این کار را انجام می دهند و در مقابل برخی از خانم ها از طریق جاسوسی و فریب دست به کنترل شوهرشان می زنند. پیشنهاد می شود تا مقاله آشنایی با زنان با وقار را مطالعه نمایید.

نکته ای که لازم است در اینجا به آن اشاره شود این است که هرگز گمان نکنید کنترل کردن شوهرتان به معنی بستن دست و پای او و سخت گیری به اوست و یا آنکه تمامی رفت و آمد هایش را چک کنید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش مهارت ارتباطی برای زنان


هرگز منظورمان از این عبارت به این شکل نیست، بلکه با استفاده از اصولی که در این مقاله به شما آموزش داده می شود می توانید رابطه سالمی با همسرتان داشته باشید و یک اعتماد دو طرفه بین شما شکل خواهد گرفت و از زندگی تان لذت می برید.

با شوهرتان یک رابطه سالم ایجاد کنید

اولین کاری که برای کنترل شوهرتان باید انجام دهید این است که با یک رابطه سالم و صمیمی ایجاد کنید.

رابطه موثری با او ایجاد نمایید

باید اشاره شود که اساس یک ارتباط سالم داشتن رابطه صادقانه و راحت است. بنابراین اگر بتوانید رابطه سالم و موثری با شوهرتان برقرار کنید بعد از مدتی متوجه خواهید شد که دیگر نیاز به کنترل همسرتان ندارید. اگر قصد دارید تا رابطه ای سالم و صادقانه با یکدیگر داشته باشید می بایست تا در محیطی آرام و با زبان بدنی صمیمی گفتگویی با هم انجام دهید تا بتوانید ارتباطتان را رشد دهید.

با یکدیگر زمان های خوبی را بگذرانید

اگر دقت کرده باشید در اوایل زندگی بسیار با هم خوب بودید و از زندگی با هم لذت می بردید. ولی با گذشت زمان دچار روزمرگی شدید و مانند اوایل با یکدیگر وقت نمی گذرانید. به همین دلیل لازم است تا هر هفته مانند گذشته ها با یکدیگر روابط با کیفیتی را داشته باشید. به عنوان مثال برای غذا خوردن دو نفری به بیرون بروید و یا گاهی اوقات به پارک بروید و با یکدیگر وقت بگذرانید.

با هسمرتان اوقات خوبی را داشته باشید

زمانی که شما با شوهرتان وقت کافی می گذرانید متوجه می شوید که رابطه شما صمیمی تر شده است و خواهید دید که زندگی شما بهتر از قبل شده است. بنابراین لازم است تا بعضی از وقت ها بدون بچه ها با یکدیگر باشید و سعی کنید بهترین لحظات زندگی تان را با یکدیگر داشته باشید.

تلاش کنید تا یکدیگر را یاد بگیرید

همانطور که بیان کردیم کنترل شوهر به این معنا نیست که شما تمام مسائل شوهرتان را می دانید و او هیچ چیزی از شما نمی داند. بلکه باید بدانید یک زندگی سالم به این معناست که بتوانید به درک عمیقی از یکدیگر برسید و به عبارتی به درک متقابل و تفاهم دست یابید.


پیشنهاد ویژه : سمینار ۵۰ باید و نباید زندگی زناشویی


به همین دلیل با پرسیدن سوالات ساده ای مانند روزت چطور بود؟ می توانید به او گوش دهید و این مسئله احساس خوبی را در او ایجاد خواهد کرد.

تا به اینجا شاید متوجه شده باشید که چقدر مهارت گفتگو و شنیدن برای زندگی لازم است. یعنی اگر شما بتوانید به همسرتان خوب گوش دهید و او را به معنای واقعی کلمه درک کنید، می توانید به حفظ سلامت روان او کمک کنید و در کنار یکدیگر از زندگی لذت ببرید و تمامی این کارها دو طرفه است و باعث رشد زندگی مشترکتان می شود.

تمامی نیازهایتان را بیان کنید

یکی از اهداف ازدواج برطرف کردن نیازهای همسر است. بنابراین اگر بتوانید شوهرتان را به کاری که شما تمایل دارید انجام شود هدایت کنید دیگر نیاز ندارید تا مدام او را کنترل کنید. یعنی رابطه شما آنقدر عمیق است که شوهرتان هر کاری که شما نیاز دارید را به راحتی برایتان انجام می دهد و هرگز نیازی ندارید تا همسرتان را کنترل کنید.

رابطه عاطفی خود را با شوهرتان تقویت کنید

موضوعی که لازم است بیان شود این است که برخی از خانم ها گمان می کنند همسرشان باید همه چیز را حدس بزنند و به گونه ای همه چیز را متوجه شوند. به عنوان مثال آن ها نیازها و یا علاقه شان را بیان نمی کنند و توقع دارند تا شوهرشان همه چیز را بداند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش روانشناسی مردان


در حالی که این تفکر برای شما مفید نیست و هرگز به هدفتان نخواهید رسید. پس لازم است تا به راحتی نیازهایتان را بیان کنید تا همسرتان بتواند آن ها را برطرف کند.

برای رابطه تان قانون بگذارید

با این که شما دیگر افراد بزرگ و بالغی هستید ولی باید به یاد داشته باشید که ممکن است روند زندگی به گونه ای شکل گرفته باشد که تمام قوانین به نفع یک نفر باشد. به همین دلیل لازم است تا در این کار تجدید نظر شود و قوانینی را تدوین کنید که به نفع هر دوی شما باشد.

به عنوان مثال اگر شما دوست ندارید حرف بدی در خانه زده شود باید چنین قانونی را بگذارید که هیچکس حق ندارد در خانه ناسزا بگوید. بنابراین لازم است تا انعطاف پذیر باشید و قوانین دو طرفه وضع نمایید.

مثلا اگر مشخص کرده اید که گاهی اوقات می تواند با دوستانش وقت بگذراند و این مدت هم دارای محدودیت است اگر بیشتر از حد مجاز این کار را انجام داد متوجه شود که شما به او لطف کرده اید و او نباید این کار را انجام می داده است.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش مهارت های زندگی زناشویی


بنابراین توجه داشته باشید که هدف کنترل و تسلط بر شوهر نیست، بلکه مقصود از این کارها این است که تمامی کارهایی که به زندگی شما آسیب می زند را کنار بگذارید تا روابط عاطفی سالمی با یکدیگر داشته باشید.

تمامی مرزها را مشخص کنید

اگر می خواهید انسان ها را به سمت کارهایی که شما می خواهید انجام شود هدایت کنید باید تمامی حد و مرزها را مشخص کنید. براش شروع لازم است تا به خودآگاهی دست یابید، یعنی با تمامی احساساتتان آشنا باشید و بدانید که چه مواردی برای شما بسیار مهم است و دوست دارید چه کارهایی انجام شود.

به عنوان مثال اگر شما دوست ندارید همسرتان سیگار بکشد و به شدت از این کار بیزار هستید باید این مرز را مشخص کنید و او بداند که هرگز این کار را انجام ندهد.

از رابطه عاشقانه تان سود ببرید

برخی از خانم ها نسبت به محتوای گوشی همسرشان بسیار حساس هستند و مدام دوست دارند تا بدانند که چه داخل موبایل شوهرشان چه پیام هایی وجود دارد و چه فیلم ها و تصاویری را مشاهده می کند. به همین دلیل برای آن که خیالشان راحت شود همواره تلفن همراه همسرشان را چک می کنند تا بدانند که همه چیز روبراه است.

روش هایی برای کنترل همسر در زندگی زناشویی

در این خصوص به یاد داشته باشید که برخی از مردان از انجام این کار به شدت بیزار هستند و اگر زنشان بخواهد گوشی آن ها را چک کند عصبانی می شوند، چرا که احساس می کنند که هیچ اعتمادی بین آنها وجود ندارد. در این مورد لازم است تا از روش های عاقلانه تری استفاده کنید.

روابط اجتماعی سالمی داشته باشید

روابط اجتماعی موجب می شود تا انسان ها بتوانند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. حتی افرادی که متاهل هستند نیز نیاز دارند تا با دوستانشان رابطه داشته باشند و گاهی اوقات با آنها صحبت کنند. بنابراین گاهی اوقات با دوستان اجتماعی خودتان صحبت کنید تا بتوانید از زندگی خودتان بیشتر لذت ببرید و رابطه خود با همسرتان را رشد دهید.

تلاش کنید تا احساس امنیت داشته باشید

زمانی که شما متاهل هستید و رابطه سالمی دارید می توانید احساس امنیت بیشتری نسبت به قبل داشته باشید. وقتی که شما احساس امنیت کنید یعنی هیچوقت نگران نیستید که همسرتان را از دست بدهید و یا نگران نیستید که طرد شوید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل زوج درمانی


بنابراین زمانی که در زندگی احساس امنیت کنید به این معناست که زندگی شما کوتاه مدت نیست و شما برای بلند مدت برنامه ریزی کرده اید و نمی توانید از همسرتان دور شوید. نکته بسیار مهمی که آقایان باید بدانند این است که حس امنیت برای زنان بسیار مهم است.

به سلامتی خود اهمیت بدهید

افرادی که ورزش می کنند همواره سالم و تندرست هستند و شادی در زندگی شان جریان دارد. زمانی که شما ورزش می کنید موجب می شود تا کمتر دچار استرس شوید و در نتیجه فشار خونتان متعادل است و قلب شما به درستی کار می کند و در نتیجه در مقابل افسردگی مقاوم هستید.

همچنین لازم است تا به نیازهای جنسی تان نیز توجه کنید، چرا که اگر شا تحت فشار جنسی نباشید می توانید خلق و خوی تان را تنظیم کنید و در نتیجه استرس شما کاهش می یابد.

رگ خواب شوهرتان را به دست آورید

در ادامه روش هایی را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید رگ خواب همسرتان را به دست آورید.

۱. در شرایط مناسب با همسرتان گفتگو کنید : همانطور که میدانید مردان توانایی انجام دو کار همزمان را ندارند. به همین دلیل لازم است تا موقعیت شناس باشید و زمانی را برای صحبت کردن انتخاب کنید که او مشغول انجام کار دیگری نباشد. به عنوان مثال اگر در حال تماشای فوتبال است نمی تواند به حرف شما گوش دهد.

۲. نترسید که بحث و جدل ایجاد شود : در ابتدا لازم است بدانید که بحث کردن هیچ ارتباطی با دعوا ندارد. بنابراین شما باید خواسته خود را به صورت منطقی به همسرتان بگویید و در محیطی دوستانه و صمیمی او را به کاری که میخواهید انجام شود هدایت کنید تا بتوانید به خواسته تان برسید.

۳. مردان را خوب بشناسید : اگر شما بتوانید شناخت خوبی از مردان داشته باشید می توانید به راحتی رگ خواب شوهرتان را شناسایی کنید و از این طریق رابطه تان را با او بهبود بخشید.

۴. از دیگران تقلید نکنید : به یاد داشته باشید که شوهر شما اخلاق و ویژگی های خاص خودش را دارد و هر زنی برای کنترل همسرش از روش های متفاوتی استفاده می کند. بنابراین اگر بخواهید از روش دیگران برای کنترل شوهر خودتان استفاده کنید می توانید برایتان مشکل درست کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل بیان کردیم که زنان تمایل دارند تا هر کاری که می خواهند را همسرشان آن را انجام دهد و به گونه ای او را کنترل کنند. به یاد داشته باشید که کنترل همسر به این معنا نیست که او هیچ اراده ای از خودش ندارد و باید دربست در خدمت شما باشد و شما فقط به او دستور بدهید.

اگر شما چنین طرز فکری دارید بدانید که دیر یا زود شکست خواهید خورد و در نتیجه همسرتان شما را ترک می کند. پس هدف از کنترل همسر به این معناست که هم زن و هم شوهر رابطه خوب و سالمی با یکدیگر داشته باشند و بتوانند هر روز نسبت به قبل روابطشان را تقویت کنند و از زندگی مشترک خود نهایت لذت را ببرند.

دسته‌بندی‌ها